Auteur Topic: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart  (gelezen 70490 keer)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #240 Gepost op: 8-01-2018, 13:11:29 »
(sorry herhaling, had te laat gezien dat iemand hiermee al aan t werk was geweest)
Haha, inderdaad. Dat was ik zelf
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #241 Gepost op: 8-01-2018, 13:16:44 »
Haha, inderdaad. Dat was ik zelf

ja precies  ::rofl::

dan was t een dubbel check  ::tandpastasmiley::

die tv beelden vielen me gisteren ook al op (ja ik heb gisteren pas gekeken)
toch wel een dingetje hoor...

btw heeft iemand het officiële molboekje 2018 in bezit? ik vraag me nog altijd af wat voor soort dingen daar instaan...
"niets is wat het lijkt"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #242 Gepost op: 8-01-2018, 13:25:29 »
Daar stond dus heel nadrukkelijk niet in wat we sinds zaterdag weten. De redactie van het boekje heeft er zeer terecht op geanticipeerd, dat de verrassing van aflevering 1 in het water zou vallen, als er ineens 6 nieuwe landen in het boekje zouden opduiken.


Voor het overige is het te vergelijken met voorgaande boekjes (interviews., ''mijmeringen'' van Art, etc.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #243 Gepost op: 8-01-2018, 13:59:53 »
Even over het algemeen, ik heb wel het idee dat sommige kandidaten heel erg bevoordeeld waren met waar de enveloppe/de jokers/de kluis was. Bijvoorbeeld:

Gemakkelijk te bereiken:
Bella en Simone - de kluis. Die stond onderaan de berg. Hadden ze ook bovenaan kunnen zetten.
Emilio en Stine - de jokers. Was slechts verstopt aan de andere kant van een pilaar. Ga je redelijk makkelijk zoeken.
Olcay en Ruben - het geld. Was op een super opzichtige plek neergezet. Echter ik zou er niet komen door mijn vogelangst :P maar wel gemakkelijk te vinden.
Olcay en Ruben - de kluis. We hebben niet echt kunnen zien hoe lang zij hiernaar hebben gezocht maar lijkt heel opzichtig er neer gezet aangezien Olcay gelijk zegt "kijk daar!"

Enigszins gemakkelijk te bereiken/lastig in te schatten:
Loes en Ron - het geld. Was gemakkelijk te zien alleen er stonden veel toeristen voor.
Emilio en Stine - de kluis. Ze doen er een behoorlijke poos over maar misschien is dit wel zo ge-edit. In ieder geval lijken de kluis en de omgeving een beetje dezelfde kleur te hebben.

Moeilijk te vinden:
Emilio en Stine - het geld. De meest frappante van het stel. Op een 26 km lange boulevard één geldenveloppe vinden? Zo goed als onmogelijk.
Jan en Jean-Marc - de kluis. Bovenop het klooster de kluis neerzetten is een lastige plek. Als ik het goed begreep stonden Jan en Jean-Marc wel op tijd onderaan het klooster dus hadden ze het dan heel misschien wel op tijd gehad?
Bella en Simone - de jokers. Op een relatief onzichtbare plek gezet, om een reuze fontein dus was heel moeilijk te vinden.

Dus in mijn ogen hebben Ruben en Olcay echt voordeel gehad met hun locaties. Maar bijv. Emilio en Stine hadden op de 26 km lange boulevard echt onbegonnen werk in de handen.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #244 Gepost op: 8-01-2018, 14:02:34 »
Voor het overige is het te vergelijken met voorgaande boekjes (interviews., ''mijmeringen'' van Art, etc.

t probleem bij mij is dus dat ik nooit zo'n boekje heb gehad, of gezien  ::rofl::
is t de moeite waard om te kopen, weet je door het boekje meer dan de mensen die alleen maar widm kijken?
"niets is wat het lijkt"

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #245 Gepost op: 8-01-2018, 14:25:10 »
Dus in mijn ogen hebben Ruben en Olcay echt voordeel gehad met hun locaties. Maar bijv. Emilio en Stine hadden op de 26 km lange boulevard echt onbegonnen werk in de handen.

Dat voordeel voor Ruben en Olcay valt behoorlijk goed mee hoor. De jokers lagen bijvoorbeeld boven op een heuvel waar ze met een kabelbaantje naartoe moesten (zie locatietopic). Bovendien lag de Zenkov-kathedraal met het geld niet zo dicht bij de locatie van de kluis, er moesten dus behoorlijk wat taxi-kilometers afgelegd worden.

Kandidaten zijn laat aangekomen in Tblisi
Op het moment van dit shot lijken Olcay en Ruben te arriveren.

Shota Rustaveli Tbilisi International Airport
Datum 19 mei 2017 | 21:45:01

International Arrival 
21:20 | CZ 6039 | Urumqi-Beijing (China) | Delay 4 hr.
21:40 | KC 139 | Almaty (Kazachstan) | Landed
23:20 | A9 786 | St. Petersburg-Led (Rusland) | Delay
23:40 | A9 927 | Vnukovo (Moskou, Rusland)
23:55 | PS 517 | Kiev (Oekraïne) | On Time
00:20 | QR 255 | Doha (Qatar) | On Time
01:15 | PRV 001 | Tel Aviv (Israël)
02:00 | SU 1892 | Cov-Sheremetyevo (Moskou, Rusland)
02:20 | KK 6794 | Istanbul-Ataturk (Turkije)
02:50 | B2 735 | Minsk (Wit-Rusland)


Jij lijkt me veel bezig met dingen waar ik me ook graag mee bezig hou. Goed zo. ;D

Je kan trouwens de vertrekuren van de vluchten uit Bakou en Jerevan zien op de tickets. De vrouwen vertrokken om 18:00 in Jerevan en zullen er dus al heel lang zijn op het moment van die beelden, maar Stine en Emilio vertrokken om 20:10 in Bakoe. Het is dus mogelijk dat ze net een twintig minuten geleden geland waren op het moment van de beelden.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #246 Gepost op: 8-01-2018, 14:40:42 »

Jij lijkt me veel bezig met dingen waar ik me ook graag mee bezig hou. Goed zo. ;D

Je kan trouwens de vertrekuren van de vluchten uit Bakou en Jerevan zien op de tickets. De vrouwen vertrokken om 18:00 in Jerevan en zullen er dus al heel lang zijn op het moment van die beelden, maar Stine en Emilio vertrokken om 20:10 in Bakoe. Het is dus mogelijk dat ze net een twintig minuten geleden geland waren op het moment van de beelden.
Tja, ik heb het niet zo op uitspraken, lichaamstaal en dergelijk. Ik ben meer van de getallen en feiten
Ik zal het nog sterker maken: Heb zojuist een mailtje gestuurd naar Tblisi Airport voor het opvragen van vluchtgegevens 19/20 mei :) Zal er niet veel uithalen (als ik het krijg), maar... wie weet
« Laatst bewerkt op: 8-01-2018, 14:44:20 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #247 Gepost op: 8-01-2018, 14:43:54 »
Ik zal het nog sterker maken: Heb zojuist een mailtje gestuurd naar Tblisi Airport voor het opvragen van vluchtgegevens 19/20 mei :) Zal er niet veel uithalen (als ik het krijg), maar... wie weet

Jij gaat een pak verder dus. Ik beperk me tot wat openbaar op het internet staat. ;D

Bovendien hou ik de mogelijkheid open dat het gecharterde vluchten zijn en dat ze niet op het scherm in de luchthaven staan. Bovendien is het belangrijkste stukje info dat we hebben de aankomstdag omdat je daar in de toekomst mogelijk andere dingen mee kan checken.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #248 Gepost op: 8-01-2018, 14:45:46 »
Jij gaat een pak verder dus. Ik beperk me tot wat openbaar op het internet staat. ;D

Bovendien hou ik de mogelijkheid open dat het gecharterde vluchten zijn en dat ze niet op het scherm in de luchthaven staan. Bovendien is het belangrijkste stukje info dat we hebben de aankomstdag omdat je daar in de toekomst mogelijk andere dingen mee kan checken.
Klopt. Eerder dacht ik al dat de theateropdracht op 20 mei zou zijn (volgens een foto op instagram van een bezoeker op 20 mei). Dat lijkt dus te kloppen
« Laatst bewerkt op: 8-01-2018, 14:47:28 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #249 Gepost op: 8-01-2018, 15:46:03 »
Bovendien hou ik de mogelijkheid open dat het gecharterde vluchten zijn en dat ze niet op het scherm in de luchthaven staan. Bovendien is het belangrijkste stukje info dat we hebben de aankomstdag omdat je daar in de toekomst mogelijk andere dingen mee kan checken.
Ik schat die kans niet al te groot. Enerzijds omdat zover ik weet de 'normale' chartervluchten gewoon op het aankomstbord komen te staan (in ieder geval toch op Schiphol?), anderzijds omdat een soort 'privé'-vlucht aardig in de papieren gaat lopen. Ik neem toch aan dat men niet even een ton of meer gaat neerleggen om de molloten om de tuin te leiden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #250 Gepost op: 8-01-2018, 15:54:21 »
Ik schat die kans niet al te groot. Enerzijds omdat zover ik weet de 'normale' chartervluchten gewoon op het aankomstbord komen te staan (in ieder geval toch op Schiphol?),

Dat wist ik dus niet zeker. Als het klopt wat je zegt dan kan dat deel van mijn opmerking dus de prullenmand in.

anderzijds omdat een soort 'privé'-vlucht aardig in de papieren gaat lopen. Ik neem toch aan dat men niet even een ton of meer gaat neerleggen om de molloten om de tuin te leiden...

Nee, ik zou het niet zien als een manier om molloten om de tuin te leiden, maar mogelijk is er een praktisch nut voor. Anderzijds is het dan absurd om stoelnummers te hebben die ver uit elkaar zitten voor de 2 kandidaten.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #251 Gepost op: 8-01-2018, 16:17:40 »

<knip>

Anderzijds is het dan absurd om stoelnummers te hebben die ver uit elkaar zitten voor de 2 kandidaten.

Lijkt me niet. Ik denk dat de tickets in de kluizen huisvlijt is van de crew. Ze zullen heus niet de echte tickets in een kluisje in het midden van een grote stad laten slingeren. Ook heb je een eenheid in de tien tickets en kan je iets doen met de stoelnummers en code. Volgens mij was iemand al bezig met de letters, maar misschien dat getallenliefhebbers iets met de stoelnummers kunnen?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #252 Gepost op: 8-01-2018, 16:28:19 »
Lijkt me niet. Ik denk dat de tickets in de kluizen huisvlijt is van de crew. Ze zullen heus niet de echte tickets in een kluisje in het midden van een grote stad laten slingeren. Ook heb je een eenheid in de tien tickets en kan je iets doen met de stoelnummers en code. Volgens mij was iemand al bezig met de letters, maar misschien dat getallenliefhebbers iets met de stoelnummers kunnen?


Dat waren ikzelf en nog iemand inderdaad. ;D

Dat het niet de echte tickets zijn, daar ben ik het mee eens. Het zijn duidelijk knutselstukjes van de productie. De vluchtnummers zijn ook zeker vals. Al kan ik geen reden bedenken waarom het niet de echte stoelnummers zouden zijn, want daar kan ik echt niks mee.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #253 Gepost op: 8-01-2018, 16:53:57 »
We krijgen later nog de woordzoekerpuzzel. Misschien corresponderen de stoelnummers wel met de zoveelste letter in die puzzel? Iets om in achterhoofd te houden tot we de hele woordzoeker te zien krijgen.

edit: onder het motto van: 'daar zitten de letters'
« Laatst bewerkt op: 8-01-2018, 16:55:48 door Niuno »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #254 Gepost op: 8-01-2018, 17:18:25 »
Rood was rood. Maar dit jaar zouden ze het anders doen volgens Art. Dit kan ook op eventuele rode schermen wijzen, denk ik...

Ron voltrekt zelf zijn eigen executie. Een tikfoutje zou ik wel grappig vinden.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #255 Gepost op: 8-01-2018, 17:20:15 »
Trouwens nog een reden waarom Ron meegaat naar Tbilisi;
De 'echte' tickets zijn natuurlijk van te voren al geboekt, dat doe je niet de dag zelf. En, weggooien is zonde.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Masman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #256 Gepost op: 8-01-2018, 17:21:27 »
Het viel me op dat het LG-logo op de TV bij Emilio en Stine gespiegeld is, terwijl het beeld op de TV wel normaal is. Weet niet of dat wat hoeft te betekenen, maar het lijkt me niet dat die TV's zo uit de fabriek komen.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #257 Gepost op: 8-01-2018, 17:24:26 »
Ook op die foto is een fout gemaakt. Op A1 moet wit staan.

Zo zie je hoe snel zo'n fout gemaakt is. Een onschuldig foutje blijft voor mij waarschijnlijk maar natuurlijk is dit WIDM en moet je een hint niet uitsluiten. De vondst dame D1 -> Stine is heel leuk!

Dame bekent kleur, was het toch?

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #258 Gepost op: 8-01-2018, 17:27:47 »
We krijgen later nog de woordzoekerpuzzel. Misschien corresponderen de stoelnummers wel met de zoveelste letter in die puzzel? Iets om in achterhoofd te houden tot we de hele woordzoeker te zien krijgen.

edit: onder het motto van: 'daar zitten de letters'

Lijkt me niet waarschijnlijk. Het grid van de woordzoeker is (als het vierkant is) 16x16. De stoelnummers 19F en 21B passen daar niet in.
Misschien dat er met paardensprongen (schaken) nog iets leuks uit kan komen.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #259 Gepost op: 8-01-2018, 17:29:19 »
Lijkt me niet waarschijnlijk. Het grid van de woordzoeker is (als het vierkant is) 16x16. De stoelnummers 19F en 21B passen daar niet in.
Misschien dat er met paardensprongen (schaken) nog iets leuks uit kan komen.
Maar op de stadskaarten is weer met de coördinaten geknoeid. Zouden we daar nog iets mee kunnen anders? ???
...óf niet!