Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 250587 keer)

Offline Mollenval

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #120 Gepost op: 11-01-2018, 16:48:19 »
Ligt er in deze eerste aflevering niet heel erg veel (in your face) de aandacht op Café/Koffie?

En wat is de kleur van koffiebonen???

 :-X :-X :-X

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #121 Gepost op: 11-01-2018, 16:52:08 »
Ligt er in deze eerste aflevering niet heel erg veel (in your face) de aandacht op Café/Koffie?

En wat is de kleur van koffiebonen???

 :-X :-X :-X

I don't know, you tell me.



Ik vind het trouwens ironisch dat Stevie Wonder hier over kleur begint.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #122 Gepost op: 11-01-2018, 23:40:39 »

Ik vind het trouwens ironisch dat Stevie Wonder hier over kleur begint.


Sorry, hierna mag het weer [on-topic]...
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #123 Gepost op: 12-01-2018, 13:45:03 »
Na de eerste aflevering 2 maal te hebben bekeken, kom ik nu tot de conclusie dat Simone de Mol moet zijn.

- Locatie Armenië dicht bij Georgië.
- Bella is jong, onbevangen en een beetje naďef als reisgenoot, heerlijk voor een Mol in de 1e aflevering
- Simone neemt de controle over de telefoon en dat is het belangrijkste in deze opdracht
- Simone bepaalt het spel
- Simone weet waar haar vraag toe leidt, gekleurde waterfonteinen, had ze onderweg gezien
- Simone stuurt aan op het vinden van de jokers ipv geld
- Simone rekt tijd
- Simone belt als eerste Art op, - € 500
- Simone weet dat dit geld kost maar deelt dit met niemand
- Simone laat de kaart aan Bella toe...toont zelf geen initiatief
- Simone bedenkt opeens dat op de voorkant de oplossing staat en dus de coördinaten
- Simone wijst zichzelf aan met het wijzen op M18

[knip]

Het wijzen van Simone naar M18 vind ik zeker verdacht. Haar rol in het spel is hier ook belangrijk. Op andere momenten is Simone echter wel passief. Bella stelt voor om het geld over te slaan. Bovendien lijkt Bella het voortouw te nemen op de locatie van de kluis. Bij het afdalen van de cascade en bij het spotten van de kluis loopt Simone achteraan. Ik ga ervan uit dat de Mol graag de kluis wil vinden. Dan lijkt het me wel gevaarlijk om die cascade onnodig helemaal op te gaan met nog een paar minuten te gaan, maar misschien was het een ingecalculeerd risico. Of Simone wist als Mol niet waar het kistje stond  :)

Offline Wulsie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #124 Gepost op: 12-01-2018, 15:20:57 »
Ik ga ervan uit dat de Mol graag de kluis wil vinden. Dan lijkt het me wel gevaarlijk om die cascade onnodig helemaal op te gaan met nog een paar minuten te gaan, maar misschien was het een ingecalculeerd risico. Of Simone wist als Mol niet waar het kistje stond  :)
Punt is dat hoe langer het duurt eer je een kluis vindt, hoe minder graag je eventuele hints richting die kluis wil doorbellen naar medekandidaten. Een mol zou dat kluismoment zo lang mogelijk rekken.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #125 Gepost op: 12-01-2018, 18:30:25 »
Simone kijkt al naar de plek op de kaart waar M18 staat voordat ze "weet" dat het M18 moet zíjn. Je ziet de ogen (oogwit) heen en weer kijken. Ben er wel uit.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #126 Gepost op: 12-01-2018, 20:09:03 »
Op de plek waar ze de kluis vinden zegt Simone: "We kwamen aan op een... ja, prachtige plek. Een soort beeldentuin. Met grote sculpturen, moderne kunst. Dat lag aan de voet van een soort piramide-achtig gebouw. Een soort cascade."



Nu heet dit gebouw inderdaad de Yerevan Cascade. Kan wederom toeval zijn, net zoals met het waterorgel. Daarvan wist ze ook meteen wat het was. En M18 had ze, zoals hierboven gezegd, supersnel gevonden. Erg toevallig allemaal.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline WhereIsMoldo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #127 Gepost op: 12-01-2018, 20:38:33 »
Wat mij ook opviel (weet niet of dat al eerder is gezegd door iemand):

Op het moment dat de opdracht begint komt Art in beeld: "Bella en Simone. Dit is de start van Wie is de mol?  2018". Vervolgens gaat hij verder "Emilio en Stine, Olcay en Ruben, Jan en Jean-Marc, Loes en Ron. Dit is de start van Wie is de mol? 2018"

Waarom niet gewoon eerst alle groepjes, en dan door met "Dit is de start van Wie is de mol? 2018" ::vergroot::

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #128 Gepost op: 13-01-2018, 00:15:20 »
Op de plek waar ze de kluis vinden zegt Simone: "We kwamen aan op een... ja, prachtige plek. Een soort beeldentuin. Met grote sculpturen, moderne kunst. Dat lag aan de voet van een soort piramide-achtig gebouw. Een soort cascade."



Nu heet dit gebouw inderdaad de Yerevan Cascade. Kan wederom toeval zijn, net zoals met het waterorgel. Daarvan wist ze ook meteen wat het was. En M18 had ze, zoals hierboven gezegd, supersnel gevonden. Erg toevallig allemaal.
Die naam kan natuurlijk ook gewoon op de kaart staan
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #129 Gepost op: 13-01-2018, 12:15:37 »
Simone wil ook gelijk links afslaan ("Links hč?!"), vanuit hotel terwijl rechts werd geadviseerd (Bella reageerde zeer fel; "Nee rechts gek").
Simone heeft het in haar intro over valstrikjes voor de mol. Zou het niet kunnen zijn, dat de verkeerde richting noemen een val is om Bella te testen? Als je net nog rechts uitgelegd hebt gekregen en iemand gaat dan al mee in je verkeerde antwoord..?  ::vergroot::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #130 Gepost op: 13-01-2018, 13:01:38 »
Wat mij ook opviel (weet niet of dat al eerder is gezegd door iemand):

Op het moment dat de opdracht begint komt Art in beeld: "Bella en Simone. Dit is de start van Wie is de mol?  2018". Vervolgens gaat hij verder "Emilio en Stine, Olcay en Ruben, Jan en Jean-Marc, Loes en Ron. Dit is de start van Wie is de mol? 2018"

Waarom niet gewoon eerst alle groepjes, en dan door met "Dit is de start van Wie is de mol? 2018" ::vergroot::
Omdat hij alle groepjes enkel apart heeft aangesproken met "Naam en naam, dit is de start van Wie is de Mol 2018", en de geluidsfragmenten later in die volgorde gemonteerd zijn.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #131 Gepost op: 13-01-2018, 22:04:48 »
Ze stond erop steeds naar Art terug te keren: tijdrekken.
Ze legde dubbele briefjes neer.
Ze schepte een keer zand op met zeer weinig zand in het bakje.
 ::vergroot::

« Laatst bewerkt op: 13-01-2018, 22:08:05 door Run »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #132 Gepost op: 13-01-2018, 22:06:52 »
Ik vond haar erg goed naar de mol zoeken. Info vragen, scherp reageren. Knap als ze de mol is, ik denk gewoon een fanatieke kandidaat. Toen ze zo het woord nam bij de aankomst van Jan en JM heb
ik mijn punten in de app aangepast van Simone naar Stine
« Laatst bewerkt op: 13-01-2018, 22:08:41 door Mollenmania »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #133 Gepost op: 13-01-2018, 22:09:14 »
Dat ze iedereen meteen keihard begint te ondervragen kan ook een tactiek zijn om de aandacht van zichzelf af te wenden.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #134 Gepost op: 13-01-2018, 22:11:35 »
Ja dat denk ik

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #135 Gepost op: 13-01-2018, 22:25:05 »
Mijn nr. 1 mol  :o Ze bestookt anderen met vragen. Ze snapt zogenaamd de opdracht niet en ze heeft heel vaak de porto. De Mol is in control.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #136 Gepost op: 13-01-2018, 22:36:46 »
Vergeet niet dat Simone een grote kennis heeft van aardrijkskunde, vanwege haar beroep. Dat geldt ook voor het vragen stellen. Zij is tenslotte journalist. Ik zie haar als een enthousiaste kandidaat die af en toe probeert te mollen maar hoofdzakelijk probeert zoveel mogelijk informatie in te winnen. Zij zal eveneens een goed geheugen hebben en daar gebruik van maken.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #137 Gepost op: 14-01-2018, 00:27:15 »
Dit is de mol van 2018. Ik weet het 100% zeker ::jaja::


Intuďtie

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #138 Gepost op: 14-01-2018, 00:59:55 »
Juist omdat ze de vorige aflevering als enige de M18 hint zag en erg oplettend en accuraat is, vond ik het weinig logisch dat haar zou ontgaan dat je honderd briefjes nodig hebt om honderd vakjes af te dekken. Verder leek ze wat veel paniek te schoppen gedurende die markt-opdracht, paniek die je in haar verder niet zag dus waarom zo doen? Voor iemand die het graven helemaal kek vond, verplaatste ze niet bijster veel grind.

Maar het blijft ook wel onderbuikgevoel bij mij. De manier waarop ze mee bepalend is terwijl ze tussen de deelnemers niet erg op lijkt te vallen.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #139 Gepost op: 14-01-2018, 01:12:01 »
Vond het relaxed te zien dat Simone nu meer op haar gemak lijkt te zijn dan in aflevering 1 (hierin was ze meer gespannen te zien en erg bewust van haar handelen, zo leek het, imo).

-Maar in deze aflevering zien we natuurlijk een ieder voor het eerst functioneren in een groep, dus sowieso anders dan 1 op 1 als in aflevering 1.-

Simone lijkt nu meer uitgesproken, ontspannen, ondernemend.

Lijkt of ze went aan de rol en titel; "Mol 2018" .....en de eerste spanning er af is. Alsof het vertrouwen komt...


*jaja*




Omnia vincit amor