Poll

Wie is ....de mol?

Jan Versteegh
129 (58.4%)
Olcay Gulsen
58 (26.2%)
Ruben Hein
34 (15.4%)

Totaal aantal stemmen: 220

Auteur Topic: Wie is de Mol? poll  (gelezen 186478 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #820 Gepost op: 26-02-2018, 18:42:05 »
Jan Versteegh   - 5 (2.8%)
Olcay Gulsen   - 20 (11.1%)
Ruben Hein   - 16 (8.9%)
Simone Weimans   - 76 (42.2%)
Stine Jensen   - 63 (35%)
Jan, van de minst verdachte deelnemer naar de meest verdachte.
Het zou toch mooi zijn als hij de mol blijkt te zijn. Dan zat de overgrote meerderheid hier er compleet naast.  ;D
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #821 Gepost op: 26-02-2018, 19:14:57 »
Mijn gevoel zegt nog steeds Jan, maar het kan net zo goed ook Ruben zijn  :-\\

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #822 Gepost op: 26-02-2018, 23:16:53 »
Nee niet allemaal foute antwoorden natuurlijk. Evenredig, naar zijn eigen oordeel. Hij moet daar schipperen het eerlijk te houden voor iedereen, dus hij geeft Simone wat, maar neemt ook (door wat fouts te zeggen hier en daar). Zo zou ik het doen als mol althans. En je kent natuurlijk de cruciale antwoorden dus dat voorkomt dat je iets zegt wat niet in de test voorkomt.

Maar Ruben weet toch niet van alle kandidaten alle antwoorden? En als hij die weet, weet hij toch niet wat Simone wel en niet van de andere kandidaten weet? Als je antwoorden van iemand anders gaat geven, loop je helemaal een risico
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #823 Gepost op: 27-02-2018, 11:06:39 »
Van alle kandidaten alle antwoorden? Zij geven elkaar alleen maar door wat zij zelf 'vinden'. Welke auto's zij mooi vinden en welke muziekstukken en wat al niet. Met de bedoeling dat je die antwoorden dan kan strepen. Maar met de heimelijke bedoeling van Simone om er dan juist daadwerkelijk op in te zetten. Hier staan alle andere kandidaten toch buiten? Ze geven elkaar niks door over Jan en Olcay neem ik aan, dan moeten ze maar met hun gaan praten onderling.

Maar goed, ik denk dat we nog wel een extra week hebben om erachter te komen wie de mol is. Want dat maken ze vast en zeker pas in Afl. 10 bekend. Ik keek al e.e.a. na en begin dan toch weer te twijfelen. Ruben vond ik al extreem naturel de eerste afleveringen tot en met in elk geval de graafopdracht waar JM verdween. Dus dan zou het alleen kunnen als inderdaad de 2e mol in het spel komt. Soort 2e Jon.. 'er is nog geen mol'.... maar dan 'er is nu geen mol meer, wil jij hem zijn want je had wel gemolliciteerd in tegenstelling tot bijv. Simone ( >:D ) ?'

Maar het is vergezocht dus als we de 2e mol theorie uitsluiten mag ik voorzichtig kijken naar de beste mol ever waarschijnlijk. Jan is mijn hoopmol maar wat als hij het echt is ::)
Ik hoop Jan.
Ik wens Olcay.
Ik vrees Ruben.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #824 Gepost op: 27-02-2018, 16:15:10 »
In de pool wordt Ruben nu het meest verdacht.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #825 Gepost op: 27-02-2018, 16:20:45 »
Van alle kandidaten alle antwoorden? Zij geven elkaar alleen maar door wat zij zelf 'vinden'. Welke auto's zij mooi vinden en welke muziekstukken en wat al niet. Met de bedoeling dat je die antwoorden dan kan strepen. Maar met de heimelijke bedoeling van Simone om er dan juist daadwerkelijk op in te zetten. Hier staan alle andere kandidaten toch buiten? Ze geven elkaar niks door over Jan en Olcay neem ik aan, dan moeten ze maar met hun gaan praten onderling.

Het gaat om de aanname dat Ruben als mol Simone valse antwoorden over zichzelf heeft gegeven. Dat kan hij alleen maar doen als hij van de andere kandidaten de antwoorden weet, want als hij random antwoorden geeft, valt hij meteen door de mand als blijkt dat die antwoorden helemaal geen optie zijn bij de meerkeuze.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #826 Gepost op: 27-02-2018, 16:24:28 »
Ik denk dat het een erekwestie is, of misschien zelfs een spelregel, dat de mol niet liegt over dergelijke privévragen. Anders zou een mol bepaalde kandidaten kunnen bevoordelen of zelfs benadelen. Ik denk dat dat WIDM niet ten goede komt.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #827 Gepost op: 27-02-2018, 17:13:34 »
Het gaat om de aanname dat Ruben als mol Simone valse antwoorden over zichzelf heeft gegeven. Dat kan hij alleen maar doen als hij van de andere kandidaten de antwoorden weet, want als hij random antwoorden geeft, valt hij meteen door de mand als blijkt dat die antwoorden helemaal geen optie zijn bij de meerkeuze.

Ja of hij geeft wel correcte antwoorden maar gewoon niet degene die op zijn lijstje staan. Bijvoorbeeld ‘Wat is je lievelingseten’ en dan Pizza antwoorden omdat je dat ook heel lekker vind maar
‘niet meer weet’ dat je Pasta had ingevuld op het widm-formulier.
Lastiger wordt het wanneer er vragen met slechts 1 antwoordmogelijkheid worden gesteld. Dan denk ik net als Niuno dat de (on)geschreven regel is dat de mol daar niet over liegt. Bijvoorbeeld irrelevante vragen als ‘Op welk huisnummer woont de mol?’ Hoe moet je daar anders dan via de mol himself achter komen?
Interressant is dan de vraag of de kandidaten daar wel over mogen liegen. Want dan zou je iemand die liegt kunnen strepen wb molschap...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #828 Gepost op: 27-02-2018, 19:50:08 »
Mol : Jan
Winnaar: Ruben
Verliezer: Olcay

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #829 Gepost op: 28-02-2018, 01:21:56 »
MOL : Olcay
Winnaar : Jan
Verliezer : Ruben

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #830 Gepost op: 28-02-2018, 10:01:53 »
Bella was mijn schot-voor-de-boeg-mol, daarna direct overgestapt naar Ruben en daar blijf ik bij (ondanks grote twijfels).
Mol: Ruben
Winnaar: Jan
Verliezer: Olcay
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #831 Gepost op: 28-02-2018, 10:43:46 »
Mol: Jan
Winnaar: Olcay
Verliezer: Ruben
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #832 Gepost op: 28-02-2018, 10:54:36 »
In de pool wordt Ruben nu het meest verdacht.
Ja ik was het daar eerder die Ruben op kop bracht (zie eerder).

Lucy, volgens mij begrijpen we elkaar verkeerd. Zij geven elkaar alleen maar door van zichzelf en hij lardeert dat vast ook met wat valse of halve antwoorden over zichzelf om het eerlijk te houden naar de andere 2. Als blijkt dat die antwoorden helemaal geen optie zijn bij de meerkeuze is dat ook niet erg. Dat hebben eerdere series wel bewezen toen het gewoon kandidaten waren die elkaar onderling nog 'verwijten' maakten van (blank voorbeeld) waarom zei jij dat je van dat muziekstuk hield terwijl dat niet eens een meerkeuze was? Ik geloof dat het zelfs Chris was die deze fout maakte. En hij zei toen dat het ook moeilijk was te onthouden wat je uberhaupt zelf hebt opgeschreven zovele weken eerder. Want je maakt dan ad hoc een keuze maar je houdt natuurlijk van allerlei muziek. Je schrijft wellicht wel op wat je dan toevallig aan het beluisteren bent dus voor in de gedachte ligt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #833 Gepost op: 28-02-2018, 10:59:52 »
Dat geldt alleen voor favorieten vragen tho, zoals  MollenmNia al uitleg hierboven.
Er zijn ook zat vragen waar je gewoon 1 antwoord op hebt zoals hoe heten je kinderen, wat is je schoenmaat etc. Maar zie verder bericht van Mollenmania want daar kan ik me wel in vinden ::ok::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #834 Gepost op: 28-02-2018, 12:29:28 »
Ik heb hier echt behoefte aan een vierde knop: "Ik weet het niet (meer)"
En ik heb behoefte aan een  "Undecidedtunnel", een "Er is dit jaar geen Mol tunnel" waar ik een tijdje in kan vertoeven
 ::jaja:: 
Dat dan weer wel

Offline thomasNL

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #835 Gepost op: 28-02-2018, 13:10:25 »
Ik ben toch bang dat het Ruben is. De meeste strepen hem weg door de opvallende edit, maar ik denk dat het reversed psychology is. De makers kunnen met de montage sturen, en tot nu toe hebben ze ons altijd naar iemand anders gestuurd, waardoor je diegene weg kon strepen. Ik denk dat als Ruben de mol is, hij ontzettend snel ontmaskerd is waardoor de makers te weinig beeldmateriaal hadden om naar een andere mol te sturen. Daarom hebben ze een gedurfde weg gekozen en hem juist als meest voor de hand liggende mol gemonteerd. Open boek.

Hier op het forum heeft het gewerkt. (mits het zo is) Toch hoop ik nog steeds op Jan of Olcay.

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #836 Gepost op: 28-02-2018, 13:24:59 »
Ik hoop op Jan, maar ik vrees voor Ruben.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #837 Gepost op: 28-02-2018, 13:26:02 »
Ik ben toch bang dat het Ruben is. De meeste strepen hem weg door de opvallende edit, maar ik denk dat het reversed psychology is. De makers kunnen met de montage sturen, en tot nu toe hebben ze ons altijd naar iemand anders gestuurd, waardoor je diegene weg kon strepen. Ik denk dat als Ruben de mol is, hij ontzettend snel ontmaskerd is waardoor de makers te weinig beeldmateriaal hadden om naar een andere mol te sturen. Daarom hebben ze een gedurfde weg gekozen en hem juist als meest voor de hand liggende mol gemonteerd. Open boek.

Hier op het forum heeft het gewerkt. (mits het zo is) Toch hoop ik nog steeds op Jan of Olcay.

Maar hoezeer de makers dit forum en de die-hard molloten ook waarderen, het programma wordt ook voor een paar miljoen kijkers gemaakt die het allemaal wat minder uitpluizen. Ik denk dat Ruben onder hen de minst verrassende uitkomst is.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #838 Gepost op: 28-02-2018, 13:29:21 »
Hoe kan het verschil hier zo groot zijn tussen de uitslag van dit draadje en de echte pool? Misschien proberen sommigen hier hun positie in de pool veilig te stellen door anderen op een dwaalspoor te brengen?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #839 Gepost op: 28-02-2018, 13:46:01 »
Hoe kan het verschil hier zo groot zijn tussen de uitslag van dit draadje en de echte pool? Misschien proberen sommigen hier hun positie in de pool veilig te stellen door anderen op een dwaalspoor te brengen?
Hier heb je maar een kleine groep molloten. Aan de pool op de app, doen heel wat meer mensen mee. Ook de grote groep mensen die (zoals Heinz hierboven al zei) het allemaal wat minder, of zelfs helemaal niet, uitpluizen en enkel naar het programma kijken.
Ich bin ein Bärliner!