Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 250483 keer)

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #540 Gepost op: 12-02-2018, 09:56:30 »
Dikke neus naar iedereen  :-X

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #541 Gepost op: 12-02-2018, 10:05:33 »
Ik verbaas me erover dat die mollensnuithint zo serieus wordt genomen. Grappige vondst hoor maar ik kan me niet voorstellen dat ze zoiets geks echt als hint zou doen. Waarom dan wel? Nergens om, gewoon een beetje gekke houding. ::rofl::

Gewoon een beetje gekke houding als je weet dat er drie miljoen mensen naar een close-up van je gezicht gaan kijken? Bij iemand met heel veel camera ervaring?  ::fluit::


het zou me overigens niks verbazen als deze hint de finale niet haalt ... maar deze deed dat ook niet, als ik het me het goed herinner:

https://static.afbeeldinguploaden.nl/1702/220053/gVWBiPse.png

« Laatst bewerkt op: 12-02-2018, 10:07:34 door Amethyst »

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #542 Gepost op: 12-02-2018, 10:25:01 »
Precies, kan niet missen. Nog een paar afleveringen en dan zien we of ik gelijk heb. Ben normaal niet snel overtuigd maar nu wel.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #543 Gepost op: 12-02-2018, 10:28:15 »
Misschien doet ze gewoon een Filemon Wesselinkje? ;)

Ik zit niet in de Simonetunnel, dan zou ze echt enorm goed kunnen acteren. Ze komt mij gewoon te naturel over. Een kandidaat die erg graag wil winnen volgens mij. Maar we zullen zien...
« Laatst bewerkt op: 12-02-2018, 10:33:32 door Lonneke*L »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #544 Gepost op: 12-02-2018, 11:00:06 »
Zoals al eerder genoemd valt het op dat Simone  iets vreemds doet met haar ogen.

Uitspraken van Simone:
"Ik ben vrij rustig op bet eerste oog"
" ogen dicht en gewoon gaan".
"maar toen we samen kwamen zag ik Jan met grote ogen naar mij kijken".

In biechten legt ze de nadruk op de ogen door ze wijd open te sperren of zoals in onderstaande still
(Biecht opdracht "Rode draad" en "Een kwestie van vertrouwen").


Na de opdracht "Een kwestie van vertrouwen" in aflevering 3 draait ze heel vreemd met haar ogen als de groep voor Art staat.
Misschien kan hier iemand een gifje van maken want het is niet in een still te vangen?
Edith: het draaien met de ogen is op minuut 35.08 nadat Art vertelt dat er ook plusgeld is gepakt 750 euro.

In opdracht "Niets is wat het lijkt "knippert ze 3x met haar ogen als Art haar vraagt "Ben jij de mol"




En alweer een raar "rollend oog" momentje van Simone in aflevering 6.
Deze keer op het moment dat Art wegloopt nadat hij tegen de groep.heeft gezegd dat er nog een kans is om niet af te afvallen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #545 Gepost op: 13-02-2018, 02:58:45 »
cinner heeft helemaal gelijk natuurlijk. maar dat heeft cinner al een tijdje.  :D

Dat hoor ik graag!  ::hug::  ::boogie::

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #546 Gepost op: 13-02-2018, 08:52:38 »
Ik vind het zo lastig. Ik zit in geen enkele tunnel dit jaar maar zie wel dat alles lijkt af te stevenen op Simone als Mol. De andere kandidaten lijken allemaal op haar te zitten en ook dit forum lijkt stevig op Simone in te zetten.

Maar ik zie het gewoon niet. Ik zie Simone als kandidaat en zie gewoon niets mols. Wie oh wie overtuigt mij? Graag zonder hints als de ronde vormen en dergelijke.

 ;D
Ma how, zeg!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #547 Gepost op: 13-02-2018, 12:03:52 »
Speciaal voor miss marvel en mogelijk anderen zal ik even mijn argumentatie oplijsten waarom ik Simone op dit moment eerst heb staan (zonder hints). Spoilertags zijn toegevoegd voor de leesbaarheid, want er zijn geen spoilers

Aflevering 1:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Opdracht 2.1
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Opdracht 2.2
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Opdracht 2.3
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Opdracht 3.1
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #548 Gepost op: 13-02-2018, 12:04:04 »
Opdracht 3.2
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Opdracht 3.3
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Opdracht 4.1
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Opdracht 4.2
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Opdracht 4.3
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Opdracht 5.1
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Opdracht 5.2
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Opdracht 5.3
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Opdracht 6.1
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Opdracht 6.2
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Opdracht 6.3
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #549 Gepost op: 13-02-2018, 13:29:12 »
Tof overzicht.

Een kanttekening bij 4.3 wat mij betreft... Ik zou er wel van uitgaan dat de Mol weet in welke envelop het geld zit. Op de gok is 2 van de 7 enveloppen over nog altijd zo'n 28% kans dat je als Mol 5000 binnenbrengt. Dat is een behoorlijk forse kans nog.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #550 Gepost op: 13-02-2018, 16:14:58 »
Zeker een goed overzicht ::ok::

Al heb ik ook enkele kanttekeningen.
Aflevering 1: wat Simone hier doet kun je net zo goed voor Stine zeggen. Zij stuurt Emilio langs de boulevard zonder geld te zien, rekt zo tijd waardoor de jokers pakken een mooie afleiding vormt.
Aflevering 3, opdracht 1: akkoord, gelet op de pot kan het een prima dekmantel zijn  om als kandidaat over te komen. Maar je kunt net zo gemakkelijk je wel laten insluiten of met motorpech langs de weg blijven staan.
Aflevering 4, opdracht 1: je kunt weliswaar mensen naar verkeerde plekken leiden als loper waar je als beller (dus Stine) echter de telefoongesprekken laat wegvallen of de aanwijzingen verkeerd doorgeeft. Beide zijn prima molposities.
Aflevering 4, opdracht 2: Stine eveneens, plus zij zegt als enige nee op de vraag of je de mol wilt zien. Gelet op het moldagboek aflevering 4 is 1+1=2. De mol loopt zich nooit voorbij want dat is fysiek onmogelijk.
Aflevering 4, opdracht 3: en wat wint Simone ermee? Want in retrospect snappen de kandidaten ook wel dat Simone met niks in de enveloppe de oversteek maakte.

Zo bezien vind ik Simone haar molacties het beste naar voren komen in:
Aflevering 2, eerste opdracht: op het marktplein.
Aflevering 4, eerste opdracht: tunnelvisie.
Aflevering 5, derde opdracht: woordzoeker. Door op Tbilisi terug te komen blijft de verwarring en rek je tijd doordat Olcay nog een keer gaat kijken.

In alle andere opdrachten vind ik haar niet in een betere positie verkeren tov wat we Stine of anderen hebben zien doen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #551 Gepost op: 13-02-2018, 16:18:19 »
Mooi overzicht,

Echter bij aflevering 4, eerste opdracht, is het Ruben die zegt dat linksaf niet de juiste weg is, waardoor rechtsaf overblijft.
Het is niet op initiatief van Simone & Olcay dat ze verkeerd lopen, maar op initiatief van Ruben in 1e instantie.

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #552 Gepost op: 13-02-2018, 16:50:58 »
Fantastisch hulpmol ::ok::

Ik vroeg het vlak voor ik ging werken. Stom natuurlijk.
Heel erg bedankt! Ik ga vanavond uitgebreid lezen!
Ma how, zeg!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #553 Gepost op: 13-02-2018, 17:02:27 »
Aflevering 1: wat Simone hier doet kun je net zo goed voor Stine zeggen. Zij stuurt Emilio langs de boulevard zonder geld te zien, rekt zo tijd waardoor de jokers pakken een mooie afleiding vormt.

Het is wel Stine die zegt dat ze naar de boulevard moeten en ze komen dan nog net op het goede deel van die boulevard aan. Na aflevering 1 dacht ik ook dat de Mol hier kon zitten en gewoon enorm veel lef had, maar na 6 afleveringen vind ik Stine niet het type Mol dat veel lef zou hebben..

Aflevering 3, opdracht 1: akkoord, gelet op de pot kan het een prima dekmantel zijn  om als kandidaat over te komen. Maar je kunt net zo gemakkelijk je wel laten insluiten of met motorpech langs de weg blijven staan.

Uiteraard is dat mogelijk. Opdrachten waarin je Mol geld pakt, zijn de moeilijksten om te verkopen. Zo haalde Thomas in het pretpark geld binnen waar dat niet moest en zo kon Klaas in de eerste opdracht in de metro meteen een pak geld op zijn naam schrijven.

Ik hou het erbij dat die 200 euro niet zo'n schokkend groot bedrag is en dat het er bij de bakjes meteen is uitgehaald door Simone zelf (200 er in, later die dag er terug 500 uit.)

Aflevering 4, opdracht 1: je kunt weliswaar mensen naar verkeerde plekken leiden als loper waar je als beller (dus Stine) echter de telefoongesprekken laat wegvallen of de aanwijzingen verkeerd doorgeeft. Beide zijn prima molposities.

Dat klopt, maar de Mol moet geweten hebben wat de opdracht ging zijn. De details zullen vaag gebleven zijn, maar de Mol moet geweten hebben dat de lopers het geld zouden binnen halen en Stine gaat toch duidelijk voor de tunnel. Dan kan je eenmaal de telefoon afdrukken, maar uiteindelijk is je molinvloed te klein.

Aflevering 4, opdracht 2: Stine eveneens, plus zij zegt als enige nee op de vraag of je de mol wilt zien. Gelet op het moldagboek aflevering 4 is 1+1=2. De mol loopt zich nooit voorbij want dat is fysiek onmogelijk.

Ik spoil niet graag De Mol 2017, maar het is wel degelijk mogelijk om te beweren dat de Mol bij iedereen langskomt terwijl dat bij de Mol iemand van de productie is.

Aflevering 4, opdracht 3: en wat wint Simone ermee? Want in retrospect snappen de kandidaten ook wel dat Simone met niks in de enveloppe de oversteek maakte.

Nu ga je er van uit dat de kandidaten net als ons een week kunnen nadenken over wat er gebeurd is, maar dat is natuurlijk niet zo. Heel oppervlakkig gezien heeft Simone de enveloppe aan de overkant gebracht en is de kans 1 op 5 dat ze die enveloppe met geld had. Het is pas als je gaat doordenken dat je ziet dat de kans dat de Mol later ging groter is.

In alle andere opdrachten vind ik haar niet in een betere positie verkeren tov wat we Stine of anderen hebben zien doen.

Je mag me in het Stine topic altijd overtuigen waarom Stine eerst een bakje met 750 euro wilde open maken tot Olcay haar er weg haalde en waarom Stine daar toch nog in een betere positie verkeerde dan Simone. ;)

Mooi overzicht,

Echter bij aflevering 4, eerste opdracht, is het Ruben die zegt dat linksaf niet de juiste weg is, waardoor rechtsaf overblijft.
Het is niet op initiatief van Simone & Olcay dat ze verkeerd lopen, maar op initiatief van Ruben in 1e instantie.

Zeker niet volledig Ruben. Ik heb het even teruggekeken en Ruben gaat inderdaad mee met de gedachte dat ze naar rechts moeten, maar Olcay en Simone hebben deze gedachte ook zeker doorgedrukt.

Jan is de enige die zegt: "We zijn nu al 2 keer naar rechts geweest en nu de vijfde links" waarop de andere 3 in koor "neeeee" zeggen.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #554 Gepost op: 13-02-2018, 19:24:35 »
Ik vind het zo lastig. Ik zit in geen enkele tunnel dit jaar maar zie wel dat alles lijkt af te stevenen op Simone als Mol. De andere kandidaten lijken allemaal op haar te zitten en ook dit forum lijkt stevig op Simone in te zetten.

Maar ik zie het gewoon niet. Ik zie Simone als kandidaat en zie gewoon niets mols. Wie oh wie overtuigt mij? Graag zonder hints als de ronde vormen en dergelijke.

 ;D

Ja eens. Daarom kan ik Simone ook niet als mol zien.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #555 Gepost op: 13-02-2018, 23:40:47 »
Zelfs na het overzicht van Hulpmol (mooi gedaan) zie ik het nog steeds niet :-\\
Dan is er nog maar één manier om je te overtuigen. En dat ziet u volg... euh over 4 weken  :P

Want Hulpmols overzicht is volgens mij aardig compleet. ::bravo::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #556 Gepost op: 14-02-2018, 00:03:18 »
Ik verbaas me erover dat die mollensnuithint zo serieus wordt genomen. Grappige vondst hoor maar ik kan me niet voorstellen dat ze zoiets geks echt als hint zou doen. Waarom dan wel? Nergens om, gewoon een beetje gekke houding. ::rofl::
Dat dacht ik eerst ook over bijvoorbeeld "Jungens"  ::rofl::. Mij lijkt dit wel een mogelijke en leuke hint ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #557 Gepost op: 14-02-2018, 09:13:22 »
Ik heb alles gelezen inmiddels. Ben nog niet echt overtuigd dat Simone de mol is (oh en dat na al je werk, hulpmol  ::bravo::) maar ik zie wel meer wat jullie bedoelen.

Ze ziet wel steeds kansen om aan de haal te gaan met fouten van een ander, ze corrigeert weinig, lijkt vaak als een kip onder kop wat rond te rennen. Tja, ik ben benieuwd  ;D
Ma how, zeg!

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #558 Gepost op: 14-02-2018, 09:21:02 »
Zo slim als in de eerste aflevering, het vinden van de code M18, is Simone daarna in alle opdrachten niet meer geweest....typisch of niet?

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #559 Gepost op: 14-02-2018, 11:32:28 »
In het begin van aflevering 6 zie je weer de WIDM auto voorbij komen met kenteken WI 02 DM, die ook al eerder in de serie voorbij kwam. Simone is de tweede in de leader  ::oink::

Alleen jammer dat je dan net van tevoren ook WI 01 DM ook ziet  ::rofl::