Poll

Wie is ....de mol?

Jan Versteegh
129 (58.4%)
Olcay Gulsen
58 (26.2%)
Ruben Hein
34 (15.4%)

Totaal aantal stemmen: 220

Auteur Topic: Wie is de Mol? poll  (gelezen 186445 keer)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #280 Gepost op: 28-01-2018, 01:58:47 »
Simone!
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #281 Gepost op: 28-01-2018, 04:30:02 »
Ik blijf bij Simone. Zowel met wegstrepen als met verdenkingen kom ik steeds bij haar uit.

Offline Alebbela

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #282 Gepost op: 28-01-2018, 07:51:33 »
Nog steeds stipt op 1: Stine!

2 Ruben (ja, van 5 naar 2...)
3 Simone

4 Loes
5 Olcay
6 Jan

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #283 Gepost op: 28-01-2018, 08:55:47 »
Na de laatste aflevering neig ik steeds meer naar Simone al kan ik Stine nog niet helemaal afstrepen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #284 Gepost op: 28-01-2018, 10:48:12 »
Ik weet het echt niet meer.

De voornaamste reden dat ik Simone verdenk is het vinden van M18. Dat is echt zo’n typische voorkennis-hint. Niemand anders vond het, maar zij wel? Net als er geen tijd meer is om het geld te zoeken.

Maar toen ze begin aflvering 2 als een soort gestapo anderen begon te ondervragen zakte ze bij mij. Ze speelt zichzelf zo enorm in de picture en vergroot de kans zich hierdoor, als ze de mol is, te verspreken of onnodig aandacht op zich te vestigen. Ook past het in het plaatje van journaliste die haar werk gebruikt om de mol te vinden. Maar dat kan natuurlijk tactiek zijn, ik zou het een hele mooie vinden.

De voornaamste reden dat ik Stine verdenk is haar gedrag. Ze lijkt niet in de groep te passen en als er geld verdient wordt komt ze heel gemaakt blij over bij mij. Al haar reacties lijken secundair en dat blijft voor mij toch een groot mol-herkenningspunt. Maar qua molacties lijkt het niet denderend en wilde ze zelfs plusgeld pakken bij de bakjes. En natuurlijk de scene tijdens het ontbijt, waarin Stine verdacht gemaakt lijkt te worden door de montage.

Ik schipper telkens tussen Stine, nee toch Simone, nee Stine and so on. Ik weet het niet meer! Wie heeft de gouden tip?
Een hele mooie opsomming... precies zoals ik ook zoek. Dat kruisverhoor was inderdaad zo'n moment waarop je Simone wel kon kruisen. En om alles nu op te hangen aan die ene spatie van M 18... beetje too rich. Dan had ze er ook meteen bij moeten verklaren dat die drie punten voor de S van Simone staan (maar die staan ook voor de S van Stine ::) ).

Stine viel mij ook meteen op... het werd gisteren bij het afscheid van Emilio nog even getoond... dat zij als een schapenbokje omhoog springt, blij te doen dat ze een joker van hem krijgt... echt ZULK onnatuurlijk acteerwerk... en dat ze na Art's praatje in het park een heel erg lange tijd niet eens de kandidaten durft aan te kijken (Olcay zei al, nu in de ogen kijken wie een spier verrekt, daarom kijkt ze weg) en ook dat momentje dat ze liegt wanneer ze de verbinding heeft verbroken, dan kijkt ze ook meteen weg.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #285 Gepost op: 28-01-2018, 11:32:14 »
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe deze poll in voorgaande jaren ging. Heeft de meerderheid van dit forum het vaak bij het juiste eind (na de 4e aflevering)?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #286 Gepost op: 28-01-2018, 12:02:54 »
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe deze poll in voorgaande jaren ging. Heeft de meerderheid van dit forum het vaak bij het juiste eind (na de 4e aflevering)?

Pas in de eindfase krijgt de Mol bijna altijd wel de meeste stemmen hier. Gevallen apart zijn Kees en Klaas met de overduidelijke hints waardoor die al heel snel de meeste stemmen kregen. En Thomas die bijna wel de Mol moest zijn na de duinopdracht. Maar bijvoorbeeld Margriet kreeg na aflevering 4 de op een na minste stemmen. (Voor meer informatie kan je de oude polls uitpluizen.)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #287 Gepost op: 28-01-2018, 12:11:16 »
Ik vind het wel grappig hoe groot de verschillen zijn tussen de verdenkingen op dit forum, en die onder het grote publiek (op de AvroTROS website). Met name het verschil tussen Loes en Simone is extreem.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #288 Gepost op: 28-01-2018, 12:17:45 »
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe deze poll in voorgaande jaren ging. Heeft de meerderheid van dit forum het vaak bij het juiste eind (na de 4e aflevering)?

Gelukkig heb ik vorig jaar alle poll resultaten al eens opgezocht en ergens bewaard. Bij deze het antwoord op je vraag:


Conclusie: Van de 8 seizoenen met significante data stond na 4 afleveringen de Mol bovenaan in 4 seizoenen, maar slechts in 3 seizoenen bleef die vanaf dan ook bovenaan staan.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #289 Gepost op: 28-01-2018, 12:20:21 »
mooi overzicht ::bravo::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #290 Gepost op: 28-01-2018, 12:21:22 »
Interessant, bedankt!
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #291 Gepost op: 28-01-2018, 12:43:06 »
Heel interessant  :)
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #292 Gepost op: 28-01-2018, 12:48:27 »
Ik vind het wel grappig hoe groot de verschillen zijn tussen de verdenkingen op dit forum, en die onder het grote publiek (op de AvroTROS website). Met name het verschil tussen Loes en Simone is extreem.

Ja dit valt mij ook op. Om eerlijk te zijn ben ik ook verbaasd dat we op het forum nog niet door hebben dat Loes de mol is, want voor mij is het echt heel duidelijk. Loes speelt het wel echt heel goed. Maar daar komen jullie nog wel achter  :P
Frankje Lapi

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #293 Gepost op: 28-01-2018, 12:49:26 »
Ja dit valt mij ook op. Om eerlijk te zijn ben ik ook verbaasd dat we op het forum nog niet door hebben dat Loes de mol is, want voor mij is het echt heel duidelijk. Loes speelt het wel echt heel goed. Maar daar komen jullie nog wel achter  :P

Wij hebben misschien gewoon nood aan heel goede argumenten van jou. ;D

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #294 Gepost op: 28-01-2018, 12:51:39 »
Simone of Olcay
You'll never walk alone

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #295 Gepost op: 28-01-2018, 12:53:18 »
🜃

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #296 Gepost op: 28-01-2018, 13:08:57 »
Stine. Simone op een snap ik helemaal niets van.

Loes zou eventueel nog kunnen maar denk het niet.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #297 Gepost op: 28-01-2018, 13:16:04 »
1) Stine (ik ben steeds zekerder van mijn zaak!)
2) Simone (ik heb voor de test & executie voor het eerst op haar punten ingezet)
3) Olcay (zou het gaaf vinden als zij de Mol blijkt!!)
4) Jan (mijn hint over hem kan ik echt niet loslaten...)
5) Ruben (denk 't niet.)
6) Loes (voor mij zeker NIET de Mol)
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #298 Gepost op: 28-01-2018, 13:17:44 »
Geen lijstje want er is maar 1 mol

Ik blijf bij Stine

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #299 Gepost op: 28-01-2018, 13:25:28 »
Simone, maar Stine kan ik ook nog steeds niet wegstrepen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"