Auteur Topic: [kandidaat] Loes Haverkort  (gelezen 51987 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #100 Gepost op: 15-01-2018, 22:56:43 »
Het bewijs begint zich nu wel erg hoog op te stapelen ::rofl::

Ik vraag me af over welk bewijs je het hebt. ::ohno::

Ik tel het dubbel leggen van biljetten op de markt. Wat tel jij nog meer dat die stapel zo hoog maakt? ;)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #101 Gepost op: 16-01-2018, 06:28:45 »
Loes in een biecht over opdracht 2.2 op 36:28 in de aflevering:

"Maar de opdracht was: ze moesten allemaal op de plek zitten zoals de laatste aanwijzingen waren geweest. En wij dachten dat we allemaal op onze goede plek zaten. Dus zouden wij naar Ron gaan dan zou er geen 2000 euro in de pot komen."

Die eerste "ze" is vreemd. Kan een foutje zijn dat niks betekent maar kan ook de Mol zijn die expres (molbiecht) of per ongeluk over de anderen praat.

De tweede "ze" is nog veel vreemder. Ze zegt namelijk: "En wij dachten dat ze allemaal op onze goede plek zaten." Loes lijkt in dit fragment wat vermoeid, een verhaspeling omdat ze gewend is te denken in termen van "ze" en zich naar buiten toe moet uitspreken in termen van "we" (de mol)? Of ontbreekt het groepsgevoel nog? Dat laatste kan ik me ook voorstellen, in deze groep!

Ze staat ook bovenaan in de verdenkingen op de Avrotros site, en de stelregel is geloof ik dat ze dan de mol waarschijnlijk niet is. Maar in dit geval heeft het waarschijnlijk te maken met het feit dat ze Ron zo keihard liet vallen, en de kijkers dit niet pikken.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2018, 06:30:25 door Newbie2 »

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #102 Gepost op: 16-01-2018, 06:54:15 »
De tweede "ze" is nog veel vreemder. Ze zegt namelijk: "En wij dachten dat ze allemaal op onze goede plek zaten." Loes lijkt in dit fragment wat vermoeid, een verhaspeling omdat ze gewend is te denken in termen van "ze" en zich naar buiten toe moet uitspreken in termen van "we" (de mol)? Of ontbreekt het groepsgevoel nog? Dat laatste kan ik me ook voorstellen, in deze groep!

Ze staat ook bovenaan in de verdenkingen op de Avrotros site, en de stelregel is geloof ik dat ze dan de mol waarschijnlijk niet is. Maar in dit geval heeft het waarschijnlijk te maken met het feit dat ze Ron zo keihard liet vallen, en de kijkers dit niet pikken.

Paar keer teruggeluisterd, maar de tweede keer zegt ze "WE"
Misschien dat het lijkt vanwege de lettercombinatie TW (Wij dachten daT We allemaal op onze goede plek zaten.)
« Laatst bewerkt op: 16-01-2018, 06:58:51 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #103 Gepost op: 16-01-2018, 09:21:37 »

Ik vraag me af over welk bewijs je het hebt. ::ohno::

Ik tel het dubbel leggen van biljetten op de markt. Wat tel jij nog meer dat die stapel zo hoog maakt? ;)

Bewijs binnen de context van dit spel. Misschien is 'bewijsmateriaal' een beter woord. 'Evidence'. Er staat op de laatste bladzijden van dit draadje genoeg. Dat dat persoonlijk is is (en was) duidelijk. Als je de "we/ze" molbiecht niet eens meetelt...



Anyhoo. Je moet volgens mij niet te ver doordenken in dit spel. Het is zaterdagavondvermaak. Vorig jaar maakte ik de fout om dat niet in te zien.

Een voorbeeld. Als Loes de enige deelnemer is die het initiatief neemt om letterlijk ondergronds te gaan (en Ron nam de leiding nooit dus daar kunnen we rustig vanuit gaan ... uit een interview met hem bleek ook dat hij dat als een sterke aanwijzing zag) en je dat vervolgens wegwuift met... ja, dat was ook de snelste manier om op het Rode Plein te geraken

... dan klopt dat ongetwijfeld, maar gaat het daarom in dit spel, of gaat het erom dat de Mol de metro pakt?

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #104 Gepost op: 16-01-2018, 11:07:44 »
Zit verweven in een reclame met 3 andere beelden.

De reclame op het billboard waar mogelijk Loes in te zien was, is een Huawei reclame.

https://www.youtube.com/watch?v=8q0YU823n_U


Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #105 Gepost op: 16-01-2018, 11:30:28 »
De reclame op het billboard waar mogelijk Loes in te zien was, is een Huawei reclame.


Nu je het zegt.. volgens mij heb ik deze weleens gezien als advertentie toen ik weer eens was afgedwaald op een af andere Georgische website.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #106 Gepost op: 16-01-2018, 14:37:46 »
Dikke props voor het vinden van die reclame! Het is een reclame voor Huawei P10, betekent die P10 nog iets?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #107 Gepost op: 16-01-2018, 15:05:22 »
Dikke props voor het vinden van die reclame! Het is een reclame voor Huawei P10, betekent die P10 nog iets?
Lijkt mij wel vergezocht voor een reclame waar (denk ik) de productie geen controle over heeft.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #108 Gepost op: 16-01-2018, 15:43:42 »
Een voorbeeld. Als Loes de enige deelnemer is die het initiatief neemt om letterlijk ondergronds te gaan (en Ron nam de leiding nooit dus daar kunnen we rustig vanuit gaan ... uit een interview met hem bleek ook dat hij dat als een sterke aanwijzing zag) en je dat vervolgens wegwuift met... ja, dat was ook de snelste manier om op het Rode Plein te geraken

... dan klopt dat ongetwijfeld, maar gaat het daarom in dit spel, of gaat het erom dat de Mol de metro pakt?

Dus als ik het goed begrijp, is Loes de Mol omdat ze de metro pakt. Ik neem dan aan dat Jean-Marc ook de Mol was omdat hij als enige een bril draagt?

Als Loes de Mol is, dan is de metro nemen mogelijk een leuke hint, maar ik ga een verdenking echt niet baseren op zulke dingen. De Mol is nog altijd de kandidaat die probeert zo min mogelijk geld in de pot te krijgen en op dat vlak is Loes best wel onverdacht op dit moment.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #109 Gepost op: 16-01-2018, 19:11:47 »
Dus als ik het goed begrijp, is Loes de Mol omdat ze de metro pakt. Ik neem dan aan dat Jean-Marc ook de Mol was omdat hij als enige een bril draagt?

Als Loes de Mol is, dan is de metro nemen mogelijk een leuke hint, maar ik ga een verdenking echt niet baseren op zulke dingen. De Mol is nog altijd de kandidaat die probeert zo min mogelijk geld in de pot te krijgen en op dat vlak is Loes best wel onverdacht op dit moment.

Ik kijk (natuurlijk) naar het totaal aan aanwijzingen. Vooral en in de eerste plaats naar onoprechte emoties. Vooral die op belangrijke momenten. Vervolgens kijk ik naar de keuzes van de produktie en regie. Daarna pas naar de rest.

De opdrachten leenden zich er nog niet echt voor om goed te mollen.

De mol zal zich in deze groep ook voldoende kandidaats willen gedragen. Dus ook af en toe 'wisselgeld' moeten betalen. Ik denk dat het in dit stadium niet de beste strategie is om je daar blind op te staren. Niet als je de mol zo snel mogelijk wilt ontmaskeren in ieder geval.


Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #110 Gepost op: 16-01-2018, 22:51:15 »
Ik hoop niet dat het Loes is. Het lijkt net of ze steeds toneelspeelt en ze haar ware ik niet laat zien. Wat natuurlijk altijd verdacht is. Maar dat heb je wel meer met actrices, misschien is ze gewoon altijd zo.  24/7 actrice dat kan. Dat kan je zowel een goede kandidaat als een goede mol maken. Ik zou het ook niet eerlijk vinden ten opzichte van Ron. Meteen met de mol in een team en er dan uitvliegen ::ohno::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #111 Gepost op: 17-01-2018, 13:49:24 »
Ik hoop niet dat het Loes is. Het lijkt net of ze steeds toneelspeelt en ze haar ware ik niet laat zien. Wat natuurlijk altijd verdacht is. Maar dat heb je wel meer met actrices, misschien is ze gewoon altijd zo.  24/7 actrice dat kan. Dat kan je zowel een goede kandidaat als een goede mol maken. Ik zou het ook niet eerlijk vinden ten opzichte van Ron. Meteen met de mol in een team en er dan uitvliegen ::ohno::

Mja, echte emoties... die laat Loes in Wie is De Mol? niet heel veel zien inderdaad.

In aflevering 1 af en toe wel, als ze moest lachen met (of om) Ron.

Maar die was geen partij voor haar. Daar werd het haar als mol echt makkelijk gemaakt.
 

In aflevering 2 eigenlijk niks nee. Zelfs Stine reageert af en toe naturel.
Als je de executie van Ron terugkijkt weet je genoeg. YMMV


Edit: zo is Loes trouwens niet altijd. Bij 1:55 in deze video bijvoorbeeld:

https://www.youtube.com/watch?v=_QuJtuwDWeE
« Laatst bewerkt op: 17-01-2018, 14:06:38 door Amethyst »

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #112 Gepost op: 17-01-2018, 20:05:41 »
Ik kan me ook indenken dat deelnemers weten dat de camera op hun gericht staat. Dan moet je je op een bepaalde manier gedragen wil je niet kritiek van het publiek krijgen (zoals Olcay dat nu krijgt). Zo moet je dan overdreven jammerlijk en geschrokken kijken als je ziet dat Ron uitvalt, terwijl je van binnen springt van vreugde. Ik kan me indenken dat acteurs/actrices zich dan erg theatraal gaan gedragen, zoals Loes doet.

Het mooie van de Belgische Mol is dan ook dat de onbekende Belgen niet zo veel om hun imago geven en zich dus ook echter gedragen (zie Robin vorig jaar).

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #113 Gepost op: 17-01-2018, 20:43:15 »
Ik kan me ook indenken dat deelnemers weten dat de camera op hun gericht staat. Dan moet je je op een bepaalde manier gedragen wil je niet kritiek van het publiek krijgen (zoals Olcay dat nu krijgt). Zo moet je dan overdreven jammerlijk en geschrokken kijken als je ziet dat Ron uitvalt, terwijl je van binnen springt van vreugde. Ik kan me indenken dat acteurs/actrices zich dan erg theatraal gaan gedragen, zoals Loes doet.

Het mooie van de Belgische Mol is dan ook dat de onbekende Belgen niet zo veel om hun imago geven en zich dus ook echter gedragen (zie Robin vorig jaar).


Het is eerder zo dat acteurs *die de mol zijn* zich dan zo theatraal gedragen. Zie Thomas vorig jaar.

Dat gaf hij overigens zelf ook toe ...en noemde het feit dat een mol anders reageert een paar weken terug zelfs als de manier om (dit jaar) de mol te spotten.


Op zulke momenten laat je, als je geen voorkennis hebt, in je initiële reactie juist geen sociaal wenselijk gedrag zien. Die reacties zijn per definitie puur, tenzij je sociopatische of psychopatische trekjes hebt. Volgens deze expert in ieder geval:

https://www.nporadio1.nl/radio-eenvandaag/onderwerpen/439588-hoe-kom-je-erachter-wie-de-mol-is


edit: ik had het specifiek over de executies, omdat ik dacht dat je daar aan refereerde. Excuses als dat niet zo was.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2018, 20:51:53 door Amethyst »

anoniem 24971

  • Gast
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #114 Gepost op: 17-01-2018, 21:07:07 »
De tweede "ze" is nog veel vreemder. Ze zegt namelijk: "En wij dachten dat ze allemaal op onze goede plek zaten." Loes lijkt in dit fragment wat vermoeid, een verhaspeling omdat ze gewend is te denken in termen van "ze" en zich naar buiten toe moet uitspreken in termen van "we" (de mol)? Of ontbreekt het groepsgevoel nog? Dat laatste kan ik me ook voorstellen, in deze groep!

Ze staat ook bovenaan in de verdenkingen op de Avrotros site, en de stelregel is geloof ik dat ze dan de mol waarschijnlijk niet is. Maar in dit geval heeft het waarschijnlijk te maken met het feit dat ze Ron zo keihard liet vallen, en de kijkers dit niet pikken.


'En wij dachten dat ze...'

Kan het niet zo zijn dat ze gewoon zij en Jan bedoelde? Wij dachten dat zij allemaal op de goede plek zaten.

Offline littlemindy

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #115 Gepost op: 17-01-2018, 21:07:12 »
Ik zie in Loes totaal geen mol, maar vooral een fanatieke kandidaat á la Marlijn.

Er zijn teveel momenten waarin ze (als ze de Mol was) mijns inziens een andere keuze zou hebben gemaakt dan die ze maakte.

Offline kjr

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #116 Gepost op: 18-01-2018, 20:28:15 »
Ben het nog niet tegengekomen maar Loes staat (npo 39.24) in haar eentje vrij dicht bij het middelste paaltje van de ingang van het Lenin graf opzichtig naar links te koekeloeren.
Er ligt op dat moment nog geen enveloppe. In het latere shot (npo 39.44) staat ze opeens met Ron vanaf een 10tal meters nog eens naar de enveloppe te zoeken en ziet hem opeens.
Heeft de crew heimelijk de enveloppe zo laat mogelijk tegen het middelste (middelste paaltje als je voor de ingang van het graf staat) paaltje gelegd om bij te dragen aan een vertraging?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #117 Gepost op: 18-01-2018, 20:58:59 »
Heeft de crew heimelijk de enveloppe zo laat mogelijk tegen het middelste (middelste paaltje als je voor de ingang van het graf staat) paaltje gelegd om bij te dragen aan een vertraging?

Dat zou ik behoorlijk flauw vinden. De Mol wordt al erg goed geholpen de laatste jaren.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #118 Gepost op: 18-01-2018, 21:02:43 »
Ik vind t wel grappig om af en toe te lezen dat als loes de mol was, dat niet eerlijk zou zijn voor Ron. Waarom niet vraag ik me dan af? Als je Alleen met de mol op pad bent, Ben jij de enige die kan zien wat de mol gedaan kan hebben  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 18-01-2018, 21:06:30 door Tarbozan »

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #119 Gepost op: 18-01-2018, 21:08:43 »
Ben het nog niet tegengekomen maar Loes staat (npo 39.24) in haar eentje vrij dicht bij het middelste paaltje van de ingang van het Lenin graf opzichtig naar links te koekeloeren.
Er ligt op dat moment nog geen enveloppe. In het latere shot (npo 39.44) staat ze opeens met Ron vanaf een 10tal meters nog eens naar de enveloppe te zoeken en ziet hem opeens.
Heeft de crew heimelijk de enveloppe zo laat mogelijk tegen het middelste (middelste paaltje als je voor de ingang van het graf staat) paaltje gelegd om bij te dragen aan een vertraging?


Nee, dat lijkt me niet. Je kunt niet goed zien welk paaltje het middelste is als je een shot vanaf de zijkant hebt, dus misschien staan net die mensen ervoor.
...maar soms even niet :)