Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 250739 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #200 Gepost op: 17-01-2018, 22:49:44 »
Voor mij is het simpel. Iedereen die mee doet aan WIDM kan de mol zijn. Iemand die niet de mol kan zijn, zou altijd worden vervangen door iemand die dat wel kan zijn, simpeolweg omdat het spel voor kijkers leuker is als alle 10 kandidaten de mol kunnen zijn.

Nog los van wat Fabiann zegt.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

anoniem 24971

  • Gast
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #201 Gepost op: 18-01-2018, 00:12:52 »
@anoniem_24971; Ik snap wel je mening, maar misschien denkt zij er zelf wel anders over. Milouska Meulens heeft trouwens ook het NOS Journaal nog een tijdje gepresenteerd als invaller in de zomer van 2012. Ik kan me niet herinneren dat iemand daar toen moeilijk over deed.

Een boost voor zijn carrière, dat kan. Hij werkt inmiddels niet meer bij de NOS. Het spel is inmiddels ook vele malen populairder geworden dan in 2006 of 2012, en het nieuws heeft met de introductie van termen als alternatieve feiten en fake news een veel gevaarlijker imago gekregen dat ze vlekkeloos moeten zien te houden.

Iemand kan natuurlijk los worden gezien van zijn of haar carrière, maar ik kan aannemen dat de NOS het bij dit spel bezwaarlijk kan vinden. Simone is net als Rik het gezicht van de grootste nieuwszender van Nederland, waar een kijker toch vanuit mag gaan dat deze te allen tijde betrouwbaar nieuws brengt. Ikzelf zou er denk ik niet zoveel moeite mee hebben maar de NOS is nu eenmaal een bedrijf waar bepaalde principes hoog in het vaandel staan. Ik zou het overigens wel gek vinden als ik nu denk dat Simone de Mol niet is, en ze blijkt het uiteindelijk wel te zijn, en ik zie haar vervolgens het NOS Journaal presenteren. Hypothetisch gezien is de kans dat ik haar dan (onbewust) niet meer zou geloven groot.

Enfin, daar lijkt me wel voldoende over gezegd, nu. We zullen nooit weten of iemand die bij de NOS werkt wel of geen Mol zou mogen zijn van zijn of haar werkgever (tenzij Simone dit jaar de Mol is, dus). Tenminste, ik geloof niet dat iemand daar ooit echt antwoord op gekregen heeft.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #202 Gepost op: 18-01-2018, 00:51:21 »



- Het kenteken van de Lada is CC-180-II oftewel 200-180-2= 18

Het kan ook 200-180-elf zijn. Heb geen idee hoe de nummerborden in Tbilisi er uit zien.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #203 Gepost op: 18-01-2018, 01:45:47 »
Een kleine samenvatting waarom Simone (wellicht)de Mol is:

- EE n verhaal apart
- El Sky Bar...als enige een duo van 2 dames in een bar ipv een koffiezaak op een dakterras
- El Sky Bar heeft als logo 2 gespiegelde E's
- Simone vind de jokers en kluis, niet het geld
- Simone vind de code en wijst zichzelf aan M18
- Simone belt wellicht toch 2x met Art...de 2e keer was niet in beeld
- Simone vertelt dit in aflevering 2 bij het ontbijt aan de groep
- EE n verhaal apart? of een Wisseltruc?
- Simone is in control of de portofoon in alle opdrachten
- Simone doet goed mee in alle opdrachten maar vind niet bv een persoon op een foto
- Simone loopt tijd te rekken op de markt, wil iedere keer terug keren naar Art
- Simone is één van degene die op de markt direct begint met het neerleggen van de biljetten op de verkeerde manier
- Simone wil aan de ontbijttafel overkomen als een fanatieke kandidaat die iedereen aan het uithoren is over hoe en waarom?
- Simone draagt bij het Opscheppen een sweater met de kleur turquoise en witte strepen
- Art verteld opvallend een verhaal over de Lada die door de berg moet gaan maar dat uiteraard niet kan. (een Mol kan niet door kiezelstenen heen graven)
- Het kenteken van de Lada is CC-180-II oftewel 200-180-2= 18
- De kleur van de Lada is turquoise met witte strepen
- We zien in beide afleveringen regelmatig drone shots vanuit de lucht van rotondes
- Simone werkt voor het Journaal. Het logo is een ronde rode cirkel. Vorm van een rotonde
- Een schaakbord met daarachter een klok
- De Dame staat verkeerd.
- Klok geeft 8 uur aan, 8 uur Journaal en een donkere Dame?
- In het theater zit Simone verkeerd
- Ron kan terugkeren maar ze houdt zich afzijdig






Wat een prachtige analyse en observatie!

Vooralsnog vertik ik het om in een tunnel te duiken, maar dit zet me wel aan het denken  :)


Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #204 Gepost op: 18-01-2018, 09:18:36 »
Het kan ook 200-180-elf zijn. Heb geen idee hoe de nummerborden in Tbilisi er uit zien.

Nee het is geen 11... er staat II

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #205 Gepost op: 18-01-2018, 12:12:18 »
... en als je medekandidaat een joker krijgt, word het lastiger deze uit het spel de werken...
Je werkt als mol sowieso maar (maximaal) één kandidaat per aflevering het spel uit. En als je medekandidaat een joker pakt, dan is de kans wat kleiner dat hij of zij diegene is. Maar dan gaat er gewoon een ander uit, daar zit de mol totaal niet mee.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #206 Gepost op: 18-01-2018, 12:20:26 »
En dat uit haar hoofd leren van dingen is haar beroep natuurlijk.
O ja? Het journaal leest ze gewoon vanaf een auto-cue, dus dat kan het niet zijn... :-)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #207 Gepost op: 19-01-2018, 12:58:01 »
In het aflevering 2-topic kwam de volgende vraag voorbij, die me triggerde:

Waarom is er bijna aan het einde bij de dode wesp een reeks social media symbolen in beeld? Weet iemand wat dat betekent?
Omdat je extra materieel/informatie kan krijgen via die kanalen.
Oh maar de plaatsing is dus volledig willekeurig? Heeft niks met die wesp te maken en is geen hint?
In dat geval: sorry voor de spam   :-\\

Wat ik opvallend vind, is dat het shot vóór de social mediasymbolen die van een web is, en die daarna van een deel van de deelnemersgroep met Simone als focus. Simone presenteerde een radioprogramma over internet (het web) en social media met de naam Tijdgeest.

Als je goed kijkt, zie je dat de schaduw van de wesp het cijfer 8 vormt. Daarachter volgen de letters ROM. 8ROM = achterom? Dat zou verklaren waarom we tijdens de test meerdere shots zien van kandidaten (Olcay, Bella, Simone) die achterstevoren worden afgespeeld. De shots van het web, de dode wesp met social mediasymbolen en de groep met focus op Simone volgen meteen daarna. Het geknoei met de tijd tijdens de test verwijst dan naar Tijdgeest. Voor velen zal dit vast weer te ver gezocht zijn, maar dit lijkt mij een hele vette hint naar Simone.



Een hint naar Simone als afvaller, of als mol? Wat mij betreft als mol. We zien tijdens de test nog meer sfeershots langskomen. Als eerste die van een archieflade met de nummers 1631 en 1632 erop, plus de letter M. Als je de afzonderlijke cijfers bij elkaar optelt, krijg je 1+6+3+1+1+6+3+2 = 23. Simone is geboren op 23 november. En de M van mol?

Verder zien we nog enkele shots voorbijkomen van mogelijke letters M. Ook zien we (net als de rotonde in Tbilisi) shots van objecten die grote gelijkenissen vertonen met de leader van het NOS Journaal.



Ik heb me voorgenomen om, in tegenstelling tot vorig jaar, niet teveel waarde te hechten aan multi-interpretabele hints die heel goed helemaal niets kunnen betekenen. Ik hoor dus graag hoe vergezocht dit is, op een schaal van 1 op 10 (11 mag ook).  ::tandpastasmiley::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #208 Gepost op: 19-01-2018, 13:35:22 »
Heel sterk blib...Top gedaan!

Een 9,5 geef ik je voor dit huiswerk!


Offline Christie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #209 Gepost op: 19-01-2018, 17:23:58 »
Wat een prachtige analyse en observatie!

Vooralsnog vertik ik het om in een tunnel te duiken, maar dit zet me wel aan het denken  :)




@Juul4, ik las vandaag nog een hint voor je lijstje: Simone heeft een blauwe jurk met zwarte ceintuur bij de theater opdracht. Nu schijnen dit ook net de kleuren van dit theater te zijn. Wel heeeel toevallig, heeft de mol zich verdiept in de achtergrond van het theater en haar kleding daarop aangepast?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #210 Gepost op: 19-01-2018, 17:57:27 »
Ik hoor dus graag hoe vergezocht dit is, op een schaal van 1 op 10 (11 mag ook).  ::tandpastasmiley::

Dit nadert zeker de 11.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #211 Gepost op: 19-01-2018, 19:00:15 »
Ik verdenk Simone niet als Mol. Met name omwille van haar beroep heb ik haar eigenlijk al een beetje op een zijspoor gezet, maar het feit dat ze de namen van de kandidaten eigenlijk niet goed kent (ze zegt Jan-Marc in plaats van Jean-Marc, Uljay in plaats van Olcay) zegt voor mij ook al een hele hoop. Plus: ik heb haar eigenlijk nog niet op een echte molactie kunnen betrappen behalve wat klooien met de porto's, waarvan niet bewezen kan worden dat het haar schuld is.

Ik denk dat ze in principe wel de mol mag/kan zijn. Ik geloof niet zo dat een nieuwslezer(es) het per definitie niet kan zijn. Bij Rik al niet, en ook bij Simone niet.

Maar ik zie haar weinig echt verdachts doen. Afgezien van wat tijdrekken of klooien met een porto. Dat is niet genoeg.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #212 Gepost op: 19-01-2018, 23:16:43 »
Heel sterk blib...Top gedaan!

Een 9,5 geef ik je voor dit huiswerk!


Van mij krijg je een 10!
Vergeet je niet te spreiden dit jaar?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #213 Gepost op: 20-01-2018, 03:30:39 »
Als de NOS zo moeilijk zou zijn, dan konden nieuwslezers nog steeds niet deelnemen. Je kan onmogelijk zeggen dat mensen mee mogen doen met het programma, zolang ze de mol maar niet zijn.

Ik zit in elk geval vast in de Simone tunnel. In aflevering 1 doet ze niet veel maar toonde ze zich intelligent op precies de juiste momenten zodat de opdracht slaagde maar zonder geld. Het eerste telefoontje was gratis maar ze heeft wel gebeld voor 500 euro blijkt later, ze heeft de info dat de hints geld kosten niet gedeeld lijkt het. Bella wilde niet bellen, dus denk ik dat Simone stiekem een maal heeft gebeld.

In aflevering 2 neemt ze dan weer alleen verkeerde beslissingen. Ze roept de gehele marktopdracht dat mensen moeten verzamelen bij Art, wat alleen maar veel tijd kost. Als er informatie door gegeven moet worden kan ze ineens de porto niet goed bedienen. Ze leidt ook af met compleet onzinnige opmerkingen als bij de notenbar 'het zijn trouwens walnoten maar dat terzijde'. Op een gegeven moment weet ze de foto mee te nemen maar zonder geld heeft die groep weinig aan het vinden van de goede persoon. Ze lijkt geen aanwijzingen te geven hen bij de juiste persoon te vinden. Iemand die zo bij de pinken is, bedenkt toch dat er honderd briefjes voor honderd vakjes zijn? Toch zegt ze bijna tegelijkertijd met Jan dat er dubbele briefjes nodig zijn. Als blijkt dat dat niet zo is, vraagt ze voor haar doen nogal dommig 'ow echt?'.

Voor de hotelkamers komt ze als eerste bij de balie aan. Ze pakt op tijd een sleutel voor een dubbele kamer en wil bij Bella blijven. Dat druist volens mij een beetje in tegen haar eerdere gedrag bij het ontbijt waar ze met molboekje in de hand alles van iedereen wil weten.

Bij de theateropdracht zien we niet veel van haar. Ze lijkt gewoon achterover te leunen en de chaos te bekijken.

De graafopdracht zegt ze enorm in haar element te zijn, de mol houdt ook van graven. Verder lijkt ze nou niet veel bij te dragen. Haar bak is steeds half gevuld en we zien haar alleen van de rest weg, bijna alsof ze ergens anders een beetje gezellig bezig is. Op de porto komt ze dan weer wat paniekeriger over waarbij ze voortdurend de verkeerde persoon aanspreekt.

Vooral vind ik haar gedrag te wisselend. Ze gaat van een 'ik begrijp niets' naar behoorlijk slim opgemerkt en vice versa. Het ene moment is ze de rust zelve, andere momenten is ze dan roepend aan het rondrennen als een kip zonder kop.

Het enige wat me af en toe uit de tunnel doet gluren, is dat ik geen enkele mogelijke hint met haar in verband kan brengen. Waar ik wel een hint meen te zien en die aan Emilio of Jan zou kunnen toeschrijven. Of nou ja, niet helemaal waar. We zien veel vrouwenbeelden, journaal tijdstippen (zes uur, acht uur) en ze wordt soms wat vreemd in beeld gebracht.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #214 Gepost op: 20-01-2018, 10:43:26 »
Mooi gezegd!

En over hints gesproken, het feit dat ze de M18 aanwees in aflevering 1 vond ik wel een geloofwaardige aanwijzing.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #215 Gepost op: 20-01-2018, 13:44:01 »
Emilio en Stine lopen langs een Envelop met Mol en langs een australies gebouw. Simone zij eerder: De Geschiedenis herhaalt zich. De eerste mol was een Zwarte vrouw dat zich in Australie afspeelde. Het zou ook de 3e keer zijn dat de Mol een zwarte vrouw is.


Vind haar ook wel leuk mee doen en strijdbaar. De mol kan mogelijk een strijdbare vrouw zijn. Het standbeeld met zwaard.

Aflevering 1: Winnaar
Aflevering 2: Afvaller
Aflevering 3: Mol

Offline MolstopperNL

  • Forumlid
  • Ik ben de mol. Ik ben de mol.
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #216 Gepost op: 20-01-2018, 22:04:12 »
Ik heb sinds deze aflevering een redelijke tunnelvisie gekregen bij Simone

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #217 Gepost op: 20-01-2018, 22:04:54 »
Sinds wanneer duw je een auto aan de zijkant?

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #218 Gepost op: 20-01-2018, 22:07:50 »
Ik settle mijzelf maar aan het begin van de Simone-tunnel, aan de hand van het Afleveringtitels topic en ik kan geen hoogte van haar krijgen.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #219 Gepost op: 20-01-2018, 22:08:21 »
Blijf gewoon hier. Heb nog geen reden om te wisselen van hoofdverdachte.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48