Auteur Topic: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart  (gelezen 70392 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #320 Gepost op: 11-01-2018, 17:48:52 »
Heeft iemand op het interieur van de hotelkamers gelet? Bij 3 kamers is alles overwegend bruin, 1 kamer is vooral groen (stoel, tapijt/vloer, dekbedovertrek) en 1 kamer heeft veel rood (gordijnen, dekbedovertrek).

Toeval of niet, de groene kamer is van Jan en Jean-Marc, de rode van Ron en Loes. De 2 teams die de kluis niet haalden. Én de groene kamer kreeg bij de test groene schermen, in de rode kamer kreeg Ron een rood scherm.

Ik heb geen flauw idee hoe ze dit zouden kunnen voor elkaar krijgen, maar het is dan toch wel erg toevallig dat de kamers het kleur hebben volgens de testschermen. Dit met het feit dat Ron naar het rode plein ging in Moskou, en dat zijn tekst ook over kleur ging, lijkt mij dat dit toch íets moet betekenen?

Hoezo moet dat? Je ziet volgens mij terecht in dat het Rode Plein niet zo heet omdat Ron ooit een rood scherm zou krijgen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #321 Gepost op: 11-01-2018, 17:52:10 »
Hoezo moet dat? Je ziet volgens mij terecht in dat het Rode Plein niet zo heet omdat Ron ooit een rood scherm zou krijgen.

En de kleur rood loopt natuurlijk ook als een rode draad doorheen de recente geschiedenis van Moskou. Ik weet niet of jullie daar in Nederland veel oranje hotelkamers hebben? ;)

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #322 Gepost op: 11-01-2018, 17:55:13 »
En de kleur rood loopt natuurlijk ook als een rode draad doorheen de recente geschiedenis van Moskou. Ik weet niet of jullie daar in Nederland veel oranje hotelkamers hebben? ;)

Geen flauw idee, ik woon in België  ;D

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #323 Gepost op: 11-01-2018, 17:57:52 »
Hoezo moet dat? Je ziet volgens mij terecht in dat het Rode Plein niet zo heet omdat Ron ooit een rood scherm zou krijgen.

Nee, uiteraard. Maar misschien is er een reden dat net Ron in Moskou zit, daar doelde ik op.
Je weet immers nooit.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #324 Gepost op: 11-01-2018, 18:00:01 »
Nee, uiteraard. Maar misschien is er een reden dat net Ron in Moskou zit, daar doelde ik op.
Je weet immers nooit.

Maar dan moet de uitkomst van de schermen op voorhand bepaald zijn en dat kan niet omdat minstens 1 van de 2 kandidaten niet in het complot zit.

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #325 Gepost op: 11-01-2018, 18:13:12 »
Maar dan moet de uitkomst van de schermen op voorhand bepaald zijn en dat kan niet omdat minstens 1 van de 2 kandidaten niet in het complot zit.

Klopt, dat is bijna niet te bewerkstelligen, tenzij de mol in dat team zit en het de bedoeling is om de kluis niet te vinden. Maar dan nog ben je niet zeker, JM of Jan konden even goed een rood scherm hebben gehad. Al lijkt mij dat zij de kluis niet tijdig bereikten door die onnodig lange taxirit, dat is puur pech, zelfs de mol lijkt mij hier moeilijk te kunnen saboteren.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #326 Gepost op: 11-01-2018, 18:27:40 »
Maar je kunt het toch wel zo opzetten dat de mol (in dit geval dan Ron) is, de kist niet vindt en vervolgens een rood scherm krijgt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #327 Gepost op: 11-01-2018, 18:30:33 »
Maar je kunt het toch wel zo opzetten dat de mol (in dit geval dan Ron) is, de kist niet vindt en vervolgens een rood scherm krijgt.

Ja, maar dan mist de Mol minstens 1 opdracht (op de markt in aflevering 2) en dat lijkt me niet de bedoeling van het programma.

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #328 Gepost op: 11-01-2018, 18:35:13 »
Maar je kunt het toch wel zo opzetten dat de mol (in dit geval dan Ron) is, de kist niet vindt en vervolgens een rood scherm krijgt.

Of dat Loes de mol is en dat het net de bedoeling is om iemand een rood scherm te geven, bv voor een speciale rol in de volgende aflevering. Zou ook kunnen.

Zaterdag zullen we het zien of Ron terug komt of de kans krijgt hiervoor. Nog 2 dagen  :)

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #329 Gepost op: 11-01-2018, 18:37:23 »
Ja, maar dan mist de Mol minstens 1 opdracht (op de markt in aflevering 2) en dat lijkt me niet de bedoeling van het programma.

Het is in een buitenlandse serie een keer gebeurd dat ze de mol een rood scherm gaven, dus ik sluit het niet uit.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #330 Gepost op: 11-01-2018, 19:03:38 »
Het is in een buitenlandse serie een keer gebeurd dat ze de mol een rood scherm gaven, dus ik sluit het niet uit.

Daarvan ben ik op de hoogte, maar hoeveel opdrachten miste de Mol daar toen?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #331 Gepost op: 11-01-2018, 19:15:37 »
Ja, maar dan mist de Mol minstens 1 opdracht (op de markt in aflevering 2) en dat lijkt me niet de bedoeling van het programma.
Mee eens. Vooral ook niet omdat het niet zomaar 1 opdracht is (dat zou nog best kunnen; er wordt vaker door een deel van de groep een opdracht gedaan) maar het is de eerste opdracht waarbij ze fysiek bij elkaar zijn. Als hij pas later erbij komt, kan dat juist in het begin funest zijn. Dat zijn de momenten waar je aan het bonden bent. Nu hebben alle kandidaten tijd met elkaar gehad buiten de opdracht om, maar Ron niet. Kijk maar naar Hans in de Vlaamse Mol. Hij had nooit echt kunnen aarden omdat hij de eerste dagen afwezig was. De eerste dagen zijn cruciaal.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2018, 19:17:25 door Kaaasje »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #332 Gepost op: 11-01-2018, 21:57:32 »
Bij Jan en Jean-Marc zien we dat ze de kluis (buiten de tijd) wel vinden.... Bij Ron en Loes heb ik die beelden volgens mij niet voorbij zien komen..
Wit is ook een kleur!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #333 Gepost op: 11-01-2018, 22:01:55 »
Bij Jan en Jean-Marc zien we dat ze de kluis (buiten de tijd) wel vinden.... Bij Ron en Loes heb ik die beelden volgens mij niet voorbij zien komen..

Omdat ze daar ook helemaal niet geraakt zijn. We (lees: BigBoots) hebben de kluislocatie in het locatietopic achterhaald, maar de locatie waar Ron en Loes staan als het klokje op 0:00 staat is daar helemaal niet zo dicht bij.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #334 Gepost op: 11-01-2018, 23:06:45 »
Ik heb de teksten en Engelse vertalingen opgevraagd bij vertalers in de betreffende landen.
Helaas is het lijstje nog niet compleet. Met name de vertaling van het Kazachse lied ontbreekt nog.

Fragment 1 - Armenië
1TV - Գուշակիր մեղեդին (Raad het lied)
Datum: 29-12-2016
Bron: https://youtu.be/IYZB_KwuTLI?t=3m16s
Armeens: Նունե Եսայան - Նունե Եսայան
Engels: Nune Yesayan. - Nune Yesayan
(naam van een Armeense zangeres)

Fragment 2 - Azerbeidzjan
Apa TV: Ilham Tumasla 40
Datum: 10-04-2017
Bron: https://youtu.be/cQWq5BC4Mec?t=14m51s
Azerbeidzjaans: любовь была между ними...
Engels: There was love between them...

Fragment 3 - Oekraïne of Rusland (lijkt heel veel op elkaar)
Oekraïns/Russisch: крем у тебя уже в холодильнике стоит? - нет еще...
Engels: Do you already have the cream in the fridge? - Not yet...

Fragment 4 - Rusland
Russisch: при определенной технике я выхожу из тела, при помощи мысли я за секунду...
Engels: With a certain technique, I go out of the body, with the help of thought, in a second...

Fragment 5 - Kazachstan
Kazakh TV: Ұлттық энциклопедия (Nationale encyclopedie) |
Datum: 16-03-2017
Fragment: https://youtu.be/4pr6CSVyieA?t=6m55s
Kazachs:
Engels:
(huwelijkslied)
« Laatst bewerkt op: 11-01-2018, 23:09:10 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline WhereIsMoldo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #335 Gepost op: 11-01-2018, 23:12:33 »
Fragment 3 - Oekraïne of Rusland (lijkt heel veel op elkaar)
Oekraïns/Russisch: крем у тебя уже в холодильнике стоит? - нет еще...
Engels: Do you already have the cream in the fridge? - Not yet...

Fragment 4 - Rusland
Russisch: при определенной технике я выхожу из тела, при помощи мысли я за секунду...
Engels: With a certain technique, I go out of the body, with the help of thought, in a second...

Weet je zeker dat dit zo klopt? Het lijkt er zo namelijk op dat er in Oekraïne een kookshow op TV was. Ik kan me herinneren dat Ron zei "Weet je dat ik jaren lang een kookprogramma heb gepresenteerd?" naar aanleiding van wat hij op TV zag. Hij zat toch echt in Rusland.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2018, 23:14:38 door WhereIsMoldo »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #336 Gepost op: 11-01-2018, 23:15:10 »
Weet je zeker dat dit zo klopt? Het lijkt er zo namelijk op dat er in Oekraïne een kookshow op TV was. Ik kan me herinneren dat Ron zei "Weet je dat ik jaren lang een kookprogramma heb gepresenteerd?". Hij zat toch echt in Rusland.

Nee, in Rusland was er een kookshow op tv, want zoals je zegt was die op tv waar Ron was.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #337 Gepost op: 11-01-2018, 23:16:03 »
Weet je zeker dat dit zo klopt? Het lijkt er zo namelijk op dat er in Oekraïne een kookshow op TV was. Ik kan me herinneren dat Ron zei "Weet je dat ik jaren lang een kookprogramma heb gepresenteerd?". Hij zat toch echt in Rusland.

Omdat Oekraïens en Russisch heel erg op elkaar lijkt, zou het vierde fragment ook Oekraïens kunnen zijn. Maar daar heb ik geen bevestiging op gehad. Ik ga voor de zekerheid nog een andere bron raadplegen.

Of ze hebben in Rusland en Oekraïne beide een Russisch fragment uitgezonden

Edit: Zowel fragment 3 als 4 zijn Russisch.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2018, 23:24:40 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #338 Gepost op: 11-01-2018, 23:28:37 »
In 2 hotels zijn dus Russische beelden uitgezonden. Rusland en Oekraïne

Fragment 1 - Armeens
1TV - Գուշակիր մեղեդին (Raad het lied)
Datum: 29-12-2016
Bron: https://youtu.be/IYZB_KwuTLI?t=3m16s
Armeens: Նունե Եսայան - Նունե Եսայան
Engels: Nune Yesayan. - Nune Yesayan
(naam van een Armeense zangeres)

Fragment 2 - Azerbeidzjaans
Apa TV: Ilham Tumasla 40
Datum: 10-04-2017
Bron: https://youtu.be/cQWq5BC4Mec?t=14m51s
Azerbeidzjaans: любовь была между ними...
Engels: There was love between them...

Fragment 3 - Russisch
Russisch: крем у тебя уже в холодильнике стоит? - нет еще...
Engels: Do you already have the cream in the fridge? - Not yet...

Fragment 4 - Russisch
Russisch: при определенной технике я выхожу из тела, при помощи мысли я за секунду...
Engels: With a certain technique, I go out of the body, with the help of thought, in a second...

Fragment 5 - Kazachs
Kazakh TV: Ұлттық энциклопедия (Nationale encyclopedie) |
Datum: 16-03-2017
Fragment: https://youtu.be/4pr6CSVyieA?t=6m55s
Kazachs:
Engels:
(huwelijkslied)
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline WhereIsMoldo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #339 Gepost op: 11-01-2018, 23:36:58 »
Fragment 4 wordt uitgezonden in Kiev bij Jean-Marc en Jan. Dat is dat fragment met die blonde vrouw, toch?

Ik moet zeggen dat ik het allemachtig knap vind hoe jullie al die dingen zo snel weten uit te pluizen hoor ::ok::