Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 250547 keer)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #20 Gepost op: 7-01-2018, 14:37:16 »
Slimme vrouw! Ze leek me in het begin best wel wat tijd te rekken

Offline Tijnelia

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #21 Gepost op: 7-01-2018, 14:39:07 »
Maar zo'n aanwijzing is toch juist ervoor dat die ontdekt wordt? Dat de kijkers denken: "Dat had ik ook best wel mogen zien" Dan is het toch logisch dat je een eventuele mol het laat 'ontdekken'?

Ik snap wat je zegt. Maar ja, je speelt hiermee wel als productie één mogelijkheid voor de mol weg om geld weg te spelen; zeg maar de hoofdtaak van de Mol.
Ik denk dat de productie ervan uit is gegaan dat er wel een of meerdere kandidaten zijn die deze aanwijzing zouden ontdekken, omdat de kandidaten alles secuur bekijken (zie Olcay die zelfs de achterkanten gaat bestuderen). En wanneer Simone een kandidaat is, is het door een kandidaat ontdekt, precies volgens bovenstaande productie-team-gedachtegang-hypothese.
Een mol wil natuurlijk gewoon bellen.

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #22 Gepost op: 7-01-2018, 14:41:28 »
Na afl 1 mijn absolute hoofdverdachte  ;)
Ontdekken van de WID M18 clue vind ik erg mols richting het einde van de opdracht als er toch al geen geld verdiend gaat worden, zo blijf je als mol mooi low profile door wel de kist te openen en geen geld te verdienen. Geen tickets vinden is voor de mol niet zo handig, omdat je gelijk in de spotlights staat.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #23 Gepost op: 7-01-2018, 14:56:15 »
Maar ook het eerste telefoontje plegen dat geen geld kost, informatie over verdere kosten wel delen met Bella. Die zegt ook meteen: "Dat doen we dus niet". De puzzel oplossen betekent ook, dat er niet geneld hoeft te worden. Ze heeft niks opgeleverd, maar ook niets gekost. Het is vroeg om iemand uit te sluiten, maar ik zie absoluut niet welke actie een molactie was dan. Hopen of aannemen dat een ander de pot wel leeg belt, vind ik persoonlijk een flauwe tactiek.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #24 Gepost op: 7-01-2018, 19:33:44 »
Dat zien van M18 op die envelop is wel verdacht. Ook de manier waarop: laat ik nog eens op die enveloppen kijken. Hé, M18!
Ik hou haar ook in de gaten. 

Offline littlemindy

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #25 Gepost op: 7-01-2018, 19:43:14 »
Simone is de enige die en Tiblisi en M18 zelfstandig vindt zonder hulp van Art of anderen. Het eerste binnen relatief korte tijd, vanaf het moment dat ze de landzijde ipv de stadszijde van de kaart bekijken (het was ook haar voorstel om nog een keer te gaan puzzelen, kort na het vinden van de jokers, alsof ze dat het moment vond dat ze nu wel voor de kluis konden gaan). Dat ze vervolgens Tiblisi zo snel vinden vind ik opvallend, gezien het feit dat Ruben / Jean Marc daar een aardig tijdje op hebben zitten puzzelen terwijl die al aan de goede kant keken.
Vervolgens vindt ze ook nog eens M18.

Simone blijft voorlopig op mijn mol lijstje staan.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #26 Gepost op: 7-01-2018, 19:52:21 »
Dat ze vervolgens Tiblisi zo snel vinden vind ik opvallend, gezien het feit dat Ruben / Jean Marc daar een aardig tijdje op hebben zitten puzzelen terwijl die al aan de goede kant keken.

Kan ook de montage zijn, hè? Volgens mij was er geen klokje in beeld.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #27 Gepost op: 7-01-2018, 21:19:01 »
Simone is de enige die en Tiblisi en M18 zelfstandig vindt zonder hulp van Art of anderen. Het eerste binnen relatief korte tijd, vanaf het moment dat ze de landzijde ipv de stadszijde van de kaart bekijken (het was ook haar voorstel om nog een keer te gaan puzzelen, kort na het vinden van de jokers, alsof ze dat het moment vond dat ze nu wel voor de kluis konden gaan). Dat ze vervolgens Tiblisi zo snel vinden vind ik opvallend, gezien het feit dat Ruben / Jean Marc daar een aardig tijdje op hebben zitten puzzelen terwijl die al aan de goede kant keken.
Vervolgens vindt ze ook nog eens M18.

Simone blijft voorlopig op mijn mol lijstje staan.
Ja, als je dat in de herhaling ziet is het onwaarschijnlijk hoe snel ze opeens weet hoe de dingetjes moeten liggen.

En bij die M18 : "een soort lamp die aanging, dat is de plek waar de kluis is!" Ja hoor...
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 21:27:26 door Run »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #28 Gepost op: 7-01-2018, 21:36:27 »
Kan toch? Misschien is ze gewoon heel slim.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #29 Gepost op: 7-01-2018, 22:03:17 »
Kan toch? Misschien is ze gewoon heel slim.

Hoogstens komt in je op: misschien dat daar de kluis is. Ze weet het echter zeker en het is nog waar ook. Dat is echt iets té toevallig.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #30 Gepost op: 7-01-2018, 22:08:48 »
Misschien is ze toevallig heel slim. We gaan het zien de komende weken!   :D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #31 Gepost op: 7-01-2018, 22:38:29 »
Ik ga Simone in de gaten houden.
Na de hint die gegeven is ,dat bij het schaakbord de zwarte dame op de plaats van de koning staat, denk ik dat het best op haar slaan, of op een van de andere dames.

Simone dringt er op aan dat ze naar de fontein moeten gaan, daar ligt immers geen geld.
Simone belt Art maar verteld niemand dat het geld kost, als bella heel stellig is dat ze niet nog eens gaan bellen zal het lastig zijn om er op aan te dringen om toch te bellen. Maar dat kan ze natuurlijk wel stiekem hebben gedaan.
Ze heeft heel lang getreuzeld bij de fontein, waar Bella de jokers vond.
Vervolgens dringt simone er op aan om nog  een keer te puzzelen om de kluis en het wachtwoord te vinden. En zij komt met het o het is natuurlijk M 18 om zo als enige M18 aanwijzen in de montage.

Een nieuwslezer die de boel bij elkaar liegt is wel een verhaal apart.
Nu ook maar eens naar de andere dames kijken... om niet volledig de tunnel in te duiken

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #32 Gepost op: 7-01-2018, 22:45:52 »
Ik ga Simone in de gaten houden.
Na de hint die gegeven is ,dat bij het schaakbord de zwarte dame op de plaats van de koning staat, denk ik dat het best op haar slaan, of op een van de andere dames.

Waar heb je dat schaakbord met die dame op de verkeerde plaats gezien?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #33 Gepost op: 7-01-2018, 22:47:05 »
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #34 Gepost op: 7-01-2018, 22:48:15 »
Hint staat in het topic over opdracht 1, nu met foto, maar de zwarte dame staat goed en de witte staat verkeerd.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #35 Gepost op: 7-01-2018, 22:58:59 »
Zie daar geen foto staan. Maar vond wel een foto in het draadje over Jean-Marc. En daar staat de witte dame inderdaad verkeerd!
Dat zou een hint naar een van de twee blonde dames kunnen zijn: Stine of Loes.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #36 Gepost op: 7-01-2018, 23:15:06 »
Hoogstens komt in je op: misschien dat daar de kluis is. Ze weet het echter zeker en het is nog waar ook. Dat is echt iets té toevallig.
Dus ze is de mol.. omdat ze iets té goed doet? ::rofl::
(sluit haar voor de rest ook nog zeker niet uit, maar het is een grappige redenatie ;D)

Zo raar of toevallig is haar redenatie overigens niet. Als je al is opgevallen dat er een spatie tussen de D en de M zit, en je weet dat er ergens in de gegevens een hint moet zitten naar de locatie van de kluis, is het best logisch om die link te leggen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #37 Gepost op: 8-01-2018, 06:02:37 »
Je ziet ook in bepaalde shots bij het restaurant op het raam handen op het raam geplakt waar een gat in lijkt te zitten. Heeft ze stiekem vaker gebeld naar Art? Bijv. toen ze even een rondje ging lopen over het terras?

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #38 Gepost op: 8-01-2018, 09:27:41 »
Dus ze is de mol.. omdat ze iets té goed doet? ::rofl::
(sluit haar voor de rest ook nog zeker niet uit, maar het is een grappige redenatie ;D)

Zo raar of toevallig is haar redenatie overigens niet. Als je al is opgevallen dat er een spatie tussen de D en de M zit, en je weet dat er ergens in de gegevens een hint moet zitten naar de locatie van de kluis, is het best logisch om die link te leggen.

Ik denk dat Run hier doelt op een actie waardoor het hun geen geld opleverd, ikzelf vond het ook verdacht dat nadat Bella aangaf dat ze geen tijd meer hadden om het geld op te halen, Simone ineens alle oplossingen wist te vinden.

Het opvallende is ook zoals eerder vernoemd dat zij als enige alle oplossingen weet te vinden zonder tips van andere kandidaten of Art, en het wel precies zo weet te sturen dat ze geen geld ophalen maar wel heel mooi net op tijd de kluis.


Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #39 Gepost op: 8-01-2018, 09:31:21 »
Na de eerste aflevering 2 maal te hebben bekeken, kom ik nu tot de conclusie dat Simone de Mol moet zijn.

- Locatie Armenië dicht bij Georgië.
- Bella is jong, onbevangen en een beetje naïef als reisgenoot, heerlijk voor een Mol in de 1e aflevering
- Simone neemt de controle over de telefoon en dat is het belangrijkste in deze opdracht
- Simone bepaalt het spel
- Simone weet waar haar vraag toe leidt, gekleurde waterfonteinen, had ze onderweg gezien
- Simone stuurt aan op het vinden van de jokers ipv geld
- Simone rekt tijd
- Simone belt als eerste Art op, - € 500
- Simone weet dat dit geld kost maar deelt dit met niemand
- Simone laat de kaart aan Bella toe...toont zelf geen initiatief
- Simone bedenkt opeens dat op de voorkant de oplossing staat en dus de coördinaten
- Simone wijst zichzelf aan met het wijzen op M18
- Onder WID M18 staan 3 stippen. Een morsecode wat betekent S
- Ee n verhaal apart
- E V A
- Simone en Bella zitten als enige verheven boven de rest op het dak van El Sky Bar
- Het logo van El Sky Bar zijn 2 E's in spiegelbeeld
- De Mol vertelt in haar Dagboek rustig aan te willen beginnen
- 1 of 2 keer bellen met Art is voldoende
- Niet 1 keer zelf bellen/contact opnemen met andere kandidaten
- Wel jokers en geen geld, prima
- Laten zien van je goede kandidatenkant en WID M18 oplossen (knap hoor)
- Simone is een sterke persoonlijkheid en slim

Tunnelvisie??  ::rofl::