Poll

Wie is ....de mol?

Jan Versteegh
129 (58.4%)
Olcay Gulsen
58 (26.2%)
Ruben Hein
34 (15.4%)

Totaal aantal stemmen: 220

Auteur Topic: Wie is de Mol? poll  (gelezen 186442 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #240 Gepost op: 25-01-2018, 22:10:37 »
Ik ben meer en meer van Stine aan het afstappen, zeker na de gemonteerde beelden over haar penningmeesterschap.

Simone staat opeens op mijn lijstje, samen met Emilio

Dus de mol is een vrouw en Emilio
klaar voor de strijd

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #241 Gepost op: 25-01-2018, 22:12:09 »
Emily O'Guzman?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #242 Gepost op: 25-01-2018, 23:25:06 »
Gedaan met laatste keer terugkijken voor deze week en het is niet makkelijker geworden helaas:

1. Stine
2. Simone
3. Emilio

4. Jan

5. Ruben

6. Loes
7. Olcay

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #243 Gepost op: 26-01-2018, 01:33:42 »
- schaakhint
- schephint
- kruizen hint (deense vlag)

Stine

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #244 Gepost op: 26-01-2018, 03:20:14 »
Stine of Emilio, ik zeg het al na mijn ene keer Bella als schot voor de boeg mol.

Wordt tijd dat een van beide afvalt. Dan is het duidelijk  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #245 Gepost op: 26-01-2018, 08:58:21 »
Jan dus.

Laatste twee dagen geen reden gevonden om van hem af te stappen. Als je al z'n vage acties bij elkaar optelt dan lijkt hij me overall beduidend meer mols dan de rest.

de 'een verhaal apart' hint (afl. 1)
de stabij hint (afl. 3)
en morgen de WJNAWWDMI? hint. De klooster hint van dit jaar?  ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 26-01-2018, 09:00:43 door Amethyst »

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #246 Gepost op: 26-01-2018, 09:50:39 »
Dit was mijn lijstje:

1. Ruben
2. Emilio
3. Olcay

4. Jean-Marc
5. Stine
6. Bella
7. Simone
8. Loes
9. Jan


En het is nu dit:
1. Ruben
2. Olcay

3. Emilio
4. Stine
5. Simone
6. Loes
7. Jan

Weinig verandering nu nog. Dat wil overigens heeuul niet zeggen dat ik in een tunnel zit hoor ::hypocriet::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #247 Gepost op: 26-01-2018, 09:52:40 »
Blijf vooralsnog toch op Emilio of Simone  ::jaja::
Meer L

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #248 Gepost op: 26-01-2018, 13:13:24 »
Simone, Emilio, Stine of Olcay.

Loes, Ruben of Emilio gaat naar huis.

Olcay wordt wel verdacht gemaakt. Toch zou dat ook wel weer heel leuk zijn om mol te hebben die aandacht trekt. Maar ik twijvel nog om haar te vervangen voor Stine.

Even ook gedacht aan finalen met alleen vrouwen of finalen met vier (Simone en Stine en Olcay) en dan Ruben als enige man (naast Art). Heb al vaker gedacht dat Ruben the last man standing is. Jan in aflevering 7 afvalt.

Dus voor nu Emilio, Stine of Simone. Inclusief risico that Emilio naar huis gaat.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2018, 13:24:03 door Pierce_Brosnan »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #249 Gepost op: 26-01-2018, 18:01:28 »
Ik heb deze keer eens op Simone gestemd, hoewel ik in de pool wel voor Emilio blijf gaan. En Stine kan het ook nog zijn.
Blijkbaar heb ik vorige week in de pool per ongeluk Emilio en Simone geswitcht, dus vanaf nu ga ik in de pool ook maar voor Simone ::rofl::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #250 Gepost op: 26-01-2018, 22:31:33 »
Stine Simone Stine Simone.
Iene miene mutte: toch nog maar Stine.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #251 Gepost op: 27-01-2018, 08:29:52 »
Precies dezelfde gevoelens hier! Maar bij Simone kan ik me nog steeds niet voorstellen dat zij gemolliciteerd heeft plus
- schaakhint
- schephint
- kruizen hint (deense vlag)

Stine
en doorslaggevend toch wel de schaaphint dus Stine
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #252 Gepost op: 27-01-2018, 10:58:25 »
Ik weet het echt niet meer.

De voornaamste reden dat ik Simone verdenk is het vinden van M18. Dat is echt zo’n typische voorkennis-hint. Niemand anders vond het, maar zij wel? Net als er geen tijd meer is om het geld te zoeken.

Maar toen ze begin aflvering 2 als een soort gestapo anderen begon te ondervragen zakte ze bij mij. Ze speelt zichzelf zo enorm in de picture en vergroot de kans zich hierdoor, als ze de mol is, te verspreken of onnodig aandacht op zich te vestigen. Ook past het in het plaatje van journaliste die haar werk gebruikt om de mol te vinden. Maar dat kan natuurlijk tactiek zijn, ik zou het een hele mooie vinden.

De voornaamste reden dat ik Stine verdenk is haar gedrag. Ze lijkt niet in de groep te passen en als er geld verdient wordt komt ze heel gemaakt blij over bij mij. Al haar reacties lijken secundair en dat blijft voor mij toch een groot mol-herkenningspunt. Maar qua molacties lijkt het niet denderend en wilde ze zelfs plusgeld pakken bij de bakjes. En natuurlijk de scene tijdens het ontbijt, waarin Stine verdacht gemaakt lijkt te worden door de montage.

Ik schipper telkens tussen Stine, nee toch Simone, nee Stine and so on. Ik weet het niet meer! Wie heeft de gouden tip?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #253 Gepost op: 27-01-2018, 11:00:03 »
Wie heeft de gouden tip?

Kijk vanavond om 20u30 naar NPO 1. ::rofl:: Dat helpt hopelijk bij het uitsluiten van potentiële Mollen. ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #254 Gepost op: 27-01-2018, 11:06:45 »
De voornaamste reden dat ik Stine verdenk is haar gedrag. Ze lijkt niet in de groep te passen en als er geld verdient wordt komt ze heel gemaakt blij over bij mij. Al haar reacties lijken secundair en dat blijft voor mij toch een groot mol-herkenningspunt. Maar qua molacties lijkt het niet denderend en wilde ze zelfs plusgeld pakken bij de bakjes. En natuurlijk de scene tijdens het ontbijt, waarin Stine verdacht gemaakt lijkt te worden door de montage.

"Ze lijkt niet in de groep te passen" is voor de makers een goede reden om haar niet als Mol te kiezen, maar misschien hebben ze dit verkeerd ingeschat. Een Mol kan alleen zijn werk goed doen als ie goed in de groep ligt. Volgens mij is Stine voor de makers en de Mol een ideale bliksemafleider maar niet de Mol.

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #255 Gepost op: 27-01-2018, 16:09:10 »
Veel te weinig stemmen voor Jan hier, dus bij deze het aantal verdubbeld.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #256 Gepost op: 27-01-2018, 17:17:10 »
Veel te weinig stemmen voor Jan hier, dus bij deze het aantal verdubbeld.

Het werd tijd ja(!) ::tandpastasmiley::

Ik ben er steeds meer van overtuigd dat hij het is. Stine en Emilio nemen bijvoorbeeld onmolse posities in in opdrachten 2.3 en 3.1. Als Jan dat doet (opdracht 3.3), past het bij zijn rol die hij vooraf had aangekondigd in zijn introductievideo. Die van de uber fanatieke, avontuurlijk ingestelde kandidaat (die de pot wil spekken en anderen daartoe wil motiveren  ::) ... maar dat is hier niet relevant). Dan kun je in die opdracht niet anders dan meteen je hand opsteken.

Als je dan de keuzes van regie erbij pakt (welke kandidaten zitten in de eerste 3 afleveringen overall het meest verdacht in de edit, en welke niet) en dat combineert met welke deelnemers het vaakst een molse positie innemen, danwel het vaakst sturend lijken op te treden, dan verbaast het me eerlijk gezegd ook dat hij hier zo extreem weinig wordt verdacht.

Nee, hij staat niet met stip op #1 in de 'follow the money' lijstjes. Maar wat meten die precies? Wat de mol daadwerkelijk uit de pot haalt in opdracht 2.1, 2.3 en 3.3 is voor de kijker volstrekt onduidelijk. En dat bevalt me eerlijk gezegd prima. Juist de keuzes van de regie te proberen begrijpen vind ik een erg leuk onderdeel van het spel ... ook als later blijkt dat ik ernaast zit.

« Laatst bewerkt op: 27-01-2018, 17:21:32 door Amethyst »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #257 Gepost op: 27-01-2018, 18:52:45 »
Ik blijf bij Emilio.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #258 Gepost op: 27-01-2018, 19:03:11 »
Precies dezelfde gevoelens hier! Maar bij Simone kan ik me nog steeds niet voorstellen dat zij gemolliciteerd heeft plusen doorslaggevend toch wel de schaaphint dus Stine

Waar staat dat over de schaap en schep hint?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #259 Gepost op: 27-01-2018, 19:14:44 »
Waar staat dat over de schaap en schep hint?
‘Schephint’