Auteur Topic: Wat zou jij doen als ...?  (gelezen 11962 keer)

Offline MolstopperNL

  • Forumlid
  • Ik ben de mol. Ik ben de mol.
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #20 Gepost op: 7-01-2018, 18:01:34 »
Voor opdracht 1:

Als mol: Ik zou vooral de kandidaat spelen, maar toch heel subtiel proberen te rekken dat we in verschillende landen zitten. Als ik de telefoon in mijn handen had zou ik aangeven dat Art in de telefoon staat, beetje stiekem proberen of de teamgenoot wil dat je Art belt of niet. Je weet dat mensen toch dat nummer gaan bellen en dan hoef je als mol niet eens zo veel te doen om toch geld uit de pot te halen.

Uiteindelijk zou ik wel de kluis openen. (Even ervan uitgaande dat Ron echt afgevallen is valt er toch al meteen iemand af) Dan heb je meteen goodwill van je teamgenoot en mocht onverhoopt iedereen toch de kluis openen kan je de blije kandidaat spelen dat iedereen door is.

Als Kandidaat: Ik zou een beetje het zelfde doen wat Jan probeerde te doen. Eerst de kluis dan het andere, misschien zou ik ook nog een beetje de Stine tactiek toepassen. Vaag doen over hints die je krijgt, beetje de zelfde redenatie als wat ik als mol zou doen. Als iemand dan afvalt is het toch meteen -1

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #21 Gepost op: 11-01-2018, 18:58:24 »
Aflevering 1 - Opdracht 1


Als Mol zou ik... ervoor zorgen dat we (het duo) snel bij de bar of het café zijn. Ik zou daarna een taakverdeling te maken. De ander de kaart en ik de telefoon. De telefoon hebben is macht. Zelf zou ik niet te veel mensen gaan bellen, want hoe meer contact met andere, hoe groter de kans dat je opvalt.. Als we de hints hebben zou ik gaan zoeken naar het geld. Hiermee zorg je ervoor dat mensen je vertrouwen. Bij het zoeken zou ik voorstellen om te splitsen, de één die kant en de ander de andere kant van de locatie, zo is het mogelijk dat je stiekem met Art kunt bellen voor €500. Ik zou ervoor zorgen dat ik de kant opging waar het geld lag. Dan kijken of we de locatie van de kluis op één of andere aanwijzing op de kaart kunnen vinden. Na een tijdje de ander wat telefoontjes laten plegen met de andere duo's of ze iets snappen van de locatie van de kluis. Dan de ander Art laten bellen, zo weer €1000 uit de pot. Dan op zoek naar M18, maar helaas we waren net te laat... Ook geen €2000 in de pot. Een beetje zoals Loes en Ron.

Als kandidaat zou ik ook meteen beslag nemen op de telefoon. Als de Mol in je duo zit en de telefoon heeft dan heb je een probleem... Wat telefoontjes plegen met de rest en 1x naar Art bellen, je wilt de vrijstelling, dus je wilt de locatie van de kluis zeker te weten komen, liever -€1000 dan als eerste het spel te moeten verlaten.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #22 Gepost op: 11-01-2018, 19:07:19 »
Dezelfde tactiek als Jan: Fok de jokers fok het geld, vinden die kluis!! Want dat zou ik ook als kandidaat doen. Wel ff stiekem proberen te bellen natuurlijk, vlak voordat je bij de kluis bent.

Offline Alebbela

  • Forumlid
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #23 Gepost op: 11-01-2018, 19:48:48 »
Als mol zou ik meteen taken verdelen: jij kaart, ik telefoon. Niet teveel bellen en vooral de achterkanten van de kandidaatkaarten negeren. Niet teveel bellen. Dan op zoek gaan naar de jokers (die plek kiezen en niet de plek van het geld). Ook daar opsplitsen en een paar keer naar Art bellen. Jokers gevonden en VEEL te weinig tijd om naar het geld te zoeken, dus hop naar de kluis. Of we t redden of niet maakt me eig geen zak uit, al hoop ik van wel om de goede kandidaat te spelen... En maar bellen natuurlijk. En oproepen niet teveel beantwoorden... en mss een Stine doen

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #24 Gepost op: 12-01-2018, 13:18:00 »
Aangezien het de eerste opdracht pas is, moet je zeker niet koste wat kost proberen te gaan mollen. Het zou mooi zijn om de telefoon in handen te krijgen, aangezien je dan op een moment dat je partner niet kijkt kan proberen te bellen. Maar mocht je uiteindelijk de kaart krijgen is het ook niet erg; juist ook met de kaart kan je door je wat klungelig en afwachtend op te stellen heel wat tijd verspelen. Als eerste zou ik proberen op zoek te gaan naar de jokers, aangezien dat goodwill bij je partner kan opleveren; altijd handig voor de rest van het spel. Het geld moeten we maar achterwege laten (al zou het ook niet heel erg zijn als je nog voldoende tijd zou hebben om dan toch op zoek te gaan naar het geld; zo kan je weer goodwill bij de rest van de groep kweken); maar bovenal: op tijd bij de kluis zijn en dat dan natuurlijk ook vieren!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #25 Gepost op: 12-01-2018, 14:06:39 »
Als kandidaat kan het ook slim zijn om de andere kandidaat (=de mol?) de telefoon te geven. En goed te observeren wat die er mee doet. Zoals Olcay doet. Want je kan altijd nog meebrullen, als je iets gezegd wilt hebben. ;)

Maar als je iets ziet dat die andere persoon doet, dan kan je zomaar de mol al ontmaskerd hebben! Even naar de nummerhistorie kijken, en je kan zien dat er vaker naar Art gebeld is bijvoorbeeld.

Offline Alebbela

  • Forumlid
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #26 Gepost op: 12-01-2018, 23:44:20 »
Uiteraard. Al denk ik niet dat het moeilijk is de nummerhistoriek te verwijderen of een nummer eruit te halen. Obesrveren zou kunnen werken, maar het probleem met de kaart is dat zodra 1 groepje het goed heeft en dat deelt, je eigenlijk niks meer kan rekken. Uiteraard kun je M18 niet zien, je kan niet op de achterkanten kijken em voorstellen om bij de jokerlocatie te kijken, maar toch, telefoon=macht. Ik zou gewoon als ik bijv Emilio was geweest meteen met die smartphone gaan lopen klungelen zodra ik zag: 5 oproepen gemist.

Offline Alebbela

  • Forumlid
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #27 Gepost op: 13-01-2018, 22:25:34 »
Wat zou je doen als mol bij de 3 opdrachten?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #28 Gepost op: 16-01-2018, 23:09:18 »
Wat zou je doen als mol bij de 3 opdrachten?
Ik zal de vraag even wat specifieker willen stellen. Het hele Ron-terugsmeek-actie en zijn kansloosheid op terugkomen deed mij aan het volgende denken:

- Wat voor berichtje zou jij gestuurd hebben als je Ron was?
- Zou je als kandidaat op dat voorstel zijn ingegaan?
- Of zou je als mol dit een goed excuus vinden?

Als ik Ron was zou ik een berichtje sturen met: "De eerste die naast me komt zitten binnen 10 minuten krijgt voor de rest van het spel alle jokers, vrijstellingen groen en zwart, topito's die ik verdien."
Okay, je geeft wel al je voordelen af aan je tegenspelers waardoor je minder kans hebt om de finale te halen. Maar ook al speel je nog maar één opdracht mee met de groep (Opscheppen), het is altijd meer dan een dagje rondlopen in Moskou.

Als kandidaat zal ik denk ik er wel op ingaan. Je haalt wel een concurrent terug in het spel, maar hij is verzwakt als hij alle voordelen moet inleveren. Zelf heb je wel alle voordelen.

Als mol zal ik er denk ik niet op ingaan. Want waarom zou Ron nog voor de verleidingen van een joker geld laten liggen? Daarmee versterkt hij alleen maar de tegenstander. Ron zal dan eerder voor het geld gaan. En een fanatieke kandidaat is een extra uitdaging voor de mol.
Daarnaast is hij gezien de manier waarop hij terugkomt, afhankelijk van de groep, zeker zijn molschap kwijt. Dat is voor de andere kandidaten een verdachte minder.


Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #29 Gepost op: 16-01-2018, 23:49:15 »
- Wat voor berichtje zou jij gestuurd hebben als je Ron was?

"Jongens, luister. De eerste van jullie die naast me komt zitten verdient een vrijstelling."

Reken maar dat alle kandidaten spontaan van hun stoel springen en op hem af rennen.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #30 Gepost op: 17-01-2018, 00:03:34 »
- Wat voor berichtje zou jij gestuurd hebben als je Ron was?

"Jongens, luister. De eerste van jullie die naast me komt zitten verdient een vrijstelling."

Reken maar dat alle kandidaten spontaan van hun stoel springen en op hem af rennen.
goeie idd

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #31 Gepost op: 17-01-2018, 00:09:52 »
Maar als ze merken dat je geen vrijstelling hebt zullen ze de rest van de reis geen vriendjes meer met je willen zijn.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #32 Gepost op: 17-01-2018, 09:58:25 »
Zoals Niuno al zegt: dat moet je alleen zeggen als er daadwerkelijk een vrijstelling te verdienen is. Zou je werkelijk zo'n voorstel doen, en het niet kunnen waarmaken dan vrees ik dat je geen leven meer hebt in dit programma, en dat je zou wensen dat je echt al thuis zat. Dat voorstel van Niuno van het afgeven van alle eventuele jokers/vrijstellingen klinkt veel interessanter. In dat geval zou ik ook zeker (zowel als kandidaat als mol) naar Ron gerend zijn.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #33 Gepost op: 17-01-2018, 10:42:38 »
Maar als ze merken dat je geen vrijstelling hebt zullen ze de rest van de reis geen vriendjes meer met je willen zijn.


Ik denk dat dat reuze mee valt.
Er is slechts 1 iemand 'opgelicht'. Degene die als eerste bij Ron is.

Daarnaast beseffen ze ook allemaal wel dat ze widm aan het spelen zijn. Na een dag (of zo) wordt echt wel begrepen dat zij misschien wel hetzelfde hadden gedaan als ze hun laatste strohalm in de hand hadden gehad.

- Wat voor berichtje zou jij gestuurd hebben als je Ron was?

In principe had Ron de juiste keuze gemaakt door ze een 'persoonlijk gewin' aan te bieden. Alleen bleek 'informatie' niet voldoende om kandidaten over te halen.
Hij had zoals hier al genoemd is, 'harde voordelen' aan moeten bieden zoals (toekomstige) jokers en vrijstellingen. Dan was hij waarschijnlijk terug in het spel gekomen.

Overigens is het niet is zo heel rampzalig voor Ron om het aan te bieden. Met jokers en vrijstellingen ontmasker je de mol niet. Je kunt er alleen tijd mee winnen om de mol te ontmaskeren. En die tijd was voor Ron toch al op. Daarnaast als je afleveringen kunt overleven zonder jokers en vrijstellingen, wordt je daar eigenlijk alleen maar wijzer van.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2018, 10:44:14 door Jayq »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #34 Gepost op: 17-01-2018, 12:10:48 »
In principe had Ron de juiste keuze gemaakt door ze een 'persoonlijk gewin' aan te bieden. Alleen bleek 'informatie' niet voldoende om kandidaten over te halen.
Hij had zoals hier al genoemd is, 'harde voordelen' aan moeten bieden zoals (toekomstige) jokers en vrijstellingen. Dan was hij waarschijnlijk terug in het spel gekomen.
Ik denk niet dat die belofte veel verschil zou hebben gemaakt met hoe het nu ging. Er had nu net zo goed iemand naast Ron kunnen gaan zitten en hem als wederdienst die belofte laten maken. De kandidaten kozen ervoor om dat niet te doen.

Daarom zou ik op dat moment niet dat risico nemen als Ron zijnde, maar gewoon bluffen dat je een vrijstelling op zak hebt voor de eerste de beste die naast hem komt zitten. Dan zal er vast wel iemand de verleiding niet hebben kunnen weerstaan. Natuurlijk is dat een naai-actie, maar die horen bij dit spel.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #35 Gepost op: 20-01-2018, 23:05:46 »
Wat zou jij doen als je de Mol was in de opdrachten van aflevering 3?

Deelvragen:
- Zou je alleen of met z'n tweeën in een auto willen zitten?
- Zou je een hoog of een laag bedrag kiezen, met verdubbelaar onder categorie hoog bedrag?
- Zou je de waarheid spreken bij de 2e opdracht, liegen of niks zeggen?
- Zou je gaan organiseren of in de lucht gaan?
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #36 Gepost op: 20-01-2018, 23:15:11 »
- Zou je alleen of met z'n tweeën in een auto willen zitten?
Het liefst in mijn eentje natuurlijk. Puur om het feit dat je bijna volledige controle hebt en om een aantal leuke beelden te hebben bij de ontknoping.  ::rofl::
- Zou je een hoog of een laag bedrag kiezen, met verdubbelaar onder categorie hoog bedrag?
Het liefst hoog, maar ik de kans dat je alleen in een autootje zit met een hoog bedrag is vrijwel nul. Ik denk dat ik voor de positie van Simone had gekozen, alleen in 200, maar dan niet binnenkomen, want dat is toch wel 400 euro in de pot.  ::zwaai::
- Zou je de waarheid spreken bij de 2e opdracht, liegen of niks zeggen?
Ligt er heel erg aan wie er tegenover mij staan. Tegen een Jan zou ik de waarheid spreken omdat ik meteen wist dat die gaat doen wat hij dus ook gedaan heeft tijdens de aflevering, reverse psychology. Tegen een Ruben zou ik weer een Emoliotje doen en super vaag doen  ::rofl::
- Zou je gaan organiseren of in de lucht gaan?
Hoewel ik het super gaaf zou vinden om in de lucht te zitten, als Mol heb je gewoon veel meer controle op de grond. Ik zou dan verwarring zaaien door continu dingen door de porto te roepen en eventueel steeds geschreven antwoorden door te krassen door andere antwoorden die zijn gegeven.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #37 Gepost op: 20-01-2018, 23:49:58 »
- Alleen in een auto of met 2?
Als je een auto met 2 kunt verstieren zijn er nog maar 6 kandidaten die wèl positief kunnen bijdragen. Als je alleen rijdt, 7. Ga dus wel achter het stuur, maar met iemand naast je.

- Welke auto?
Hoger = beter, zou ik zeggen. Maar de allerhoogste pakken en dan niet finishen loopt erg in de gaten. Ik denk dat kandidaten x2 als de allerhoogste zien, niet 750. Maar de echte allerhoogste is 750. Als die niet finished verdien je al 1500 van de 2500 niet. Dus pak 750 en haal de finish niet.

- Waarheid, liegen of zwijgen bij de bakjes?
Je wil niet dat ze het geld pakken. Dus: de bakjes die het plusgeld bevatten, daarvan zeg je daar zit een vrijstelling. De ander beredeneert dat jij liegt en pakt die bakjes dus niet.
Je wil dat ze het mingeld pakken. Dus: de bakjes die het mingeld bevatten, daarvan zeg je die zijn leeg. De ander beredeneert dat daar dan die vrijstelling wel zal zijn, pakt die bakjes dus wèl.

- Op de grond of in de lucht?
Op de grond. Je moet de positie keizen waar je het meest kan verstieren - dus de positie waar andere kandidaten het meeste goed kunnen doen, zodat op die plek zo min mogelijk mensen zijn die het goed willen doen. In de lucht is zo veel ruis en herrie en adrenaline dat er toch wel vanalles mislukt. Op de grond heeft een kandidaat meer potentie, dus je wil het aantal kandidaten op de grond zo klein mogelijk. Dus de mol op de grond.
En dan absoluut NIET de vragen sorteren (wie dat voorstelt is niet de mol). Als een kandidaat wil sorteren, alle twijfelgevallen verkeerd leggen. Als dat niet lukt, dan bínnen elke categorie de antwoorden zoveel mogelijk husselen ten opzichte van de geluidsopname (die je van tevoren kent als mol). Chaos creëren door dingen te verplaatsen. Antwoorden beginnen schrijven bij andermans categorieën (foute antwoorden uiteraard) want die hoor je toch allemaal van "jouw" paraglider?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #38 Gepost op: 22-01-2018, 20:31:01 »
Misschien een hele andere twist.
Wat als er nog helemaal geen mol is en dat er met deze vraag een mol wordt bepaald? Dan weet je wie de mol is, namelijk jezelf.
Ver gezocht, maar ze hebben ons een spectaculair begin beloofd.  :o

Misschien was Jean-Marc de mol en moesten ze na zijn vertrek noodgedwongen op zoek naar een ander. ::tandpastasmiley:: (en komt Bella terug, want anders is het niet eerlijk. Misschien wel als mol).

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #39 Gepost op: 22-01-2018, 20:33:53 »
Misschien was Jean-Marc de mol en moesten ze na zijn vertrek noodgedwongen op zoek naar een ander. ::tandpastasmiley:: (en komt Bella terug, want anders is het niet eerlijk. Misschien wel als mol).
Ik zie dat je niet serieus bent, maar daar geloof ik dus echt helemaal niks van  ::rofl::