Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 250466 keer)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #580 Gepost op: 15-02-2018, 17:06:21 »

4) die mannen in de wei.... (susannevissertje)
en er zijn heel veel aanwijzingen voor Simone.

 ??? Ik vind dit meer een kale akker dan wei...
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #581 Gepost op: 15-02-2018, 18:04:39 »
Mooi overzicht hulpmol! En wat goed gevonden Tuureluurs!!

Daarbij vind ik haar gedrag te wisselend en soms ronduit bizar. Dat ze in aflevering een de ene geniale inval heeft na de andere en de volgende aflevering uiterst dom bezig is. Maar ook dat ze bij de bakjes opdracht kijkt alsof ze gisteren 'The Godfather' heeft zitten kijken en dan zegt "alleen maar poen". Soms vergeet je bijna dat ze er is zo weinig bemoeit ze zich met dingen, soms schreeuwt ze bijna zo hard als Olcay om iedereen de verkeerde kant op mee te nemen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #582 Gepost op: 15-02-2018, 18:12:11 »
??? Ik vind dit meer een kale akker dan wei...

Die hint bewaren we dan maar voor als Julia Akkermans ooit eens een keertje mee doet aan WIDM.   ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #583 Gepost op: 15-02-2018, 19:14:55 »
Das een goeie. Of liever 2:
1) (S)treepte .... (W)eg en
2) (W)olven vs. de (S)chapen. Deze vind ik iets minder want wordt door Art gezegd. Lijkt me niet de bedoeling dat Art hints gaat geven.
Tel daar
3) die journaalrotondes van bovenaf gefilmd bij op
en in aflevering 6
4) die mannen in de wei.... (susannevissertje)
en er zijn heel veel aanwijzingen voor Simone.
Dat is een akker, geen wei  ;)

Edit: spuit 11

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #584 Gepost op: 15-02-2018, 22:46:32 »
Mooi overzicht hulpmol! En wat goed gevonden Tuureluurs!!

Daarbij vind ik haar gedrag te wisselend en soms ronduit bizar. Dat ze in aflevering een de ene geniale inval heeft na de andere en de volgende aflevering uiterst dom bezig is. Maar ook dat ze bij de bakjes opdracht kijkt alsof ze gisteren 'The Godfather' heeft zitten kijken en dan zegt "alleen maar poen". Soms vergeet je bijna dat ze er is zo weinig bemoeit ze zich met dingen, soms schreeuwt ze bijna zo hard als Olcay om iedereen de verkeerde kant op mee te nemen.

Nog een W-S je: ze geeft aan dat ze is gaan rondrennen in het hotel als een Wilde Stier.  ::boogie::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #585 Gepost op: 15-02-2018, 22:59:53 »
En "de mol" staat linksonder in de woordzoeker. Oftewel, in het zuidwesten. South West. S W. Simone Weimans. (Zienswijze)

Of Sanne Wallis. :-X
Sky might be falling but remember you can fly

Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #586 Gepost op: 15-02-2018, 23:17:39 »
Hoewel ik vrij overtuigd ben van Simone als mol, vind ik het ook dit jaar opvallend hoe weinig mensen haar verdenken bij de Moltalk poll. Wat maakt dat zij zo'n grote verdachte is voor de fanatiekere volgers, maar buiten beeld is bij de 'gewone' zaterdagavondkijker?

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #587 Gepost op: 15-02-2018, 23:22:32 »
 ::rofl::
En "de mol" staat linksonder in de woordzoeker. Oftewel, in het zuidwesten. South West. S W. Simone Weimans. (Zienswijze)

Of Sanne Wallis.

 ::rofl::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #588 Gepost op: 15-02-2018, 23:36:18 »
Citaat
Hoewel ik vrij overtuigd ben van Simone als mol, vind ik het ook dit jaar opvallend hoe weinig mensen haar verdenken bij de Moltalk poll. Wat maakt dat zij zo'n grote verdachte is voor de fanatiekere volgers, maar buiten beeld is bij de 'gewone' zaterdagavondkijker?

Denk dat dat de kunst van het monteren is. Hier wordt elk frame ondersteboven en achterstevoren gehouden, gediscussieerd over de betekenis van woorden en acties, meegerekend. In de montage moeten het voor een breed publiek toch ook wel hapklare en begrijpelijke brokken blijven en willen de makers wss dat er zolang mogelijk twijfel blijft bestaan.

Offline Latopa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #589 Gepost op: 16-02-2018, 06:09:55 »
Ik beschouw mezelf niet als een echte supermolloot. Ik vind die cirkel hint die verwijst naar het NOS journaal wel sterk. Ik weet dat er zulke hints inzitten, maar ik heb er zelf niet zoveel mee. Ik kijk liever naar het gedrag van de kandidaten. Ik zie in elke aflevering verdacht gedrag bij verschillende kandidaten. Simone is nu voor mij de enige die zich ELKE aflevering verdacht heeft gedragen. Dit - naast de NOS hint en het stemgedrag van de afgevallen kandidaten (voorzover je dit op waarde kunt schatten) - maakt Simone voor mij de mol.

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #590 Gepost op: 16-02-2018, 08:55:01 »
Denk dat dat de kunst van het monteren is. Hier wordt elk frame ondersteboven en achterstevoren gehouden, gediscussieerd over de betekenis van woorden en acties, meegerekend. In de montage moeten het voor een breed publiek toch ook wel hapklare en begrijpelijke brokken blijven en willen de makers wss dat er zolang mogelijk twijfel blijft bestaan.

Helemaal mee eens, een mooi voorbeeld is simpelweg het overzicht van wie waar op zit van de kandidaten. TV kijkers zien even wat kandidaten hun verdenkingen benoemen en zijn het de volgende week alweer vergeten. Wij zien overzichten etc.

Gesproken over dit. Is het iemand anders ook opgevallen dat alleen Stine totaal niet op Simone zit? Dit zou betekenen dat Stine morgen zal gaan afvallen als Simone de Mol is?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #591 Gepost op: 16-02-2018, 09:18:07 »
Ik beschouw mezelf niet als een echte supermolloot. Ik vind die cirkel hint die verwijst naar het NOS journaal wel sterk. Ik weet dat er zulke hints inzitten, maar ik heb er zelf niet zoveel mee. Ik kijk liever naar het gedrag van de kandidaten. Ik zie in elke aflevering verdacht gedrag bij verschillende kandidaten. Simone is nu voor mij de enige die zich ELKE aflevering verdacht heeft gedragen. Dit - naast de NOS hint en het stemgedrag van de afgevallen kandidaten (voorzover je dit op waarde kunt schatten) - maakt Simone voor mij de mol.

Moltalk is doorgestoken kaart wat blijkt uit het feit dat nog geen enkele keer is verwezen naar de vele cirkels, rotondes etc die kunnen verwijzen naar het NOS-journaal embleem.


---
Helemaal mee eens, een mooi voorbeeld is simpelweg het overzicht van wie waar op zit van de kandidaten. TV kijkers zien even wat kandidaten hun verdenkingen benoemen en zijn het de volgende week alweer vergeten. Wij zien overzichten etc.

Gesproken over dit. Is het iemand anders ook opgevallen dat alleen Stine totaal niet op Simone zit? Dit zou betekenen dat Stine morgen zal gaan afvallen als Simone de Mol is?

Stine zit in haar biechten niet op Simone, maar ondertussen volgt ze in de afleveringen zelf wel duidelijk Simone. 'Even Simone achterna rijden', 'even Simone helpen', ze heeft Simone aan de lijn bij het paravliegen, ze is altijd dicht bij Simone en ze vertelt dat Simone slecht communiceert. Dus tja... Als haar geheugen niet zo goed is, kan het dat ze afvalt maar anders wordt ze voor mij de winnaar.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2018, 09:27:13 door Lukie4, Reden: twee berichten samengevoegd »

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #592 Gepost op: 16-02-2018, 12:47:02 »
Moltalk is doorgestoken kaart wat blijkt uit het feit dat nog geen enkele keer is verwezen naar de vele cirkels, rotondes etc die kunnen verwijzen naar het NOS-journaal embleem.

Netzoals de schaakhint, de D1-hint, de M18-hint, de zebrahint etc.
Moltalk wordt tegenwoordig zo gemaakt dat het zo amusant mogelijk is voor de doorsnee WIDM-fan. Die doelgroep is veel groter dan alleen molloten. De cirkelhint is noch "sterk maar niet conclusive", noch "compleet gestoord" genoeg om getoond te worden bij Moltalk. Moltalk is er niet om duidelijk te maken wie de mol is (en dus tonen ze niet al te sterke hints), maar puur voor amusement.
Het wordt ieder jaar weer geopperd dat Moltalk doorgestoken kaart is, maar elk jaar blijkt maar weer dat de makers van dat programma niet weten wie de Mol is, maar dat dat voor ons heel duidelijk is.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #593 Gepost op: 16-02-2018, 15:49:49 »
nog een mooie, niet van mij overigens

TUNNELVISIE = MOLWEG

Simone streepte tunnelvisie weg...

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #594 Gepost op: 16-02-2018, 16:49:08 »
In de promo van zaterdag is weer een cirkel te zien en we zien weer dat Simone gekleed is qua kleur, op de opdracht: rood shirt in dezelfde kleur als dak en zijkant van trein.
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/video/promo-afl-7-wie-is-de-mol/

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #595 Gepost op: 16-02-2018, 17:09:34 »
Ik zie in een ander topic nog eens de zin :
Streepte de mol de mol weg

En ineens zie ik :
Simone de mol de mol weimans


Ik zou hier nog aan willen toevoegen dat deze zin uit de opdracht "Woordzoekers" is. Normaal heet zo'n puzzel natuurlijk een woordzoeker, maar met die s erachter wijst hij mogelijk nogmaals naar Simone Weimans.

Nog een aanvulling : De opdracht Woordzoekers zat in de aflevering Zienswijzen
« Laatst bewerkt op: 16-02-2018, 17:39:37 door tureluurs »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #596 Gepost op: 16-02-2018, 17:14:56 »
Zag dat ze op andere fora ook niet verdachte nummer 1 is. Dat verbaast me dan toch wel. Hier is het inmiddels gelukkig lekker dringen geblazen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #597 Gepost op: 16-02-2018, 18:00:36 »
Is er ergens een overzicht met molacties van Simone te zien?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #598 Gepost op: 16-02-2018, 18:04:55 »
Is er ergens een overzicht met molacties van Simone te zien?
Het molduel? ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #599 Gepost op: 16-02-2018, 20:24:47 »
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Of moet ik zeggen: ik zie door de molshopen het weiland niet meer?

 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!