Poll

Beoordeel de acties van aflevering 9.

(maan) Andere kandidaten opdrachten geven is mols
(maan) Andere kandidaten opdrachten geven is onmols
(maan) Een onjuist gebouw vinden is mols
(maan) Een onjuist gebouw vinden is onmols
(maan) Als een van de eersten een telesoop vinden is mols
(maan) Als een van de eersten een telesoop vinden is onmols
(maan) Als een van de eersten de maan in beeld hebben is mols
(maan) Als een van de eersten de maan in beeld hebben is onmols
(auto) Een medefinalist bellen voor overleg/vragen is mols
(auto) Een medefinalist bellen voor overleg/vragen is onmols
(auto) Als een van de eersten in het dorp aankomen is mols
(auto) Als een van de eersten in het dorp aankomen is onmols
(auto) Georgiërs vragen om te helpen vertalen is mols
(auto) Georgiërs vragen om te helpen vertalen is onmols
(auto) In het dorp willen afspreken waar ze elkaar zagen is mols
(auto) In het dorp willen afspreken waar ze elkaar zagen is onmols
(test) Kiezen voor geld is mols
(test) Kiezen voor geld is onmols
(test) Als verdachte genoemd worden is mols
(test) Als verdachte genoemd worden is onmols
Lang over de wandeling doen is mols
Lang over de wandeling doen is onmols
Lang over de test doen is mols
Lang over de test doen is onmols

Auteur Topic: [Theorie] Molpunten 2018 - uitslag bekend  (gelezen 38761 keer)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten 2018 - uitslag bekend
« Reactie #120 Gepost op: 10-03-2018, 19:50:13 »
Goed gedaan weer Eric! ::bravo::
(En volgens mij heb je gelijk! ::joehoe:: )

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Molpunten 2018 - uitslag bekend
« Reactie #121 Gepost op: 11-03-2018, 14:08:47 »
Fijn dat je dit weer hebt gedaan Erik ::bravo::
Ook al is heeft deze theorie dit jaar niet de mol aangewezen. Waarschijnlijk ook omdat Jan vooral een fanatieke kandidaat lijkt. Gaan de opties dan te veel over fanatisme dat niet per se tot geld verdienen lijdt? Maar goed voor de ontknoping dacht ik al aan het volgende, maar nu Jan de mol blijkt te zijn, is dit misschien wel een nuttige overpeinzing.

In aflevering 8 (waar Jan ook als zeer onmols werd gezien) hebben we de volgende items:
Citaat
Raften:
- een uitlegbord zien/lezen
- een naam/vlag/kleur-bord zien/lezen
Lijken deze items misschien te veel op elkaar? Jan doet denk ik beide erg goed. Klopt dit Erik in jouw tellingen? Hij is gewoon goed in het lezen van de borden. Nu wordt hij hier eigenlijk dubbel voor beloond (aangenomen dat beide grotendeels als onmols zijn aangemerkt.) Is dit misschien vaker? Dat twee items erg veel op elkaar lijken, of bijna het tegenovergestelde zijn, waardoor een kandidaat/mol dubbel beloond wordt? Ik zie ze zo even niet terug hoor. Bovendien zou het eigenlijk niet zo'n probleem moeten zijn. Want de kracht ligt juist in het feit dat een mol best onmols kan zijn op een aantal items, als hij/zij maar over het algemeen meer mols dan onmols acties heeft.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten 2018 - uitslag bekend
« Reactie #122 Gepost op: 11-03-2018, 14:15:43 »
Ik denk dat het hoe dan ook best onmogelijk was om deze mol te ontdekken. De programmamakers hebben ons weinig acties van Jan laten zien die echt mols waren.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Molpunten 2018 - uitslag bekend
« Reactie #123 Gepost op: 11-03-2018, 14:29:06 »
Ik denk dat het hoe dan ook best onmogelijk was om deze mol te ontdekken. De programmamakers hebben ons weinig acties van Jan laten zien die echt mols waren.

Daar ben ik het als ex-Simone verdenker niet mee eens eigenlijk. Ik denk dat we in deze ook gewoon aan zelfreflectie moeten doen en moeten kijken of we ons niet bewust hebben laten inpakken.

- We kregen perfect te zien hoe Jan op een totaal onzinnige manier voor 1000 euro belde.
- Het was vol in beeld hoe Jan op die markt een vrouw aanzag als man, dat hij de spijkers nam, dat hij dubbel legde
- We zagen zijn foute antwoord 'schaken'

En dat zijn de eerste 3 afleveringen. Tijdens deze 3 afleveringen zeiden heel veel mensen (ook ik) 'Ok, ik schrap Jan'.

Dus ik denk dat we eerder bij onszelf moeten kijken of we Jan niet te snel hebben geschrapt.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten 2018 - uitslag bekend
« Reactie #124 Gepost op: 11-03-2018, 17:50:17 »
Ik denk zeker dat er vanalles is aan te merken op de theorie, of op de telling dit jaar. En misschien heb ik onbewust toch vanuit tunnels geredeneerd hoor, en iets dat ik gezien heb op een bepaalde manier geïnterpreteerd. Ik heb zo eerlijk mogelijk geprobeerd, maar misschien ga je onbewust toch een kant op. Ik weet het niet.

Ik ben het wel eens met het punt van dubbele items / items die op elkaar lijken. Ik had soms ook het idee dat sommige dingen relatief te belangrijk werden doordat ze twee keer voorkwamen en doordat ik geen "weegfactor" gebruik. Dus ik beslis niet dat bordjes zien half meetelt en geld pakken dubbel meetelt of zoiets. Ik ben bang dat als ik dat ga doen, dat ik te veel ga "sturen". Ik wil de stemmenverdeling bepalend laten zijn - dat is het hele idee.

Ik denk dan ook da je de theorie moet zien náást andere theorieën zoals Follow the Money of op-wie-stemmen-de-afvallers-theorieën, en al die theorieën samen leiden dan tot een mol. Want Jan was ook weer niet de minst verdachte finalist :) En Molpunten heft wel vrij overtuigend laten zien dat Ruben niet de mol was. Dat is achteraf gepraat natuurlijk, maar Ruben was, tenminste als het aan deze theorie lag, vrijwel uitgesloten van het molschap.

Maar zeker. Ik heb achteraf gezien zeker verdachte dingen aangemerkt als niet-verdacht. Zoals het leiderschap bij de graafmachines (2.3) en de vermeende bijdragen aan de tunnelopdracht (4.1) en de woordzoekers (5.3).

En ergens ben ik ook blij dat de theorie een keer mislukt. (Alhoewel die bij de Vlaamse mol al 2x ernaast zat.) Een theorie die altijd lukt is ook niet leuk :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten 2018 - uitslag bekend
« Reactie #125 Gepost op: 11-03-2018, 18:54:22 »
Daar ben ik het als ex-Simone verdenker niet mee eens eigenlijk. Ik denk dat we in deze ook gewoon aan zelfreflectie moeten doen en moeten kijken of we ons niet bewust hebben laten inpakken.


Ik denk dat je gelijk hebt, ik vond het super moeilijk om uit mijn Simone tunnel te komen en vond geen van de drie overgebleven kandidaten zo mols als dat zij was.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Theorie] Molpunten 2018 - uitslag bekend
« Reactie #126 Gepost op: 15-03-2018, 13:09:05 »
Bedankt Erik!  ::bravo::
Ich bin ein Bärliner!