Poll

Wie is... NIET de Mol?

Jan Versteegh
18 (17.5%)
Olcay Gulsen
28 (27.2%)
Ruben Hein
57 (55.3%)

Totaal aantal stemmen: 77

Auteur Topic: Wie is de Mol NIET? poll  (gelezen 44051 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #160 Gepost op: 24-02-2018, 23:18:46 »
3 recalcitrante mensen stemmen op Simone ::rofl::

Moest toch wat om wraak te nemen op de exit van Stine  :P

Niet dat het bij mij ooit tot de overweging heeft geleid haar exit te zien aankomen though  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #161 Gepost op: 24-02-2018, 23:20:25 »
Ik durf niet te stemmen dit keer. Dit is zo'n raar seizoen, dat alle drie ze het nog kunnen zijn!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #162 Gepost op: 24-02-2018, 23:42:37 »
Ik heb menig week alleen "Jan" gestemd. Het zal toch niet ....
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #163 Gepost op: 25-02-2018, 01:35:10 »
Ik ook altijd met m'n bijdehante opmerkingen :-X ::rofl::

Ik kies er nu voor om niet te stemmen, want eigenlijk kunnen ze het in principe alle 3 zijn ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #164 Gepost op: 25-02-2018, 06:27:45 »
3 recalcitrante mensen stemmen op Simone ::rofl::
En daar was ik er eentje van  :)
En ik ook  ;D
En nummer 3 is ook gevonden! ;D. Maar last minute hebben zich nog wat meer mensen aangesloten.

Voor de komende aflevering moet ik nog eens heel goed nadenken, want ik had eigenlijk een finale van 4 verwacht. Ook een beetje typisch dat Art in eerste instantie niets zei over test en executie, alsof de uitzending als het moest ook met de opmerking van Jan had kunnen eindigen. Bere-interessant seizoen, hoe dan ook!
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 06:41:41 door Newbie2 »

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #165 Gepost op: 25-02-2018, 16:24:59 »
En nummer 3 is ook gevonden! ;D. Maar last minute hebben zich nog wat meer mensen aangesloten.

Het waren er inderdaad toch wat meer dan drie ;), maar toch een absolute minderheid

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #166 Gepost op: 26-02-2018, 15:38:12 »
Ik stem deze week ook niet. Ik kan ze geen van allen uitsluiten op dit moment...
Dat heb ik werkelijk nog nooit gehad!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #167 Gepost op: 26-02-2018, 15:58:45 »
Olcay en Ruben waren de eerste twee die ik heb afgestreept. (Net als simone, maar die streep heb ik later toch uitgegumd) Dus inmiddels ben ik wel weer 100% zeker. Al blijft niets wat het lijkt natuurlijk. Ik heb nog nooit ervaren dat mijn zekerheid naar huis moest of in de finale niet de mol bleek te zijn. (Oké, Alex Klaassen dan,  maargoed.. toen was ik nog maar 7) Stiekem hoop ik daar nog op. Niet dat ik het altijd goed had, maar in andere gevallen was ik nooit volledig zeker.
Ruben zou ik bijzonder raar vinden, hij heeft het meest van iedereen verdiend. Olcay zou geniaal zijn, maar daar geloof ik niet echt in. Als blijkt dat de 'plasmomenten' molacties zijn, dan ga ik mezelf nog een aantal keer voor de kop slaan.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 16:02:55 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #168 Gepost op: 26-02-2018, 16:04:36 »
als olcay het is moeten de eerste hulp afdelingen dubbel bemand worden. Mensen eten schoenen, petten en bezems op. Mensen springen in dichtgevroren vijvers of slaan hun zelf voor de kop.

Doe maar niet ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #169 Gepost op: 26-02-2018, 16:28:23 »
Ik durf niemand meer uitsluiten.

Offline mollina543

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #170 Gepost op: 26-02-2018, 16:52:57 »
Ik heb op Ruben gestemd, maar dat is vooral wishful thinking ::rofl:: niemand is meer echt uitgesloten op dit punt

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #171 Gepost op: 26-02-2018, 17:41:17 »
Ik heb een overzicht gemaakt met opvallende momenten met wat mij betreft onmolse acties. Na het vertrek van Simone weet ik niet wie ik moet verdenken, dus ga ik even op zoek naar de twee niet-mollen die er nog tussen zitten.

Afl 1
Vijf landen
- Olcay en Ruben gaan eerst naar de geldlocatie, terwijl de jokerlocatie ook een eenvoudige optie zou zijn waar een kandidaat geen onderscheid tussen kan maken. Een mol zou toch altijd eerst naar de jokerlocatie sturen? Aan de andere kant zijn ze hier wel met z'n tweeën en kan het zijn dat ze de geldlocatie sneller konden vinden.
- Olcay roept direct als ze binnenkomen: "op de achterkanten van de bios MOET iets staan!". Zou de mol dit zo snel opmerken? Aan de andere kant kan het wel getuigen van voorkennis.
- Jean-Marc lost het puzzeltje op met Tbilisi. Jan stelt vervolgens voor om die info voor zich te houden, terwijl achteraf bleek dat die info echt niet moeilijk zou zijn. Probeert Jan (omdat hij niet weet wat er gaande is) hier zichzelf verdacht op te stellen naar de rest? Het lijkt in ieder geval op een onnodige poging om verdenking op je te krijgen. Aan de andere kant zou het ook een molactie kunnen zijn.
- De reactie van Ruben als hij ontdekt dat ze in verschillende landen zitten lijkt haast niet gespeeld.

Afl 2
Wisselgeld
- Olcay neemt de controle en pakt alleen een biljet uit een envelop in plaats van de hele envelop. Ondanks dat het verdacht oogt naar de rest toe, is dit een onnodige molactie. Verder is zij degene die opmerkt dat de laatste geldwissel nog gedaan moet worden.
Aanschuiven
- Aangezien dit op voorhand bepaalde opdracht was (dat het ging falen) lijkt het me niet nuttig om hier opvallende situaties uit te halen.
Graven
- Ruben lijkt de regie van Jan te verstoren. Dit wordt overduidelijk extra lang in beeld gebracht. Ligt dit er dan niet te dik bovenop? Idem voor Olcay die moest plassen.

Afl 3
Tijd is geld
- Ruben gaat in de 50 euro auto en wordt gepakt. Waarom zou je als mol in die positie willen zitten?
- Jan's auto gaat stuk (eenvoudige manier om gepakt te worden), maar krijgt 'm last-minute toch nog aan de praat. Daarna duwt hij de auto over de finish. Dat zou een mol nooit doen toch?
Kwestie van vertrouwen
- Olcay liegt over inhoud van haar bakje en pakt zelf ook -500, van Ruben weten we niets over de inhoud van zijn bakje en Jan gaat mee in de tactiek van Simone om te zwijgen en laat Simone -500 pakken. Ze zijn dus alle drie niet echt kandidaats bezig hier.
Molcast
- Je ziet te weinig wat de drie hier doen, dus hier heb je niet veel aan.
Test
Bella maakte bij Annemieke bekend dat ze op Ruben zat, dan kan Ruben het niet zijn toch?

Afl 4
Tunnelvisie
- Olcay ontdekt één van de foto's (beelden), zou een Mol dat wel doen? Of wist ze al dat het toch al zou mislukken?
Niets is wat het lijkt
- Olcay merkt op "het is vrij lelijk en vrij erg, maar ik denk dat iedereen hetzelfde heeft gedaan". Geeft ze hiermee aan dat ze voor de groepsvrijstelling heeft gekozen want voor geld kiezen is toch niet lelijk en erg? Dat zou betekenen dat het 4-3 is geweest en zowel Jan als Ruben voor geld moeten hebben gekozen. Zijn zij dan niet de mol?
Rode draad
- Als het waar is dat Emilio geld naar de overkant heeft gebracht lijkt het me logisch dat de Mol zo lang mogelijk wacht met gaan (in ieder geval tot de Mol ziet dat het geld al weg is). Jan gaat al voor Emilio (als eerste zelfs), is hij dan niet de Mol?

De rest komt in de volgende post!







Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #172 Gepost op: 26-02-2018, 17:41:47 »
Afl 5
Circus
- Jan en Ruben voltooien het balletje balletje spel zonder problemen. Zijn zij dan niet de Mol?
- Ruben gaat onder het hoogste bedrag (100 euro) door met limbodansen. Zou een mol dat doen?
Chaos
- Ruben mag het geld verdelen en geeft dit aan "snelle" kandidaten. Doordat hij penningmeester is geworden heeft hij geen invloed op het resultaat. Zou een mol dat wel willen?
- Jan had 2 jokers en als mol zou hij de route weten. Toch was hij snel af. Een mol zou de jokers toch snel over de finish krijgen?
- Ruben liegt naar andere kandidaten toe dat hij er ook jokers mee zou verdienen als er iemand met jokers over de finish zou gaan. Waarschijnlijk om zichzelf verdacht te maken, want hij verklaart hiermee niet zijn keuze om Jan jokers te geven. Een mol zou toch niet op zo'n onnodige manier verdenking op zich willen halen?
Woordzoekers
- Als de opdracht bijna klaar is merkt Ruben op dat ze Executie nog niet hebben afgestreept. Een mol zou dat toch niet zeggen?

Afl 6
Sleutelpositie
- We zien dat Jan geld pakt in een kamer terwijl hij daar alleen is. Een mol zou dat geld toch niet naar de groep brengen?
- Ruben vindt de aanwijzing dat er geld in kamer ... ligt. Vervolgens deelt hij die info met Jan, terwijl hij dit ook niet had kunnen doen.
Lada's
- Alle drie vullen ze zo snel mogelijk de auto's, waardoor er weinig bij kan bij de tweede keer vullen. Dus ze zijn hier alle drie niet echt kandidaats bezig.
Groen/Rood
- Olcay beantwoordt de laatste vraag (bewust?) fout, waardoor Simone haar scherm te zien krijgt. Als kandidaat begrijpelijk, maar als mol had ze net zo goed het juiste antwoord kunnen geven om Simone te redden en goodwill te kweken.

Afl 7
Oplichten
- Olcay verblijft in de controlroom en heeft zo amper invloed op de opdracht. Een mol zou toch zich willen bemoeien met de opdrachten? Ook heeft ze geen enkele levenstijd naar nul laten lopen.
- Jan lost zonder veel moeite de opdracht met de kabels op en doet als eerst een lamp in het midden van de lampenopdracht, waardoor deze aan gaat en de opdracht bijna dreigt de lukken. Zou een mol nooit doen toch?
Praten als brugman
- Hier is het niet goed te zien welke acties nou goed en welke fout zijn.
Perongeluk
- Het pakketje dat we zien vallen valt uit de middelste coupé. Je ziet op dit moment Jan in het andere tussenstukje staan. Hij kan dit dus niet hebben gedaan toch? Aan de andere kant kan het ook een ongeluk zijn geweest.

Afl 8
Geluids mix
- Ruben corrigeert twee keer een foute combinatie en keurt het voorstel van Olcay af om koor 5 ergens bij de mixen. Een mol zou dit toch niet doen?
Caraoke
- Er worden 3, 4 en 5 goede antwoorden gegeven door respectievelijk Ruben, Olcay en Jan. Jan en Ruben raden zelfs de bonusnummers goed. Het lijkt dus alsof ze alle drie hier goed hun best hebben gedaan. De Mol zal wel degenen die hij "fout" heeft gedaan als molactie aanmerken uiteindelijk. Jan heeft echter geen titels fout geraden. Is hij dan niet de Mol?
Geldstroom
- Ruben haalt hier niets binnen en het is onzeker of Olcay of Jan de negatieve koker(s) heeft gepakt. Er is dus niet veel onmols gedrag op te merken hier.

Totaal aantal onmolse acties
Jan: 10
Olcay: 7
Ruben: 12

Dit is wat ik aan onmolse acties heb gevonden. Als jullie hieronder er nog meer aan kunnen toevoegen kunnen we misschien wel de niet-mollen eruit halen. Uiteraard zijn onmolse acties ook soms als mols te zien (omdat het wordt gedaan om vertrouwen te wekken o.i.d.), maar dat zal de mol niet nonstop doen denk ik.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 17:56:56 door Geel scherm »

Offline Starlynk

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #173 Gepost op: 26-02-2018, 17:51:53 »
In aflevering 6 groen/rood beantwoord Olcay de laatste vraag (bewust?) fout, waardoor Simone haar scherm te zien krijgt. Als kandidaat begrijpelijk, maar als mol had ze net zo goed het juiste antwoord kunnen geven om Simone te redden en goodwill te kweken (en er moest nog een aflevering zijn waarin iedereen doorging, dus waarom zou de mol dat in gevaar brengen?)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #174 Gepost op: 26-02-2018, 18:09:25 »
Ik had deze drie tot aan de aflevering 7 allemaal al doorgestreept  ::), dus ik stem gewoon op niemand.  ;D
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #175 Gepost op: 26-02-2018, 21:00:07 »
als olcay het is moeten de eerste hulp afdelingen dubbel bemand worden. Mensen eten schoenen, petten en bezems op. Mensen springen in dichtgevroren vijvers of slaan hun zelf voor de kop.

Doe maar niet ;)

Dat zou ik juist bij Ruben hebben. Als hij het is heeft het programma compleet afgedaan, en met Jan hetzelfde, slechts in iets mindere mate. Kortom, dit belabberde seizoen kan enkel nog door Olcay gered worden  ::bravo::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #176 Gepost op: 26-02-2018, 21:08:12 »
Gezien het feit dat dit forum er dit jaar steeds faliekant naast zit, zal Ruben dan wel juist toch de Mol blijken te zijn.   ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #177 Gepost op: 26-02-2018, 21:21:29 »
Gezien het feit dat dit forum er dit jaar steeds faliekant naast zit, zal Ruben dan wel juist toch de Mol blijken te zijn.   ;)

Het zou ook gelijk de mol zijn die meer verdiend heeft dan zowel de winnaar als de verliezer  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 21:34:35 door molecula »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #178 Gepost op: 26-02-2018, 21:32:26 »
In aflevering 6 groen/rood beantwoord Olcay de laatste vraag (bewust?) fout, waardoor Simone haar scherm te zien krijgt. Als kandidaat begrijpelijk, maar als mol had ze net zo goed het juiste antwoord kunnen geven om Simone te redden en goodwill te kweken (en er moest nog een aflevering zijn waarin iedereen doorging, dus waarom zou de mol dat in gevaar brengen?)

Ik zie dit juist als mols. Ze helpt de productie zo aan spannende tv en de mol wist waarschijnlijk toch al dat Simone groen kreeg. Ook was zij de bepalende factor in de groepsverdeling, waarmee ze zichzelf van de groene groep verzekerde (meest invloedrijke positie).

OT: Geen mening, kunnen we dat ook stemmen?

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #179 Gepost op: 26-02-2018, 21:52:59 »
Het zou ook gelijk de mol zijn die meer verdiend heeft dan zowel de winnaar als de verliezer  ::ohno::
Dit betwijfel ik heel erg. Dat Moltalk een FTM tabel maakt en deelt, vind ik al appart. Dat kan natuurlijk ook gewoon aan mij liggen. Daarnaast heeft Stine gezegd dat FTM eventueel niet de tactiek is dit jaar: "Kijk maar naar mij." Ja, ik weet dat dit niet 100% correct hoeft te zijn, maar dat dit al twee keer aan bod is gekomen, doet mij denken dat wij gewoon heel veel dingen niet gezien hebben die gewoon niet te achterhalen zijn:

Bijvoorbeeld de -500 euro die in aflevering 1 is weggebeld. Simone zegt het in het biecht en is kandidaat? Lijkt mij dat zij het heeft gedaan, maar dit is niet 100% zeker. Waarom is dat dan niet getoond in de aflevering? Geen idee. Waarom zou Jan dit openlijk toegeven in de groep? Om de fanatieke kandidaat te spelen die écht niet naar huis wilde? Vind ik persoonlijk heel erg riskant.
Dan heb je opdracht 3.3, de Molcast, waar 1800 is verdiend, maar 2200 niet verdiend. We hebben de antwoorden nauwelijks gezien, alleen van het stuk waar Olcay begon, waar we ook nog eens 3/4 verschillende handschriften zien waarvan ik alleen die van Ruben en Olcay hebben kunnen achterhalen. Een aantal waren er goed en een aantal fout. Wie de goede antwoorden heeft opgeschreven en wie de foute antwoorden heeft opgeschreven, weten we niet. Nu hebben we het verdeeld, maar als Olcay (bijvoorbeeld) 10 goede antwoorden heeft opgeschreven die Jan haar heeft doorgegeven dan gaat een groot gedeelte van dat bedrag toch naar dit duo. Hetzelfde geldt voor Ruben, maar nu is het gelijk verdeeld omdat we het gewoon niet weten. Dit geldt voor vrijwel 1 opdracht per aflevering.
Daarnaast heb je 4.2 & 4.3. Van de finalisten weten we dus niet wat ze gekozen hebben. Als bijvoorbeeld Jan en Olcay ook voor de 5000 euro hebben gekozen en Ruben niet dan verandert het overzicht en is Ruben opeens niet meer de meest verdienende 'kandidaat'. Hetzelfde geldt voor Olcay of Jan.
Momenteel zijn de bedragen verdeeld zoals getoond in de montage. Dit hoeft, en zeker niet dit jaar, te kloppen. Het kan nog alle kanten op.

Dus dat Ruben het meest verdient heeft van alle drie is vrij interpretabel en ik denk dat we gewoon moeten afwachten tot aflevering 10 en daarna pas kunnen stellen of de tabellen overeenkwamen met wat er echt is gebeurd.  ::hug::
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 21:55:47 door Naty »
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris