Auteur Topic: [kandidaat] Jean-Marc van Tol  (gelezen 51843 keer)

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #200 Gepost op: 23-02-2018, 14:03:34 »
Zal hij wel in aflevering 10 mee praten ?

Baalde echt wel dat Sigfried er niet was vorig jaar.

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #201 Gepost op: 23-02-2018, 16:21:02 »
Zal hij wel in aflevering 10 mee praten ?

Baalde echt wel dat Sigfried er niet was vorig jaar.

Sigfried? Giedion, Held of de hertog van de Ardennen?  ;D
(Sigrid ten Napel is degene die je bedoeld)

On: Ik denk dat Jean-Marc er gewoon bij is.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #202 Gepost op: 23-02-2018, 17:29:03 »
Natuurlijk is hij erbij. Hij volgt het programma nog steeds op de voet (hij tweet af en toe na het programma) en wil natuurlijk ook graag weten wie de mol is. Hij is nogmaals niet gestopt omdat hij het stom vond (hij kreeg zelfs spijt), hij is gestopt omdat hij mentaal en fysiek geknakt was. Geen slaap is niet goed voor je. Als JM door die ene avond in het VondelCS weer niet zo kunnen slapen, is er wel echt iets heel heftigs aan de hand :-X
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #203 Gepost op: 23-02-2018, 18:02:31 »
Ik hoop (en verwacht) dat hij erbij is.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #204 Gepost op: 4-03-2018, 12:19:48 »
Was Jean-Marc misschien de Mol totdat hij naar huis ging?
Een verzameling mogelijke aanwijzingen:

* De zin “want de mol die hoeft nooit naar huis” Hebben we in aflevering 1 niet gehoord. In aflevering 2 wel, maar toen was, volgens deze theorie, Jean Marc al vervangen.
* Toen in een vorig serie Janine onverhoopt afviel door een ongeluk, benadrukte Art dat Janine niet de mol was. Dat is nu bij Jean Marc niet gebeurd.
*  Dagboek vd Mol afl 2: “En met één kandidaat minder wordt de zoektocht er vast gemakkelijker op…” In aflevering 2 gingen er twee personen definitief naar huis. Ron als kandidaat en Jean Marc als de mol?
* De vage figuur achter Jean Marc tijdens zijn biecht is misschien de nieuwe mol?
* In de woordzoeker is het onduidelijk wie de letters Jean-Marc heeft weggestreept. Streepte de nieuwe mol Jean-Marc weg in de woordzoeker?
* Jean Marc zegt in zijn afscheidsbiecht: "Maar het enige wat mij nu nog rest, is de vraag: Wie is de Mol?" Hij had zich ook nog af kunnen vragen welke opdrachten de kandidaten allemaal nog zouden gaan doen of waar ze naartoe gaan... Maar schijnbaar is dat voor hem geen vraag meer? Kende hij het verloop van het spel al omdat hij de mol was?
* Jean Marc zegt in zijn afscheidsbiecht: "Want ik heb echt geen enkel idee.” Hij legt de klemtoon wel heel opvallend op het woord "Enkel"… Dus toch een Dubbele mol?
* In moltalk de kickoff wordt een enorme wisseltrofee geshowd. Om te benadrukken dat er een molwissel heeft plaatsgevonden? (De quizvragen in Moltalk the kickoff blijken achteraf op heel veel punten voorspellend te zijn geweest voor het verloop van het spel!)
* In het moldagboek aflevering 9 staat: "Al 18 dagen vervul ik mijn rol als Mol. Alle dagen heb ik ieder moment opgelet op wat ik zeg en doe.” Dat kun je opvatten als de 18 opnamedagen. Maar als je er dan vanuit gaat dat een mol 24/7 de mol is, dan zijn die 18 dagen korter dan het aantal kalenderdagen dat tussen start en eind van de opnames zat. Twee dagen te kort. En waren dat dan de twee dagen dat JM de mol was?
* Het hele streepjes thema…. zou je kunnen linken aan de gestreepte shirtjes van Fokke en Sukke. Is die hint naar Jean Marc langzaam “weggestreept"?
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 14:00:13 door annebeestje »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #205 Gepost op: 4-03-2018, 13:02:05 »
Bedankt voor het overzicht, annebeestje.

in het eerste dagboek van de mol staat wel dat de mol er klaar voor was. Dat klopt nou niet echt met die theorie. OTOH is een mol wissel direct voor aflevering 2 voor de produktie nog te doen en zou mede kunnen verklaren waarom de mol er in veel opdrachten niet het maximale resultaat uit heeft weten te halen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #206 Gepost op: 4-03-2018, 15:01:56 »
Een molseizoen voortijdig afbreken omdat de mol om wat voor reden naar huis moet: gezien de toch wel opmerkelijke opening van seizoen 18 zou dat eeuwig zonde zijn, want een dergelijk scenario kun je maar 1 keer uitvoeren.

Daarom kan ik me best voorstellen, dat de makers alles op alles hebben gezet om het seizoen niet verloren te laten gaan.


In dat perspectief kan ik me een switch wel voorstellen. Alleen kan ik het me maar moeilijk voorstellen dat JM aanvankelijk de mol is geweest. Misschien, omdat ik niet wil dat het zo gegaan is. Maar misschien omdat JM een mollicitatie in mijn ogen niet zou doorstaan.

Ik heb zitten te passen en meten. De Mol heeft het in het dagboek over 18 dagen. Met passen en meten die 18 dagen over de totale opnameperiode heen leggen: dat zal niet lukken, want volgens mij is hier op het forum niemand die met 100 procent zekerheid kan zeggen wanneer de opnames nou echt begonnen zijn.

Het enige aanknopingspunt is die 26e mei, waarbij aan het begin van de aflevering (4) te zien was dat ze toen op dag 6 zaten.

Laat dat voldoende ruimte voor een mol-switch van JM naar ehhhhhh, naar wie eigenlijk?

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #207 Gepost op: 4-03-2018, 15:13:15 »

Het enige aanknopingspunt is die 26e mei, waarbij aan het begin van de aflevering (4) te zien was dat ze toen op dag 6 zaten.

Laat dat voldoende ruimte voor een mol-switch van JM naar ehhhhhh, naar wie eigenlijk?

Aflevering 4 De rode draad was 27 mei Bodejos

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #208 Gepost op: 4-03-2018, 15:15:22 »
Ok, maar in aflevering 4 zat ook de park-opdracht toch? En dat was 26 mei. Ik gaf in het Moldagboek-topic overigens ook al aan dat 27 mei nog een mogelijkheid was.

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #209 Gepost op: 4-03-2018, 15:16:00 »
Toch heb ik meerdere keren de vraag horen stellen en elke keer was het antwoord van de productie dat er nooit een plan B is geweest en dat als de Mol uitvalt, het einde opnames is.

Zeker, dit jaar zou het extra jammer zijn geweest als het gebeurd zou zijn, maar omdat ze zo stellig zijn over zo'n scenario lijkt het me stug dat ze het dit jaar anders zouden hebben gedaan.

Maar ja, niets is wat het lijkt...
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #210 Gepost op: 4-03-2018, 15:19:47 »
Op Facebook ging het verhaal dat Ellie lust in een interview gezegd had dat zij in seizoen 16 ''reservemol'' was. Ik weiger dat te geloven.


Anders gezegd: dat er een reservemol klaar staat, en dat (uitgerekend) Ellie Lust zoiets in een interview prijs zou geven. Maar dat komt denk ik ook omdat ik het antwoord op die vraag ook al eens ergens voorbij heb zien komen, of beter: horen komen tijdens een na-bespreking op een molfandag. JM geen mol, dus.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #211 Gepost op: 4-03-2018, 15:20:24 »
Ok, maar in aflevering 4 zat ook de park-opdracht toch? En dat was 26 mei. Ik gaf in het Moldagboek-topic overigens ook al aan dat 27 mei nog een mogelijkheid was.

Dat klopt Jos, was de dag na het park.

Aflevering 5 hebben ze bij alle 3 de opdrachten andere kleren aan, 3 verschillende dagen?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #212 Gepost op: 4-03-2018, 15:23:23 »
Op Facebook ging het verhaal dat Ellie lust in een interview gezegd had dat zij in seizoen 16 ''reservemol'' was. Ik weiger dat te geloven.

Als al het nieuws rond de Amerikaanse presidentsverkiezingen, fake news en facebook ons iets geleerd zouden moeten hebben, dan is het wel dat iemand die daar iets beweert ook gewoon de bron op tafel moet gooien.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #213 Gepost op: 4-03-2018, 15:24:41 »
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat na uitgebreide psychologische tests, ze een Mol zouden kiezen die na 2 dagen er helemaal doorheen zit. Niks ten nadele van Jean-Marc overigens.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #214 Gepost op: 4-03-2018, 15:26:31 »
De start was op 19 mei.
Is eerder hier uitgezocht: http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=62006.msg2081842#msg2081842

Het zit hem in hoe je het dagboek interpreteert.
De doorlooptijd van de opnames inclusief rustdagen is altijd langer dan de 18 opnamedagen.
Interpreteer je de zin als 18 opnamedagen, dan is er geen molswitch geweest. Basta.
Interpreteer je de zin als 18 kalenderdagen, dan is er een molswitch mogelijk geweest. Er vanuitgaand dat de maanopdracht 7, 8 of 9 juni was, kan er gewitched zijn rond 21 mei. Dat is twee of drie dagen na de start.

Ben benieuwd of we nog een extra filmpje te zien krijgen van Rubens verjaardag op 8 juni. Dan weten we zeker of 8 juni ook op de avond van de maanopdracht en het luxe diner was.

Edit: Ruben heeft op social media gemeld dat de finale test op zijn verjaardag was. 8 juni dus. Dus het dagboek lijkt geschreven op 8 juni. 18 dagen daarvoor was het zondag 21 mei.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2018, 12:09:12 door annebeestje »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #215 Gepost op: 4-03-2018, 15:28:14 »
Met alle respect voor Jean-Marc, maar iedereen die hem een beetje goed kon inschatten zou hem nooit de mol maken. Je zou het zelfs verder kunnen trekken en zeggen dat hem überhaupt mee laten doen met WidM al een verkeerde keuze was geweest, maar dat neem ik niemand kwalijk. Dat is achteraf praten. Maar de mol, nee.

Er is overigens wel eens een mol geweest die tijdens de opnames een aantal keer een emotionele breakdown kreeg, soms zelfs tijdens opdrachten, maar toen gingen de opnames door.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #216 Gepost op: 4-03-2018, 17:31:05 »
Was Jean-Marc misschien de Mol totdat hij naar huis ging?
Een verzameling mogelijke aanwijzingen:

* De zin “want de mol die hoeft nooit naar huis” Hebben we in aflevering 1 niet gehoord. In aflevering 2 wel, maar toen was, volgens deze theorie, Jean Marc al vervangen.
* Toen in een vorig serie Janine onverhoopt afviel door een ongeluk, benadrukte Art dat Janine niet de mol was. Dat is nu bij Jean Marc niet gebeurd.
*  Dagboek vd Mol afl 2: “En met één kandidaat minder wordt de zoektocht er vast gemakkelijker op…” In aflevering 2 gingen er twee personen definitief naar huis. Ron als kandidaat en Jean Marc als de mol?
* De vage figuur achter Jean Marc tijdens zijn biecht is misschien de nieuwe mol?
* In de woordzoeker is het onduidelijk wie de letters Jean-Marc heeft weggestreept. Streepte de nieuwe mol Jean-Marc weg in de woordzoeker?
* Jean Marc zegt in zijn afscheidsbiecht: "Maar het enige wat mij nu nog rest, is de vraag: Wie is de Mol?" Hij had zich ook nog af kunnen vragen welke opdrachten de kandidaten allemaal nog zouden gaan doen of waar ze naartoe gaan... Maar schijnbaar is dat voor hem geen vraag meer? Kende hij het verloop van het spel al omdat hij de mol was?
* Jean Marc zegt in zijn afscheidsbiecht: "Want ik heb echt geen enkel idee.” Hij legt de klemtoon wel heel opvallend op het woord "Enkel"… Dus toch een Dubbele mol?
* In moltalk de kickoff wordt een enorme wisseltrofee geshowd. Om te benadrukken dat er een molwissel heeft plaatsgevonden? (De quizvragen in Moltalk the kickoff blijken achteraf op heel veel punten voorspellend te zijn geweest voor het verloop van het spel!)
* In het moldagboek aflevering 9 staat: "Al 18 dagen vervul ik mijn rol als Mol. Alle dagen heb ik ieder moment opgelet op wat ik zeg en doe.” Dat kun je opvatten als de 18 opnamedagen. Maar als je er dan vanuit gaat dat een mol 24/7 de mol is, dan zijn die 18 dagen korter dan het aantal kalenderdagen dat tussen start en eind van de opnames zat. Twee dagen te kort. En waren dat dan de twee dagen dat JM de mol was?
* Het hele streepjes thema…. zou je kunnen linken aan de gestreepte shirtjes van Fokke en Sukke. Is die hint naar Jean Marc langzaam “weggestreept"?

Aflevering 2 had als titel wisseltruc. Werd de mol Jean-Marc vervangen door de nieuwe mol.
Aflevering 1: Een verhaal apart. Jan en Jean-Marc waren samen een duo. Als Jan Jean-Marc heeft vervangen als mol zaten alle (andere) kandidaten dus apart van de mol en beleefden ze dus een verhaal apart van de mol.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #217 Gepost op: 4-03-2018, 18:03:16 »
Als dit al een optie zou kunnen zijn, dan is Jan de meest logische vervanger. Mochten de kandidaten nl de test hebben ingevuld op JM in aflevering 1 bijvoorbeeld, dan stemmen ze daar meteen ook op Jan. Maar goed, er zijn nog meer opdrachten geweest.
Meer L

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #218 Gepost op: 4-03-2018, 18:21:54 »
Als dit al een optie zou kunnen zijn, dan is Jan de meest logische vervanger. Mochten de kandidaten nl de test hebben ingevuld op JM in aflevering 1 bijvoorbeeld, dan stemmen ze daar meteen ook op Jan. Maar goed, er zijn nog meer opdrachten geweest.

Keuze zal dan deels gebaseerd zijn op de verdenking van Ron. Als Ron Jan ingevuld zou hebben en daarmee beter gescoord zou hebben dan Loes zou het achteraf niet kloppen dat hij afviel.

Maar om de Jean-Marc is de mol theorie maar gewoon onderuit te halen (heb het spel nu lang genoeg meegespeeld): Ron zou dan hoe dan ook oneerlijk zijn afgevallen, dus als Jean-Marc de mol was zou Ron toch de kans gehad moeten hebben om terug te keren, anders heeft hij geen eerlijke kans gehad. Oneerlijke exits heb ik nog niet gezien, daarom denk ik ook dat Jan het niet is.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #219 Gepost op: 4-03-2018, 18:46:42 »
Keuze zal dan deels gebaseerd zijn op de verdenking van Ron. Als Ron Jan ingevuld zou hebben en daarmee beter gescoord zou hebben dan Loes zou het achteraf niet kloppen dat hij afviel.

Maar om de Jean-Marc is de mol theorie maar gewoon onderuit te halen (heb het spel nu lang genoeg meegespeeld): Ron zou dan hoe dan ook oneerlijk zijn afgevallen, dus als Jean-Marc de mol was zou Ron toch de kans gehad moeten hebben om terug te keren, anders heeft hij geen eerlijke kans gehad. Oneerlijke exits heb ik nog niet gezien, daarom denk ik ook dat Jan het niet is.
Ron heeft de kans gehad terug te keren.

Verder geloof ik absoluut niet in deze theorie (JM was de mol en is vervangen).