Oei, er is in poule A iemand die een belangrijk schaaktoernooi heeft gewonnen..... Die is dan vast beter dan ik
Speaking of which, en jajaja is het nou een sport of een spel, maar als ik het eerder had geweten, dan had ik wellicht de complete vernieling door Google's A.I. AlphaZero 's werelds sterkste schaakprogramma (Stockfish 8 ) ingevuld.
Ben vandaag en gister door deel van de 10 vrijgegeven partijen gegaan, en ik ben gewoon verbijsterd dat AlphaZero.. eigenlijk op een compleet ander niveau, maar ook met een veel menselijkere manier speelt.
En dat gewoon met een allround AI-leeralgoritme, niet helemaal gefinetuned voor 1 taakje.
In feite werd een bijzonder vergelijkbare AI gebruikt voor AlphaGo, en diens even verbijsterende overwinning over Ke Jie (crap, had ik dat kunnen invullen) eerder dit jaar. Ennn kan een zeer vergelijkbaar AI worden gebruikt voor meer toegepaste zaken (bv gezondheidszorg, of verbetering van een elektriciteitsnetwerk).
Eigenlijk net als hoe eveneens dit jaar een OpenAI-bot de menselijke competitie verwoestte in de eSport DOTA2, eveens met een heel algemene AI.
De toekomst is interessant.