Auteur Topic: [kandidaat] Jean-Marc van Tol  (gelezen 51832 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #140 Gepost op: 14-01-2018, 09:28:01 »
Jean Marc was een atypische WIDM kandidaat. Hoe ie het ook probeerde echt vat op het spel had niet. Het leek mij een briljante Moltactiek overigens te kunnen zijn. Tenminste als ie op mollenstreken te pakken was. En dat kwam maar niet. Dat ie in goed overleg besluit op te stappen zoals in zijn dagboek staat snap ik al beter. Tijdens de aflevering had ik ook een ??? reactie. Maar het psychologisch aspect aan dit spel + dat je fysiek niet tot rust kan komen wegens dronken lui en dat het spel 24/7 doorgaat tja dan begrijp ik  het wel. Dapper en moedig besluit om bij de derde opdracht dan de grens te trekken van dit wordt hem niet. ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #141 Gepost op: 14-01-2018, 09:33:48 »
Alle begrip voor zijn besluit. Ik slaap zelf ook slecht in een vreemd bed. Veel reizen, steeds een ander bed en je kamer delen met iemand die je ook niet kent. En dan ook nog eens het spel dat 24/7 doorgaat. Je moet er tegen kunnen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #142 Gepost op: 14-01-2018, 13:46:21 »
Hij zal zeker gemist gaan worden, want hij was echt een leuke kandidaat (zeker geen moltype) Maar als je je zo slecht voelt is het voor jezelf (en voor de anderen) ook beter dat je stopt, hoe jammer het ook is. Als je met dit in het achterhoofd ook kijkt naar de laatste opdracht zie je inderdaad al dat hij zich niet goed voelde...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #143 Gepost op: 14-01-2018, 14:12:33 »
Werden de kandidaten al eerder ingelicht dat JM weg ging? Ze hebben namelijk allemaal geen joker ingezet.
De kandidaten zullen buiten beeld al afscheid van Jean-Marc hebben genomen. De test zal voor de sier zijn geweest.

Ik vond Jean-Marc een geweldige kandidaat ::bravo:: Met heerlijk kinderlijk enthousiasme af en toe, maar helaas houdt het soms gewoonweg op. Hij had in eerdere interviews al aangegeven dat hij opzag tegen het weg zijn zonder geliefden in een vreemd land, en eigenlijk zijn tekenmomenten nodig heeft om tot rust te komen. Met pijn in hart heb ik heel veel respect voor zijn beslissing ::bravo::
...óf niet!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #144 Gepost op: 14-01-2018, 14:38:01 »
Ik vond Jean-Marc niet zo’n leuke kandidaat en daarom vind ik het ook niet heel erg dat hij weg is. Hij heeft voor zichzelf gekozen en zijn rust, dat is ook goed, maar toch vraag ik me af hoe die onrust dan bij hem kwam. Want je zou toch ook ‘stop’ tegen jezelf moeten kunnen zeggen als je ‘s nachts steeds aan het malen bent, je moet het spel toch ook even van je af kunnen zetten? Daarom vond ik zijn exit erg gek, gewoon.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #145 Gepost op: 14-01-2018, 14:51:57 »
Nou zo makkelijk kun je malende gedachten niet 'stop' zetten. Als dat zou kunnen zou je heel wat mensen blij maken. Na drie nachten zonder slaap functioneer je echt niet meer normaal en kun je ook niet zonder gevaar opdrachten uitvoeren (auto besturen om maar wat te noemen), dus ik vind het een heel verstandig besluit van JM. 

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #146 Gepost op: 14-01-2018, 14:58:37 »
Ik vond Jean-Marc niet zo’n leuke kandidaat en daarom vind ik het ook niet heel erg dat hij weg is. Hij heeft voor zichzelf gekozen en zijn rust, dat is ook goed, maar toch vraag ik me af hoe die onrust dan bij hem kwam. Want je zou toch ook ‘stop’ tegen jezelf moeten kunnen zeggen als je ‘s nachts steeds aan het malen bent, je moet het spel toch ook even van je af kunnen zetten? Daarom vond ik zijn exit erg gek, gewoon.

Als iemand met een paniekstoornis kan ik je vertellen dat die stopknop er helaas niet zit  ::bravo:: ik kan op sommige dagen niet eens uit mijn hoofd zetten of ik die ochtend misschien te onvriendelijk was tegen iemand in de trein, laat staan zo'n spel. Helaas is dat soms de realiteit.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #147 Gepost op: 14-01-2018, 15:00:50 »
Ik vond Jean-Marc niet zo’n leuke kandidaat en daarom vind ik het ook niet heel erg dat hij weg is. Hij heeft voor zichzelf gekozen en zijn rust, dat is ook goed, maar toch vraag ik me af hoe die onrust dan bij hem kwam. Want je zou toch ook ‘stop’ tegen jezelf moeten kunnen zeggen als je ‘s nachts steeds aan het malen bent, je moet het spel toch ook even van je af kunnen zetten? Daarom vond ik zijn exit erg gek, gewoon.

Het spel houdt niet op na een opdracht, het gaat de hele dag door, je zit de hele dag op elkaars lip en bent voortdurend bezig om elkaar in de gaten te houden. Probeer dan maar eens om 'stop' tegen het malen te zeggen, dat lukt je niet hoor. Op een gegeven moment ben je zo moe dat je toch wel in slaap valt, maar dan gaat het malen in je dromen gewoon door. De ene mens is daar gevoeliger voor dan de andere en blijkbaar is het Jean-Marc niet gelukt om de knop om te zetten. Dat hij er dan voor kiest om zo'n uniek spel te verlaten ten gunste van z'n gezondheid zal heus geen makkelijke beslissing geweest zijn.

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #148 Gepost op: 14-01-2018, 16:09:08 »
Waar ik nog wel mijn bedenkingen over heb zijn de commentaren van Jean-Marc aan het begin van aflevering 2. Hij had toen al 2 nachten niet geslapen en hij vatte WIDM toen samen met het woord "super" wat hij zelfs nog herhaalde. Dat vind ik opmerkelijk omdat hij niet veel later klaarblijkelijk heeft besloten tijdens om het spel te verlaten omdat hij het niet meer trok. Er zit nogal een verschil tussen iets super vinden en zo snel mogelijk willen stoppen omdat je het niet meer aankan.

Ik neem daarmee Jean-Marc niets kwalijk maar ik ben wel benieuwd naar de context. Krijgen de kandidaten tijdens de commentaren achteraf iets in de mond gelegd of zijn dit daadwerkelijk dingen die ze uit zichzelf zouden zeggen. Kijk je hoeft het programma niet af te kraken als je er doorheen zit maar ik kan me voorstellen dat je dan niet het woord "super" gebruikt als je al twee dagen niet hebt geslapen. Ik zou dan eerder denken aan woorden als "intensief" of zelfs "spannend" als je het positief wilt houden. Waar ik bang voor ben is een soort van "troonreden effect" je hoort iemand praten die de zinnen die hij uitspreekt niet zelf heeft verzonnen. Is het de redactie die aangeeft wat de kandidaten moeten zeggen en is dat dus geregisseerd of is dat daadwerkelijk de mening van de kandidaat.

Een beetje manipulatie van de beelden is te verwachten natuurlijk. Als de mol zich per ongeluk verspreekt dan is dat niet iets wat je in het begin van het programma wilt hebben maar het moet natuurlijk wel eerlijk zijn. Het moet gaan over echte mensen die in een echt avontuur zijn gestapt. Het moet niet een toneelstukje zijn.     

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #149 Gepost op: 14-01-2018, 16:13:50 »
Hij was een van mijn favoriete kandidaten op dit moment in het spel; superjammer dat hij weg is en ook de manier waarop is voor hem zo balen. Had hem graag de energie gegund om dit spel beter te kunnen verwerken.

Overigens @RazorBlade geloof ik zeker dat je iets tegelijkertijd èn super kunt vinden, én zodanig vermoeiend dat je er desondanks uit moet stappen. Ik vind een avond met vrienden ook tegelijkertijd geweldig én vermoeiend. Dat spreekt elkaar helemaal niet tegen, vind ik. Ik denk dat Jean-Marc zelf het hardst baalt van zijn afvallen. Wat dat betreft begint dit seizoen wel met twee wrange exits. :-\\

Maar @Jean-Marc, mocht je dit lezen ik vond je een superleuke kandidaat. Dank voor je deelname en bijdrage aan dit mooie spel.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #150 Gepost op: 14-01-2018, 19:52:53 »
Waar ik nog wel mijn bedenkingen over heb zijn de commentaren van Jean-Marc aan het begin van aflevering 2. Hij had toen al 2 nachten niet geslapen en hij vatte WIDM toen samen met het woord "super" wat hij zelfs nog herhaalde. Dat vind ik opmerkelijk omdat hij niet veel later klaarblijkelijk heeft besloten tijdens om het spel te verlaten omdat hij het niet meer trok. Er zit nogal een verschil tussen iets super vinden en zo snel mogelijk willen stoppen omdat je het niet meer aankan.


Iets psychisch niet meer aankunnen heeft niks met het wel of niet leuk vinden te maken. Ik las ergens dat hij al lang fan is. Hij trok het gewoon niet meer. Vergelijk het met iets lichamelijks waardoor het meedoen niet meer lukt.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2018, 19:54:37 door suuuus »

Offline Tin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #151 Gepost op: 14-01-2018, 20:06:28 »
Jean-Marc in het afvallersinterview bij Annemieke:

“Als ik nu al niet weet wat links, rechts, boven en onder is, wat moet ik dan straks in de bergen?”

  ::oink::

Wie zegt dat ze de bergen in gaan? Omdat je ze om je heen ziet?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #152 Gepost op: 14-01-2018, 20:36:08 »
Dat zegt ook niemand, maar het is denk ik een aanname van JM, gebaseerd op eerdere seizoenen.


Abseilen of berg beklimmen in zijn toestand is dan niet de meest aantrekkelijke activiteit, lijkt me.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #153 Gepost op: 14-01-2018, 21:37:24 »
Jean-Marc in het afvallersinterview bij Annemieke:

“Als ik nu al niet weet wat links, rechts, boven en onder is, wat moet ik dan straks in de bergen?”

  ::oink::

Wie zegt dat ze de bergen in gaan? Omdat je ze om je heen ziet?
Omdat Georgië nogal bergachtig is, is het logisch dat ze de bergen in gaan.

Verder voor Jean-Marc en iedereen die zijn klachten herkent:  ::hug::
Tell me what your telescope says

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #154 Gepost op: 15-01-2018, 10:56:51 »
Er is nu een theorie dat JM de Mol was en dat iemand (Olcay) voor hem is ingewisseld, "wisseltruc"..
Op het Youtube-account van Felix kun je de theorie zien.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #155 Gepost op: 15-01-2018, 11:22:39 »
Citaat
Toch heeft de Fokke&Sukke-tekenaar spijt van zijn vertrek. “Al na één dag dacht ik: ‘Oh, wat stom! Ik had er gewoon in moeten blijven.’”

Bron: Televizier

Als dit echt zo is, was het wel een beetje impulsief misschien. Dan had hij er beter nog een nachtje over kunnen slapen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #156 Gepost op: 15-01-2018, 11:29:43 »
Er is nu een theorie dat JM de Mol was en dat iemand (Olcay) voor hem is ingewisseld, "wisseltruc"..
Op het Youtube-account van Felix kun je de theorie zien.

Lijkt me zo goed als uitgesloten. Een mol wordt toch wel iets beter gescreend dan een kandidaat.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #157 Gepost op: 15-01-2018, 11:36:58 »
Als dit echt zo is, was het wel een beetje impulsief misschien. Dan had hij er beter nog een nachtje over kunnen slapen.



Voor de zekerheid: Het probleem was dus dat Jean-Marc niet kon slapen...

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #158 Gepost op: 15-01-2018, 22:02:17 »
Voor de zekerheid: Het probleem was dus dat Jean-Marc niet kon slapen...

Ja, dat kan ik ook wel begrijpen. Die arme Jean-Marc moest op dezelfde hotelkamer met Olcay.
Misschien snurkt ze wel..??  ::heks::
Mzahk hr cd lnk !

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #159 Gepost op: 15-01-2018, 22:17:30 »
Lijkt me zo goed als uitgesloten. Een mol wordt toch wel iets beter gescreend dan een kandidaat.
Inderdaad.

Ik ga er altijd vanuit dat de afleveringstitels slaan op de opdrachten zelf, en niets te maken hebben met wat er rondom de opnames gebeurt. En om deze reden geloof ik ook niet dat JM de oorspronkelijke mol was.


Ik heb er nog een reden voor om dat te denken: wat heeft iemand die niet op social media (twitter/Facebook) kijkt, maar bijvoorbeeld wel op een forum als dit, aan de afleveringstitels. De extra filmpjes worden op Facebook gezet, en daar zie je scenes die de aflevering zelf niet hebben gehaald. Dus die categorie heeft niets aan de afleveringstitels, als de clou hiervoor op Facebook te vinden is.


Ik vrees dat het nog een tijdje duurt voordat iemand een sluitend argument heeft waarmee JM uitgesloten kan worden als ''oorspronkelijke'' mol.