Auteur Topic: Moltalk  (gelezen 65368 keer)

Offline Lien91

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #80 Gepost op: 7-01-2018, 09:56:55 »
Er was een vraag in de quiz over hoeveel seizoenen Karel het programma gepresenteerd heeft. Daarna wordt er best wat nadruk gelegd op het feit dat de prijs een WISSELbokaal is... Laatste jaar Art?

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #81 Gepost op: 7-01-2018, 10:33:30 »
Mogelijk, maar een wisselbokaal is te zien is al dat soort quizprogramma's (De Slimste Mens, De Kwis etc.), lijkt me niets anders dan dat.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #82 Gepost op: 7-01-2018, 11:10:22 »
Voor mijn gevoel een te korte uitzending (zal misschien wel komen doordat aflevering 1 wat langer is dan de rest), maar hele leuke gasten!  ::ok::

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Moltalk
« Reactie #83 Gepost op: 7-01-2018, 11:31:07 »
Trouwens, was Sofie nou de vertrouwenspersoon van Ron? Is er dan iets af te leiden uit wat voor vervolg Ron krijgt met wat zij zegt over hem?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #84 Gepost op: 7-01-2018, 12:01:44 »
Nee, Viv was vertrouwenspersoon van Ron.

Voor mijn gevoel een te korte uitzending (zal misschien wel komen doordat aflevering 1 wat langer is dan de rest), maar hele leuke gasten!  ::ok::

Naar mijn weten waren vorig jaar alle afleveringen even lang, behalve de laatste, die was langer, en aflevering 8. Mogelijk was daar de exit van Diederik op het laatste moment uitgeknipt.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Moltalk
« Reactie #85 Gepost op: 7-01-2018, 12:08:48 »
Nee, Viv was vertrouwenspersoon van Ron.

 ::schaam::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moltalk
« Reactie #86 Gepost op: 8-01-2018, 13:09:06 »
Ik heb nog niet alles bij gelezen, maar volgens mij hebben we te maken met een soort van Moltalk-Quiz-Hint. Weet niet of het een belangrijke hint is of dat het nog kan uitgroeien.
Het valt mij op, ook door opmerkingen op het forum, dat veel quizvragen toch lijken uit te komen in dit seizoen.

Zo zullen er vast wel meer overeenkomsten zijn met vragen uit de kwis en wat wij tot nu toe zagen. Zit er een verborgen boodschap in verborgen? Of is het niks?

Dit was mij ook opgevallen.. Nog een vraag die in mijn hoofd is blijven hangen: zijn er meer presentatoren of acteurs de mol geweest? Als ik me niet vergis was het antwoord acteurs, met maar 1 jaar meer dan de presentatoren.. Misschien is het dan dit jaar weer een presentator/presentatrice?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #87 Gepost op: 8-01-2018, 13:23:05 »
Ik heb nog niet alles bij gelezen, maar volgens mij hebben we te maken met een soort van Moltalk-Quiz-Hint. Weet niet of het een belangrijke hint is of dat het nog kan uitgroeien.
Het valt mij op, ook door opmerkingen op het forum, dat veel quizvragen toch lijken uit te komen in dit seizoen.

Een paar voorbeelden:
- Vraag over de woorden van Art vlak voor de test en executie. Alsof we er op attent moesten worden gemaakt dat we dit keer goed naar zijn woorden moeten luisteren.
- Vraag over Paul Rabbering, die had een rood scherm maar haalde wel de finale. We hebben nu hier op het forum het gespeculeer over of Ron terugkomt of niet.
- Vraag over in hoeveel landen is WIDM geweest. Dat waren er zo'n 20 in 17 seizoenen. Nu komt er in één klap zes landen bij.
- Vraag over de hotels, de ene waar ze nog heen gaan dit seizoen en de vijf anderen. Kandidaten zaten deze aflevering verspreid over vijf hotels (in vijf verschillende landen zelfs). En het hotel van de quizvraag moet nog komen.
- etc etc

Zo zullen er vast wel meer overeenkomsten zijn met vragen uit de kwis en wat wij tot nu toe zagen. Zit er een verborgen boodschap in verborgen? Of is het niks?



Ik ga even lekker met je theorie mee:
Afvallers Maurice en Roos krijgen een revanche in de kick-off quiz >
zou Ron een tweede kans krijgen? Of zou Ron voor zijn tweede kans moeten strijden tegen eerdere vroege afvallers van WIDM?
In de promo van aflevering 2 is te zien dat in het theater de kandidaten verrast zijn om iets dat in het publiek te zien is. Je ziet ze volgens mij duidelijk naar het publiek wijzen, niet naar het podium. Zit Ron in het publiek? Of zouden er andere oud-afvallers in het publiek zitten? Ver gezocht, maar ik zou het wel hele een mooie stunt vinden.

Offline Wulsie

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #88 Gepost op: 8-01-2018, 14:53:14 »
Chris die iets vergezochts bracht alsof hij zojuist het spel had opgelost. Sigrid die wat zweverig was. Moltalk is het niet meer zo voor mij. Underground versie met Lubach blijft toch het beste. Het is iets te kneuterig en commercieel geworden.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #89 Gepost op: 8-01-2018, 15:25:35 »
Ik ga even lekker met je theorie mee:
Afvallers Maurice en Roos krijgen een revanche in de kick-off quiz >
zou Ron een tweede kans krijgen? Of zou Ron voor zijn tweede kans moeten strijden tegen eerdere vroege afvallers van WIDM?
In de promo van aflevering 2 is te zien dat in het theater de kandidaten verrast zijn om iets dat in het publiek te zien is. Je ziet ze volgens mij duidelijk naar het publiek wijzen, niet naar het podium. Zit Ron in het publiek? Of zouden er andere oud-afvallers in het publiek zitten? Ver gezocht, maar ik zou het wel hele een mooie stunt vinden.

De Moltalk Quiz was dus echt een vooruitblik op WIDM 2018!

Wellicht toch maar eens terug kijken.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Moltalk
« Reactie #90 Gepost op: 8-01-2018, 22:01:55 »
De Moltalk Quiz was dus echt een vooruitblik op WIDM 2018!

Yep! De vraag is in hoeverre mate Chris en Margriet daarvan zelf vooraf op de hoogte waren?
Weet iemand of en hoeveel inside-informatie zij hebben?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #91 Gepost op: 8-01-2018, 22:04:51 »
Yep! De vraag is in hoeverre mate Chris en Margriet daarvan zelf vooraf op de hoogte waren?
Weet iemand of en hoeveel inside-informatie zij hebben?

Ik geloof dat ze de aflevering van zaterdag 1 of 2 dagen van te voren bekijken zodat ze zich deftig kunnen voorbereiden op Moltalk, maar dat ze voor de rest ook gewoon aangewezen zijn op regie aanwijzingen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Moltalk
« Reactie #92 Gepost op: 13-01-2018, 21:39:47 »
Wat gek dat Diederik bij MolTalk zit. Hij heeft toch opdrachten bedacht voor dit seizoen?

En zou Olcay de kledingkeuze van Margriet goedkeuren? :P

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #93 Gepost op: 13-01-2018, 21:43:03 »
Hadewych ::love::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moltalk
« Reactie #94 Gepost op: 13-01-2018, 21:43:34 »
Kon dit topic niet vinden  ::schaam::
Chaos ook in Moltalk  ::rofl::

Ik ben ook nog steeds dol op Hade  ::love::
Favo kandidaat ever. Samen met Frederique  ::jaja::

Edit Loes, Ruben en Bella op de juiste plek volgens Chris
« Laatst bewerkt op: 13-01-2018, 21:49:49 door Whiskers »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #95 Gepost op: 13-01-2018, 21:56:55 »
Cecile  ::bravo::

Diederik vond ik niet leuk en zelfs een beetje irritant. Hoeft niet vaker te komen.

Volgende week Ellie Lust, Edo Brunner en Sanne Wallis de Vries  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Moltalk
« Reactie #96 Gepost op: 13-01-2018, 22:06:36 »
2 dingen die mij opvallen die toevallig werden besproken;

- Loes op het scherm?
- Beelden van vrouwen
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Moltalk
« Reactie #97 Gepost op: 14-01-2018, 13:24:02 »
Ik ben een beetje Chris moe eerlijk gezegd  :-X
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Moltalk
« Reactie #98 Gepost op: 14-01-2018, 14:11:39 »
Leuk om Edo weer eens te zien volgende week.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #99 Gepost op: 14-01-2018, 15:50:45 »
Ik ben een beetje Chris moe eerlijk gezegd  :-X
Ik juist Margriet  ::rofl::

Wel mooi hoe Cecile de kledingkeuze van Olcay fileert. En dat er zoveel beelden naar vrouwen in zitten dus het moet een vrouw zijn dit jaar? Mwah, ze kiezen de omgeving er echt niet op uit. En Georgië gaat echt niet in het kader van WIDM zulke beelden neerzetten als hint. Maar met nog maar 3 mannen over is de kans groter dat de vrouw een mol blijkt te zijn. Sowieso gedragen zij zich verdachter dan de mannen.

Volgende week Ellie  8)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan