Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 250716 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #320 Gepost op: 24-01-2018, 15:35:47 »
Kobaltblauwe dak van het theater konden ze in Nederland opzoeken, Simone draagt een jurk van precies dezelfde kleur. De blauwe lada met witte spatbord idem, Simone draagt tijdens die opdracht precies hetzelfde blauw met de witte streep als bies. Witte berglandschap: Simone draagt donker met witte sjaal met spikkels, perfect aansluitend met het berglandschap erachter.
Voor de rest is het een kwestie van rood, geel, blauw en groene t-shirts meenemen en wat tussentinten om met een kandidaat te matchen die eruit zal gaan.

De mol heeft kleding in alle kleuren van de regenboog bij zich?

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #321 Gepost op: 24-01-2018, 19:17:36 »
Er zijn wel vaker hints geweest waarbij de mol de afvaller aanwees. Weet even niet meer of dat ook in Nederlandse seizoenen was though. En bij Bella heeft ze pas als ze biecht over haar exit een geel shirt aan, dus niet voor de exit. Ik zou het zelf geen hele gekke hint vinden, maar het is nu nog te vroeg om er echt in te gaan geloven imo.

De biecht kun je als Mol ook in Nederland achteraf nog opnemen. De achtergrond was toch zwart en dan is dit kleurbekennen (verrek, weer een schaakterm) wel te doen. Tussen de test van Ron en de shot van de 6 kluiskrakers zat minstens een halve dag vanwege de vliegreizen om naar Georgië te komen. Genoeg tijd voor de productie om team Moskou met team Art te laten bellen voor een kleur, een redactielid een shirtje te laten kopen in een matchende kleur en dat Simone toe te stoppen.

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #322 Gepost op: 24-01-2018, 19:27:10 »
De biecht kun je als Mol ook in Nederland achteraf nog opnemen. De achtergrond was toch zwart en dan is dit kleurbekennen (verrek, weer een schaakterm) wel te doen. Tussen de test van Ron en de shot van de 6 kluiskrakers zat minstens een halve dag vanwege de vliegreizen om naar Georgië te komen. Genoeg tijd voor de productie om team Moskou met team Art te laten bellen voor een kleur, een redactielid een shirtje te laten kopen in een matchende kleur en dat Simone toe te stoppen.

Kleur bekennen is kaarten, niet schaken. ;)

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #323 Gepost op: 24-01-2018, 19:45:00 »
Kleur bekennen is kaarten, niet schaken. ;)

Het ezelsbruggetje voor het opzetten van het schaakspel is dat de dame kleur bekend.... Oftewel de witte dame op een wit veld en de zwarte dame op een zwart veld waarbij dames voor de koningen gaan vanaf de linkerhand gezien. Zo weet je dat zowel het bord als de stukken goed geplaatst zijn.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #324 Gepost op: 24-01-2018, 19:56:24 »
Het ezelsbruggetje voor het opzetten van het schaakspel is dat de dame kleur bekend.... Oftewel de witte dame op een wit veld en de zwarte dame op een zwart veld waarbij dames voor de koningen gaan vanaf de linkerhand gezien. Zo weet je dat zowel het bord als de stukken goed geplaatst zijn.
Wat ik dan grappig vind: jij zegt, de dames staan links van de koning....Ik moet dan meteen aan aflevering 2 denken in het theater, bij de opdracht 'Aanschuiven'. Daarin kregen 3 mensen de opdracht om links van Art te gaan zitten: Emilio, Jan en Loes. Zijn dit de finalisten/ mol?

PS @AnnaNiem, nee precies  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 24-01-2018, 20:45:27 door Juuls247 »
Meer L

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #325 Gepost op: 24-01-2018, 20:44:09 »
Wat ik dan grappig vind: jij zegt, de dames staan links van de koning....Ik moet dan meteen aan aflevering 2 denken in het theater, bij de opdracht 'Aanschuiven'. Daarin kregen 3 mensen de opdracht om links van Art te gaan zitten: Emilio, Jan en Loes. Zijn dit de finalisten/ mol?

Nee, want de productie weet nog niet wie er naast de Mol in de finale komen.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #326 Gepost op: 24-01-2018, 21:22:39 »
Stine heft wel tegen Simone gezegd dat ze antwoorden wilde op Kunst & Cultuur.

Ik denk inderdaad dat Simone vond dat de beste positie in de lucht was. Maar dat ze erg bang was en daarom ook dat trappelen. Goed van haar dat ze toch gegaan is

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #327 Gepost op: 24-01-2018, 21:29:22 »
Stine heft wel tegen Simone gezegd dat ze antwoorden wilde op Kunst & Cultuur.

Ik denk inderdaad dat Simone vond dat de beste positie in de lucht was. Maar dat ze erg bang was en daarom ook dat trappelen. Goed van haar dat ze toch gegaan is
De hoofdstukken (zoals Art het noemde) en de kandidaten zijn zo over de mensen op de grond verdeeld dat het matchte met het eerste hoofdstuk van betreffende kandidaat in de lucht. So far, so good.

Wat er mis ging is dat de mensen op de grond de mensen in de lucht niet de kans gaven naar de postcast te luisteren en zelf te komen met wat ze gehoord hadden (dus vraag bij het antwoord zoeken). In plaats daarvan begonnen ze meteen vragen te tetteren terwijl de kandidaten die antwoorden helemaal nog niet gehoord hadden op de podcast, en de podcast ook niet meer konden horen door het in het oor getetterd krijgen van die vragen.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2018, 21:36:19 door Whiskers »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #328 Gepost op: 24-01-2018, 21:33:01 »
Ik heb net nog even opdracht 3 teruggekeken en op de reacties van Simone gelet. En dan valt me toch weer heel wat op, hoor.

Art zegt: ik zoek vier dáppere kandidaten... met een goed geheugen.

Jan steekt als eerste zijn vinger op. Vrij snel daarna volgen Olcay en Bella en gelijk dáárop volgt Simone. Typische mol-timing natuurlijk, maar oké.

Dan zegt Loes dat zij eigenlijk wel graag had gewild. Simone knikt ietwat meelijwekkend naar haar, maar biedt niet aan om van plek te ruilen. Dus ondanks dat ze ziet dat Loes popelt om iets avontuurlijks te doen maar die kans dreigt mis te lopen, wil Simone dat blijkbaar zelf ook graag genoeg om het Loes niet te gunnen.

Prima, begrijpelijk, maar dan komen we bij het paragliden. En dan zien we Jan het uitschreeuwen van geluk. We horen Loes uitgebreid biechten over wat een fantastische ervaring dit was. Bella geniet er zichtbaar met volle teugen van. En Simone? Amper een reactie merkbaar. Ze lijkt zich een beetje ongemakkelijk te voelen zelfs (logisch, mollen blijven liever zo laag mogelijk bij de grond ;)). Maar je hoort haar ook niet zeggen dat het eng vond of zo. Niets.

Voor iemand die haar vinger opsteekt om bij de dapperen te willen horen, vind ik dit gebrek aan emoties best wel vreemd.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #329 Gepost op: 24-01-2018, 22:08:20 »
Nog eens gecheckt welke kleuren kleding Simone tot nu toe gedragen heeft. Behalve oranje heeft ze alle kleuren van de regenboog aangehad. Blijkbaar heeft ze een hele stapel t-shirtjes in allerlei kleuren bij zich. Ook haar andere kleding heeft hele specifieke kleuren. Van links naar rechts: rood, geel, groen, blauw, indigo en violet. Ik zou teleurgesteld zijn als we haar ergens in de komende afleveringen niet in het oranje zien.





~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #330 Gepost op: 24-01-2018, 22:11:46 »
Blijkbaar heeft ze een hele stapel t-shirtjes in allerlei kleuren bij zich.
Goed gevonden! Want nu je het zegt, is het wel erg opvallend inderdaad. Wie neemt er nou alleen maar kleding in egale felle kleuren mee?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #331 Gepost op: 24-01-2018, 22:12:51 »
@Spacy: Goed beschreven. Helemaal mee eens.

Afgaande op posities en mogelijke molacties kom ik nu toch ook uit bij Simone als Mol. Ik moet zeggen dat ze het erg goed zou spelen. In de kleurenhint geloof ik nog niet zo maar het is leuk om in de gaten te houden.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #332 Gepost op: 24-01-2018, 22:33:39 »
Wat heeft Simone met lampen.....en zie ik daar nu mollenklauwtjes?

Wat valt op:
-Veel lampen in shots.
-Op het moment dat de 6 kandidaten voor het eerst voor Art staan branden er lampen behalve één.
-Simone kreeg ineens een ingeving ( alsof er een lamp aanging) toen ze M18 aanwees.
-Simone rijdt als enige rond in een groene auto met de binnenverlichting aan.
-Simone heeft een rare houding tijdens sommige biechten, ze houdt haar bovenarmen tegen haar lichaam en    beweegt alleen haar handen, alsof het "mollenhanden" zijn.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #333 Gepost op: 24-01-2018, 22:34:09 »
Nog eens gecheckt welke kleuren kleding Simone tot nu toe gedragen heeft. Behalve oranje heeft ze alle kleuren van de regenboog aangehad. Blijkbaar heeft ze een hele stapel t-shirtjes in allerlei kleuren bij zich. Ook haar andere kleding heeft hele specifieke kleuren. Van links naar rechts: rood, geel, groen, blauw, indigo en violet. Ik zou teleurgesteld zijn als we haar ergens in de komende afleveringen niet in het oranje zien.

In haar voorstelfilmpje draagt ze een trui met drie tinten, in drie banen: rozerood, bordeaux-rood/paarsig/bruinig (lastig te omschrijven kleur, neigt toch het meeste naar bruin) en zwart.
In datzelfde filmpje zien we haar in een oranje blouse bij het presenteren van het journaal... dus, wie weet. ;)

Edit: Ik zie nu bij Moedermol dat Simone de eerstgenoemde trui ook aan had bij een (de eerste? moet ik terugkijken) biecht.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2018, 22:37:42 door Marisa »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #334 Gepost op: 24-01-2018, 22:36:32 »
@Spacy: Goed beschreven. Helemaal mee eens.

Afgaande op posities en mogelijke molacties kom ik nu toch ook uit bij Simone als Mol. Ik moet zeggen dat ze het erg goed zou spelen. In de kleurenhint geloof ik nog niet zo maar het is leuk om in de gaten te houden.
Ik niet. Kun je dat toelichten? Welke molposities precies bijvoorbeeld?

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #335 Gepost op: 25-01-2018, 01:28:18 »
Nog een kledinghint naar Simone. Het Shota Rustaveli theater heeft twee kleuren: zwart en blauw ( even googelen). En wat draagt Simone in het theater? Een blauwe jurk met zwarte ceintuur. Bestaat toeval????

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #336 Gepost op: 25-01-2018, 04:10:50 »
Ik niet. Kun je dat toelichten? Welke molposities precies bijvoorbeeld?

Bijvoorbeeld op de markt. Steeds met de porto in de weer én betrokken bij wat ik als het cruciale moment voor de Mol bij deze opdracht zie omdat het zo'n prachtige ingebouwde molmogelijkheid is: het dubbel beleggen van de vakjes. Maar bijvoorbeeld ook het alleen in de auto gaan zitten en gaan paragliden. Zo kun je leuke molbiechten doen en ongestoord klooien. En de manier waarop ze de eerste opdracht gecontroleerd speelt wat in dit topic al vaak benoemd is blijft ook frappant. Om maar een paar dingen te noemen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #337 Gepost op: 25-01-2018, 04:43:28 »
Bij het paragliden roept ze voor de vorm een bijna bang klinkend 'joehoe', komt amper over inderdaad. Vind haar er maar benauwd uit zien.

Zij is bovendien de enige die heel lang door de porto blijft roepen "Stine .. ik versta je niet" en "wat zeg je" terwijl de molcast al gestart is. De anderen zeggen al snel dat ze eerst de molcast moeten luisteren.

Ze was mijn mol en ik lijk er niet los van te kunnen komen.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #338 Gepost op: 25-01-2018, 04:52:10 »
Wie neemt er nou alleen maar kleding in egale felle kleuren mee?
Bij nader inzien draagt ze altijd dit soort kleding, ik vermoed dat ze veel kleding hiervandaan koopt;

https://www.ladress.com/nl
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #339 Gepost op: 25-01-2018, 08:41:59 »
Zij is bovendien de enige die heel lang door de porto blijft roepen "Stine .. ik versta je niet" en "wat zeg je" terwijl de molcast al gestart is. De anderen zeggen al snel dat ze eerst de molcast moeten luisteren.

Bovendien heeft ze die porto in elke opdracht in handen. Op de markt roept ze steeds dat ze terug moeten naar Art en rekt ze tijd/schept verwarring door te muggenziften over het feit dat de pindaman een walnotenman is. Bij de graafopdracht blijft ze maar in de porto om Olcay roepen, die aan het plassen is. Vervolgens zien we haar in de porto roepen: "Ik ga weer even verder hoor!" alsof de rest háár aan het ophouden is! ::rofl::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison