Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 250719 keer)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #300 Gepost op: 23-01-2018, 15:47:20 »
Was niet het geval bij J-M. Daar gaat de theorie ::zwaai::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #301 Gepost op: 23-01-2018, 16:09:15 »
Was niet het geval bij J-M. Daar gaat de theorie ::zwaai::

Jean-Marc droeg een wit shirt en een blauwe jas. Simone draagt aan het einde van aflevering 2 een blauw met witte trui. MAAR...die droeg ze al tijdens de graafopdracht. Dat zal dus toeval geweest zijn (tenzij op dat moment al vrij duidelijk was dat J-M wilde vertrekken). Wel is het zo dat Jean-Marc niet afviel, maar er zelf voor koos om naar huis te gaan. Ik ben het met je eens dat de kledingkeuze van Simone op dit moment niet het predikaat 'theorie' verdient, maar de gelijkenissen met de kleding van twee officiële afvallers zijn wel dermate opvallend dat ik het in de gaten blijf houden. Tenzij ze er zaterdag zelf uitvliegt, dan kunnen we er meteen over ophouden.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2018, 16:12:57 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #302 Gepost op: 23-01-2018, 16:36:22 »
De andere kledingstukken kunnen wijzen op toeval, aangezien de frequentie waarmee je die kleuren(combinaties) ziet.

Maar dat gele shirt is best wel interessant eerlijk gezegd. Ik vraag me alleen af of Simone dan niets aan doet wanneer er geen kandidaat afvalt. ???
« Laatst bewerkt op: 23-01-2018, 16:39:56 door Hulpmol »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #303 Gepost op: 23-01-2018, 16:37:55 »
Ik vraag me alleen af of Simone dan niets aan doet wanneer er geen kandidaat afvalt. ???

 ::rofl::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #304 Gepost op: 23-01-2018, 16:43:58 »
De andere kledingstukken kunnen wijzen op toeval, aangezien de frequentie waarmee je die kleuren(combinaties) ziet.

Maar dat gele shirt is best wel interessant eerlijk gezegd. Ik vraag me alleen af of Simone dan niets aan doet wanneer er geen kandidaat afvalt. ???
::rofl::

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #305 Gepost op: 23-01-2018, 16:45:42 »
Dan komt ze net zo als haar collega Rik onder de douche vandaan met een handoekje om

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #306 Gepost op: 23-01-2018, 17:04:27 »
Dan komt ze net zo als haar collega Rik onder de douche vandaan met een handoekje om

Dat lijkt me de ideale oplossing inderdaad. ::ok::

Alle gekheid op een stokje heeft zo'n kledinghint nog extra weken nodig bij mij omdat hij na 3 afleveringen toch nog altijd wankel staat.

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #307 Gepost op: 23-01-2018, 18:34:23 »
Ik vraag me wel af hoe de mol kan weten wie er gaat afvallen. Mocht die kledingthint kloppen (en blijkbaar was er al eens zoiets in het verleden?), dan moet dat productie dit bijna voor de executie doorbriefen zodat er kan gewisseld worden van kledij.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #308 Gepost op: 23-01-2018, 18:38:48 »
Ik vraag me wel af hoe de mol kan weten wie er gaat afvallen. Mocht die kledingthint kloppen (en blijkbaar was er al eens zoiets in het verleden?), dan moet dat productie dit bijna voor de executie doorbriefen zodat er kan gewisseld worden van kledij.
En Art heeft bevestigd in de chat dat de mol niet ingelicht wordt over wie er afvalt. Dus ook voor de mol zijn de executies een verrassing dus ik geloof ook niet in deze theorie

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #309 Gepost op: 23-01-2018, 18:43:46 »
En Art heeft bevestigd in de chat dat de mol niet ingelicht wordt over wie er afvalt. Dus ook voor de mol zijn de executies een verrassing dus ik geloof ook niet in deze theorie
Is ook het meest slim om het zo te doen (mol weet het niet), omdat je dan een veel natuurlijkere reactie krijgt vd mol. Dat helpt de mol bij het (zo) onverdacht (mogelijk) blijven  ::ok::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #310 Gepost op: 23-01-2018, 19:09:46 »
Er zijn wel vaker hints geweest waarbij de mol de afvaller aanwees. Weet even niet meer of dat ook in Nederlandse seizoenen was though. En bij Bella heeft ze pas als ze biecht over haar exit een geel shirt aan, dus niet voor de exit. Ik zou het zelf geen hele gekke hint vinden, maar het is nu nog te vroeg om er echt in te gaan geloven imo.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #311 Gepost op: 23-01-2018, 20:10:18 »
En Art heeft bevestigd in de chat dat de mol niet ingelicht wordt over wie er afvalt. Dus ook voor de mol zijn de executies een verrassing dus ik geloof ook niet in deze theorie
Ik wil het ook op zijn minst een keer zien voordat ik er in ga geloven, maar het kan natuurlijk dat haar slechts verteld wordt:" trek iets geels aan tijdens de test" zonder haar verder in te lichten over de achterliggende reden.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #312 Gepost op: 23-01-2018, 21:59:41 »
De kleding die op die van Ron leek had ze aan op de markt, de dag nadat Ron was afgevallen. Het gele shirt droeg ze pas in de vooruitblik op aflevering 4, dus nadat Bella was afgevallen. Er zit steeds een dag tussen. Lijkt me dus niet problematisch voor een mogelijke hint. Of het dat ook daadwerkelijk is zullen we echter moeten afwachten.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #313 Gepost op: 23-01-2018, 23:41:38 »
Als mol zijnde krijg je natuurlijk niet te horen wie er afvalt om zo ook voor de mol het verrassingseffect te vergroten, maar aan de andere kant krijgt de mol wel te horen wie er op hem zit en wie juist niet. Aan de hand daarvan kan je al een beetje een idee krijgen wie in de gevarenzone zitten.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #314 Gepost op: 24-01-2018, 08:50:55 »
De kleding die op die van Ron leek had ze aan op de markt, de dag nadat Ron was afgevallen. Het gele shirt droeg ze pas in de vooruitblik op aflevering 4, dus nadat Bella was afgevallen. Er zit steeds een dag tussen. Lijkt me dus niet problematisch voor een mogelijke hint. Of het dat ook daadwerkelijk is zullen we echter moeten afwachten.

Op die manier is het zeker wel mogelijk, als het pas na de executie is of tijdens de Bie het die erop volgt. Ik ga het zeker in de gaten houden de komende weken.  ::vergroot::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #315 Gepost op: 24-01-2018, 09:55:13 »
Op zich lijkt het mij wel een leuke hint, maar ik zie er toch een praktisch probleem bij:

Het lijkt mij heel moeilijk om in te schatten welke kleren de andere kandidaten gaan dragen.
vb. het rood truitje van Ron. Ze zaten in verschillende landen. Productie/de mol konden nooit weten dat Ron die dag
een rood truitje ging dragen net zoals ze niet konden weten welke kleren andere kandidaten gingen aandoen.
Het lijkt mij dus heel moeilijk om dat te voorzien als hint. (Chapeau als dit wel zo is)

In de Vlaamse mol was dit wel een hint, echter ging dit over de kleur van de molboekjes van de pas afgevallen kandidaat.
Die boekjes waren gegeven door de productie. Dit lijkt me makkelijker te voorzien.

2de vraag die ik hierover heb: Ik heb Rons kledij zien passeren, volgende week komt die van Bella.
Waren er kleren in de kleuren van J-M? Want als dit niet zo is, lijkt het mij niet helemaal op te gaan.
klaar voor de strijd

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #316 Gepost op: 24-01-2018, 10:42:10 »
Ik zou me kunnen voorstellen dat de productie invloed heeft op de hoeveelheid en het soort kleding dat kandidaten meenemen. Of dat ze voor vertrek checken wie wat bij zich heeft. Maar ik heb geen idee of dat zo is.

V.w.b. Jean-Marc: die droeg een wit t-shirt en een blauwe jas voordat hij vertrok. Simone droeg een trui in die kleuren na de test waarbij Jean-Marc afwezig was, maar die droeg ze ook al tijdens de graafopdracht, waar hij nog wel bij was. Dat kan dus toeval zijn geweest. Bovendien is Jean-Marc vrijwillig vertrokken. Mocht de kleding van Simone een hint zijn die op officiële afvallers na een test slaat, dan valt Jean-Marc niet in die categorie, omdat hij de test niet maakte.

We gaan het zien.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #317 Gepost op: 24-01-2018, 10:51:51 »
Op zich lijkt het mij wel een leuke hint, maar ik zie er toch een praktisch probleem bij:

Het lijkt mij heel moeilijk om in te schatten welke kleren de andere kandidaten gaan dragen.
vb. het rood truitje van Ron. Ze zaten in verschillende landen. Productie/de mol konden nooit weten dat Ron die dag
een rood truitje ging dragen net zoals ze niet konden weten welke kleren andere kandidaten gingen aandoen.
Het lijkt mij dus heel moeilijk om dat te voorzien als hint. (Chapeau als dit wel zo is)

In de Vlaamse mol was dit wel een hint, echter ging dit over de kleur van de molboekjes van de pas afgevallen kandidaat.
Die boekjes waren gegeven door de productie. Dit lijkt me makkelijker te voorzien.

2de vraag die ik hierover heb: Ik heb Rons kledij zien passeren, volgende week komt die van Bella.
Waren er kleren in de kleuren van J-M? Want als dit niet zo is, lijkt het mij niet helemaal op te gaan.

Kobaltblauwe dak van het theater konden ze in Nederland opzoeken, Simone draagt een jurk van precies dezelfde kleur. De blauwe lada met witte spatbord idem, Simone draagt tijdens die opdracht precies hetzelfde blauw met de witte streep als bies. Witte berglandschap: Simone draagt donker met witte sjaal met spikkels, perfect aansluitend met het berglandschap erachter.
Voor de rest is het een kwestie van rood, geel, blauw en groene t-shirts meenemen en wat tussentinten om met een kandidaat te matchen die eruit zal gaan.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2018, 10:57:50 door Run »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #318 Gepost op: 24-01-2018, 10:58:10 »
Kobaltblauwe dak van het theater konden ze in Nederland opzoeken, Simone draagt een jurk van precies dezelfde kleur. De blauwe lada met witte spatbord idem, Simone draagt tijdens die opdracht precies hetzelfde blauw met de witte streep als bies. Witte berglandschap: Simone draagt donker met witte sjaal met spikkels, perfect aansluitend met het berglandschap erachter.
Voor de rest is het een kwestie van rood, geel, blauw en groene t-shirts meenemen en wat tussentinten om met een kandidaat te matchen die eruit zal gaan. Zodra een kandidaat die afvalt de deur uitkomt, kan de mol ingeseind worden wat voor kleur het moet worden. Lijkt me niet zo moelijk.  :P

Je hebt gelijk dat het aanpassen aan het landschap en de opdrachten geen problemen is.
Met het aanpassen van de kandidaten blijf ik toch problemen zien qua haalbaarheid, kan aan mij liggen natuurlijk
klaar voor de strijd

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #319 Gepost op: 24-01-2018, 15:27:46 »
Afgezien van eventuele mol acties en gedragingen, ik ben altijd zeeeeeeer scherp en kritisch op aflevering 1.
Hierin viel echt op: Simone begint met bellen naar Ard, en vertelt vervolgens niks aan de andere kandidaten, en ze wijst de M18 aan op de kaart.
Dit is makkelijk uit te leggen in de finale: je had het al vanaf het begin af aan kunnen weten, Simone wees zichzelf aan door op M18 te wijzen...
Meer L