Auteur Topic: Wie is de Mol? 2018  (gelezen 41032 keer)

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #20 Gepost op: 2-01-2018, 20:39:54 »
Hier zijn foto's te vinden de kandidaten, die gebruikt worden op de website. Deze foto's zijn eigenlijk gewoon stilstaande beelden uit de bewegende shots/fragmenten van de kandidaten die in de intro gebruikt worden. https://pers.avrotros.nl/beeldbank/
( ff doorklikken in het menu Programma's --> Wie is de Mol? )

Wat mij opviel, 7 kandidaten hebben op hun individuele foto hetzelfde (bovenkledingstuk) aan als op de groepsfoto. (al dan niet met of zonder jas/vest)
Van Jean-Marc zie je op de individuele foto alleen een blauwe jas en op de groepsfoto een zwart shirt. De kans is groot dat hij dit onder de blauwe jas draagt.

Alleen nu komt het, Jan en Loes zijn de 2 die juist iets totaal anders aan hebben.
En nog toevalliger het is precies het tegenovergestelde van elkaar.

Jan
Individueel: zwart/wit horizontaal gestreept shirt
Groep: Blauwe trui

Loes
Individueel: Blauwe trui
Groep: zwart/wit horizontaal gestreept shirt


Is het puur toeval of kan hier iets achter gezocht worden?
Waarom is van iedereen op dezelfde dag 2 keer beeldmateriaal gemaakt (het shot voor de intro + een foto voor de groepsfoto), maar is er voor Jan en Loes een extra moment gekozen om een foto te maken met (toevallig?) andere kleding?
« Laatst bewerkt op: 2-01-2018, 21:03:42 door Jayq »

Offline molletje3

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #21 Gepost op: 2-01-2018, 20:57:18 »
Is de finale dit jaar op 10 maart?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #22 Gepost op: 2-01-2018, 21:28:02 »
Inderdaad! (voor mij helaas, want dan zit ik in Bulgarije)
Ich bin ein Bärliner!

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #23 Gepost op: 3-01-2018, 15:48:56 »
Jayq, de meest logische verklaring lijkt me dat de foto’s op twee op één volgende verschillende dagen zijn opgenomen’. Ik trek ook niet iedere dag iets anders aan en zeker niet op vakantie. Ondergoed en sokken uiteraard wel maar ik heb nu ook de zelfde trui aan als gisteren.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #24 Gepost op: 3-01-2018, 15:59:07 »
Vorig jaar konden we aan de kleding wel redelijk zien wie aflevering 1 in ieder geval door zouden komen. Zo had Imanuelle 5 verschillende stukken kleding aan in fragmenten, waar Vincent altijd in hetzelfde te zien was. Dit jaar is er niet echt iets van af te lijden denk ik.
Dat Jan en Loes vergelijkbare kleding hebben lijkt me gewoon toeval. Ik zie geen reden waarom er een verband zou zijn. En nee, er zijn geen twee mollen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #25 Gepost op: 3-01-2018, 17:27:37 »
Ik ga er vanuit (ik ben er eigenlijk vrij zeker van) dat er op de eerste dag vrijwel al het materiaal wordt gemaakt wat er als promotiemateriaal nodig is.

De 'ik-kom-in-beeld'-fragmenten voor de leader, de foto's voor op de website, de (uit individuele foto's) samengestelde groepsfoto en de biechten voor in de voorstel-filmpjes, zijn vrijwel zeker op de eerste dag gemaakt. Dan zijn kleding-wijzigingen wat mij betreft toch opvallend. Maar ik kom er nu ook achter dat Jan en Loes niet de enige 2 waren. Dus misschien heb ik er te veel achter gezocht, maar ga het de eerste uitzending toch ff in de gaten houden, of een bepaald kledingsetje niet terug komt op de eerste dag.

                Leader/foto website             Groepsfoto                     Voorstel-biecht

Stine           Wit truitje (+ blauw vest)      Wit truitje                    Wit truitje
Simone          Trui, roze schouders            Trui, roze schouders           Trui, roze schouders
Olcay           Zwart, doorschijnende mouw      Zwart, doorschijnende mouw     Zwart, doorschijnende mouw
Bella           Grijze trui met banaan          Grijze trui met banaan         Zwart-wit gestreept (mogelijk onder trui aan gehad)
Loes            Blauwe trui                     Zwart-wit gestreept            Zwart-wit gestreept
Jan             Zwart-wit gestreept + blouse    Blauwe trui                    Blauwe trui
Emilio          Rood-ruitjes blouse             Rood-ruitjes blouse            Rood-ruitjes blouse (+spijkerjas)
Jean-Marc       Blauw vest/jas (zwart shirt?)   Zwart shirt                    Zwart shirt
Ron             Grijs shirt (+zwarte jas)       Grijs shirt                    Bruin shirt
Ruben           Bruin shirt                     Bruin shirt                    Bruin shirt


Offline RuZo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #26 Gepost op: 3-01-2018, 17:28:01 »
Is er iemand die wat met deze gegevens kan?:
16:21
16:26
16:25
16:26
4:18
4:02
4:00
4:04
4:15
4:08
4:07
4:08

Offline NepetaLeijon27

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #27 Gepost op: 3-01-2018, 17:53:35 »
Het lijken mij tijden?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #28 Gepost op: 3-01-2018, 17:55:04 »
Waar komen ze vandaan?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #29 Gepost op: 3-01-2018, 18:29:59 »
Is er iemand die wat met deze gegevens kan?:
16:21
16:26
16:25
16:26
4:18
4:02
4:00
4:04
4:15
4:08
4:07
4:08
Geen idee waar het vandaan komt. Het lijken tijden, maar aangezien de getallen niet hoger zijn dan 26, zou je er met het alfabet misschien ook iets mee kunnen. As je het als tijd benadert, is het bij allemaal 4 uur (pm/am)
Toch denk ik niet dat het iets betekent, dit soort hints zal de productie niet echt meer aandurven.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Milow mol 13

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You are stronger than you think
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #30 Gepost op: 3-01-2018, 21:49:57 »
Moltalk is bezig  ::oink:: wis ik niet

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #31 Gepost op: 4-01-2018, 16:27:38 »
Er wordt flink gehint op een spectaculair en anders begin dit seizoen, maar toch denk ik niet dat dat alleen is wat we in de promo zien. In het Molboekje staat nog dat Art de eerste opdracht via WhatsApp moet volgen, en ik verwacht dat daar ook iets in gaat zitten.

Maar "Wil je nu al weten wie de Mol is?" is natuurlijk hoe dan ook een bizarre vraag en nieuwe twist. Ik denk dat het te maken heeft met een nieuwe 'Meet-the-Mole'-opdracht, wat Rick McCollough vorig jaar al benoemde:
Citaat
Algemene vraag: Waarom geen individuele "Meet-de-Mol" opdrachten meer in de afgelopen seizoenen?
Omdat het inhoudelijk heel lastig is om te zorgen dat de kandidaten er daadwerkelijk iets aan zouden kunnen hebben zonder dat het mis kan gaan. Maar… het komt nog een keer, zeker
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #32 Gepost op: 4-01-2018, 16:37:43 »
Interessant antwoord ja. Maar helemaal zo aan het begin lijkt me juist dat "er wat aan hebben" heel lastig. Want je wilt toch niet dat een kandidaat dan al een grote mate van zekerheid heeft? Ik verwacht eerder net zoiets als de "onomstotelijke aanwijzing" uit serie 6 die zo ingewikkeld was dat je wel heel goed op moest hebben gelet om er echt iets aan te hebben. (Die aanwijzing die Roderick verkeerd interpreteerde en hem toevallig op de juiste Mol bracht.)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #33 Gepost op: 4-01-2018, 16:38:48 »
Er wordt flink gehint op een spectaculair en anders begin dit seizoen, maar toch denk ik niet dat dat alleen is wat we in de promo zien. In het Molboekje staat nog dat Art de eerste opdracht via WhatsApp moet volgen, en ik verwacht dat daar ook iets in gaat zitten.

Dit, plus dat volgens Art de eerste opnames van het nieuwe seizoen in de bergen worden genomen. Ik weet nu niet of Tblisi heel dicht bij de bergen ligt, maar om daar alleen een intropraatje op te nemen vind ik nu ook weer erg gek. Wellicht dat de eerste scène in de leader van de eerste opdracht is, alleen ik snap niet hoe dat dan een super vreemd begin zou moeten zijn.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #34 Gepost op: 4-01-2018, 16:48:12 »
Ik weet nu niet of Tblisi heel dicht bij de bergen ligt,
Tbilisi ligt in ieder geval in de buurt van heuvels. Daarnaast ligt de Kaukasus ook niet al te ver van de stad.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #35 Gepost op: 5-01-2018, 19:32:24 »
Daar hebben we een mooi media topic voor, daar is ie al voorbij gekomen en voor diepgaande analyses is het spoiler topic ::jaja::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #36 Gepost op: 6-01-2018, 22:40:19 »
De leader is toch even wat anders dan hij eerst was. Die clown is weg, maar wat me vooral opviel, 3 thriller opdrachten/adrenaline  opdrachten: ziplinen boven de stad, paragliden en raften op een rivier. Toch leuk  ::ok::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #37 Gepost op: 7-01-2018, 00:15:57 »
 

Is het puur toeval of kan hier iets achter gezocht worden?
Waarom is van iedereen op dezelfde dag 2 keer beeldmateriaal gemaakt (het shot voor de intro + een foto voor de groepsfoto), maar is er voor Jan en Loes een extra moment gekozen om een foto te maken met (toevallig?) andere kleding?
[/quote]

Misschien een ongelukje gehad?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #38 Gepost op: 7-01-2018, 11:14:48 »
De leader is toch even wat anders dan hij eerst was. Die clown is weg, maar wat me vooral opviel, 3 thriller opdrachten/adrenaline  opdrachten: ziplinen boven de stad, paragliden en raften op een rivier. Toch leuk  ::ok::

Super! Opdrachten om naar uit te kijken. ::super::

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #39 Gepost op: 7-01-2018, 20:52:23 »
Wat ik ook zo raar vind, is dat er in het stukje wat er volgende week te zien is, niks te zien is van de bordjes en ook niks te zien van een park waar Art met alle kandidaten één voor één een aantal vragen stelt..
Zou dit een spoiler kunnen zijn? Dat Stine, Emilio, Ruben, Jan en Loes bij de laatste 5 zitten?
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans