Poll

Wie is ....de mol?

Jan Versteegh
129 (58.4%)
Olcay Gulsen
58 (26.2%)
Ruben Hein
34 (15.4%)

Totaal aantal stemmen: 220

Auteur Topic: Wie is de Mol? poll  (gelezen 186576 keer)

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #460 Gepost op: 8-02-2018, 09:31:19 »
Deze follow the money is wel erg geschreven in de Stine-tunnel.
Dat is dan interessant want ik (degene van wie Moedermol deze tabel heeft) zit zelf in de Simone-tunnel  ::rofl::
Het klopt dat Simone er door deze berekening af en toe toevallig goed vanaf komt, maar ik reken de dingen die jij noemt juist expres niet mee, omdat het lastig te bewijzen is hoeveel invloed iedereen heeft.
Als ik dat juist wel zou doen, zou het juist duidelijk zijn dat ik in de Simone-tunnel zit.
Ik probeer het dus echt zo objectief mogelijk te doen.

Dit gesprek kan overigens denk ik beter verder gevoerd worden in het "follow-the-money" topic zelf, dan kunnen mensen hier weer verder met hun verdenkingen uiten!
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #461 Gepost op: 8-02-2018, 11:42:18 »
Poll op WieIsDeMol.com:
Jan 2.6%
Olcay 12.4%
Ruben 9.2%
Simone 39.2%
Stine 36.6%

Poll op Wie Is De Mol AvroTros:
Jan 10%
Olcay 20%
Ruben 20%
Simone 18%
Stine 30%

Poll op widm.nl
Jan 30%
Olcay 33%
Ruben 12%
Simone 7%
Stine 18%

De tussenstand op widm.nl is bijna het tegenovergestelde van hier! Ze stemmen daar massaal op Jan en Olcay, en Simone bungelt roemloos onderaan.

De poll op WIDM.nl houdt alleen de stemmen van een dag of een paar dagen bij, las ik. Dus je ziet vooral op welke deelnemers er recent is overgestapt.

Niet te serieus nemen dus.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #462 Gepost op: 9-02-2018, 00:40:24 »
Ik blijf het op Simone houden. Omdat ze 500 euro heeft verbeld in aflevering 1, en je dat niet in beeld ziet. Waarom? Omdat ze dat stiekem heeft gedaan.  ::vergroot::

De M18 is een leuk extraatje, maar niet beslissend.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #463 Gepost op: 9-02-2018, 00:59:47 »
Ik blijf het op Simone houden. Omdat ze 500 euro heeft verbeld in aflevering 1, en je dat niet in beeld ziet. Waarom? Omdat ze dat stiekem heeft gedaan.  ::vergroot::

De M18 is een leuk extraatje, maar niet beslissend.

Maar de groep weet hoeveel geld de opdracht gekost heeft, op het moment dat Simone de verbelde bedragen ter sprake brengt kunnen ze precies nagaan waar het geld verbeld is, dus ik neem aan dat ze dit gewoon in de groep besproken heeft anders was ze door de mand gevallen. Zou een hele domme molactie zijn.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #464 Gepost op: 9-02-2018, 05:48:06 »
Maar de groep weet hoeveel geld de opdracht gekost heeft, op het moment dat Simone de verbelde bedragen ter sprake brengt kunnen ze precies nagaan waar het geld verbeld is, dus ik neem aan dat ze dit gewoon in de groep besproken heeft anders was ze door de mand gevallen. Zou een hele domme molactie zijn.

Daar denk ik anders over. Je merkt dat iedereen half liegt en een eind weg mompelt. Simone kan zo prima weg komen met het stiekem bellen. Onverdacht omdat ze er naar vraagt.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #465 Gepost op: 9-02-2018, 08:21:25 »
Daar denk ik anders over. Je merkt dat iedereen half liegt en een eind weg mompelt. Simone kan zo prima weg komen met het stiekem bellen. Onverdacht omdat ze er naar vraagt.

Dat iedereen half liegt wist Simone echter niet toen ze begon met ondervragen. Als men eerlijk was geweest valt ze zo door de mand.

Offline DeniseDus

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #466 Gepost op: 9-02-2018, 08:53:14 »
Ik blijf toch bij Ruben.. íets in mij zegt vanaf het begin dat hij het is  ::vergroot::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #467 Gepost op: 9-02-2018, 09:05:35 »
terug naar Simone
« Laatst bewerkt op: 10-02-2018, 09:05:25 door Amethyst »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #468 Gepost op: 9-02-2018, 09:57:38 »
Toch maar weer op Simone  ::rofl:: ::jaja::
Ook al dwaal ik soms nog doelmolloos rond....
« Laatst bewerkt op: 9-02-2018, 10:45:49 door Juuls247 »
Meer L

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #469 Gepost op: 9-02-2018, 10:04:47 »
Dat iedereen half liegt wist Simone echter niet toen ze begon met ondervragen. Als men eerlijk was geweest valt ze zo door de mand.

Simone begon  niet met ondervragen.....dat was Olcay!

Simone legde meteen de aandacht naar de anderen (mols) waardoor Stine begon te hakkelen en Emilio de vragen liet beantwoorden. Hij loog erover en Stine ging daarin mee.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #470 Gepost op: 9-02-2018, 10:19:00 »
Toch maar weer op Simone  ::rofl:: ::jaja::
Ook al ben ik dwaal ik soms nog doelmolloos rond....

Hier nog eentje. Toch Simone gestemd na even met Stine geflirt te hebben. ;) (En ik ben al eens vaker te snel van Mol naar niet-Mol geswitcht. Met van Jon die vanaf het begin mijn Mol was naar Anniek net voor de finale als dieptepunt. Stand by your mole is soms zo gek niet.)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #471 Gepost op: 9-02-2018, 10:23:46 »
1. Ruben (90% zeker van)
2. Olcay (geef ik nog 10% kans)

Elkaars tegenpolen. Mocht er ooit toch een seizoen zijn met 2 mollen, dan ga ik voor deze combinatie :). En het valt nog best te onderbouwen ook! Maar goed, ik weet hoe allergisch men hier is voor die gedachte, dus ik ga daar niet verder mee aan de slag...

Ik zie wel erg uit naar een Molduel tussen deze twee!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #472 Gepost op: 9-02-2018, 11:04:42 »
Maar de groep weet hoeveel geld de opdracht gekost heeft, op het moment dat Simone de verbelde bedragen ter sprake brengt kunnen ze precies nagaan waar het geld verbeld is, dus ik neem aan dat ze dit gewoon in de groep besproken heeft anders was ze door de mand gevallen. Zou een hele domme molactie zijn.

Jan zegt aan tafel dat ze 1500 euro verbeld hebben, terwijl we hem in beeld maar 1 keer zien bellen voor 1000 euro. Hij probeert zichzelf hier extra verdacht te maken door te doen alsof hij meer geld heeft verspeeld. Zijn opmerking dicht wel het gat van de ontbrekende 500 euro (4500 euro in beeld verbeld, terwijl Art aan het einde van de aflevering zegt dat ze voor 5000 euro gebeld hebben).

Simone zegt in haar biecht echter (en niet aan tafel!) dat zij en Bella ook voor 500 euro gebeld hebben. Maar dan zou er in totaal voor 5500 euro gebeld zijn, en volgens Art was het 5000 euro. We weten dat Bella pertinent niet met Art wilde bellen en dat Bella aan tafel niets zei over dat ze gebeld hadden met Art. Simone valt binnen de groep dus helemaal niet door de mand, want ze vertelt hen helemaal niets. Ze zegt alleen in haar biecht, tegen de kijker dus, dat ze voor 500 euro gebeld heeft. Tegen haar medekandidaten zegt ze niets. Ik zou het nogal vreemd vinden als zowel het telefoontje van Simone én de scène dat ze daar aan tafel over vertelt uit de montage zijn gelaten. Alle andere kandidaten horen we daar aan tafel namelijk wél over vertellen. Als Simone niet de mol is, waarom laten ze die beelden dan niet gewoon zien?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #473 Gepost op: 9-02-2018, 11:08:45 »
Jan zegt aan tafel dat ze 1500 euro verbeld hebben, terwijl we hem in beeld maar 1 keer zien bellen voor 1000 euro. Hij probeert zichzelf hier extra verdacht te maken door te doen alsof hij meer geld heeft verspeeld. Zijn opmerking dicht wel het gat van de ontbrekende 500 euro (4500 euro in beeld verbeld, terwijl Art aan het einde van de aflevering zegt dat ze voor 5000 euro gebeld hebben).

Simone zegt in haar biecht echter (en niet aan tafel!) dat zij en Bella ook voor 500 euro gebeld hebben. Maar dan zou er in totaal voor 5500 euro gebeld zijn, en volgens Art was het 5000 euro. We weten dat Bella pertinent niet met Art wilde bellen en dat Bella aan tafel niets zei over dat ze gebeld hadden met Art. Simone valt binnen de groep dus helemaal niet door de mand, want ze vertelt hen helemaal niets. Ze zegt alleen in haar biecht, tegen de kijker dus, dat ze voor 500 euro gebeld heeft. Tegen haar medekandidaten zegt ze niets. Ik zou het nogal vreemd vinden als zowel het telefoontje van Simone én de scène dat ze daar aan tafel over vertelt uit de montage zijn gelaten. Alle andere kandidaten horen we daar aan tafel namelijk wél over vertellen. Als Simone niet de mol is, waarom laten ze die beelden dan niet gewoon zien?

Jij weet dit misschien beter dan ik, dus ik heb een vraagje! Is het niet ook mogelijk dat Jan gewoon wel die 500 euro heeft weggebeld? Of is dat een volledige onzekerheid.

1. Ruben (90% zeker van)
2. Olcay (geef ik nog 10% kans)

Je bent er dus 100% zeker van dat het een van die twee is? Heftig. Klinkt alsof je te hard tunnelt. ;)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #474 Gepost op: 9-02-2018, 11:23:50 »
Jij weet dit misschien beter dan ik, dus ik heb een vraagje! Is het niet ook mogelijk dat Jan gewoon wel die 500 euro heeft weggebeld? Of is dat een volledige onzekerheid.

In theorie is dat mogelijk, maar dan heeft Simone dus niet gebeld. Als Jan voor 1500 euro gebeld heeft i.p.v. 1000 euro, is de ontbrekende 500 euro namelijk terecht. Simone zegt in haar biecht echter dat zij ook voor 500 euro gebeld heeft. Daarmee zou het totaalbedrag op 5500 euro komen. Maar volgens Art hebben ze voor 5000 euro gebeld.

In beeld hebben we de volgende telefoontjes gezien:

Stine en Emilio: 500 en 1000 euro
Jan en Jean-Marc: 1000 euro
Ron en Loes: 1000 euro
Ruben en Olcay: 1000 euro
Bella en Simone: 0 euro
Totaal: 4500 euro

Als Jan de waarheid vertelt, is de ontbrekende 500 euro terecht en is zijn telefoontje om de een of andere reden buiten de montage gelaten. Maar Simone zegt dat zij ook voor 500 euro gebeld heeft. Waarom zegt ze dat als Jan de waarheid spreekt? En ook dat telefoontje zien we niet terug in de aflevering. En Jan vertelt er tenminste nog over aan tafel, dat doet Simone niet. Ik concludeer daaruit dat Jan waarschijnlijk liegt om zichzelf verdacht te maken (want meer geld uit de pot gebeld, zo lijkt het) en Simone de waarheid vertelt. Maar omdat ze er aan tafel niets over zegt en Bella ook niet, en Bella per sé niet wilde bellen, concludeer ik dat Simone waarschijnlijk zonder medeweten van Bella voor 500 euro met Art heeft gebeld.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2018, 11:27:16 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #475 Gepost op: 9-02-2018, 11:34:28 »
Je bent er dus 100% zeker van dat het een van die twee is? Heftig. Klinkt alsof je te hard tunnelt. ;)

Haha. Je hebt gelijk hoor, ik moet natuurlijk 1% ruimte overhouden voor andere opties. Maar mensen schrijven hier altijd wel deez of gene af als mol. Twijfelen tussen Ruben en Olcay is toch net zo hard tunnelen als twijfelen tussen Simone en Stine? Ik verdeel mijn twijfel alleen in percentages, voor de duidelijkheid.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2018, 11:36:45 door Newbie2 »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #476 Gepost op: 9-02-2018, 13:47:20 »
Maar omdat ze er aan tafel niets over zegt en Bella ook niet, en Bella per sé niet wilde bellen, concludeer ik dat Simone waarschijnlijk zonder medeweten van Bella voor 500 euro met Art heeft gebeld.

Of Bella wel of niet van het belletje afwist durf ik niet te zeggen, maar dat Simone de coördinaat M18 vindt op aangeven van de 500 euro tip van Art (waarin hij het woord 'coördinaten' laat vallen) lijkt mij niet geheel onlogisch, zelfs kandidaats want een volgend belletje (voor 1000 euro) is dan niet meer nodig.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #477 Gepost op: 9-02-2018, 13:59:15 »
Of Bella wel of niet van het belletje afwist durf ik niet te zeggen, maar dat Simone de coördinaat M18 vindt op aangeven van de 500 euro tip van Art (waarin hij het woord 'coördinaten' laat vallen) lijkt mij niet geheel onlogisch, zelfs kandidaats want een volgend belletje (voor 1000 euro) is dan niet meer nodig.

Dat klinkt inderdaad niet onlogisch. Ze laten echter totaal niet blijken dat ze [1] Art hebben gebeld en [2] dat ze de aanwijzing van hem hebben gekregen dat de coördinaten op de kaart niet kloppen. Vanaf tijdstip 42:50 in aflevering 1 zien we hen om de fontein heen lopen en ze geven op geen enkel moment de indruk dat [1] of [2] heeft plaatsgevonden. Dat ze überhaupt bij de fontein terecht zijn gekomen is alleen maar omdat Simone die locatie 'toevallig' gezien had op weg naar het hotel.

Misschien heb je gelijk en is het wel gebeurd, maar ik zie daar zelf geen aanknopingspunten voor in de betreffende aflevering.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2018, 14:01:42 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #478 Gepost op: 9-02-2018, 15:07:45 »
Jan zegt aan tafel dat ze 1500 euro verbeld hebben, terwijl we hem in beeld maar 1 keer zien bellen voor 1000 euro. Hij probeert zichzelf hier extra verdacht te maken door te doen alsof hij meer geld heeft verspeeld. Zijn opmerking dicht wel het gat van de ontbrekende 500 euro (4500 euro in beeld verbeld, terwijl Art aan het einde van de aflevering zegt dat ze voor 5000 euro gebeld hebben).

Simone zegt in haar biecht echter (en niet aan tafel!) dat zij en Bella ook voor 500 euro gebeld hebben. Maar dan zou er in totaal voor 5500 euro gebeld zijn, en volgens Art was het 5000 euro. We weten dat Bella pertinent niet met Art wilde bellen en dat Bella aan tafel niets zei over dat ze gebeld hadden met Art. Simone valt binnen de groep dus helemaal niet door de mand, want ze vertelt hen helemaal niets. Ze zegt alleen in haar biecht, tegen de kijker dus, dat ze voor 500 euro gebeld heeft. Tegen haar medekandidaten zegt ze niets. Ik zou het nogal vreemd vinden als zowel het telefoontje van Simone én de scène dat ze daar aan tafel over vertelt uit de montage zijn gelaten. Alle andere kandidaten horen we daar aan tafel namelijk wél over vertellen. Als Simone niet de mol is, waarom laten ze die beelden dan niet gewoon zien?

Precies dit.  ::jaja::

Jij weet dit misschien beter dan ik, dus ik heb een vraagje! Is het niet ook mogelijk dat Jan gewoon wel die 500 euro heeft weggebeld? Of is dat een volledige onzekerheid.

Dat kan. Maar dan is Jan de mol. ;)

En is het raar dat Simone in haar biecht liegt, dus alleen naar de kijker thuis. Waarom zou ze dat doen?

Daarmee is het waarschijnlijker dat zij WEL de mol is.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #479 Gepost op: 9-02-2018, 15:21:42 »
De enige andere optie is dat Jan niet voor 500 euro heeft gebeld maar zegt van wel, om zichzelf verdachter te maken; Simone vertelt de waarheid, is wellicht niet de mol, en heeft daadwerkelijk voor 500 euro naar Art gebeld.

In dat geval zet de productie de kijker opzettelijk op het verkeerde been door de telefoontjes van Jan en Simone niet in beeld te brengen, en door het moment dat Simone aan de rest vertelt dat ze voor 500 euro naar Art heeft gebeld niet te laten zien. Ik kan me dat eigenlijk niet voorstellen. En dus kan ik alleen concluderen dat wat Simone zegt over het bellen naar Art niet klopt.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison