Auteur Topic: [kandidaat] Stine Jensen  (gelezen 139497 keer)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #80 Gepost op: 10-01-2018, 16:29:11 »
Iedereen die vind dat Stine heel traag/rustig praat: haar zus (tenminste, dat denk ik) Lotte Jensen was bij Holland (programma met Ryanne van Dorst) en die praatte echt op precies dezelfde manier als Stine en dat is dus niet gemaakt.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #81 Gepost op: 10-01-2018, 16:44:53 »
Lotte is inderdaad haar zus. Sterker nog: het is haar tweelingzus.
En ik zou het niet traag willen noemen, maar weloverwogen. Dat past ook wel bij een filosoof.
(Beide zussen hebben letteren en filosofie gestudeerd.)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #82 Gepost op: 10-01-2018, 21:33:25 »
Ik ben het ermee eens dat het schaakbord op een of andere wijze een hint bevat, maar we concentreren ons allemaal op de dame. Wel begrijpelijk, maar we zullen er toch ook rekening mee moeten houden dat de dame alleen verkeerd kan staan omdat ook de koning verkeerd staat. En als het om WIDM gaat... We moeten de Mol vangen. Als het om schaken gaat... De koning... Ligt de focus wel terecht op de dame?

Of... Staat de dame op de plaats van de koning en is dus juist nu degene die gepakt moet worden?

Of... Zien we allemaal wat we willen zien in dit stadium?  ::rofl::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #83 Gepost op: 10-01-2018, 22:26:27 »
Deze hint had ik hier nog niet gezien. Excuses als ik die gemist heb. 


"Is dit al iemand opgevallen ?

Stine en Emilio op het terras van het Coffee Station, ze bellen -totaal onnodig- de voicemail van Art ( de mol weet dat dit ontzettend duur is) en Art's voicemail luidt : 'ik ben iets op het spoor'....

snappen jullie 'em : Coffee Station en spoor"


http://forum.fok.nl/topic/2408910/7/25#p176396012


27:30
https://www.npo.nl/wie-is-de-mol/06-01-2018/AT_2091347



Omdat het een hint van Art is en 'ie nou niet echt multi-interpretabel is en Stine hier ook nog eens overduidelijk het initiatief neemt wordt het wel heel moeilijk om Stine niet afgetekend bovenaan mijn verdachtenlijstje te plaatsen.  :P

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #84 Gepost op: 10-01-2018, 23:18:26 »
Deze hint had ik hier nog niet gezien. Excuses als ik die gemist heb. 


"Is dit al iemand opgevallen ?

Stine en Emilio op het terras van het Coffee Station, ze bellen -totaal onnodig- de voicemail van Art ( de mol weet dat dit ontzettend duur is) en Art's voicemail luidt : 'ik ben iets op het spoor'....

snappen jullie 'em : Coffee Station en spoor"


http://forum.fok.nl/topic/2408910/7/25#p176396012


27:30
https://www.npo.nl/wie-is-de-mol/06-01-2018/AT_2091347



Omdat het een hint van Art is en 'ie nou niet echt multi-interpretabel is en Stine hier ook nog eens overduidelijk het initiatief neemt wordt het wel heel moeilijk om Stine niet afgetekend bovenaan mijn verdachtenlijstje te plaatsen.  :P

Dat was iemand al opgevallen ja. ::fluit::

Merkte ik ook al op dat die 2 totaal geen moeite lijken gedaan te hebben om die hint even rustig te analyseren.

Wat ik ook leuk vond aan dat telefoontje is dat ze met 2 staan aan 'coffee station' met als logo een locomotief en dat Art zegt dat hij 'iets op het spoor is'. Misschien wel een hint, of gewoon een toevalligheidje.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #85 Gepost op: 11-01-2018, 07:57:30 »
Dat was iemand al opgevallen ja. ::fluit::

:P

Offline Alebbela

  • Forumlid
Help me ik heb last van een ziekte genaamd tunnelvisie!
« Reactie #86 Gepost op: 11-01-2018, 16:26:26 »
Ik zit VOL, maar dan ook echt VOL op Sine!
Kan iemand mij helpen een beetje uit de tunnel te komen? Of in elk geval weer normaal naar alles kijken?
Duss... waarom is Stine NIET de mol?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #87 Gepost op: 11-01-2018, 16:26:31 »
Ik ben het ermee eens dat het schaakbord op een of andere wijze een hint bevat, maar we concentreren ons allemaal op de dame. Wel begrijpelijk, maar we zullen er toch ook rekening mee moeten houden dat de dame alleen verkeerd kan staan omdat ook de koning verkeerd staat. En als het om WIDM gaat... We moeten de Mol vangen. Als het om schaken gaat... De koning... Ligt de focus wel terecht op de dame?

Of... Staat de dame op de plaats van de koning en is dus juist nu degene die gepakt moet worden?

Of... Zien we allemaal wat we willen zien in dit stadium?  ::rofl::

Goed dat je ons bij de les houdt: inderdaad staat de koning dan ook verkeerd. Maar het lijkt mij dat de witte koning niet specifiek naar een van de vijf heren kan leiden. Alle heren zijn immers blank en geen van hen is blond. Bij de dames ligt dat duidelijk anders. De witte dame verwijst onwillekeurig naar de blondines Loes en Stine. Maar aangezien we van Stine weten dat ze vroeger schaakte, lijkt het mij dat de 'foute witte dame' echt naar haar verwijst. Ik begin te vermoeden dat dit echt een hint van de makers is en eentje waarvan ze dachten dat wij er niet gauw op zouden komen. Zou me niks verbazen als zij en Stine nu met de schrik in hun lijf zitten. 
  ::rofl:: 

(Als je hier per ongeluk meeleest, Stine: je weet dat ik je graag mag. Dus nothing personel.)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Help me ik heb last van een ziekte genaamd tunnelvisie!
« Reactie #88 Gepost op: 11-01-2018, 16:34:48 »
[1] Dit kan gewoon in het Stine topic
[2] Omdat het programma nooit na 1 aflevering gespeeld is (tenzij men er een grote hint in gooit zoals in 2013  :-X).

Offline Alebbela

  • Forumlid
Re: Help me ik heb last van een ziekte genaamd tunnelvisie!
« Reactie #89 Gepost op: 11-01-2018, 16:44:32 »
Oh sry, 1 had ik nie gezien... en 2, weet ik, maar ik kom er niet uit

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Help me ik heb last van een ziekte genaamd tunnelvisie!
« Reactie #90 Gepost op: 11-01-2018, 17:00:02 »
Ik heb ook al 18 jaar een tunnelvisie! HELP!!  ;D ::rofl:: ::regenboog:: ::ok:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #91 Gepost op: 11-01-2018, 17:02:24 »
Alhoewel ik (nog) niet op Stine zit:

Ze geeft aan dat haar tactiek die van Sherlock Holmes is. Holmes is een anagram van "she mol".
Ter overweging.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #92 Gepost op: 11-01-2018, 17:50:50 »
Alhoewel ik (nog) niet op Stine zit:

Ze geeft aan dat haar tactiek die van Sherlock Holmes is. Holmes is een anagram van "she mol".
Ter overweging.

Maar mol is in het Engels mole, niet mol.


Ik heb ook al 18 jaar een tunnelvisie! HELP!!  ;D ::rofl:: ::regenboog:: ::ok:: ::bravo::

Ha ha, ik al sinds 1999. Schijnt ongeneeslijk te zijn.  Cool
« Laatst bewerkt op: 11-01-2018, 18:38:34 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #93 Gepost op: 11-01-2018, 18:45:43 »
Ik heb op de site van 'filosofie' (.nl/magazine) een recente boekbespreking van Stine Jensen gevonden.
Zij uit zich daarin weliswaar heel weloverwogen (uiteraard!), maar ook in behoorlijk directe en emotionele bewoordingen.

Enkele voorbeelden (uit hun verband gerukt, dat besef ik, maar om even een andere kant van Stine te laten zien):

"(...) het is natuurlijk precies de beoogde salestruc van de titel, wat me dan ook weer ongelóóflijk irriteert."

"Dezelfde tomeloze heftigheid voel ik trouwens ook bij (...)" 

"(...)wat me woedend maakt: het gebrek aan kwetsbaarheid en empathie met slachtoffers, de stoerdoenerij onder het mom van ‘redelijkheid’.(...)"

"(...)Maar dan nog: waarom maakt dit me zó boos? Ik brul alvast: heftigheid is heerlijk, walging een wondermiddel, hoera voor het onredelijke teveel! En stel vast: in de afkeer schuilt mijn heldere morele kompas: voor radicale empathie, kwetsbaarheid en gelijkheid.(...)"


Het laatste citaat vind ik prachtig in zijn contrasten én in zijn betekenis.

Los daarvan:

Voor mij maakt het bovenstaande duidelijk, dat onder de in widm (tot nu toe) buitengewoon rustig overkomende Stine een - bij tijd en wijle?- 'woelig' iemand schuilgaat, iemand die haar hart minstens net zo laat spreken als haar verstand. En het lijkt me dus beslist mogelijk dat de - vooruit, laat ik nogmaals en mét Tunnelgraver zeggen 'weloverwogen'- manier van spreken in haar biechten aangeleerd en bestudeerd is.


Ik heb, omdat hier gezegd is dat Lotte, de tweelingzus van Stine, "net zo spreekt als Stine" waaruit geconcludeerd werd dat de spreektrant van Stine dus niet 'gemaakt' zou kunnen zijn (deze bewoording heb ik overigens niet gebruikt!) eens gekeken of ik een filmpje van Lotte kon vinden. Op youtube vond ik er een paar, waaronder één waarin Lotte kinderen van een jaar of dertien toespreekt en uitleg geeft.
Lotte spreekt daar beslist niet bestudeerd of langzaam, maar heel natuurlijk en in een normaal tempo(en vanzelfsprekend tegelijkertijd weloverwogen  ;)).

Tweelingen hebben weliswaar vaker eigenschappen die overeenkomen, maar dat hoeft niet voor alles te gelden.

Omgekeerd: als Stine in werkelijkheid inderdaad ongeveer hetzelfde (normale) spreektempo heeft als haar tweelingzus, dan is zij in widm dus anders dan anders, probeert ze zich in te tomen, te beheersen ('kalm te blijven...').




Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #94 Gepost op: 11-01-2018, 19:10:04 »


Omgekeerd: als Stine in werkelijkheid inderdaad ongeveer hetzelfde (normale) spreektempo heeft als haar tweelingzus, dan is zij in widm dus anders dan anders, probeert ze zich in te tomen, te beheersen ('kalm te blijven...').

Ja, dat heeft ze dus. Mooie analyse trouwens.

Hier een 'normaal' mediaoptreden van Stine die ik eerder vandaag al even had teruggekeken. Ook met Simone Weimans.

https://www.npo.nl/tijd-voor-max/16-11-2017/POW_03568978

Het valt op hoe anders en niet naturel Stine in Wie is de Mol? overkomt. Veel meer gestrest ook. Bij Simone heb ik dat veel minder. Eigenlijk bijna helemaal niet... 



Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #95 Gepost op: 11-01-2018, 19:19:36 »
"En stel vast: in de afkeer schuilt mijn heldere morele kompas: voor radicale empathie, kwetsbaarheid en gelijkheid.(...)"

Als ze in de politiek zat en verkiesbaar was, dan kreeg ze hierom mijn stem! Ik ben het hartgrondig met haar eens.  ::ok::

Je kunt overigens voor een goed vergelijk het beste kijken naar haar optreden in haar eigen programma 'Dus ik ben': https://www.human.nl/dus-ik-ben.html
Ik vind haar in WIDM niet zo heel veel anders overkomen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #96 Gepost op: 11-01-2018, 20:38:28 »
Dank, Tunnelgraver en Amethyst.

Misschien moet ik eens een chronometer onder de diverse fragmenten hangen....

Zo even op het blote 'oor':
Tijdens het interview bij Tijd voor Max praat Stine in een (volgens mij) normaal tempo en komt ze heel natuurlijk over.
In haar eigen programma 'Dus ik ben' is haar spreektempo iets langzamer dan bij het interview. Naturel is ze daarin, voor zover ik beoordelen kan, toch ook.
Bij widm spreekt ze tijdens haar biechten behoorlijk wat langzamer, óók langzamer dan bij 'Dus ik ben'. Is vooral tijdens deze biechten niet bepaald naturel in mijn optiek.

Dat Simone minder 'anders' overkomt in widm dan Stine, ben ik eens met Amethyst.
Ik vermoed dat Simone van nature wat rustiger is. In dat geval is 'beheerst en toch naturel overkomen' wellicht wat makkelijker.

Het zou ook kunnen dat Stine hoopt dat haar vertraagde manier van spreken verdenkingen oproept...  ;)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #97 Gepost op: 11-01-2018, 21:32:18 »
Ik blijf erbij, dat de woorden van Stine (ze gaat verbinding verbreken want ze zijn erg hard op zoek) niet op dat moment zijn opgenomen. Het is een opname achteraf, die in de aflevering is gemonteerd. En juist dat brengt me zo aan het twijfelen. Het klinkt als een biecht, die er later bij is geplakt. Maar waarom is dan ook weer de vraag. Grmbl.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #98 Gepost op: 11-01-2018, 22:23:13 »
Als ze in de politiek zat en verkiesbaar was, dan kreeg ze hierom mijn stem!
Een mol in de politiek, ja, komt wel veel voor, House of Cards enzo ::) >:D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #99 Gepost op: 12-01-2018, 01:55:16 »
Excuus indien over het hoofd gezien en al eerder vermeld:


Als Emilio en Stine buiten Coffee Station (Coffee met 2 e's natuurlijk  ::rofl::) staan en uiteindelijk bellen met Art zegt de presentator @voicemail; "...ik ben iets op het spoor...."

Kijk nou toch wat leuk; Coffee Station en een locomotief in beeld. Zie afbeelding.

Daarnaast praat Stine bij voorbaat het goed om met Art te bellen (waarom (?), ze zou immers de consequenties niet weten als kandidaat -dat het uiteindelijk geld gaat kosten-...).


Omnia vincit amor