Auteur Topic: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart  (gelezen 70393 keer)

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #120 Gepost op: 6-01-2018, 23:43:31 »
aflevering luid: Een verhaal apart...

ik heb geluisterd naar wat de kandidaten in de biecht vertelden, maar hier was niet zo veel op aan te merken wat anders was (al is Jean-Marc geloof ik de enige geweest die vertelde hoe een mol zich zou gedragen)

over dat zelfde team gesproken, in vergelijking tot de andere teams is het verhaal over hun eerste opdracht toch wel wat aparter dan dat van de anderen...


t begin van de aflevering was ook apart in vergelijking met andere seizoenen maar wouw wat leuk bedacht!

Is t raar dat ik Art nog altijd verdenk als mol? hij gedraagd zich zo verdacht...
« Laatst bewerkt op: 6-01-2018, 23:45:29 door Sanne97 »
"niets is wat het lijkt"

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #121 Gepost op: 6-01-2018, 23:48:04 »
Ik heb het idee dat we nog iets over het hoofd zien met die tv’s die aanstaan. Zal daar ook iets achter zitten?

Het enige wat ik kan bedenken is dat de programma's die opstaan een rol spelen, maar mijn buikgevoel zegt dan weer: 'Leg dat in aflevering 10 maar eens uit dat die show in het Armeens een hint gaf naar de Mol'.

De volgorde waarin ze voorkwamen in het begin was trouwens: Armenië, Azerbeidzjan, Rusland, Oekraïne en Kazakhstan. Dat was niet de volgorde waarin de kandidaten hun kamers binnen kwamen trouwens.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #122 Gepost op: 7-01-2018, 00:06:04 »
Het LG-logo op de televisie van Stine en Emilio (03:20) is in spiegelbeeld, terwijl het Mol-logo dat op hun tv verschijnt niet in spiegelbeeld is... Alle andere logo's zijn ook normaal weergegeven.

Logische verklaring zou kunnen zijn dat het spiegelbeeld beter is voor het shot op een of andere manier (vraag me niet waarom). Het Mollogo is in de montage erin geëdit, zodat het voor de kijker scherp is en zonder beeldschermruis (het blijf natuurlijk een beeldscherm en dat werkt op tv niet altijd even prettig) Hetzelfde gebeurd bij de groene en rode schermen, deze worden ook later in de laptop gemonteerd om een beter beeld te creëren voor de kijker.

Daarom kan het dat het logo in spiegelbeeld is en het beeld niet.

Wat wel vreemd is, is dat op 03:55 het logo bij Stine en Emilio wel gewoon normaal staat (zie afbeelding).
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #123 Gepost op: 7-01-2018, 00:06:34 »
een zeer geslaagde eerste aflevering , de mindfuck was iets minder groot hier omdat er vooraf al iets te doen was over de locatie en er dus al geopperd was dat ze niet allemaal samen zouden zijn.  de gangen gaven al weg dat ze niet in  t zelfde hotel waren, maar dat t dan ook nog andere landen waren, mooi gedaan.

voor mij verdachte momenten: hoe vaak mensen die iets zoeken, iets voorbij kunnen lopen??
                             hoe iemand uit wid m18? m18 als tip voor locatie haalt en dit niet doorbelt naar de rest
                             dat sommige deelnemers de taal beter spreken dan anderen ( voorkennis???)

iets om over na te denken: als Mol weet je dat je in verschillende landen zit, moet je dit dan wel of juist niet ter sprake brengen?? mijn 1e ingeving is ja dit moet je voor het verwarringseffect wel ter sprake brengen

verwachting naar afl 2, terugkeer ron en idd 2 exits volgende week




Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #124 Gepost op: 7-01-2018, 00:07:03 »
Terwijl we Jean-Marc horen biechten over de beste strategie van de Mol, zien we op dat moment een schaakbord (zeer bekend strategisch bordspel) en een wel heel bijzondere klok die naar het universele logo van een metro (waar leeft de Mol, ja onder de grond) wijst. De klok staat ook op 1 minuut over 8. 18! Jean Marc is de 18e Mol?

Mooi gevonden!  ::ok::


Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #126 Gepost op: 7-01-2018, 00:33:15 »
Geweldige eerste aflevering!  ::bravo::  

En ik heb erg genoten van de combi Jean-Marc en Jan  ::ok::

Olcay lekker voortvarend te werk  ::ok:: Emilio geniet zichtbaar  :)
...maar soms even niet :)

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #127 Gepost op: 7-01-2018, 00:41:33 »
De titel van deze supermooie aflevering "een verhaal apart" slaat misschien alleen maar op het feit dat de vijf duo's apart van elkaar een verhaal moesten oplossen om drie opdrachten te voltooien.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #128 Gepost op: 7-01-2018, 00:47:24 »
Het lijkt me overigens een hele leuke, fanatieke groep die er écht voor wil gaan  ::bravo::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #129 Gepost op: 7-01-2018, 00:53:57 »
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/video/exclusief-fragment-afl1/

tof dat er exclusieve fragmenten zijn, geeft altijd eerst meer diepgang. opvallend de reacties of het gebrek eraan van olcay, emilio en in mindere mate loes, als ze erachter komen dat ze allemaal elders zitten

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #130 Gepost op: 7-01-2018, 01:24:38 »
Nog iets vreemds.


In de promo zagen we afgelopen week een opdracht waarin Art vraagt; Wil je nú al weten Wie de Mol
Is? en daarbij hoofd shots van i.i.g. Loes, Ruben, Jan, Emilio en Stine.
Deze opdracht is deze week niet voorbij gekomen maar in de vooruitblik naar aflevering 2
zie ik ook geen link. We zien een opdracht op de markt, een opdracht in de steengroeve en een opdracht in een theater.
Nu hoeft ‘nu al weten’ niet perse op aflevering 1 te slaan maar ik had hem eigenlijk al deze week verwacht, of op z’n minste volgende week. Maar waarschijnlijk dus pas in aflevering 3.
Gek dat ze die promo hebben laten zien, aangezien de kans dus klein is dat die opdracht er volgende week inzit en we dus al 5 mensen kunnen afstrepen die zeker doorgaan. Misschien gebeurt er nog iets met Ron maar anders zouden Olcay, Simone, Jan Marc en Bella volgende week op de benauwde stoelen zitten. Of trek ik hier foute conclusies?

anoniem 24971

  • Gast
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #131 Gepost op: 7-01-2018, 01:45:10 »
Prachtige aflevering. Wat ons als eerste opviel: niets - helemaal niets - uit de promo was deze aflevering te zien. Toen we vier mensen de test zagen maken wisten we dat Ron of Jean-Marc eruit moest, omdat Loes en Jan beiden in de promo te zien waren. Doet me vermoeden dat dit of een blunder was, of dat de promo voortaan gewoon een promo voor het programma is en niet voor een aflevering specifiek.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #132 Gepost op: 7-01-2018, 01:53:23 »
Een Verhaal Apart = gewoon EVA toch.. rinkelt daar een belletje?

anoniem 24971

  • Gast
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #133 Gepost op: 7-01-2018, 01:58:32 »
Een Verhaal Apart = gewoon EVA toch.. rinkelt daar een belletje?

EVA. Vooral in hoofdletters doet me dat denken aan het televisieprogramma A'dam-E.V.A.: Amsterdam en Vele Anderen. Loes had daar een rolletje in in het eerste seizoen als actrice Loezelot Schipper. Of ze in Amsterdam woont weet ik niet, maar dat zou wel iets kunnen zijn.

Offline FENERIST

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #134 Gepost op: 7-01-2018, 03:55:07 »
WOW!!!   ::oink::

Wat een ongelooflijk goede openingsaflevering! Beste openingsaflevering ooit!

En dan die geweldige twist! Eat your heart out M. Night Shyamalan!

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #135 Gepost op: 7-01-2018, 08:32:50 »
...Ron... Er moet dus nog iets komen, maar we hebben wel zijn rode scherm gezien.
Iets wat we bij Paul (2007) en Tim (2013) niet hebben gezien destijds.
Dus het is nog even bedenken wat hier de bedoeling van is.
Bij Gijs (2005) en Richard (2006) kregen we wel rode schermen te zien en die kwamen ook terug dus zo ingewikkeld hoef het niet te zijn.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #136 Gepost op: 7-01-2018, 08:34:33 »
Is t raar dat ik Art nog altijd verdenk als mol? hij gedraagd zich zo verdacht...
Ja, dat is raar.
En voordat je het vraagt: nee, er zijn dit jaar geen twee mollen.

Zo, dan hebben we dat voor dit seizoen ook weer gehad.

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #137 Gepost op: 7-01-2018, 09:23:36 »
Ik vraag me af of er misschien een hint in de tv-shows aan het begin zou zitten, die waren wel erg prominent aanwezig.

Dit kan natuurlijk ook een soort foreshadowing zijn geweest, waarin we dus 5 verschillende landen zien.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline MaliceB

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #138 Gepost op: 7-01-2018, 10:01:20 »
In de app zijn de mensen die oa gespreid hebben op Ron gedeeltelijk hun punten kwijt. En de mensen die volledig hun punten op Ron hebben gezet doen niet meer mee met het spel. Hoe gaan ze dat dan doen als Ron toch weer terug komt....? ???

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #139 Gepost op: 7-01-2018, 10:02:14 »
Buiten dat het beeld dat gespiegeld is (gebeurt wel vaker, omdat het beter uitkomt voor het shot) valt me bij Stine en Emilio op dat de ondertitels bij de eerdere shots zijn weggeblurred, maar op 5:35 niet. Vergeten of hint?
Ik krijg het helaas niet scherper
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit