Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 250789 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #260 Gepost op: 21-01-2018, 12:35:24 »
En dit is dus precies waarom ik Simone niet meer zo verdenk als voor de aflevering. De Mol kent de vragen. De Mol zou liegen over Turkije. Een kandidaat kent de vragen niet. Liegen over Armenië kost geen geld en heeft enkel zin als je de verdenking op je wil leggen.  

Dat is natuurlijk ook niet helemaal waar. Iedereen hoort dezelfde stukjes en correcties kunnen dus gemaakt worden door de 3 niet-Mollen in dat geval.

Dus het sluit niets uit, maar je kan het ook niet gebruiken om hier een tunnel uit te diepen.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #261 Gepost op: 21-01-2018, 12:39:21 »
Art had het op het begin toch ook nog over de Wolven vs de Schapen..
Weimans Simone?
Was in ieder geval waar ik als eerst aan moest denken.

Wolven vs Schapen zou je ook nog kunnen linken aan een schaakspel. Tijd om een apart schaak topic te openen! Volgens mij is het de rode-draad hint van dit jaar.

Offline Coen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #262 Gepost op: 21-01-2018, 12:55:58 »
Dat is natuurlijk ook niet helemaal waar. Iedereen hoort dezelfde stukjes en correcties kunnen dus gemaakt worden door de 3 niet-Mollen in dat geval.

Dus het sluit niets uit, maar je kan het ook niet gebruiken om hier een tunnel uit te diepen.

Het klopt dat men op de grond dan alsnog tot het juiste antwoord kan komen. Overeind blijft echter dat Simone onnodig liegt, en dus de verdenking in de groep op zich werpt. Dat zou een Mol mijn inziens enkel doen als het voorkomt dat de groep geld verdient.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #263 Gepost op: 21-01-2018, 12:57:32 »
Overeind blijft echter dat Simone onnodig liegt,

Hoe zo blijft dat overeind? Mijn oorspronkelijke bericht zei net dat ze de waarheid sprak over de buurlanden.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #264 Gepost op: 21-01-2018, 14:30:55 »
Aan het begin van de aflevering, aan de ontbijttafel, draagt Simone een rood shirt. Aan het einde, als Bella is afgevallen, draagt ze een gele. Is waarschijnlijk toeval, maar toch eens de kledingkeuze van bepaalde deelnemers in de gaten houden.

In het vierde seizoen van de Vlaamse Mol droeg de Mol na elke executie een t-shirt in dezelfde kleur als het molboekje van de afgevallen kandidaat. Is dus zeker een mogelijke hint. Eventjes op blijven letten dus.


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #265 Gepost op: 21-01-2018, 16:37:42 »
En dit is dus precies waarom ik Simone niet meer zo verdenk als voor de aflevering. De Mol kent de vragen. De Mol zou liegen over Turkije. Een kandidaat kent de vragen niet. Liegen over Armenië kost geen geld en heeft enkel zin als je de verdenking op je wil leggen.  
Bij een vraag als deze kan je zelfs als mol bijna niet liegen. Ik mag toch aannemen dat bijna iedereen ook zonder hulp het antwoord op deze vraag had geweten? Daarbij hebben ze ook in aflevering 1 allemaal de kaart van de omgeving van Georgië gezien, dus als mol kan je eigenlijk niet met dit antwoord knoeien.

Overigens, ik sta zeker nog niet aan de ingang van de tunnel, maar voor nu: mijn mol!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #266 Gepost op: 21-01-2018, 18:38:15 »
Waar ik alleen mee zit: waarom rijd ze de auto met 200E binnen, terwijl ze alleen zit. Hier had ze dan wel makkelijk kunnen mollen vind ik.

In de auto kan ze mooi ongestoord mollen maar dat laat ze na. Lijkt me dus zo’n anti-climax om in aflevering 10 te zien; Ja het lukte me om alleen in een auto te komen maar ehm nou ja ik molde maar niet, om vertrouwen te winnen.

Ik zat hier ook eerst mee, maar gezien de afleveringstitel lijkt te verwijzen naar de Mol die wat geldt inbrengt ('Lang genoeg in de Kreupelstraat gewoond hebben') zou het ook meteen een verklaring kunnen zijn.

De Mol zou liegen over Turkije.

Misschien was het een geloofwaardigheidsding. Als journalist valt het wel op als je je topografie niet kent. Voor de rest was het een fout antwoord en vooral heel veel "kggggggg" over die porto.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #267 Gepost op: 21-01-2018, 19:10:42 »
Rustavelli theater: kobaltblauw dak:
https://www.tripadvisor.co.za/LocationPhotoDirectLink-g294195-d1673725-i243424936-Citadines_City_Centre_Tbilisi-Tbilisi.html

Wat voor jurk had Simone aan in het theater? Kobaltblauw.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #268 Gepost op: 22-01-2018, 10:49:19 »
Kenteken CC-180-II


Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #269 Gepost op: 22-01-2018, 15:14:42 »
Art zei "Wolven & Schapen"

Weimans Simone

Betekenis Weiman: Jager

Hint?


Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #270 Gepost op: 22-01-2018, 16:38:14 »
Lijkt me niet

Simone vroeg duidelijk om bevestiging van Olcay waar de vrijstelling lag. Naar mijn idee omdat ze als mol dus wist dat het fout was, en door de duidelijke bevestiging kon ze achteraf Olcay verdacht maken

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #271 Gepost op: 22-01-2018, 17:41:30 »
In het vierde seizoen van de Vlaamse Mol droeg de Mol na elke executie een t-shirt in dezelfde kleur als het molboekje van de afgevallen kandidaat. Is dus zeker een mogelijke hint. Eventjes op blijven letten dus.

Na de eliminatie van Ron in aflevering 1 draagt Simone ook al dezelfde kleur kleding als de afvaller. Merkwaardig.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #272 Gepost op: 22-01-2018, 18:08:27 »
Oneens. Dat van Ron is bordeauxrood en dat van Simone paars.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #273 Gepost op: 22-01-2018, 18:34:04 »
Zou kunnen. Ik vind de overeenkomsten echter opvallender dan de verschillen, dus ik blijf er de komende afleveringen even op letten.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #274 Gepost op: 22-01-2018, 18:36:05 »
Om me even te beperken tot aflevering 3: Ik vind het echt wel een dingetje dat ze die auto veilig over de streep brengt en (naar nu blijkt) helemaal niet liegt bij de antwoorden tijdens het paragliden. Ik weet niet meer precies uit mijn hoofd hoe ze het bij de bakjesopdracht doet, maar slechts in 1 vd 3 opdrachten (proberen te) mollen vind ik echt wat magertjes hoor...  :-X
« Laatst bewerkt op: 22-01-2018, 18:53:31 door Whiskers »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #275 Gepost op: 22-01-2018, 18:49:19 »
Lijkt me niet

Simone vroeg duidelijk om bevestiging van Olcay waar de vrijstelling lag. Naar mijn idee omdat ze als mol dus wist dat het fout was, en door de duidelijke bevestiging kon ze achteraf Olcay verdacht maken

Olcay zat juist wat betreft de vrijstelling hoor. Alleen lopen Jan en Simone naar het midden met het idee dat 'bakje 1' het laatste bakje is dat je hebt gezien. Olcay telt dus van buiten naar binnen en Jan en Simone van binnen naar buiten.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #276 Gepost op: 22-01-2018, 19:29:40 »
Om me even te beperken tot aflevering 3: Ik vind het echt wel een dingetje dat ze die auto veilig over de streep brengt en (naar nu blijkt) helemaal niet liegt bij de antwoorden tijdens het paragliden. Ik weet niet meer precies uit mijn hoofd hoe ze het bij de bakjesopdracht doet, maar slechts in 1 vd 3 opdrachten (proberen te) mollen vind ik echt wat magertjes hoor...  :-X

Inderdaad. In aflevering 1 wil je nog wel geld binnenbrengen, om vertrouwen te kweken. In aflevering 3 onnodig 200 euro over de streep brengen? Nee, dat geloof ik niet.

Toch twijfel ik door de foute antwoorden in de lucht...

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #277 Gepost op: 22-01-2018, 19:46:34 »
Welke antwoorden waren fout dan?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #278 Gepost op: 22-01-2018, 19:48:43 »
Inderdaad. In aflevering 1 wil je nog wel geld binnenbrengen, om vertrouwen te kweken. In aflevering 3 onnodig 200 euro over de streep brengen? Nee, dat geloof ik niet.

Toch twijfel ik door de foute antwoorden in de lucht...
Ze gaf geen foute antwoorden, al werd dat in eerste instantie wel gedacht...  ;)

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #279 Gepost op: 22-01-2018, 19:50:10 »
Klopt. Ze gaf wel antwoorden uit andere categorieën