Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 250703 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #160 Gepost op: 14-01-2018, 21:22:15 »
Simone staat wat mij betreft in de mol top 3.

Ik vraag me af of de afleveringstitels naar haar gaan verwijzen. De Ee’s van Een verhaal apart, de W van Wisseltruc....
Dat je na alle afleveringen haar naam bij elkaar kan puzzelen?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #161 Gepost op: 14-01-2018, 21:40:17 »
Iets met overdreven politieke correctheid gok ik.
Als je daarmee racisme bedoelt, ja
Zwarte humor gaat over humor over het leed van anderen. De trui in dezelfde kleur als de lada is geen zwarte humor.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #162 Gepost op: 14-01-2018, 22:02:48 »
Als je daarmee racisme bedoelt, ja
Zwarte humor gaat over humor over het leed van anderen. De trui in dezelfde kleur als de lada is geen zwarte humor.

Zoals jij het nu uitlegt wel 😂

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #163 Gepost op: 14-01-2018, 22:05:45 »
Zoals jij het nu uitlegt wel 😂

Zullen we het gewoon op donkerblauw houden dan  ;D

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #164 Gepost op: 14-01-2018, 22:33:00 »
Dit sfeershot van een rotonde in Tbilisi lijkt veel op de leader van het NOS Journaal. Te zien vanaf 3:10 in de aflevering. Er komen sowieso regelmatig draaiende objecten voorbij, zoals een of ander rad en de roterende meters in de leader.



« Laatst bewerkt op: 14-01-2018, 22:36:30 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #165 Gepost op: 15-01-2018, 12:12:44 »
Waarom denk ik?
Waarom een auto?
Waarom die auto?
Er moet meer zijn dan een Lada.
Voor het gebruik in zo'n groeve is er eigenlijk niks dat beter geschikt is dan een Lada Niva. Je zou een westerse auto kunnen nemen, maar die zijn gewoon veel minder geschikt dan zo'n Lada.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #166 Gepost op: 15-01-2018, 13:11:03 »
Voor het gebruik in zo'n groeve is er eigenlijk niks dat beter geschikt is dan een Lada Niva. Je zou een westerse auto kunnen nemen, maar die zijn gewoon veel minder geschikt dan zo'n Lada.

Waarom een auto gebruiken om 29 meter en 60 centimeter op te meten?

Waarom een Lada gebruiken met dit kenteken?

Waarom deze Lada gebruiken met deze kleur?

Waarom heeft Simone precies dezelfde kleur kleding aan als de Lada?

Waarom heet deze aflevering Wisseltruc...of moet ik eigenlijk zeggen Wisseltruck?


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #167 Gepost op: 15-01-2018, 13:39:22 »
Simone is op dit moment ook mijn mol, maar ik heb in de loop der jaren wel geleerd dat er (helaas) zelden wat te halen valt uit auto's. Daarbij zou je dan dat van iedere auto moeten gaan denken. Je kunt je dan toch ook gaan afvragen waarom nu net die gele taxi in Kiev of waarom precies die graafmachines?
Ik ga er gewoon van uit dat die Lada op dat terrein gewoon al werd gebruikt.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #168 Gepost op: 15-01-2018, 14:32:05 »
Simone is op dit moment ook mijn mol, maar ik heb in de loop der jaren wel geleerd dat er (helaas) zelden wat te halen valt uit auto's. Daarbij zou je dan dat van iedere auto moeten gaan denken. Je kunt je dan toch ook gaan afvragen waarom nu net die gele taxi in Kiev of waarom precies die graafmachines?
Ik ga er gewoon van uit dat die Lada op dat terrein gewoon al werd gebruikt.

Ja hehe dat kan natuurlijk.

maar wel heeeel toevallig dat het nummer CC-180-II is!!
Oftewel 200-180-2= 18

En wel heeeeel toevallig dat Simone exact die specifieke kleur sweater aan heeft als de kleur van de Lada???

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #169 Gepost op: 15-01-2018, 14:49:03 »
Ik zie het inderdaad als toeval. In ieder geval dat kenteken... Die sweater zou een leuke zijn.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #170 Gepost op: 15-01-2018, 15:14:17 »
Ik zie het inderdaad als toeval. In ieder geval dat kenteken... Die sweater zou een leuke zijn.


Waarom werd de kentekenplaat duidelijk in beeld gebracht en meteen daarna hetzelfde maar dan in spiegelbeeld?
Waarom is de kentekenplaat toevallig 18...WID M18?
Waarom moet ik spiegelen?
Omdat de kleur van de Mol hetzelfde is als de Lada WID M18?

Is dit een Wisseltruc?
Of spreek je het uit als Wisseltruck??

Toevallig niet  :D


Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #171 Gepost op: 15-01-2018, 18:21:31 »
Ik wil er wel even op wijzen dat de drie punten zeer waarschijnlijk geen hint is. Zo zien de mappen er nou eenmaal uit.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2018, 18:29:09 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #172 Gepost op: 15-01-2018, 20:15:35 »
Ik wil er wel even op wijzen dat de drie punten zeer waarschijnlijk geen hint is. Zo zien de mappen er nou eenmaal uit.

Super gevonden ::ok::, ik heb me suf gegoogeld, leek me zo onwaarschijnlijk dat dat morse was

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #173 Gepost op: 15-01-2018, 21:25:17 »
Ik ben in Yerevan geweest bij deze fontein en hij staat bekend om dat het een muzikale fontein is 's avonds. Dit is dus niet 'zomaar' een toevallige fontein, maar een best bekende en ook een best belangrijke attractie in Yerevan. Het heet ook de 'Singing Fountains'. Al heeft Simone het specifiek over kleur "Er is hier een enorm waterorgel met kleuren. Dat heb ik gezien, eh..."

Als mol is het natuurlijk wel slim om dit te zeggen want dit is de locatie van de jokers en niet van het geld. Maar ik ben in Yerevan geweest en deze fontein zegt mij wel iets, maar lover's park ("Het hele jaar door is het hier paartijd" is de hint voor Bella) zegt mij vrij weinig...

Helemaal eens Kaaasje. Zoveelste aanwijzing naar Simone.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #174 Gepost op: 16-01-2018, 14:07:59 »
Dit sfeershot van een rotonde in Tbilisi lijkt veel op de leader van het NOS Journaal. Te zien vanaf 3:10 in de aflevering. Er komen sowieso regelmatig draaiende objecten voorbij, zoals een of ander rad en de roterende meters in de leader.





In aflevering 1 en 2 zijn er inderdaad en veelvuldig shots vanuit de lucht gemaakt van rotondes en allemaal met een grasveld in het midden.
Bij de 1e opdracht op het dak van El Sky Bar wordt Simone precies zo in beeld gebracht dat je ziet dat er beneden voor de deur van de bar een rotonde ligt
met ook gras aan de binnenzijde.
Zou het daarom ook zijn dat er voor El Sky Bar gekozen is en niet zoals bij de andere kandidaten een Koffie Zaak?




Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #175 Gepost op: 16-01-2018, 21:43:35 »
Sfeershot van een vrouw met het cijfer 8 (...uur Journaal) naast zich. Zou een verwijzing naar Simone kunnen zijn, als afvaller of als mol. Op 40:51 in aflevering 2.

« Laatst bewerkt op: 16-01-2018, 21:45:19 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #176 Gepost op: 16-01-2018, 21:55:55 »
Simone is niet de vaste nieuwslezer van het 8 uur journaal, dat zijn Annechien Steenhuizen en Rob Trip. Dus als Simone de Mol is (wat ik zeker niet uitsluit, ze is één van mijn hoofdverdachten) en er zit een hint in mbt haar beroep, zal dit het niet zijn.  ;)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #177 Gepost op: 16-01-2018, 21:59:22 »
Da's waar. Dan is het ofwel niets, of het verwijst wellicht ergens anders naar.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #178 Gepost op: 16-01-2018, 22:00:15 »
Sfeershot van een vrouw met het cijfer 8 (...uur Journaal) naast zich. Zou een verwijzing naar Simone kunnen zijn, als afvaller of als mol. Op 40:51 in aflevering 2.

Misschien draai ik door maar ik zie er een raam in.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #179 Gepost op: 16-01-2018, 22:01:37 »
Misschien draai ik door maar ik zie er een raam in.

Een raam? Vind je dat niet wat vergezocht? ::rofl::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison