Auteur Topic: [Spoiler] Spoiler topic  (gelezen 125178 keer)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #280 Gepost op: 12-02-2018, 21:35:30 »
Moeten we stilaan niet gewoon gaan besluiten dat het een ordinair schaakbord was? Ik besef dat de schaakhint zowat het kindje van dit forum geworden is het afgelopen seizoen, maar als Stine weg is, heeft de schaakhint zijn belangrijkste troef verloren.
Ho eens even, niet te snel... We hebben nog altijd Ruben Hein, de D-eense schaker  ::rofl::
https://www.chess.com/member/rubenshein
« Laatst bewerkt op: 12-02-2018, 21:37:02 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #281 Gepost op: 12-02-2018, 21:42:27 »
Best gek dat ze überhaupt een reactie geven. Zeg toch gewoon 'Gedurende het seizoen doen we geen uitspraken over de inhoud of het verloop van de afleveringen van Wie is de Mol?". Laat iedereen toch lekker gissen.

Dat hadden ze vast gedaan als Stine volgende week niet afvalt, want shocking. Met deze reactie proberen ze het nog even spannend te maken, bevestigt voor mij alleen maar dat het klopt en dat Stine af valt.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #282 Gepost op: 12-02-2018, 21:44:36 »
Ik denk dat we nu wel kunnen zeggen dat als Stine de mol niet is, het schaakbord geen hint is. En zeker ook deze testcomputer lijkt daarop te wijzen. In ieder geval, als Stine eruitligt is het schaakbord van geen enkele waarde naar mijn mening, omdat elke uitleg daarvan veel te vergezocht is.
Nogmaals, het is veel logischer om in het schaakbord een hint te halen naar een DUO, niet alleen de dame, ook de koning staat verkeerd. Het kan dus verwijzen naar 1 van de gemengde duo's uit aflevering 1.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #283 Gepost op: 12-02-2018, 22:13:40 »
Ook als we erbij betrekken dat het een onwaarschijnlijke hint is omdat Stine gaat afvallen?

mocht net echt noodzakelijk zijn om deze spoiler in een post over de schaakhint te betrekken, kan je altijd nog de spoilertags gebruiken. ::jaja::

Vanaf nu weer  ::ontopic::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #284 Gepost op: 12-02-2018, 22:17:13 »
mocht net echt noodzakelijk zijn om deze spoiler in een post over de schaakhint te betrekken, kan je altijd nog de spoilertags gebruiken. ::jaja::

Vanaf nu weer  ::ontopic::

Ok, ik heb trouwens de laatste off topic post naar het schaakhinttopic gebracht al hoor. ;)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #285 Gepost op: 12-02-2018, 23:04:53 »
Het verbaasd me eerlijk gezegd dat mensen dit zo vol overtuiging zien als een spoiler. Het testscherm komt helemaal niet uit aflevering 8; het is gewoon in de montagekamer gemaakt. Het lijkt me dus echt een slordigheidsfoutje: ja, ze checken alles driedubbel, maar met honderden uren beeldmateriaal en 10 afleveringen sluipt er gewoon soms een foutje in. Het duurde immers ook nog anderhalf uur na de uitzending voordat iemand het op dit forum had opgemerkt. Zeker met een officiële verklaring vanuit de Avro (die normaal gesproken nooit reageert op spoilers) ga ik daar gewoon vanuit.

Het kan alsnog een reden voor iemand zijn om Stine minder te verdenken, maar dan omdat je de Mol misschien niet zo snel vergeet in het rijtje bij vraag 20.

Ik streep Stine zeker nog niet af ::jaja::
...óf niet!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #286 Gepost op: 12-02-2018, 23:14:06 »
Ik ben wel benieuwd, als Stine bij de volgende executie ineens een groen scherm krijgt, hoeveel mensen weer terug haar tunnel in duiken. ::tandpastasmiley::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #287 Gepost op: 12-02-2018, 23:21:13 »
Ik zie t niet als een echte spoiler, maar wel als iets  raars, want als stine de mol is, in welke testfase had er dan een scherm gemonteerd moeten worden met enkel deze keuzes.

Omdat ik op die vraag voor mezelf geen passend antwoord kan Vinden, krijg ik t idee dat t -helaas- een fout met betekenis is geworden.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #288 Gepost op: 12-02-2018, 23:32:56 »
Ik kan me in ieder geval een testvraag uit seizoen 9 herinneren waar ook een optie ontbrak, die op Dennis Storm had moeten slaan. Dit was niets meer dan een foutje, aangezien die vraag afleveringsspecifiek was.

Ik denk dat Stine nog steeds de Mol kan zijn - de montagemakers zijn dan gewoon te gefocust geweest op dat Simone 'Ruben' moest antwoorden en hebben ergens in de gauwigheid een andere naam over het hoofd gezien.
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #289 Gepost op: 12-02-2018, 23:40:06 »
@Tarbozan, dat zou dan bij de test van aflevering 8 zijn geweest, want er stonden immers nog 4 namen. Er komt geen executieloze aflevering meer, dus dat kan met goed fatsoen alleen aflevering 8 zijn geweest.


Omdat Stine tot de montagefout steeds mijn mol is geweest, hoop ik nog steeds dat Påc gelijk heeft.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #290 Gepost op: 12-02-2018, 23:57:56 »
Ik ben wel benieuwd, als Stine bij de volgende executie ineens een groen scherm krijgt, hoeveel mensen weer terug haar tunnel in duiken. ::tandpastasmiley::

Ik blijf in de pool gewoon op haar inzetten omdat het toch niks meer uitmaakt als ze de mol niet is. In de app switch ik wel naar Olcay omdat zij van Jan en Olcay de meest verdachte is die volgens de finalespoiler in de finale komt. Gevoelsmatig zit ik nog op Stine maar Simone is wel hoofdverdachte geworden na deze testscherm-spoiler.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #291 Gepost op: 13-02-2018, 15:28:16 »
Kan het ook een oud scherm zijn geweest, van toen er nog 7 of 8 kandidaten waren? Dat er rechts nog een tweede rijtje stond met Stine erin, en dat ze alleen de linkerhelft van het beeld laten zien?

(Ik zit overigens totaal niet in de Stinetunnel, maar vind het een beetje sneu voor de Stineverdenkers, ik hou het graag nog een beetje spannend)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #292 Gepost op: 13-02-2018, 16:16:42 »
alles zou kunnen , maar ik vind het scherm teveel ruimte onder en rechts tonen waarin geen namen staan, om de kans dat we maar een deel vh scherm zien echt groot te achten.

we zullen t zien as zaterdag denk ik dan maar

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #293 Gepost op: 13-02-2018, 17:01:28 »
Ik denk inderdaad dat wat Pac zegt waarschijnlijk het geval is. Die schermen maken ze volgens mij bij het monteren van een specifieke aflevering, dus kan het niet uit een andere aflevering komen en zijn ze gewoon vergeten een naam toe te voegen.

Verder is Stine toch niet mijn mol, maar ik heb haar wel al vanaf het begin als finalist in de pool, dus ook wat dat betreft hoop ik dat het een slordigheidsfoutje is :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #294 Gepost op: 13-02-2018, 18:49:15 »
Ik blijf in de pool gewoon op haar inzetten omdat het toch niks meer uitmaakt als ze de mol niet is. In de app switch ik wel naar Olcay omdat zij van Jan en Olcay de meest verdachte is die volgens de finalespoiler in de finale komt. Gevoelsmatig zit ik nog op Stine maar Simone is wel hoofdverdachte geworden na deze testscherm-spoiler.
maar als je op de finalist inzet vanwege de finalespoiler mis je mogelijk de dubbele punten die je krijgt voor alle punten die je op de mol hebt ingezet.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #295 Gepost op: 13-02-2018, 18:58:04 »
maar als je op de finalist inzet vanwege de finalespoiler mis je mogelijk de dubbele punten die je krijgt voor alle punten die je op de mol hebt ingezet.

Dat weet ik, maar ik ben gewoon totaal niet zeker of Simone of Stine er volgende week nog in zit. Die testscherm-spoiler heeft me helemaal in de war gebracht dus dan maar op zeker voor een finalist  ::regenboog::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #296 Gepost op: 13-02-2018, 19:14:55 »
Ik denk inderdaad dat wat Pac zegt waarschijnlijk het geval is. Die schermen maken ze volgens mij bij het monteren van een specifieke aflevering, dus kan het niet uit een andere aflevering komen en zijn ze gewoon vergeten een naam toe te voegen.

Verder is Stine toch niet mijn mol, maar ik heb haar wel al vanaf het begin als finalist in de pool, dus ook wat dat betreft hoop ik dat het een slordigheidsfoutje is :P

Welke schermen maken ze bij t monteren van een aflevering? de schermen van de test?? eh en waarmee doen ze dan de test??
dat scherm van vraag 20 met maar 4 keuzemogelijkheden is gewoon deel van een soort computerprogramma , waarmee ze de testvragen laten verschijnen op een beeldscherm nadat een kandidaat zijn naam heeft ingetikt.

wat montage vervolgens doet is het zoeken door t enorme beeldmateriaal naar een shot was passend is bij bv een biecht, of een muziekje dat past bij een tetris opmerking.
Helaas is dat mensenwerk en lijkt t er nu enorm sterk op dat er een montagefoutje is geweest wat wel betekenis heeft.
Dit shot met deze 4 namen is ooit gefilmd, en zowel rechts als onder zie ik geen andere namen.

dus of men heeft dit bewust zo gecreerd om te kijken hoeveel mensen reageren ( wat ik een zet zou vinden die ik niet van de makers had verwacht ( eg nephint)) Of dit is gewoon een behoorlijke fout, waaruit heel wat af te leiden valt. ik vrees voor t laatste

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #297 Gepost op: 13-02-2018, 19:32:16 »

dus of men heeft dit bewust zo gecreerd om te kijken hoeveel mensen reageren ( wat ik een zet zou vinden die ik niet van de makers had verwacht ( eg nephint)) Of dit is gewoon een behoorlijke fout, waaruit heel wat af te leiden valt. ik vrees voor t laatste

Dat eerste kunnen we al wegstrepen ivm de reactie die de avrotros heeft gegeven dus het is dat laatste helaas.
Ik zat op Stine en kan je vertellen dat ik liever in shock was geweest om haar afvallen dan dat ik nu in shock ben omdat ik dit ZO dom en slordig vind. Geen woorden voor  ::ohno::


Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #298 Gepost op: 13-02-2018, 20:17:52 »
Welke schermen maken ze bij t monteren van een aflevering? de schermen van de test?? eh en waarmee doen ze dan de test??
dat scherm van vraag 20 met maar 4 keuzemogelijkheden is gewoon deel van een soort computerprogramma , waarmee ze de testvragen laten verschijnen op een beeldscherm nadat een kandidaat zijn naam heeft ingetikt.

wat montage vervolgens doet is het zoeken door t enorme beeldmateriaal naar een shot was passend is bij bv een biecht, of een muziekje dat past bij een tetris opmerking.
Helaas is dat mensenwerk en lijkt t er nu enorm sterk op dat er een montagefoutje is geweest wat wel betekenis heeft.
Dit shot met deze 4 namen is ooit gefilmd, en zowel rechts als onder zie ik geen andere namen.
Nee, de shots die je ziet van de testvragen zelf worden niet ter plekke gefilmd. Dat zou ook niet gaan: zo'n laptopscherm heeft toch vaak weerschijn waardoor je het scherm niet duidelijk in beeld krijgt, en omdat de test op tijd gaat kunnen ze niet de tijd nemen om even recht van voren een mooi shot te krijgen. Je ziet ook aan hoe de muis beweegt (die gaat altijd recht naar het antwoord wat ze aanklikken) dat dit achteraf is gemaakt ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #299 Gepost op: 13-02-2018, 20:22:11 »
Nee, de shots die je ziet van de testvragen zelf worden niet ter plekke gefilmd. Dat zou ook niet gaan: zo'n laptopscherm heeft toch vaak weerschijn waardoor je het scherm niet duidelijk in beeld krijgt, en omdat de test op tijd gaat kunnen ze niet de tijd nemen om even recht van voren een mooi shot te krijgen. Je ziet ook aan hoe de muis beweegt (die gaat altijd recht naar het antwoord wat ze aanklikken) dat dit achteraf is gemaakt ;)
Tuurlijk is dat achteraf gemaakt. Dus ze hebben voor het seizoen begint alles al klaarliggen. Het shot zonder Stine lag dus ook al klaar Dan is het wel handig om het juiste materiaal op het juiste moment te gebruiken en daar is het fout gegaan. Helaas is daar maar 1 conclusie uit te halen