Poll

Wie is ....de mol?

Jan Versteegh
129 (58.4%)
Olcay Gulsen
58 (26.2%)
Ruben Hein
34 (15.4%)

Totaal aantal stemmen: 220

Auteur Topic: Wie is de Mol? poll  (gelezen 186573 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #540 Gepost op: 13-02-2018, 13:05:08 »
Zes afleveringen gehad en ik heb geen flauw idee meer.

Ruben die met Olcay ver achter zich 2000 pakt in aflevering 1? Niet nodig.

Jan, die voor 95% verantwoordelijk is voor het binnenrijden van de verdubbelaar bij de 'tijd is geld' opdracht? Niet nodig.

Simone die alleen in een auto bij dezelfde opdracht 400 verdient? Niet nodig.

Olcay, die zo opzichtig molt dat ze het niet mag zijn?

Groot probleem is dat op een gegeven moment de helft van de pot (10.000 op dat moment) in 1x verdiend is, namelijk met de Rode Draad. Punt is ook dat de mensen waarvan we zeker weten dat ze voor geld gekozen hebben, er nu uit zijn.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #541 Gepost op: 13-02-2018, 13:06:40 »
Vorig jaar was de duinopdracht dé sterkste aanwijzing om Thomas als hoofdverdachte te nemen, omdat er geen andere verklaring leek dan dat het werk van de Mol moest zijn geweest. Het kunnen dus zowel Molacties als hints zijn - zoals de kloosterhint en de priesterhint vrijwel onombuigbaar waren.

Nu vind ik de gesuggereerde verdwenen 500 euro bij Stine misschien wel zo'n aanwijzing. Tel daar de uitspraak van Art dat iedereen de Mol kan hebben gezien (wat ik niet als officiële hint zie, maar als een logische redenering die je pas kan maken met Moldagboek erbij) èn zo'n toevalligheid als de woordzoeker, dan kom ik tot mijn conclusies.

Maar je gaat nu 2 dingen die op een heel verschillend niveau staan met elkaar vergelijken. Die duinenopdracht was helemaal uitgeplozen en het kon eigenlijk niet meer anders zijn dan dat Thomas het geld had verduisterd.

Nu heb je een kaartje waar iets opstaat over 83B, maar dat is enkel een suggestie dat daar 500 euro ligt en geen zekerheid. Bovendien heeft nog niemand bewijzen op tafel gegooid waarom Simone 83 heeft geopend en waarom Stine 83B heeft geopend.

Ook voor Simone zijn er sterke argumenten te vinden (be my guest ze op te sommen), maar de balans wijst wat mij betreft naar Stine vandaag.

Ik heb mijn redenen om Simone op 1 te zetten in haar kandidatentopic geplaatst.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #542 Gepost op: 14-02-2018, 01:29:12 »
Ik vind de ontbrekende belactie van 500 euro vergelijkbaar met de duinenactie van Thomas. Dat moet wel gedaan zijn door Simone, stiekem.

Dus ik blijf Simone stemmen, al sinds Emilio er uit is.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #543 Gepost op: 14-02-2018, 09:43:32 »
Ik vind de ontbrekende belactie van 500 euro vergelijkbaar met de duinenactie van Thomas. Dat moet wel gedaan zijn door Simone, stiekem.

Dus ik blijf Simone stemmen, al sinds Emilio er uit is.

Dat zou ik om deze reden wel een erg slechte molactie vinden. Bovendien kan de groep daar zo makkelijk achter komen door gewoon eerlijk te zijn over de belletjes.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #544 Gepost op: 14-02-2018, 11:29:27 »
Simone.

Al kan ik soms moeilijk geloven dat ze het zo goed zou spelen.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #545 Gepost op: 14-02-2018, 17:04:39 »
Simone.

Al kan ik soms moeilijk geloven dat ze het zo goed zou spelen.

Is het niet makkelijker te geloven dat Olcay een rol speelt? (gebaseerd op zichzelf uiteraard)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #546 Gepost op: 14-02-2018, 20:30:32 »
Dat zou ik om deze reden wel een erg slechte molactie vinden. Bovendien kan de groep daar zo makkelijk achter komen door gewoon eerlijk te zijn over de belletjes.

Heb je gezien hoe dat ging aan de ontbijttafel, toen ze net bij elkaar kwamen? Ze vertrouwden niemand!

Bovendien hadden Jan en Jean-Marc het belletje geclaimd. Om zich verdacht te maken.

En hoe zou je het moeten controleren?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #547 Gepost op: 14-02-2018, 20:35:57 »
Is het niet makkelijker te geloven dat Olcay een rol speelt? (gebaseerd op zichzelf uiteraard)

Op sommige momenten wel maar op andere momenten zou ik dat helemaal te mooi om waar te zijn vinden. Nee dus.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #548 Gepost op: 14-02-2018, 21:36:14 »
Heb je gezien hoe dat ging aan de ontbijttafel, toen ze net bij elkaar kwamen? Ze vertrouwden niemand!

Bovendien hadden Jan en Jean-Marc het belletje geclaimd. Om zich verdacht te maken.

En hoe zou je het moeten controleren?

Dat weet je als mol toch niet vantevoren?

Stel dat alle andere duo’s 2 keer hadden gebeld, dan was Simone meteen al door de mand gevallen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #549 Gepost op: 14-02-2018, 22:26:52 »
Citaat
Op sommige momenten wel maar op andere momenten zou ik dat helemaal te mooi om waar te zijn vinden. Nee dus.

Ik vind wel dat Olcay aan de ontbijttafel de discussie over het bellen in gang zet en vervolgens amper mee lijkt te doen. Daarmee legt ze de basis voor het onderlinge wantrouwen, dat de eerste afleveringen zo kenmerkt. Alles hangt af van de interpretatie van aflevering 1 en wat er op de markt gebeurde met het wisselgeld.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #550 Gepost op: 15-02-2018, 18:08:06 »
Dat weet je als mol toch niet vantevoren?

Stel dat alle andere duo’s 2 keer hadden gebeld, dan was Simone meteen al door de mand gevallen.

Simone is degene die het meest vragen op iedereen afvuurt en dat blijft doen. Mensen schrikken er een beetje van en neigen automatisch niet al te veel te laten zien.

En ze heeft communicatiewetenschap gestudeerd, ze kent veel technieken om groepen te beïnvloeden op die manier. (ik heb dezelfde studie gedaan :)).

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #551 Gepost op: 15-02-2018, 18:10:05 »
Op aflevering 1 na, heeft Jan deze week een persoonlijk record behaald??
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #552 Gepost op: 16-02-2018, 10:38:51 »
Op aflevering 1 na, heeft Jan deze week een persoonlijk record behaald??

Jan is als minst verdachte deelnemer op dit forum nog maar 2 stemmen van Ruben verwijderd, als je dat bedoelt. Een paar dagen geleden stond Jan nog op 3 - 4 stemmen ofzo, en nu 8, dus hij wordt duidelijk meer verdacht nu, ook relatief. Hij kan voordat de poll van deze week wordt gesloten nog voorbij Ruben, denk ik.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #553 Gepost op: 16-02-2018, 15:17:12 »
??? Stine verlost van de nummer 1 positie  ???

Lees ik dat nu goed hier?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Immers: Stine is de mol. Bovendien kwam uit de computeranalyse die ik met Heinz deed dat Simone exit is. Knalavondje dus morgen ::ok:: ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 16-02-2018, 15:19:11 door D*N »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #554 Gepost op: 16-02-2018, 15:23:45 »
??? Stine verlost van de nummer 1 positie  ???

Lees ik dat nu goed hier?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Immers: Stine is de mol. Bovendien kwam uit de computeranalyse die ik met Heinz deed dat Simone exit is. Knalavondje dus morgen ::ok:: ::bravo::
Welkom terug Lo.  ;D
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #555 Gepost op: 16-02-2018, 15:39:58 »
??? Stine verlost van de nummer 1 positie  ???

Lees ik dat nu goed hier?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Immers: Stine is de mol. Bovendien kwam uit de computeranalyse die ik met Heinz deed dat Simone exit is. Knalavondje dus morgen ::ok:: ::bravo::


::rofl::

Ik dacht dat Simone hier vanaf het begin op #1 stond, als de poll van die week gesloten werd op zaterdag. Alleen tussentijds heeft Stine even op #1 gestaan, toch?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #556 Gepost op: 16-02-2018, 15:42:34 »
??? Stine verlost van de nummer 1 positie  ???

Lees ik dat nu goed hier?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Immers: Stine is de mol. Bovendien kwam uit de computeranalyse die ik met Heinz deed dat Simone exit is. Knalavondje dus morgen ::ok:: ::bravo::

Ik weet niet welke analyse je bedoelt maar Simone gaat pas naar huis nadat ze haar armen in de lucht gegooid heeft als Art dé vraag gesteld heeft. 8)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #557 Gepost op: 16-02-2018, 16:21:54 »

Ik dacht dat Simone hier vanaf het begin op #1 stond, als de poll van die week gesloten werd op zaterdag. Alleen tussentijds heeft Stine even op #1 gestaan, toch?

Klopt, vorige week ging t lange tijd nek aan nek, maar op t laatst schoot Simone toch er weer voorbij ::jaja::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #558 Gepost op: 16-02-2018, 16:24:38 »
Het is trouwens geleden van 2009 dat een kandidaat met meer dan 50% van de stemmen in deze poll toch niet de Mol bleek. Lo zal wel weten wie het was. ::rofl::

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #559 Gepost op: 16-02-2018, 16:42:00 »
Het is trouwens geleden van 2009 dat een kandidaat met meer dan 50% van de stemmen in deze poll toch niet de Mol bleek.

Kan zijn, maar de Mol is Ruben, niet Simone.