Auteur Topic: Het Wie is de Mol Off-topic Topic  (gelezen 105140 keer)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #180 Gepost op: 6-02-2018, 20:45:23 »
Wat ik een beetje jammer vind is dat alle opdrachten (tot nu toe) zowat in elk land uitgevoerd hadden kunnen worden (muv het paragliden dan). Opdrachten die typisch bij Georgië horen mis ik een beetje. Misschien komt dat doordat ze zo lang in/rond Tbilisi blijven hangen.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #181 Gepost op: 6-02-2018, 20:47:36 »
Valt wel mee toch? 3 afleveringen in Tblisi. Vorig jaar waren ze ook 3 afleveringen in Portland dacht ik ;).

Want afl 1 en 3 waren elders
You'll never walk alone

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #182 Gepost op: 6-02-2018, 20:52:57 »
Mag ik een stuk mollentaart komen eten, Hulpmol?

Gefeliciteerd met je verjaardag.

Altijd welkom

Hiep hiep  ::cheerleader:: ::feest:: lieve Hulpmol! Beetje laat maar niet minder gemeend.
Op een fantastisch, gelukkig en inspirerend jaar voor jou xx

Bedankt allebei.

Wat ik een beetje jammer vind is dat alle opdrachten (tot nu toe) zowat in elk land uitgevoerd hadden kunnen worden (muv het paragliden dan). Opdrachten die typisch bij Georgië horen mis ik een beetje. Misschien komt dat doordat ze zo lang in/rond Tbilisi blijven hangen.

Dat klopt wel enigszins. Na aflevering 1 had ik toch ergens de indruk dat er iets gedaan ging worden met de rijke geschiedenis van de Sovjet-unie. Op dat vlak was de Molcast wel een aanrader.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #183 Gepost op: 6-02-2018, 21:06:17 »
Wat ik een beetje jammer vind is dat alle opdrachten (tot nu toe) zowat in elk land uitgevoerd hadden kunnen worden (muv het paragliden dan). Opdrachten die typisch bij Georgië horen mis ik een beetje. Misschien komt dat doordat ze zo lang in/rond Tbilisi blijven hangen.
Je wordt op je wenken bediend:



221 km ten westen van Tbilisi ligt de plaats Koetaisi.......

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #184 Gepost op: 6-02-2018, 21:08:44 »
Je wordt op je wenken bediend:



221 km ten westen van Tbilisi ligt de plaats Koetaisi.......
Ik was aan het typen dat afl 6 buiten Tbilisi is en wou ook de naam vd plaats nog noemen, en toen zag ik jouw post. Je was net sneller  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 6-02-2018, 22:01:21 door Whiskers »

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #185 Gepost op: 6-02-2018, 21:11:17 »
Is wel een flinke rit voor de kandidaten volgende aflevering dan...!
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #186 Gepost op: 6-02-2018, 21:26:49 »

Dat is dus de vraag, of het gewoon echt leuker is. Voor de gemiddelde tv-kijker blijkbaar niet, zie de berichten voor jou. Voor de molloot op dit forum wel. Maar voor wie maken ze het programma...



Ik snap wel dat veel mensen de groep te hard vinden. Dat met Ron was echt pijnlijk.
Persoonlijk vind ik het jammer dat ze zo in de stad blijven hangen, ik vind opdrachten buiten de stad meestal leuker, minder chaotisch.

Persoonlijk vind ik het seizoen overigens niet echt beter of slechter dan andere seizoenen.
Mwah, of het voor een groot publiek ongeschikt is vraag ik me ten zeerste af. Het lijkt nu wat meer op de vroege seizoenen en op De Mol (Belgie). Die waren en zijn zeker niet onsuccesvol.

Het ligt ook een beetje (eigenlijk nogal veel) aan je verwachtingen tov het programma. Door de (naar mijn mening) mindere seizoenen vd afgelopen jaren lijken sommigen een reisprogramma van een vriendenclub/"schoolreisje" te verwachten met af en toe een spel als onderdeel ve speurtocht die louter ter verhoging vh vermaak van het vriendenclubje op reis is. Paar spannende/fysiek en visueel spectaculaire opdrachten erbij voor de adrenaline en mooie landschappen, en graag nog een mol die geld achterover drukt en wegsmijt en het is helemaal af!

In plaats van dat speurtocht de hoofdmoot vh programma is, en een echte strijd "op leven en dood" (als je fout zit vlieg je uit het spel en moet je ook echt naar huis). Het gaat niet om vrienden maken, wel om bondjes sluiten voor je eigen gewin, of dat nou extra info is, jezelf minder of juist meer verdacht maken etc. En dat het dus gaat om de psychologie vh spel, het speuren naar de mol, goed in elkaar gezette opdrachten die niet perse spannend zijn door de adrenaline maar omdat ze zo goed in elkaar zitten en meerdere lagen hebben etc. De Mol (Belgie) heeft dat m.i. nog stukken meer, maar dit seizoen gaat WIDM m.i. weer meer op die toer dan de afgelopen seizoenen. Dat waardeer ik zeer (valt ook niet op verder  ::hypocriet:: )

Voor beide typen programma's zijn ook ruim voldoende kijkers te vinden, gezien het succes van zowel WIDM als De Mol.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2018, 22:10:26 door Whiskers »

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #187 Gepost op: 6-02-2018, 21:52:04 »
Interessante discussie is hier gaande over wat welk seizoen mooi maakt voor wie. Ikzelf vind 2018 tot nog toe een heel goed seizoen, beter dan 2014, 2015, 2016 en 2017 naar mijn mening. Tuurlijk, ik vind het net als velen echt vreselijk dat Ron weg moest (zeker de manier waarop), en ik vond hem, Jean-Marc, Bella en Emilio stiekem gewoon de vier leukste kandidaten dus ik baal wel met de afvallersvolgorde tot nog toe. (Maar ik baalde ook van Ewout, Maurice, Pieter en Vincent. Ik zie nou eenmaal liever de wat zachtere types, terwijl de felle types over het algemeen geschikter zijn voor WIDM. Dat zie je, vind ik, aan heel veel vroege afvallers.)

Maar ik zie ook dat dit jaar wel echt het spel gespeeld wordt en er ook een goede focus is op dat spel. De bondjes etc. vind ik eigenlijk het leukste. Blij dat we daar (vooral in aflevering 5) wat meer van zien. En ik heb het idee dat er iets minder biechten zijn, maar ik weet niet of anderen dat ook ervaren. Ik vind het wel prettig in elk geval.

En ja, ik vind ook dat 3 afleveringen in 1 stad wel erg veel van het goede is, maar ik snap ook dat dat niet de essentie van het spel is. Ik ben gewoon benieuwd wat er nog meer in Georgië is, ook al is dat niet wat WIDM WIDM maakt. Op zich is er genoeg variatie in opdrachten, alhoewel veel opdrachten wat rommelig zijn.

Maar eerst even de tweede helft van het seizoen afwachten. Maar de eerste helft staat voor mij hoog in de ranglijstjes :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #188 Gepost op: 6-02-2018, 22:09:15 »
Voor zover ik me herinner, speelde seizoen 4 zich voor het merendeel in Montréal af. Ja, in Halifax, Québec City en St.-Anne des Beaux Prés werden ook opdrachten gespeeld. Er zijn dus wel meer seizoenen waar de makers zich hebben geconcentreerd op 1 stad.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #189 Gepost op: 6-02-2018, 22:18:10 »
Och, de eerste helft van seizoen 14 was helemaal gefocust op Hongkong, daar werd China nieteens benoemd ;D
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #190 Gepost op: 6-02-2018, 22:39:52 »
Och, de eerste helft van seizoen 14 was helemaal gefocust op Hongkong, daar werd China nieteens benoemd ;D

Ik vond Hong Kong wel een heel veelzijdige stad. Qua omgeving laten die eerste 5 afleveringen van 2014 nog steeds een indruk op mij na. Tbilisi is naar alle normen een eerder kleine stad met weinig variatie.


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #192 Gepost op: 10-02-2018, 22:52:32 »
Leuk voor de MFD-veiling: de nep-zwarte vrijstelling van Olcay. :P

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #193 Gepost op: 10-02-2018, 23:50:52 »
Leuk voor de MFD-veiling: de nep-zwarte vrijstelling van Olcay. :P

 ::rofl::

Al die sleutelhangers natuurlijk!
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #194 Gepost op: 12-02-2018, 16:08:37 »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #195 Gepost op: 12-02-2018, 17:09:26 »
Ik heb het één en ander weggehaald van een forumlid die het niet eens is met het beleid op dit forum. Dit topic is daar niet de juiste plek voor.
Mocht je toch je kritiek kwijt willen dan kun je dat kwijt in pm naar
een moderator of naar -Elise- als aanspreekpunt voor dit forumdeel.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #196 Gepost op: 13-02-2018, 18:33:07 »
Ik weet niet waar ik het moet zetten, maar weet iemand wat leuk is om te kijken als je alles van Nederland en België al gezien hebt? Zijn er andere landen waar WIDM goed wordt uitgevoerd en is dat ergens te bekijken?

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #197 Gepost op: 13-02-2018, 18:39:14 »
The Mole Australia 6 is wel een aanrader. Is een paar jaar geleden van geweest en ik heb daar echt van genoten toen. Werd ook nog redelijk veel over gepraat hier. Dat is vast nog ergens via internet terug te kijken  ::tandpastasmiley::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #198 Gepost op: 13-02-2018, 19:10:22 »
De eerste twee seizoenen van The Mole US heb ik erg van genoten, als je het niet erg vind om eventjes terug in de tijd te gaan. Het eerste seizoen staat op het YouTube-kanaal genaamd "De Mol Gemist".
Sky might be falling but remember you can fly

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #199 Gepost op: 13-02-2018, 23:52:39 »
En meepraten over de Buitenlandse varianten kan HIER mocht je eraan beginnen ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human