Gefeliciteerd Nigel
Dit was niet mijn festival, ik hou van Spaanstalig, begon enthousiast met mijn land, maar dit was by far het beste wat ik kon vinden. Misschien had ik de niet-live versie moeten kiezen. Maar met zo'n lage score wil ik er ook iets positiefs uithalen, namelijk dat ik alsnog tevreden dat ik één keer 12 punten heb, waarvoor bedankt Swifty
Hopelijk volgende keer gewoon vrije keuze, want random vind ik persoonlijk toch minder worden. Ik zal het proberen uit te leggen (en nee no hate, geen aanval, bedoel niks verkeerds voordat ik mensen misschien op hun teentjes trap).
Het komt sowieso niet door mijn slechte eindplaats, dat kan bij een gewone versie ook gebeuren. Bovendien bij eerdere random edities twee keer top tien gehaald. Voordeel van random is dat veel creativiteit wordt gevraagd en je uit een onbekend land nieuwe muziek leert kennen. Ook nummers die je niet als inzending neemt, maar als ik na vele nummers luisteren alleen van die typische Oostblokrommel of Reaggeatonzooi tegen kom, haal ik er minder voldoening uit. Maar nogmaals, dat is meer een persoonlijk dingetje.
Eigen taal blijf ik overigens wel een enorm voorstander van.
En tot slot dank voor de organistie weer Fabiann
Dit was trouwens mijn tweede keuze, ook een live versie van een nummer (maar live doe ik ook niet meer de volgende keer
)