Auteur Topic: Moltalk  (gelezen 65431 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #260 Gepost op: 1-03-2018, 16:21:49 »
(...)
Voor een napraat met diepgang: trustnobody.nl
Dank je wel, Erik.

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #261 Gepost op: 1-03-2018, 20:56:10 »
Trustnobody.nl: ik heb de laatste podcast beluisterd. Wat leuk, een soort Mies Bouwman versus Moltalk (en ik bedoel dit heel positief). Inderdaad inhoudelijk sterk. Jammer dat ik dit vandaag pas zag, want 8 uur terugluisteren is nu wat veel van het goede.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #262 Gepost op: 2-03-2018, 01:03:30 »
Eens met dat er eens andere gasten mogen langskomen. Marc Marie ofzo weer s.

Oneens met dat de combi met Margriet goed is. Geen enkele combi met Margriet is goed  ::ohno::
Tijd voor iemand anders.. Chris mag blijven  ::love::

Edit: ook wel leuk om eens molloten aan tafel te hebben ipv ex kandidaten/mollen

Liever geen Margriet, wel Chris maar dan wat serieuzer op een doordeweekse dag in een volwaardig programma. Ik zou het leuk vinden Kees en Jon terug te zien.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #263 Gepost op: 3-03-2018, 16:06:58 »
Volgens mij is "vermakelijk" ook precies wat de makers nastreven en "de gemiddelde kijkers thuis" precies hun doelgroep.

+ 1 - WIDM is voor 3 miljoen kijkers, Moltalk is voor 95% van die groep, niet voor de molloten op forums die met diepgaande theorieën komen.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moltalk
« Reactie #264 Gepost op: 3-03-2018, 16:25:18 »
Hopelijk wordt een volgend seizoen weer door Patrick en Viviënne gepresenteerd. Dat vond ik de beste en leukste combinatie.
De gasten werden serieus genomen, Patrick is een gezellige chaoot en Viviënne is een fanatieke molspeurder (aka molloot).

Toen Chris en Margriet vorig seizoen Diederik compleet belachelijk gingen maken, ben ik gestopt met kijken. En van Margriet was ik sowieso al geen fan.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Re: Moltalk
« Reactie #265 Gepost op: 3-03-2018, 18:42:03 »
Ik heb Moltalk opgegeven. Op zich niet erg, maar voor iemand die best wel fanatiek kijkt is erg gewoon weinig aan. Het is dusdanig mainstream geworden dat het zich niet richt op de oorspronkelijke fanbase, maar op de gemiddelde zaterdagavondkijkers. Voor de kijkcijfers snap ik dat wel hoor.

Overigens vind ik het vaak een grote -ons kent ons- gevoel geven. Het lijkt een kliekje vaste gasten die zichzelf weer even op TV kunnen krijgen met Margriet als vervelend middelpunt. Ze doet vaak cynisch als iemand een vergezochte theorie noemt, terwijl dat juist altijd dynamiek gaf aan Moltalk (van Arjen Lubach tot Vivienne en Patrick).

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #266 Gepost op: 3-03-2018, 21:50:27 »
Nou lieve mensen, kijk eens aan: er worden allerlei theorieën behandeld. Hoeven we het daar ook niet meer over te hebben  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moltalk
« Reactie #267 Gepost op: 3-03-2018, 22:02:45 »
Die vraag van net: is er wel eens een finale geweest waar niemand op de juiste mol zat. Mijn geheugen is niet goed genoeg om deze vraag te beantwoorden, wiens wel?

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Moltalk
« Reactie #268 Gepost op: 3-03-2018, 22:05:07 »
Nee, in WIDM is dat nog nooit gebeurd. De Mol is (uiteindelijk) altijd uiterlijk in de finale wel ontmaskerd door iemand.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Moltalk
« Reactie #269 Gepost op: 3-03-2018, 22:05:19 »
Die vraag van net: is er wel eens een finale geweest waar niemand op de juiste mol zat. Mijn geheugen is niet goed genoeg om deze vraag te beantwoorden, wiens wel?
Altijd zat er wel iemand goed. Bij bijvoorbeeld Thomas en Dennis switchte de winnaar pas in de finale.
...óf niet!

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: Moltalk
« Reactie #270 Gepost op: 3-03-2018, 22:06:13 »
Die vraag van net: is er wel eens een finale geweest waar niemand op de juiste mol zat. Mijn geheugen is niet goed genoeg om deze vraag te beantwoorden, wiens wel?

Milouska in ieder geval. De finalisten zaten op elkaar dacht ik (Roderick en ?)

Edit: ik heb terug gekeken maar klopt niet wat ik zeg. frederique verdacht haar op het laatst wel en roderick misschien
« Laatst bewerkt op: 3-03-2018, 22:15:04 door Jannes »
Dat dan weer wel

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Moltalk
« Reactie #271 Gepost op: 3-03-2018, 22:07:15 »
Nee, Frédérique stemde in de finale uiteindelijk ook op Milouska (en Roderick volgens mij ook). Ook pas geswitcht in de finale.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moltalk
« Reactie #272 Gepost op: 3-03-2018, 22:16:01 »
Nee, Frédérique stemde in de finale uiteindelijk ook op Milouska (en Roderick volgens mij ook). Ook pas geswitcht in de finale.

Roderick stemde op Frédérique in de finale. :)

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: Moltalk
« Reactie #273 Gepost op: 3-03-2018, 22:16:37 »
Nee, Frédérique stemde in de finale uiteindelijk ook op Milouska (en Roderick volgens mij ook). Ook pas geswitcht in de finale.

Je was me voor  ::ok::
Dat dan weer wel

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Moltalk
« Reactie #274 Gepost op: 3-03-2018, 22:20:29 »
Ik kan me vaag herinneren dat Roderick in een van de laatste opdrachten een aanwijzing kreeg naar de mol, en die onbedoeld verkeerd interpreteerde.

Het was iets als: De Mol heeft nooit een andere kleur gehad, en dat koppelde hij dus aan Milouska. Maar ik kan me niet herinneren of hij toen daadwerkelijk Milouska als mol had. Kan goed zijn dat ie door toch voor Frédérique te kiezen, toch de verliezer was.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #275 Gepost op: 3-03-2018, 22:30:40 »
Er zat een fout in de tweet van het aantal finalisten dat in moltalk voorbij kwam, er is namelijk een jaar geweest met 4 finalisten dus er zijn in totaal 55 en niet 54 finalisten.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Moltalk
« Reactie #276 Gepost op: 3-03-2018, 22:49:58 »
Ik vind overigens dat de hints die besproken werden zeer flauwtjes waren. De kritiek is hier al vaker geopperd, maar ik heb nog zeker vijf van de zes hints die in het finalistenoverzicht besproken werden sloegen naar mijn idee nergens op.
Olcay:
Er komen cirkels in beeld: joh, dat is nu eenmaal een vorm die je wel eens ziet hè? En de maan is ook rond! ::)
Er komen vrouwen in beeld: Gek hè, 50% van de Georgiërs is vrouw!
Jan:
Er zat twee keer 'Jan' in de kruiswoord: Da's een mooie ::ok:: Maar kan net als 'stineisdemol' gewoon toeval zijn, korte naam.
Zijn dozen leken op een Molshoop: hoe precies? Verwijs dan naar de graafmachines of zoiets.
Ruben:
Er was ergens een muzieksleutel in beeld: leuk detail, maar weinig wereldschokkend of onomstotelijk. Waarschijnlijk van het hotel, hooguit leuk in beeld neergezet.
Er waren muziekopdrachten: tja, dat ligt aan de creativiteit van de makers, niet aan wie ze als Mol kiezen. Alleen 'Piano Man' was nog een slimme opmerking

Al goed, ik zal stoppen met mopperen. Maar echt geholpen heeft het me niet ;) De stelling die ik hier eerder deze week deponeerde dat er eigenlijk geen goede hints zijn naar de finalisten, wordt zo alleen maar bevestigd.
...óf niet!

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #277 Gepost op: 3-03-2018, 23:42:41 »
Ik kan me vaag herinneren dat Roderick in een van de laatste opdrachten een aanwijzing kreeg naar de mol, en die onbedoeld verkeerd interpreteerde.

Het was iets als: De Mol heeft nooit een andere kleur gehad, en dat koppelde hij dus aan Milouska. Maar ik kan me niet herinneren of hij toen daadwerkelijk Milouska als mol had. Kan goed zijn dat ie door toch voor Frédérique te kiezen, toch de verliezer was.

Seizoen 6 trivia kan ik niet aan me voorbij laten gaan. Frederique zat vanaf ongeveer aflevering 5 op Milouska en is toen als eerste expres gaan nepmollen. Iets waar iedereen intrapte, tot Roderick idd die hint kreeg in de finale en ze beide op Milouska stemden.

On topic: als niet-fanatieke molspeurder vind ik het wel heerlijk als zinloos vermaak en het geeft voor mij aan of er een opdracht is die ik wil terugkijken voor molverdenkingen, maar het is idd niet voor de mensen die alle pixels achterstevoren op 3x snelheid terugkijken.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #278 Gepost op: 3-03-2018, 23:54:03 »
Seizoen 6 trivia kan ik niet aan me voorbij laten gaan. Frederique zat vanaf ongeveer aflevering 5 op Milouska en is toen als eerste expres gaan nepmollen. Iets waar iedereen intrapte, tot Roderick idd die hint kreeg in de finale en ze beide op Milouska stemden.

Was het niet zo dat Frederique op Toine zat? In mijn herinnering zat Frederique pas in de laatste aflevering op Milouska.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2018, 23:57:10 door Mollenmania »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #279 Gepost op: 3-03-2018, 23:58:30 »
Was het niet zo dat Frederique op Toine zat? In mijn herinnering zat Frederique pas in de laatste aflevering op Milouska.

Was Toine niet in aflevering 7 al weg? Peggy was in ieder geval de afvaller vlak voor de finale.