Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 250760 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #240 Gepost op: 21-01-2018, 01:32:34 »
Aflevering 1:
Mollenactie 1: Simone vindt (met Bella) twee jokers en geen geld voor de pot. Simone vindt op tijd de kluis met de tickets en verkleint daarmee het risico dat Bella afvalt, wat zeer onredelijk zou zijn. Mocht het team Bella-Simone als enige de kluis niet vinden, dan was Bella sowieso afgevallen. Dit zouden de makers nooit hebben toegestaan.
Mollenactie 2: Simone kweekt met deze opdracht 'goodwill' bij Bella en er ontstaat een bondje. Uiteindelijk valt Bella af in aflevering 3 door dit bondje van vertrouwen.

Aflevering 2:
Mollenactie 3: Simone stuurt als eerste aan om op de markt steeds terug te komen bij Art, wat extra tijd zou kosten.
Citaat Simone: "Maar dan moeten we weer terug".
Mollenactie 4: Simone stuurt als eerste aan om de briefjes van 10 dubbel te leggen op het bord bij Art. Uiteindelijk moeten deze enkel liggen, en dit kost de groep geld voor de pot.
Citaat Simone: "Twee per ding"
Mollenactie 5: Simone graaft met een kleine graafmachine op einde van het parkoers. Met de kleine graafmachine is haar bijdrage minimaal en het einde van het parkoers heeft men nooit gehaald. Haar bijdrage is verwaarloosbaar.

Aflevering 3:
Mollenactie 6: Simone verdient met de auto-opdracht 200 euro (x2), maar dit is een van de laagste bedragen mogelijk. Hiermee kweekt ze 'goodwill' en heeft daarnaast de opdracht met de kistjes in het vooruitzicht, waar weer veel geld verloren zal gaan.
Mollenactie 7: Simone geeft bij de kistjes-opdracht geen 'advies' mee aan Olcay-Stine, wat de kans op het pakken van een minbedrag of een vrijstelling vergroot. Olcay-Stine pakken uiteindelijk een vrijstelling en -500.
Mollenactie 8: Daarnaast pakt Simone zelf -500. Ze weet immers waar de min-bedragen liggen.
Mollenactie 9: Simone geeft meerdere malen foutieve of al bekende informatie door tijdens het paragliden.

Het is wel grappig dat Stine en Simone ontzettend veel gemeen hebben als je het gaat opsommen. Al vanaf dag 1, beiden alleen jokers (waarbij ze hem gewoon KREGEN van hun partner) EN de kluis. Ook dat portoverkeer is voor beiden een terugkerend item. En nu waren beiden de enige die de joker inzetten. De mol wil er toch z.s.m. vanaf. Maar ik denk dat we er gauw uit zijn want ik vermoed nu dat Simone de eerstvolgende afvaller is dus dat zal dan omgekeerd ook wel van Stine gedacht worden ::pinokkio:: ::vergroot::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #241 Gepost op: 21-01-2018, 02:11:53 »
Rode pen ...


*je weet het niet*
Omnia vincit amor

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #242 Gepost op: 21-01-2018, 03:47:53 »
Niet alleen rommelt ze met de porto. Ze start met lullen terwijl de molcast afspeelt en mist zo minstens een minuutje informatie. Ze geeft uit alle categorieën antwoorden behalve van de herhaaldelijk gevraagde kunst en cultuur. Ze geeft ook nog eens een duidelijk onjuist antwoord in de categorie eten. Alle anderen lijken het in elk opzicht beter te doen dan zij, bij haar stapelde het vrij aardig op.

Dat ze vanuit de lucht is gaan mollen is wellicht om de verdenking wat weg te houden en toch te mollen. Ze heeft ook gemolt in andere categorieën. En achttien van de veertig vragen goed, als ze de mol is heeft ze dat niet slecht gedaan.

In de auto is het slechts 200 euro. Met de pot zover in de min is het een mooie manier om goodwill te kweken zonder al te veel schade.


Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #243 Gepost op: 21-01-2018, 04:03:31 »
Simone liegt over de informatie die ze krijgt:

49:18
Het oosten van Georgië grenst aan Armenië. (dat is niet waar, dat is 't zuiden)

49:46
"Mtsvani is water" (terwijl Loes net daarvoor doorgaf dat het wijn was, heb het opgezocht: het is wijn)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #244 Gepost op: 21-01-2018, 06:10:30 »
Ik vond Simone ook al super verdacht deze aflevering, iets té verdacht..
Snap alleen niet zo goed waarom zij niet in het groepje 'op de grond' zat.

Simone zei als vierde dat ze bij de dapperen wilde horen. Als mol zal ze niet bij iemand willen zitten die haar verdenkt. Misschien koos ze daarom voor de lucht en niet voor de grond. Ze wilde waarschijnlijk zo graag bij Bella op de kamer omdat die haar niet verdenkt.
En welke mol wil nou niet graag paragliden? Bovendien, je kon een op een mollen, kan net zo goed in de lucht. Misschien wel beter, dan kijkt er niemand op je vingers.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2018, 06:59:28 door Run »

Offline Blinde vink

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #245 Gepost op: 21-01-2018, 09:41:03 »
In dit programma viel me op dat er zo veel nevel en mist in shots te zien was. En wat is een kop in het nieuws?

NOS nieuwslezer de mist in na MDMA-item.


https://www.show.nl/showflits/2016/nos-nieuwslezer-de-mist-na-mdma-item/

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #246 Gepost op: 21-01-2018, 10:18:39 »
Ik vrees dat ik me zo langzamerhand in deze tunnel moet aansluiten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #247 Gepost op: 21-01-2018, 10:20:43 »
Simone liegt over de informatie die ze krijgt:

49:18
Het oosten van Georgië grenst aan Armenië. (dat is niet waar, dat is 't zuiden)

49:46
"Mtsvani is water" (terwijl Loes net daarvoor doorgaf dat het wijn was, heb het opgezocht: het is wijn)

Direct na de opdracht zien we een shot van de antwoordkaarten. Daarop is bij de Mstvani-vraag het goede antwoord (wijn) opgeschreven. Als Stine de mol was, zou ik verwachten dat zij hier het verkeerde antwoord op had geschreven. Ze had dan immers lekker naar Simone kunnen wijzen, omdat die het verkeerd voorzegde. Dat dat hier niet is gebeurd, sterkt mij in het vermoeden dat Simone de mol is en niet Stine.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #248 Gepost op: 21-01-2018, 10:39:24 »
Ik hink telkens tussen Emilio en Simone. Na deze aflevering ook weer zo verdacht: actief kiezen in welke groep ze wil zitten, alleen maar erdoorheen kletsen in de lucht, verkeerde antwoorden geven, alleen in een auto zitten en zo kunnen mollen, veel molgedrag....
Meer L

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #249 Gepost op: 21-01-2018, 10:47:40 »
Dit is voor mij de reden om de Simone tunnel in te gaan.. Ze duwt de auto dus niet. Ze raakt hem aan..
Carpe Diem

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #250 Gepost op: 21-01-2018, 10:49:46 »
Dit is voor mij de reden om de Simone tunnel in te gaan.. Ze duwt de auto dus niet. Ze raakt hem aan..

Haha, zoals
Spoiler: serie 2 (klik om te tonen/verbergen)
! ;D

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #251 Gepost op: 21-01-2018, 10:56:46 »
Kukel ook een beetje richting de Simone tunnel. Waar ik alleen mee zit: waarom rijd ze de auto met 200E binnen, terwijl ze alleen zit. Hier had ze dan wel makkelijk kunnen mollen vind ik. Interessant en moeilijker seizoen, I love it  ::bravo::
Meer L

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #252 Gepost op: 21-01-2018, 10:57:53 »
Simone liegt over de informatie die ze krijgt:

49:18
Het oosten van Georgië grenst aan Armenië. (dat is niet waar, dat is 't zuiden)

49:46
"Mtsvani is water" (terwijl Loes net daarvoor doorgaf dat het wijn was, heb het opgezocht: het is wijn)

Ik vind dit nou juist een typische nepmolactie want dit loopt enorm in de gaten als ze eenmaal beneden zijn en antwoorden met elkaar gaan checken. En dat voor 100 / 200 euro.

In de auto kan ze mooi ongestoord mollen maar dat laat ze na. Lijkt me dus zo’n anti-climax om in aflevering 10 te zien; Ja het lukte me om alleen in een auto te komen maar ehm nou ja ik molde maar niet, om vertrouwen te winnen. Momenten waarop de mol alleen is leveren nou juist de mooiste beelden op in aflevering 10, maar dan moet je wel mollen.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2018, 10:59:40 door Mollenmania »

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #253 Gepost op: 21-01-2018, 11:03:42 »
Direct na de opdracht zien we een shot van de antwoordkaarten. Daarop is bij de Mstvani-vraag het goede antwoord (wijn) opgeschreven. Als Stine de mol was, zou ik verwachten dat zij hier het verkeerde antwoord op had geschreven. Ze had dan immers lekker naar Simone kunnen wijzen, omdat die het verkeerd voorzegde. Dat dat hier niet is gebeurd, sterkt mij in het vermoeden dat Simone de mol is en niet Stine.

Dat komt denk ik, omdat de "eten en drinken" categorie voor Olcay ligt en dus niet voor Stine om in te vullen.
Elke paraglider heeft dezelfde info gekregen en aangezien ze allemaal die info aan het doorspelen waren heeft Jan de vraag wel goed beantwoord. Simone weet natuurlijk niet dat ze de vragen hebben verdeeld in vier categorieën.




Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #254 Gepost op: 21-01-2018, 11:49:55 »
Ja uit Serie 2, precies, kon even niet op de naam komen :)
Carpe Diem

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #255 Gepost op: 21-01-2018, 11:54:21 »
In een interview (de link vond ik via Lo zojuist in het topic Stine Jensen  https://t.co/IrdBR01Ce0 ) met Simone in Het Parool staat onder meer dit:

"Er zitten allerlei mensen in je oor te tetteren over fragmenten die klaarstaan of experts die aan de telefoon hangen. Dat is hectisch, maar je leert dat te managen."
Zou je toch niet zeggen, als je zo haar porto-gedrag bekijkt en beluistert. ;)
De naam 'Simone' betekent trouwens luisteraar, maar dat terzijde.



Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #256 Gepost op: 21-01-2018, 11:56:06 »
Simone liegt over de informatie die ze krijgt:

49:18
Het oosten van Georgië grenst aan Armenië. (dat is niet waar, dat is 't zuiden)

En toch is dat wat de podcast zegt. Als je heel de opdracht probeert om de kandidaten te negeren en naar de podcast luistert, dan hoor je dat Art zegt dat Armenië in het Oosten grenst aan Georgië en in het Zuiden aan Turkije.

Ze gaf dus correct het antwoord 'Turkije' door voor de vraag 'Wat is het Zuidelijke buurland van Georgië?'

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #257 Gepost op: 21-01-2018, 12:11:04 »
Art had het op het begin toch ook nog over de Wolven vs de Schapen..
Weimans Simone?
Was in ieder geval waar ik als eerst aan moest denken.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #258 Gepost op: 21-01-2018, 12:13:39 »
Aan het begin van de aflevering, aan de ontbijttafel, draagt Simone een rood shirt. Aan het einde, als Bella is afgevallen, draagt ze een gele. Is waarschijnlijk toeval, maar toch eens de kledingkeuze van bepaalde deelnemers in de gaten houden.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Coen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #259 Gepost op: 21-01-2018, 12:33:54 »
Ze gaf dus correct het antwoord 'Turkije' door voor de vraag 'Wat is het Zuidelijke buurland van Georgië?'

En dit is dus precies waarom ik Simone niet meer zo verdenk als voor de aflevering. De Mol kent de vragen. De Mol zou liegen over Turkije. Een kandidaat kent de vragen niet. Liegen over Armenië kost geen geld en heeft enkel zin als je de verdenking op je wil leggen.