Auteur Topic: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart  (gelezen 70397 keer)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #340 Gepost op: 11-01-2018, 23:43:07 »
Fragment 4 wordt uitgezonden in Kiev bij Jean-Marc en Jan. Dat is dat fragment met die blonde vrouw, toch?

Ik moet zeggen dat ik het allemachtig knap vind hoe jullie al die dingen zo snel weten uit te pluizen hoor ::ok::
ja klopt!
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #341 Gepost op: 11-01-2018, 23:44:34 »
Fragment 4 wordt uitgezonden in Kiev bij Jean-Marc en Jan. Dat is dat fragment met die blonde vrouw, toch?

Ik moet zeggen dat ik het allemachtig knap vind hoe jullie al die dingen zo snel weten uit te pluizen hoor ::ok::

De Armeense show is te vinden door in het fragment te kijken naar de Armeense tekens op de achtergrond, van de Azerbeidzjaanse show zien we de naam van het programma in beeld. Vanaf dan is het heel veel geduld hebben tot je de juiste gasten in het programma gevonden hebt. ;)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #342 Gepost op: 12-01-2018, 16:13:10 »
Ondertussen heb ik het volledige lijstje compleet. Helaas geen opzichtige hints.



Fragment 1 – Hotel Armenië
• 1TV - Գուշակիր մեղեդին (Raad het lied)
• Datum: 29-12-2016
• Bron: https://youtu.be/IYZB_KwuTLI?t=3m16s
Armeens: Նունե Եսայան - Նունե Եսայան
Engels: Nune Yesayan. - Nune Yesayan (naam van een Armeense zangeres)

Fragment 2 - Azerbeidzjaans
• Apa TV: Ilham Tumasla 40
• Datum: 10-04-2017
• Bron: https://youtu.be/cQWq5BC4Mec?t=14m51s
Azerbeidzjaans: любовь была между ними...
Engels: There was love between them...

Fragment 3 – Hotel Rusland
• 1TV Russia: ТилиТелеТесто (TileTeleTesto)
• Datum: 02-04-2017
• Bron: https://youtu.be/KN5UWzxr2CM?t=51m24s
Russisch: крем у тебя уже в холодильнике стоит? - нет еще...
Engels: Do you already have the cream in the fridge? - Not yet...

Fragment 4 – Hotel Oekraïne
• Канал Украина (Kanaal Oekraïne): Говорить Україна (Oekraïne spreekt)
• Datum: 23-12-2013
• Bron: https://youtu.be/qbtpEeA4IsE?t=3m33s
Oekraïens: при певній техніці я виходжу з тіла, за допомогою думки я за секунду ...
Engels: With a certain technique, I go out of the body, with the help of thought, in a second...

Fragment 5 - Hotel Kazachstan
• Kazakh TV: Ұлттық энциклопедия (Nationale encyclopedie)
• Datum: 16-03-2017
• Fragment: https://youtu.be/4pr6CSVyieA?t=6m55s
Kazachs:
Қара насар,замандас,қара насар - жар-жар (Qarindastar, zamandas, Qara basar - Zhar-zhar)
Қара мақпал сәукеле шашың басар - жар-жар (Qara quiryk saukele, Shashyn basar - Zhar-zhar)
Мұнда әкем қалды деп,қам жемеңіз - жар-жар (Munda akem qaldi dep, Qam zhemender - Zhar-zhar)
Жақсы болса қайын атаң орын басар - жар-жар (Zhaqsi bolsa qaitadan, Ornin basar - Zhar-zhar)
Engels:
Black silk, peers, black silk - Here comes the bride
The saukele covers your black hair - Here comes the bride
Don't be sad for your dad that you're leaving him - Here comes the bride
If your father-in-law is nice, he'll be in his place - Here comes the bride
« Laatst bewerkt op: 12-01-2018, 16:15:01 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #343 Gepost op: 12-01-2018, 16:25:01 »
En toch voelt het allemaal vreemd, want waarom neem je een Armeens fragment dat op dat ogenblik al 4 maanden oud is en waarom neem je een Oekraïens fragment dat nog vele ouder is?

Als je een programma van de Oekraïense tv wil, dan kan je hoogstwaarschijnlijk iets recenter vinden.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #344 Gepost op: 12-01-2018, 16:38:55 »
En toch voelt het allemaal vreemd, want waarom neem je een Armeens fragment dat op dat ogenblik al 4 maanden oud is en waarom neem je een Oekraïens fragment dat nog vele ouder is?

Als je een programma van de Oekraïense tv wil, dan kan je hoogstwaarschijnlijk iets recenter vinden.
De persoon die geinterviewd werd plaatste deze aflevering later. Waarschijnlijk kwam dat als eerste boven
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #345 Gepost op: 12-01-2018, 18:17:26 »
En toch voelt het allemaal vreemd, want waarom neem je een Armeens fragment dat op dat ogenblik al 4 maanden oud is en waarom neem je een Oekraïens fragment dat nog vele ouder is?

Als je een programma van de Oekraïense tv wil, dan kan je hoogstwaarschijnlijk iets recenter vinden.
Lijkt mij gewoon een kwestie van rechten. Waarschijnlijk was dit makkelijker 'te krijgen' dan een recent iets

Edit; Niet alleen makkelijker, maar ook goedkoper  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 12-01-2018, 18:38:34 door Naty »
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #346 Gepost op: 12-01-2018, 18:32:48 »
Lijkt mij gewoon een kwestie van rechten. Waarschijnlijk was dit makkelijker 'te krijgen' dan een recent iets

Dat zou ook kunnen. Toch blijft het erg opvallend allemaal.

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #347 Gepost op: 12-01-2018, 20:17:47 »
Op Republic Square zijn de Singing Fountains. Lijkt me niet echt handig om dan daar naar een koffiezaak te gaan. Veel te dichtbij
Er lijkt maar 1 andere optie te zijn (aan de andere kant van het park), en die moet maar net willen meewerken. Ik zou hier niet te veel achter zoeken. Het is trouwens ook gewoon een schitterende locatie. Als je de keuze hebt...

Oh dat kan dat de productie bepaalde locaties niet kan krijgen. En misschien komt de productie tot de conclusie dat ze 4 koffie tenten hebben en 1 skybar voor je de kandidaten gaat verdelen over de steden en gaat indelen. En zo kan er bij toeval of opzet toch een hint ontstaan. Want het is toch typisch dat je er in alle andere steden wel in slaagt om tentjes met koffie te vinden en te mogen gebruiken. Toch een verhaal apart...

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #348 Gepost op: 12-01-2018, 22:08:58 »
Citaat
Lijkt me niet waarschijnlijk. Het grid van de woordzoeker is (als het vierkant is) 16x16.

Citaat
Maar op de stadskaarten is weer met de coördinaten geknoeid

En een vierkant schaakbord waar niet alles op de juiste coördinaten staat. Toeval?


Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #349 Gepost op: 12-01-2018, 23:02:30 »
Net de eerste aflevering nog eens terug gekeken en wat blijft dit, zoals al veel aangehaald hier, een ongelofelijk mooi begin! Het blijft kippenvel als je hoort dat ze in verschillende landen zitten. ::bravo::

Verder ben ik ook benieuwd of later gaat blijken dat in de tv programma's die de kandidaten te zien kregen een tip naar de Mol zit. Al denk ik op dit moment ook van niet. Ik denk dat het eerder een hint was naar het feit dat ze allemaal in verschillende landen zaten.

Verder verkies ik ook het kamp dat wilt (en ik denk ook) dat Ron terugkomt. Anders is het wel erg sneu voor 'm.

Al lijkt mij dat zij de kluis niet tijdig bereikten door die onnodig lange taxirit, dat is puur pech, zelfs de mol lijkt mij hier moeilijk te kunnen saboteren.
Ik heb hier ook even aan gedacht. Het lijkt mij ergens ook onwaarschijnlijk, maar als straks Jan of Jean-Marc de mol blijkt, zou ik dit wel een mooie molactie vinden. ::jaja::
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #350 Gepost op: 12-01-2018, 23:07:26 »
Even voor de duidelijkheid.
Dat schaakbord en de klok waren er al voor WIDM

Op blz 11, op het schaakbord kan men zien dat de Koning zwart is en de rest bruin. Zie de foto.
Ik weet niet of dat al hier gepost is??

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #351 Gepost op: 12-01-2018, 23:11:58 »
Opvallend (?) dat in de hele aflevering de nadruk op twee, duo en dubbel ligt. Kandidaten lopen in duo's de gang van het hotel in, stellen zich in duo-volgorde voor, spelen in duo's de opdracht (met 2 jokers en 2 briefjes van € 1.000) en in de titel van de aflevering staan twee dezelfde letters (EE) dichter bij elkaar dan de andere letters.

In de vooruitblik naar aflevering 2 zien we duo's op de balkonnen van het theater, volgens Art niet één maar twee verraders (twee mollen ?) en Loes zegt twee keer "dubbele moord".
Wat we hier zien is ook een "ZEGE" gebaar. Ik heb gewonnen of zal winnen. Komt goed uit op het moment dat er rondgevraagd wordt hoeveel haltes ze nog verder moeten.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #352 Gepost op: 12-01-2018, 23:19:04 »

.

Moeilijk te vinden:
Emilio en Stine - het geld. De meest frappante van het stel. Op een 26 km lange boulevard één geldenveloppe vinden? Zo goed als onmogelijk.

 
Maar, het lijkt er op dat dit stel zo ongeveer op de juiste plek is afgezet. We zien ze niet ver lopen voordat de envelop in beeld komst.
Als ze van de andere kant af waren komen lopen hadden ze de envelop meteen zien hangen. Hoe kan de regie weten dat ze van de "foute" kant af zouden komen?

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #353 Gepost op: 12-01-2018, 23:58:12 »
Maar, het lijkt er op dat dit stel zo ongeveer op de juiste plek is afgezet. We zien ze niet ver lopen voordat de envelop in beeld komst.
Als ze van de andere kant af waren komen lopen hadden ze de envelop meteen zien hangen. Hoe kan de regie weten dat ze van de "foute" kant af zouden komen?
Het is het meest logisch om van die kant te komen
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #354 Gepost op: 13-01-2018, 00:00:47 »
Het is het meest logisch om van die kant te komen

Het is alleen niet logisch om daar te beginnen wandelen, want de boulevard kan sneller bereikt worden. Maar goed, hoe kan naar de juiste locatie een molactie zijn met voorkennis?

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #355 Gepost op: 13-01-2018, 14:52:42 »
En toch voelt het allemaal vreemd, want waarom neem je een Armeens fragment dat op dat ogenblik al 4 maanden oud is en waarom neem je een Oekraïens fragment dat nog vele ouder is?

Als je een programma van de Oekraïense tv wil, dan kan je hoogstwaarschijnlijk iets recenter vinden.

Wel eens van herhalingen gehoord? De NPO is echt niet de enige die dat doet hoor.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #356 Gepost op: 13-01-2018, 14:56:23 »
Lijkt mij gewoon een kwestie van rechten. Waarschijnlijk was dit makkelijker 'te krijgen' dan een recent iets

Edit; Niet alleen makkelijker, maar ook goedkoper  ::tandpastasmiley::

Hoe het nu is weet ik niet, maar ooit mocht je muziek tot 30 seconden vrij gebruiken. Voor tv-beelden zou dit ook kunnen gelden.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #357 Gepost op: 13-01-2018, 15:10:10 »
Wel eens van herhalingen gehoord? De NPO is echt niet de enige die dat doet hoor.

Je hoeft echt niet neerbuigend te gaan doen.

Het feit dat Art aan iedereen op hetzelfde moment een andere boodschap gaf (ieder duo krijgt enkel hun eigen namen te horen) toont aan dat het gaat om een voorgeprogrammeerd clipje dat men in de opnames verwerkt heeft. Dat ze die beelden ook effectief verworven hebben, is duidelijk omdat ze die in het begin kunnen tonen.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #358 Gepost op: 13-01-2018, 15:21:53 »
Het enige wat ik nu echt kan verzinnen met de omgekeerde koning en koningin (naast de Deen) zou slaan op wat Ron zei. 'Laat mij maar links liggen.' Op het schaakbord staat de koning namelijk ook opeens links van de koningin. Maargoed, ik kan me niet voorstellen hoe ze dit in de praktijk wilden uitvoeren. Bovendien moet Ron echt terugkomen als het een hint is.

Toch leuk als je zelf niet geloofd in je eigen theorieën.  ::trots::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #359 Gepost op: 15-01-2018, 21:18:20 »
Simone en Bella. aflevering 1. aanwijzingen waterorgel met kleuren of paartijd. Waar zouden ze naar toe gaan? En toevallig al een waterorgel gezien. En toevallig liggen daar de jokers. Toevallig is het waterorgel de aanwijzing voor Simone. Nou vul het verder zelf maar in.