Auteur Topic: [kandidaat] Ron Boszhard  (gelezen 54740 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #340 Gepost op: 14-01-2018, 13:55:03 »
Elke groep is anders natuurlijk ;)
En als je de kandidaten mag geloven hadden er eigenlijk minimaal 2 hem best wel willen terughalen, maar door de groepsdruk niet gedaan. Wel jammer overigens.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #341 Gepost op: 14-01-2018, 13:56:23 »
En natuurlijk is ook al vaker bewezen dat een groep een kandidaat wel terugneemt ;) Kan meerdere situaties bedenken waarin dat is gebeurd, en momenteel even geen enkele waarin dat niet is gebeurd.
Een keer in Belgie gebeurde het niet en in mijn geheugen zitten nog wel twee keer waaarin het niet lukte. Nu hadden de meeste kandidaten Ron nog niet eerder gezien dus geen band opgebouwd, en er was geen enkele wisselwerking nodig, Ron mocht een beetje zitten wachten, verder niets. Dat had ik van tevoren wel kunnen voorspellen dat hij daar voor Jan Joker zou zitten.  ::jaja::
Misschien is het expres gedaan en mag hij nog een keer terugkomen, nu met wel een mogelijkheid voor hemzelf om met punten o.i.d. weer in het spel te komen.
Ik hoop het.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #342 Gepost op: 14-01-2018, 13:56:53 »
Als het goed is is elke kandidaat die ooit een kans had om terug te keren, teruggekomen
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #343 Gepost op: 14-01-2018, 14:46:24 »
Wel sneu om daar dan 10 minuten lang te zitten en dan moet wachten, hopend op iemand die naar je toe komt en niemand die komt. Sneu.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #344 Gepost op: 14-01-2018, 16:45:28 »
Ik vroeg me af of het Ron geoorloofd zou zijn geweest om zijn loge te verlaten en zélf naar andere kandidaten te gaan om ze over te halen bij hem te komen zitten.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #345 Gepost op: 14-01-2018, 16:55:34 »
Hij zou in elk geval in de top-10 moeten komen van de 'herkans-editie', waar bijv. Janine op 1 staat, maar Ron hoort er zeker ook bij!!!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #346 Gepost op: 14-01-2018, 17:02:29 »
Mee eens. Hij heeft m.i. geen eerlijke kans gehad. Zelfs met aflevering 2 in ogenschouw.

Bij - ik dacht - Richard zagen de kandidaten hem één voor één, en bij Paul kon ook iedereen zelf beslissen. Bij die twee situtaies was er geen sprake van groupthink, en als dat hier bij Ron ook niet zo was geweest, dan had Ruben (maar misschien ook nog anderen) hem hoogstwaarschijnlijk teruggehaald.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #347 Gepost op: 14-01-2018, 17:08:08 »
Ik vond het ook raar dat het deze keer wel degelijk geld kostte (oké ze hadden de opdracht sowieso niet goed gedaan maar dat wisten ze zelf nog niet), terwijl het de vorige keer bij Tim bijvoorbeeld geld (of in dat geval kokers) opleverde. Oneerlijk want tegenover een extra kandidaat in het spel moet natuurlijk wel een extraatje staan. Iets van je mag Ron terugbrengen en voor de eerste die daar is, die krijgt een joker o.i.d.. Nu was het voor de kandidaten zelf alleen maar nadelig als Ron terug kwam (op dat kleine beetje informatie na). Misschien had Ron in zijn appje moeten liegen dat er een joker op hen wachtte als ze hem daar op kwamen halen, maar dat mocht vast niet...
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #348 Gepost op: 14-01-2018, 17:11:10 »
Ik denk dat dat welzeker had gemogen (liegen over jokers), maar een dergelijke leugen is denk ik niet "des Rons".
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #349 Gepost op: 14-01-2018, 18:32:32 »
Hij zou in elk geval in de top-10 moeten komen van de 'herkans-editie', waar bijv. Janine op 1 staat, maar Ron hoort er zeker ook bij!!!

Eensch

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #350 Gepost op: 14-01-2018, 18:39:19 »
De Mol had dan kunnen stellen: “ik vond het zo zielig voor hem of haar”.

Niet gehoord wat Stine de Mol zei? Ze deed echt nog een halfslachtige poging.


Ik vroeg me af of het Ron geoorloofd zou zijn geweest om zijn loge te verlaten en zélf naar andere kandidaten te gaan om ze over te halen bij hem te komen zitten.

Nee, want er mocht niet gesproken worden.


Hij zou in elk geval in de top-10 moeten komen van de 'herkans-editie', waar bijv. Janine op 1 staat, maar Ron hoort er zeker ook bij!!!

Naar ik begrepen heb wil Janine niet meer.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2018, 18:41:51 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #351 Gepost op: 14-01-2018, 19:08:12 »
Maurice vast wel! ;)

En Ron natuurlijk ook (toch weer on-topic). ;D

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #352 Gepost op: 15-01-2018, 22:27:20 »
Er staat een interview met Ron in het AD.

https://www.ad.nl/show/ron-boszhard-ik-ben-kansloos-ten-onder-gegaan~a571d730/

Een bijzonder interessante passage is deze:
Citaat
Ik heb geen moment gedacht aan de optie van de programmamakers om mij [Jean-Marcs] plek te laten innemen. Het is geen gunprogramma, dit is Wie is de Mol?.
Dit citaat wekt de suggestie dat de programmamakers Ron hebben aangeboden terug te komen toen JM vertrok. Als dat echt zo is dan vind ik dat echt wel coulant van productie, en vind ik het ook minder erg voor Ron. Hij pakt het heel goed op. Goeie (spel)mentaliteit van Ron, vind ik.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #353 Gepost op: 15-01-2018, 22:36:49 »

Een bijzonder interessante passage is deze:Dit citaat wekt de suggestie dat de programmamakers Ron hebben aangeboden terug te komen toen JM vertrok. Als dat echt zo is dan vind ik dat echt wel coulant van productie, en vind ik het ook minder erg voor Ron. Hij pakt het heel goed op. Goeie (spel)mentaliteit van Ron, vind ik.

Goed vraagje voor de chat met Art of later het Vragenvuur.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #354 Gepost op: 15-01-2018, 22:42:57 »
Er staat een interview met Ron in het AD.

https://www.ad.nl/show/ron-boszhard-ik-ben-kansloos-ten-onder-gegaan~a571d730/

Een bijzonder interessante passage is deze:Dit citaat wekt de suggestie dat de programmamakers Ron hebben aangeboden terug te komen toen JM vertrok. Als dat echt zo is dan vind ik dat echt wel coulant van productie, en vind ik het ook minder erg voor Ron. Hij pakt het heel goed op. Goeie (spel)mentaliteit van Ron, vind ik.
  ??? Hoe ik het lees wordt die indruk helemaal niet gewekt

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #355 Gepost op: 15-01-2018, 22:54:07 »
Ik vraag me af of (en hoe) die optie  daadwerkelijk ''op tafel'' is gekomen, dus dat Ron de keuze is gelaten OF en zo ja HOE hij in het spel wilde terugkomen. Dat hij graag verder had willen spelen, mag duidelijk zijn.

Ik zou zelf, als mij een dergelijke keuze werd geboden (als die keuze er dus was), kiezen voor een optie om via een opdracht terug te komen in het spel, en niet simpelweg als vervanging van een andere deelnemer. Het blijft speculeren, uiteraard. Dus ik vraag me af of ooit bekend zal worden hoe een en ander vorm is gegeven.

Los daarvan: ik denk dat het mogelijke vertrek van JM al eerder ''in de lucht hing'' en dat de makers toen voor een moeilijke keuze kwamen te staan. Ook denk ik dat de theater-opdracht oorspronkelijk zonder de terugkeer-optie gespeeld had moeten worden.



Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #356 Gepost op: 16-01-2018, 01:02:33 »
Er staat een interview met Ron in het AD.

https://www.ad.nl/show/ron-boszhard-ik-ben-kansloos-ten-onder-gegaan~a571d730/

Een bijzonder interessante passage is deze:Dit citaat wekt de suggestie dat de programmamakers Ron hebben aangeboden terug te komen toen JM vertrok. Als dat echt zo is dan vind ik dat echt wel coulant van productie, en vind ik het ook minder erg voor Ron. Hij pakt het heel goed op. Goeie (spel)mentaliteit van Ron, vind ik.

Zo lees ik het niet. Hij zegt zelf niet aan de optie an sich gedacht te hebben, niet dat ie de keuze kreeg en geweigerd heeft. Het staat er wel een beetje verloren, want het is niet duidelijk waar dit en reactie op is, wellicht dat de interviewer het hem vroeg.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #357 Gepost op: 16-01-2018, 07:41:55 »
Er staat een interview met Ron in het AD.

https://www.ad.nl/show/ron-boszhard-ik-ben-kansloos-ten-onder-gegaan~a571d730/

Een bijzonder interessante passage is deze:Dit citaat wekt de suggestie dat de programmamakers Ron hebben aangeboden terug te komen toen JM vertrok. Als dat echt zo is dan vind ik dat echt wel coulant van productie, en vind ik het ook minder erg voor Ron. Hij pakt het heel goed op. Goeie (spel)mentaliteit van Ron, vind ik.

"Ik heb geen moment gedacht aan de optie van de programmamakers om mij zijn plek te laten innemen"
Je kan het zo lezen, maar ik denk dat hij bedoelt dat hij zelf niet aan die optie heeft gedacht. (hij heeft het niet aangeboden gekregen)
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #358 Gepost op: 16-01-2018, 10:09:52 »
Het is ook wat vreemd want er zat immers een dag tussen dus Ron was ook allang thuis... moet je voorstellen, had dan allerijl weer ingevlogen moeten worden voor... test en executie, want dan moest er nog iemand uit, en zou ie dus vast voor de 3e keer exit gaan ::) ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #359 Gepost op: 16-01-2018, 14:09:50 »
Er staat een interview met Ron in het AD.

https://www.ad.nl/show/ron-boszhard-ik-ben-kansloos-ten-onder-gegaan~a571d730/
Citaat
Wat ging er door je heen toen je in het theater zat en tien minuten kreeg om de groep ervan te overtuigen jou terug te halen?

,,Mij werd verteld de sms van mijn leven te sturen. Toen zakte de moed me deels in de schoenen omdat ik bang was dat de groep het niet zou doen. Ik had ze niet veel te bieden, behalve informatie. Maar jokers en vrijstellingen had ik niet…"
Ik weet natuurlijk niet in hoeverre hij de vrijheid kreeg om te sms'en wat hij wilde. Maar had hij niet wellicht gewoon kunnen sms'en dat hij een vrijstelling had? Dan was er ongetwijfeld iemand bij hem gaan zitten en was hij weer terug in het spel gekomen.
Sky might be falling but remember you can fly