Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 250653 keer)

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #460 Gepost op: 5-02-2018, 21:06:15 »
Las het al ergens anders en daardoor viel het mij net pas op. Als ze in hun envelop mogen kijken wat ze hebben, kijkt Simone naar Art en doet de envelop niet open??


Misschien had ze net gekeken en weer dichtgedaan. De montage van Art's stem en het beeld van de kandidaten die in de enveloppen kijken hoeft niet synchroon te zijn. Of ze had al stiekem gekeken voordat Art het zei.
Zelfs als je mol bent, wil je toch wel weten wat er in je envelop zit?
Mzahk hr cd lnk !

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #461 Gepost op: 5-02-2018, 21:14:45 »
Misschien had ze net gekeken en weer dichtgedaan. De montage van Art's stem en het beeld van de kandidaten die in de enveloppen kijken hoeft niet synchroon te zijn. Of ze had al stiekem gekeken voordat Art het zei.
Zelfs als je mol bent, wil je toch wel weten wat er in je envelop zit?

Is een Mol geïnteresseerd in geld of jokers?
Of beide niet?

In dit spel is het voor de Mol heel moeilijk om de uitslag te beinvloeden. Je moet heel snel zijn en veel geluk om snel de auto's te vinden.
Ik denk dat Simone het allemaal wel goed vond in deze opdracht.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #462 Gepost op: 5-02-2018, 21:21:50 »
Is een Mol geïnteresseerd in geld of jokers?
Of beide niet?

In dit spel is het voor de Mol heel moeilijk om de uitslag te beinvloeden. Je moet heel snel zijn en veel geluk om snel de auto's te vinden.
Ik denk dat Simone het allemaal wel goed vond in deze opdracht.

In Jokers, als het Jokers of geld is. En Simone had een joker en dus een goed excuus haar uiterste best te doen om als eerste binnen te komen (en zo het geld uit de pot te houden)...  ;)

Het wel best vinden, vind ik erg onmols in zo'n situatie  ::jaja::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #463 Gepost op: 5-02-2018, 21:25:18 »
Is een Mol geïnteresseerd in geld of jokers?
Of beide niet?


Natuurlijk is een mol geinteresseerd in geld. Het is immers zijn/haar job om te zorgen dat het niet verdiend wordt. Dus is het voor de mol belangrijk te weten wat er in de envelop zit. Stel je voor dat je als mol 1000 euro hebt in je envelop. Moet je dus zorgen dat je t niet haalt.

Los daarvan denk ik dat net voor het shot Simone wel keek in haar envelop

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #464 Gepost op: 5-02-2018, 22:17:46 »
In Jokers, als het Jokers of geld is. En Simone had een joker en dus een goed excuus haar uiterste best te doen om als eerste binnen te komen (en zo het geld uit de pot te houden)...  ;)

Het wel best vinden, vind ik erg onmols in zo'n situatie  ::jaja::

Je kunt je best doen maar in deze opdracht gaat het om snelheid ,longinhoud en geluk.
Lastige opdracht voor een Mol

Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #465 Gepost op: 5-02-2018, 22:28:26 »
Ik vind het dit jaar lastig om in te schatten wie er al op de Mol (in mijn ogen Simone) zit. Hebben jullie dat een beetje helder voor de bril?

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #466 Gepost op: 5-02-2018, 22:36:01 »
Ik vind het dit jaar lastig om in te schatten wie er al op de Mol (in mijn ogen Simone) zit. Hebben jullie dat een beetje helder voor de bril?

Stine: Loes & Jan & Ruben
Simone: Ruben & beetje Jan
Jan: Simone & Ruben & Loes
Ruben: Loes & Simone
Olcay: Ruben & Jan

Het lijkt dus alsof vooral Jan en Ruben op het goede spoor zitten, maar tegen het einde van het spel verandert dat nog wel vaak als ineens een hoofdverdachte eruit vliegt.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #467 Gepost op: 5-02-2018, 22:51:27 »
Ik vind het dit jaar lastig om in te schatten wie er al op de Mol (in mijn ogen Simone) zit. Hebben jullie dat een beetje helder voor de bril?

Ik houd het  bij:

Van Jan weten we  de verdenkingen niet in aflevering 3 en 4, Ruben stond daarvoor wel  op zijn lijstje. In aflevering 5 neemt hij Simone mee en let eens op de reactie van Jan bij de executie van aflevering 5. Met spanning wacht hij op het scherm van Simone en hij moet na het groene scherm van Simone zijn klamme handjes afvegen aan zijn broek. ::rofl::

Ruben verdacht in de eerste aflevering meerdere kandidaten en  heeft iedere aflevering Simone meegenomen en verdenkt in aflevering 4 Emilio en Simone maar stemt in aflevering 5 ineens op Loes...

De verdenkingen van Olcay horen we niet maar we zien haar testvragen invullen op Ruben en later ook Jan. Let ook eens op Olcay bij het scherm van Simone in aflevering 5....

Ook de verdenkingen van Stine horen we de eerste afleveringen niet. In aflevering 4 verdenkt ze Emilio en in aflevering 5 Loes Jan Ruben.


Offline Latopa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #468 Gepost op: 6-02-2018, 10:10:09 »

Van Jan weten we  de verdenkingen niet in aflevering 3 en 4, Ruben stond daarvoor wel  op zijn lijstje. In aflevering 5 neemt hij Simone mee en let eens op de reactie van Jan bij de executie van aflevering 5. Met spanning wacht hij op het scherm van Simone en hij moet na het groene scherm van Simone zijn klamme handjes afvegen aan zijn broek.

De verdenkingen van Olcay horen we niet maar we zien haar testvragen invullen op Ruben en later ook Jan. Let ook eens op Olcay bij het scherm van Simone in aflevering 5....




Deze reacties zijn inderdaad veelzeggend.
Ik zit in een Simonetunnel en probeer er uit te komen of juist bevestigingen te vinden. Sinds de laatste aflevering twijfel ik en overweeg naar Olcay over te stappen, maar deze reacties van Jan en Olcay weerhouden mij. Volgens mij zaten ze beiden op Simone. Jan bespiedt haar openlijk, spreekt haar persoonlijk aan bij het woorden wegstrepen om een reactie uit te lokken. Simone doet het af als flauwekul (Mols?). Olcay biedt een slaapplaats aan aan Simone. Doet ze dit om Simone in de gaten te kunnen houden?
Wie haalt mij uit de tunnel?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #469 Gepost op: 7-02-2018, 02:18:26 »
Deze reacties zijn inderdaad veelzeggend.
Ik zit in een Simonetunnel en probeer er uit te komen of juist bevestigingen te vinden. Sinds de laatste aflevering twijfel ik en overweeg naar Olcay over te stappen, maar deze reacties van Jan en Olcay weerhouden mij. Volgens mij zaten ze beiden op Simone. Jan bespiedt haar openlijk, spreekt haar persoonlijk aan bij het woorden wegstrepen om een reactie uit te lokken. Simone doet het af als flauwekul (Mols?). Olcay biedt een slaapplaats aan aan Simone. Doet ze dit om Simone in de gaten te kunnen houden?
Wie haalt mij uit de tunnel?


Sorry, ik niet. Zit vanaf aflevering 1 op Simone en de twijfel is steeds niet genoeg om mij eruit te laten stappen. Jan zit al langer op Simone, merk je in gesprekken en biechten. Olcay zit volgens mij ook deels op Simone maar dat kan ik niet hard maken.

Er is ook zelden een mol die élke opdracht weet te mollen. Soms komt het niet lekker uit, soms heeft de mol het gevoel eventjes iets beter voor de dag te moeten komen of mislukt een plannetje. Ik denk dat de auto-race opdracht er een was waarin alles wat tegen zat. Of ze heeft gegokt dat Ruben voor de jokers zou gaan en de snelsten met jokers over de finish zouden komen. Is ze de mol heeft ze die opdracht niet goed gedaan maar als kandidaat ook niet, daarom zegt het me wat minder.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #470 Gepost op: 7-02-2018, 09:40:36 »
Daarbij liep Stine aan het begin van 'Chaos' constant achter Simone aan. Waarom? Verdenkt ze haar? Als Simone steeds rechtstreeks naar een auto was gelopen met Stine in haar nek, zou het nogal opvallen dat ze voorkennis had.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #471 Gepost op: 7-02-2018, 10:24:20 »
Ik probeer ook altijd het grote geheel in te gaten te houden. Dus alle opdrachten, gedrag tijdens de opdrachten en daarbuiten.
Soms lukt het de mol niet om te mollen omdat een kandidaat of kandidaten de mol te slim af is of gewoon omdat er iets fout gaat.

Ik kom deze tunnel ook nog niet uit.
Heb overigens weer genoeg "ogen" voorbij zien komen in de kunst tijdens het maken van de test  ;D
« Laatst bewerkt op: 7-02-2018, 10:26:23 door Moedermol »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #472 Gepost op: 9-02-2018, 22:23:29 »
Er was een discussie gaande in het WIDM-poll-topic over het telefoontje dat Bella en Simone hebben gepleegd in aflevering 1. Ik ben geneigd naar Simone te switchen, maar dit is één van m'n vraagtekens die ik nog heb.

In de aflevering zien we 4500 van de 5000 euro verbeld worden. Één telefoontje van 500 euro zien we dus niet. Eerst dacht ik: de Mol heeft dat gedaan! Anders zouden we het in de uitzending wel zien. Maar in aflevering 2 kwam de aap uit de mouw.
Aan de ontbijttafel zien we Jan en Jean-Marc 500 euro meer claimen dan we zagen en Simone geeft in een biecht ook toe dat zij het met Bella waren. Het lijkt me dat je in een biecht de waarheid spreekt en aan tafel probeert jezelf verdachter te maken en daarom meer telefoontjes claimt dan je had.
Conclusie: één van deze duo's was het, maar de productie wil ons laten gissen wie door niet te obvious in aflevering 1 al te laten zien dat Jan en Jean-Marc liegen. Dus moest er één echt belletje van 500 euro niet in beeld komen: die van Simone en Bella.

Mijn probleem is dat in mijn beleving de regel is: alle molacties van de Mol, die niet met zekerheid weggeven dat hij het is, komen in de aflevering in beeld. Anders kan het niet in beeld terugkomen als Molactie in aflevering 10.
Ik neem aan dat ze het belletje van de Mol willen laten zien in de ontknopingsaflevering. Zou Simone dan stiekem gebeld hebben? Dat lijkt me niet. We zien een kandidaatbiecht van haar waarin ze (niet wetende over latere montage) volhoudt dat zij en Bella samen 500 euro hebben gebeld. Dat zou een waardeloze biecht zijn als ze het stiekem had verbeld.

Mijn conclusie is dus: Simone kost de pot wel geld, maar daar gebruiken ze niets van, dus zou de montage ons hier cruciale informatie achterhouden over aflevering 1 (dé Molactie van die aflevering) en hebben ze ook niets om te tonen tijdens de ontknoping. Ze hadden ook voor Stine en Emilio hadden kunnen kiezen om één belletje minder in beeld te brengen en het 'liegmysterie' van Jan levende te houden, zonder de Mol hiermee compleet uit de montage te houden.
...óf niet!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #473 Gepost op: 9-02-2018, 23:28:22 »
Ik neem aan dat ze het belletje van de Mol willen laten zien in de ontknopingsaflevering. Zou Simone dan stiekem gebeld hebben? Dat lijkt me niet.

Mij wel. Simone had volgens mij de hele tijd de telefoon, en kon makkelijk even gebeld hebben. Zeker toen Bella aan het zoeken was naar jokers, bijvoorbeeld.

Citaat
We zien een kandidaatbiecht van haar waarin ze (niet wetende over latere montage) volhoudt dat zij en Bella samen 500 euro hebben gebeld. Dat zou een waardeloze biecht zijn als ze het stiekem had verbeld.

Waarom? Het is de enige hint naar wat er werkelijk gebeurd is. Anders hadden we het echt niet kunnen weten of beredeneren wie die ontbrekende 500 euro gebeld heeft.

En kandidatenbiecht, het kan ook een stukje uit de molbiecht zijn. ;)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #474 Gepost op: 10-02-2018, 09:21:35 »
Mij wel. Simone had volgens mij de hele tijd de telefoon, en kon makkelijk even gebeld hebben. Zeker toen Bella aan het zoeken was naar jokers, bijvoorbeeld.


Simone loopt op een bepaald moment ook van Bella weg met de telefoon. Zo ver dat ze makkelijk had kunnen bellen met Art zonder dat Bella het hoorde of zag.

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/broadcast/06-01-2018/

10:28



Volgens mij is Simone de enige deelnemer die dat (in beeld) doet.

@Pac ... ik switch ook(?) weer terug naar Simone. Ik vind wel dat de produktie dit kan maken, juist omdat je Simone als enige van de 10 deelnemers dit ziet doen. Het is een duidelijke aanwijzing naar een mogelijke molactie, toch?


Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #475 Gepost op: 10-02-2018, 10:53:27 »
Simone loopt op een bepaald moment ook van Bella weg met de telefoon. Zo ver dat ze makkelijk had kunnen bellen met Art zonder dat Bella het hoorde of zag.

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/broadcast/06-01-2018/

10:28



Volgens mij is Simone de enige deelnemer die dat (in beeld) doet.

@Pac ... ik switch ook(?) weer terug naar Simone. Ik vind wel dat de produktie dit kan maken, juist omdat je Simone als enige van de 10 deelnemers dit ziet doen. Het is een duidelijke aanwijzing naar een mogelijke molactie, toch?


In welke minuut doet Simone het gratis telefoontje? Het schijnt dat daarna te zien is dat ze nog een keer drukt en dan waarschijnlijk het geluid uitzet.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #476 Gepost op: 10-02-2018, 11:04:41 »
Weet iemand waar ondergaand fragment over gaat? Over de leader voorafgaand aan het seizoen? Zo ja, is die nog ergens te zien?

In die zelfde rits letters zit iets wat me METEEN opviel (nog voor Ron en Mol), namelijk 'NOB'. Daar zoomt de camera zelfs uit. Dat was vroeger het Nederlands Omroepproduktie Bedrijf, een technische afdeling van de NOS(!) die zelfstandig is geworden. Opgeheven in 2001, toen werd het Showview etcetera, maargoed... Simone Waijmans is de énige die iets met de NOS te doen heeft, als zijnde de ochtend-anchor van het journaal.

Oftewel; Simone is de mol uitgaande van de leader. _O- En dan heb ik het shot met de bordjes '<<<TEST' 'DE MOL>>>' nog niet eens genoemd, maar Simone zit dus daaraan vooraf. _O-

http://forum.fok.nl/topic/2417264

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #477 Gepost op: 10-02-2018, 11:58:48 »
Weet iemand waar ondergaand fragment over gaat? Over de leader voorafgaand aan het seizoen? Zo ja, is die nog ergens te zien?

In die zelfde rits letters zit iets wat me METEEN opviel (nog voor Ron en Mol), namelijk 'NOB'. Daar zoomt de camera zelfs uit. Dat was vroeger het Nederlands Omroepproduktie Bedrijf, een technische afdeling van de NOS(!) die zelfstandig is geworden. Opgeheven in 2001, toen werd het Showview etcetera, maargoed... Simone Waijmans is de énige die iets met de NOS te doen heeft, als zijnde de ochtend-anchor van het journaal.

Oftewel; Simone is de mol uitgaande van de leader. _O- En dan heb ik het shot met de bordjes '<<<TEST' 'DE MOL>>>' nog niet eens genoemd, maar Simone zit dus daaraan vooraf. _O-

http://forum.fok.nl/topic/2417264

Die post verwijst naar een reeks sfeerbeelden achter elkaar, vlak voor de woordzoekeropdracht. Ik vroeg me al af waar dit naar zou kunnen verwijzen. Als je de sfeerbeelden naast de beelden uit de leader zet, krijg je dit (in de afbeelding linksboven zien we de weerspiegeling van Art in een van de ronde glazen):



Intropraatje Art > sfeerbeeld > gat in Rons naam/rode duim op Rons naam > M > O > L > Simone.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2018, 13:30:10 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #478 Gepost op: 10-02-2018, 13:44:26 »
Misschien dat dit bedoeld is:
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/video/trailer-wie-is-de-mol-2018/
Bij 00.37 zie je deel van de woordzoeker met alleen duidelijk en compleet te zien: MOL en NOB en meteen daarna een foto van Simone.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2018, 13:54:38 door Run »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #479 Gepost op: 10-02-2018, 14:12:27 »
Deze bedoel je?

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison