Auteur Topic: Wie is de Mol? 2018 Locaties  (gelezen 48658 keer)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #120 Gepost op: 30-01-2018, 01:31:13 »
Ik heb de locaties die in dat plaatje van het begin van de aflevering staan even gecheckt en herkende van 5/6 locaties herkenningspunten uit zowel leader, extra materiaal of interviews. dus denk aankomende aflevering nog half Tblisi en dan door, heb je nog 4,5 afleveringen voor 6 locaties en bijv Vardzia is eigenlijk alleen dat grottenklooster dus waarschijnlijk is dat 1 opdracht en dan door naar volgende locatie.
Is idd een relatief klein land dus moet te doen zijn.

Batoemi is de kust en volgens dat ene interview komen ze daar niet. Denk eerder dat het een herkenningspunt is.

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #121 Gepost op: 30-01-2018, 11:36:38 »
Voor de meeste bezoekers van dit topic al een bekend plaatje, maar gooi hem er toch nog ff in.

Het overzichtsshot van Georgie, met de plaatsen die (hoogstwaarschijnlijk) bezocht worden.

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #122 Gepost op: 30-01-2018, 11:39:12 »
In dit interview op een Georgische site (staat ook in het media topic op pagina 8 ) wordt gezegd dat ze de kust niet konden meenemen in de geplande 3 weken.

Heeft iemand al proberen te achterhalen waar dit is?
Het lijkt wel de finale locatie te zijn. Er staan maar 2 of 3 mensen tegenover Art.


EDIT: Ik heb hem al gevonden. Het is het Tskaltubo spa resort. Wat al herkend was als het verlaten hotel waar ze terecht gaan komen.
http://www.alamy.com/stock-photo-one-of-the-buildings-of-tskaltubo-spa-resort-hotel-in-tskaltubo-city-83596606.html



« Laatst bewerkt op: 30-01-2018, 11:50:13 door Jayq »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #123 Gepost op: 30-01-2018, 11:41:16 »
Heeft iemand al proberen te achterhalen waar dit is?
Het lijkt wel de finale locatie te zijn. Er staan maar 2 of 3 mensen tegenover Art.

Dat lijkt inderdaad op een repetitie met crew leden voor de finale gezien het juichen.

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #124 Gepost op: 30-01-2018, 11:53:26 »
Dat lijkt inderdaad op een repetitie met crew leden voor de finale gezien het juichen.

Was ook mijn eerste gedachte.
Maar bedenk me nu dat het juichen ook gebeurt na afloop van een opdracht als er geld verdient is. Dat zal ongetwijfeld ook gerepeteerd worden.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #125 Gepost op: 30-01-2018, 13:09:27 »
In dit interview op een Georgische site (staat ook in het media topic op pagina 8 ) wordt gezegd dat ze de kust niet konden meenemen in de geplande 3 weken.

In de (vanuit het Georgisch naar het Nederlands vertaalde) tekst door Google Translate komt deze zin voor:

"Helaas konden we de kust niet nemen, maar ze waren erg blij met de sluizen."

Waarschijnlijk hebben ze dan niet aan de kust (Zwarte Zee) kunnen filmen. Het woord "sluizen" kan wellicht  foute vertaling zijn door Google.

Na wat plaatjes gegoogeld te hebben stuitte ik op deze locatie in de buurt van Batoemi. Makhuntseti Waterfall, een toeristische attractie. Het zou kunnen dat "sluizen" vertaald had moeten worden als "watervallen"

https://www.google.nl/maps/place/Makhuntseti+Waterfall/@41.5707531,41.6291716,81128m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x40678ad49a3aeb9d:0x6aad0f6d0ed6d203!8m2!3d41.574895!4d41.8583393?dcr=0

Het ziet er wel als als een leuke locatie voor een Molopdracht  8).

Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #126 Gepost op: 30-01-2018, 14:45:05 »
In de (vanuit het Georgisch naar het Nederlands vertaalde) tekst door Google Translate komt deze zin voor:

"Helaas konden we de kust niet nemen, maar ze waren erg blij met de sluizen."

Waarschijnlijk hebben ze dan niet aan de kust (Zwarte Zee) kunnen filmen. Het woord "sluizen" kan wellicht  foute vertaling zijn door Google.


In het Engels: Unfortunately we could not take the seaside, but they were delighted by the locks
In het Duits: Leider konnten wir das Meer nicht nehmen, aber sie waren von den Schleusen begeistert.

Ik denk dat het toch echt om sluizen gaat.

EDIT: Ik denk dat het hier om gaat
https://en.wikipedia.org/wiki/Nenskra_Hydropower_Plant_Project

Door te googlen op: ისეთ ლოკაციები ჩავსვით აღფრთოვანდნენ
Vond ik dit: https://digest.pia.ge/uploaded/pia/2017-11/20171124143547761120370_photo.png
En dit: http://gcc.ge/en/project-nenskra/
« Laatst bewerkt op: 30-01-2018, 15:07:32 door Jayq »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #127 Gepost op: 30-01-2018, 15:37:57 »
In dit interview op een Georgische site (staat ook in het media topic op pagina 8 ) wordt gezegd dat ze de kust niet konden meenemen in de geplande 3 weken.
Uit het interview maak ik ook op dat ze eigenlijk een combinatie wilden maken van Georgië en Kroatië  :o (vertaalde tekst). Wel jammer dat ze dan Kroatië niet bij die 5 landen in aflevering 1 hebben betrokken :P

Toen ze de locaties zagen die in beweging waren, waren ze zo opgewonden dat ze besloten om alle afleveringen in Georgië te schieten, maar ze waren van plan vijf tot vijf in Kroatië te nemen, vijf in Georgië. Ze waren verrast om zulke diverse plaatsen te vinden in zo'n klein gebied.

Vooral dat vind ik nog best verrassend, want had dat niet verwacht. Ben nog wel benieuwd waar de reis heen gaat, want voor mijn gevoel hangen ze nu te lang in Tbilsi als er nog 5 afleveringen met andere plekken moeten komen...

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #128 Gepost op: 30-01-2018, 15:50:40 »
Uit het interview maak ik ook op dat ze eigenlijk een combinatie wilden maken van Georgië en Kroatië  :o (vertaalde tekst). Wel jammer dat ze dan Kroatië niet bij die 5 landen in aflevering 1 hebben betrokken :P

Toen ze de locaties zagen die in beweging waren, waren ze zo opgewonden dat ze besloten om alle afleveringen in Georgië te schieten, maar ze waren van plan vijf tot vijf in Kroatië te nemen, vijf in Georgië. Ze waren verrast om zulke diverse plaatsen te vinden in zo'n klein gebied.

Vooral dat vind ik nog best verrassend, want had dat niet verwacht. Ben nog wel benieuwd waar de reis heen gaat, want voor mijn gevoel hangen ze nu te lang in Tbilsi als er nog 5 afleveringen met andere plekken moeten komen...

Aflevering 1 vond eigenlijk niet plaats in Tblisi. Aflevering 3 ook niet, dus eigenlijk alleen aflevering 2,4 en een gedeelte van 5. Valt dus nog best mee, maar ik had ze ook liever aankomende week al zien vertrekken naar een andere plek als ik heel eerlijk ben.


Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #129 Gepost op: 30-01-2018, 17:49:22 »
In het Engels: Unfortunately we could not take the seaside, but they were delighted by the locks
In het Duits: Leider konnten wir das Meer nicht nehmen, aber sie waren von den Schleusen begeistert.

Ik denk dat het toch echt om sluizen gaat.

EDIT: Ik denk dat het hier om gaat
https://en.wikipedia.org/wiki/Nenskra_Hydropower_Plant_Project

Door te googlen op: ისეთ ლოკაციები ჩავსვით აღფრთოვანდნენ
Vond ik dit: https://digest.pia.ge/uploaded/pia/2017-11/20171124143547761120370_photo.png
En dit: http://gcc.ge/en/project-nenskra/

Zou kunnen hoor. Maar dit is een stuwdam. Ook geen sluizen dus...
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #130 Gepost op: 30-01-2018, 18:32:56 »
Google translate vertaalt het desbetreffende woord "ლოკაციები" los geplaatst simpelweg als "locaties"/"locations"/"standorte". De letterlijke transcriptie naar ons alphabet is "lok'atsiebe", de suffix -eb is meervoud, de extra -e er één van een naamval, dus ook fonetisch staat er locaties.   
Ik denk dat de zin simpelweg het volgende betekent "Helaas konden we de kust niet nemen, maar ze waren erg blij met de locaties." Dat zou ook de meest logische vertaling zijn in dit verband.

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #131 Gepost op: 30-01-2018, 19:43:17 »
De locaties van aflevering 4 staan weer in de kaart. Van de Tunnelvisie-Opdracht hebben we zowel de juiste route als de route van de kandidaten in kaart gebracht  ;D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #132 Gepost op: 30-01-2018, 20:20:21 »
Uit het interview maak ik ook op dat ze eigenlijk een combinatie wilden maken van Georgië en Kroatië  :o (vertaalde tekst). Wel jammer dat ze dan Kroatië niet bij die 5 landen in aflevering 1 hebben betrokken :P

Toen ze de locaties zagen die in beweging waren, waren ze zo opgewonden dat ze besloten om alle afleveringen in Georgië te schieten, maar ze waren van plan vijf tot vijf in Kroatië te nemen, vijf in Georgië. Ze waren verrast om zulke diverse plaatsen te vinden in zo'n klein gebied.

Ja, dat viel me ook als eerste op toen ik het artikel las enkele weken geleden. Ik ben wel benieuwd hoe ze dan in mei/juni met toeristen-gevaar waren omgegaan.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #133 Gepost op: 30-01-2018, 20:24:27 »
De Oekraïense productie kan het natuurlijk wel een beetje aandikken voor eigen gewin. Misschien dat er ook andere redenen waren waarom Kroatië niet door ging.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #134 Gepost op: 30-01-2018, 23:12:51 »
Google translate vertaalt het desbetreffende woord "ლოკაციები" los geplaatst simpelweg als "locaties"/"locations"/"standorte". De letterlijke transcriptie naar ons alphabet is "lok'atsiebe", de suffix -eb is meervoud, de extra -e er één van een naamval, dus ook fonetisch staat er locaties.   
Ik denk dat de zin simpelweg het volgende betekent "Helaas konden we de kust niet nemen, maar ze waren erg blij met de locaties." Dat zou ook de meest logische vertaling zijn in dit verband.

Goed gevonden  ::ok::. Dat lijkt me idd ook het meest waarschijnlijk. Dat "sluizen" zal dan een foutief bijeffect zijn van Google Translate. Ben benieuwd welke locaties we gaan zien in de komende afleveringen. De kuststreek en dus de Zwarte Zee dan waarschijnlijk niet.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2018, 23:14:27 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #135 Gepost op: 4-02-2018, 00:20:40 »
Aflevering 5 is een vrij lastige haha.
Het staat er redelijk in. Ik mis alleen het punt waar de ronde met 3 auto's stopt en de 2 auto's staan te wachten; en daarnaast de plek van opdracht 3. Hulp is welkom!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #136 Gepost op: 4-02-2018, 09:36:37 »
Aflevering 5 is een vrij lastige haha.
Ik mis [] de plek van opdracht 3. Hulp is welkom!

In het dagboek van de mol staat "waar de Russen vroeger probeerden radarsignalen te verstoren". Heb je daar wat aan?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #137 Gepost op: 4-02-2018, 13:19:23 »
Ja, Art zei dat ook al in z'n praatje maar kon daar nog niet echt wat mee vinden helaas. Wie weet lukt het later.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #138 Gepost op: 4-02-2018, 13:57:21 »
Gevonden
Het is het Institute of Space Structures in Saguramo
(Heb daarvoor wel de hulp moeten inroepen van de locals)

Google Maps
« Laatst bewerkt op: 4-02-2018, 13:59:41 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #139 Gepost op: 4-02-2018, 14:12:19 »
Nice! Toch handig, die locals haha :)