Poll

Wie is... NIET de Mol?

Jan Versteegh
18 (17.5%)
Olcay Gulsen
28 (27.2%)
Ruben Hein
57 (55.3%)

Totaal aantal stemmen: 77

Auteur Topic: Wie is de Mol NIET? poll  (gelezen 44052 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #20 Gepost op: 7-01-2018, 17:47:12 »
Bij Ruben, Olcay, Loes, Jean-Marc, Ron en Simone heb ik weinig molvibes op basis van de eerste aflevering. Jean-Marc wist het kompas-in-delen snel te fixen. Ruben kwam met de onthulling: maar we zijn niet in Kiev vriend!  ;D (zou een mol iedereen niet liever in het ongewis laten zodat de tijd sowieso zou verstrijken?) Olcay reageerde nauwelijks op het nieuws itt de rest (weet een mol zich zo in de plooi te houden? Zo ja: chapeau!) Ze gaf iedereen de tip dat achterop twee bio's wat stond  Simone was overijverig bezig en vond WID M 18 zodat ze niet hoefden te bellen, Bella nauwelijks. En dan heb je nog Loes die duidelijk er alles aan deed om toch de kluis te vinden maar die met Ron er niet in slaagde. Lijkt me toch dat je als mol jouw duo bij de kluis wilt hebben zodat je lekker kandidaats over komt bij Art.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #21 Gepost op: 8-01-2018, 18:27:21 »
Ik vond die M 18 juist mols van Simone. Ook ging ze blijkbaar links ipv. rechts het hotel uit terwijl ze dat net gehoord hadden... Bella corrigeerde... ook die jokers niet vinden en niet belangrijk vinden en het geld niet vinden is mols, en ze werd de pas afgesneden met bellen naar Art door Bella, dus ze had wel te maken met een superkandidaat als partner... moeilijk. Ik had heel veel vibe-momenten.

Idemdito bij Ron. Dat tafeltje niet vinden, OK is dan ook aan Loes te wijten, maar zij is dan degene die het dan uiteindelijk WEL ziet zoals ze overal naar toe rent, bijv. het geld. Hij roept in de volle haast alleen maar dingen als "zal ik je op een kopje koffie tracteren?" Het zou wel eens supermol zijn hoor, dus houd ik ok open.

Maar ja, Stine is de mol.

De rest dus niet.




« Laatst bewerkt op: 8-01-2018, 18:28:57 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #22 Gepost op: 8-01-2018, 19:39:13 »
Maar ja, Stine is de mol.

De rest dus niet.

Gezellig hè, in onze tunnel. 
 :D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #23 Gepost op: 8-01-2018, 19:49:46 »
Jean-Marc, Bella, Emilio, Ruben, Jan en Loes

Olcay en Runen zijn geen mol. Dat duo bracht als enige geld binnen.

Susan Visser destijds ook en was de mol.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #24 Gepost op: 8-01-2018, 19:53:45 »
Susan Visser destijds ook en was de mol.

Ja, maar Susan gaf achteraf toe dat dit kwam doordat degene met wie ze een duo vormde gewoon heel goed bezig was en het eigenlijk onvermijdelijk was. Toen dacht ze: 'Wat kan het schelen, het maakt mij mooi onverdacht.'
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #25 Gepost op: 8-01-2018, 20:08:20 »
Ja, maar Susan gaf achteraf toe dat dit kwam doordat degene met wie ze een duo vormde gewoon heel goed bezig was en het eigenlijk onvermijdelijk was. Toen dacht ze: 'Wat kan het schelen, het maakt mij mooi onverdacht.'
dat kan Olcay ook toegeven straks. Zat immers ook in n duo .. wil niet zeggen dat hij nou zo goed zijn best deed maar hij was wel degene die het geld vond. (Olcay is niet mijn mol maar kan haar niet uitsluiten om die reden)
« Laatst bewerkt op: 8-01-2018, 20:24:53 door FS »

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #26 Gepost op: 8-01-2018, 20:35:14 »
Bella, Jan, Loes, Olcay en Ruben vond ik vrij kandidaats, dus heb ik voor nu lichtjes afgestreept.
🜃

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #27 Gepost op: 8-01-2018, 22:21:47 »
Ik heb nog niemand definitief doorstreept, maar een licht potloodstreepje staan bij volgende mensen:

Simone: Ze belt als eerste naar Art, tijdens het eerste halfuur waar dit nog gratis is.
Waarom wacht je als je de mol bent niet 30 min om Art te bellen. Dan heb je toch al 500 euro eruit gespeeld.
Zij vindt dan nog eens (als enige) M18 wat een telefoontje naar Art voorkomt (en dus -1000 euro)

Olcay: zij kijk direct achter de kaarten en wijst nog 2 groepen hierop die dat nog niet gedaan hebben.
(Stine/Emilio en Loes/Ron als ik mij niet vergis en natuurlijk haar groep). Zij zorgt hiervoor dat er
2x2000 euro wordt verdiend. Het feit dat Loes/Ron niet de kluis vinden en dat er 5000 euro afgaat van de telefoonrekening
kan zij dan niet weten.

Loes: zij vinden de kist niet (net zoals Jan/Jean-Marc) maar Jan en Jean-Marc hebben een taxi-chauffeur die niet meewerkte waar dit mede door komt. Loes/Ron had dit excuus niet, ze waren niet eens in de buurt. Als Ron niet terugkomt, komt er een definitieve streep door haar naam. Ik geloof niet dat de mol iemand zo zou elimineren zonder dat er een tweede kans is.

Jan en Jean-Marc: Jan herkent het café van ver, zij hebben als een van de eerste en Tbilisi en de aanwijzingen. Waarom blijf je dan een uur in dat café hangen? Zelfs al mol is dit een groot risico gezien er een kans is dat je als enige duo de kist niet vind, en zo je partner in de problemen helpt. Ze hadden pech met de taxichauffeur dus het kan dat dit een molactie is die niet helemaal uit de verf kwam, dus het is zeer licht.

Ron: Rood gehad dus of hij komt niet meer terug en is het niet of hij komt nog terug (waarschijnlijk optie 2) en dan zijn er 2 opties:
Als de groep beslist of hij kan terugkomen, dan is hij het definitief niet (want de productie gaat de mol volgens mij NOOIT in een scenario zetten waar de beslissing bij de groep ligt. Denk maar aan Tim H. waar de groep kon beslissen om hem te laten steken/vrij te laten of Paul waar de groep hem moest kopen). Indien hij in een scenario zit van Hans uit de Belgische mol (zelf zijn eigen lot in handen hebben) kan het nog wel.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2018, 22:26:19 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline Alebbela

  • Forumlid
Wie is van iedereen het minst verdacht?
« Reactie #28 Gepost op: 11-01-2018, 11:31:35 »
Is er iemand die jullie nu al afgeschreven hebben als mol?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is van iedereen het minst verdacht?
« Reactie #29 Gepost op: 11-01-2018, 11:33:33 »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is van iedereen het minst verdacht?
« Reactie #30 Gepost op: 11-01-2018, 12:07:04 »
Ik mis hier Ron in de opties. Maar inderdaad beschouw ik hem niet bij de onderste 3. Is wel behoorlijk verdacht, en ZEKER als hij TOCH door die 2e aflevering komt. Dus ik zou hem niet aankruisen hier maar wel Bella, Olcay en JM.

Ik vind dit wel een leuke poll erbij hoor, het dwingt je de onderste 3 te nemen. In die andere poll heb ik gewoon IEDEREEN aangekruist behalve Simone en Stine. Nu moest ik toch kieskeuriger zijn.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2018, 12:10:22 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #31 Gepost op: 11-01-2018, 14:44:51 »
Ik vond heel veel mensen in de begin aflevering kandidaats, maar heeft een mol in deze aflevering niet ook veel meer aan een kandidatenhouding?

Want welke kandidaat wil nu een test maken in de eerste aflevering? Het is heel natuurlijk om niet voor het geld te gaan, maar voor het snel oplossen van de kluis-puzzel. En met bellen naar aanwijzingen ging het meeste geld uit de pot. Alleen Simone vond een belangrijke aanwijzing, waardoor niet gebeld hoefde te worden voor het dure tarief. Maar deze deelde ze dan weer niet met de rest...

Dus eigenlijk kan ik op basis van deze eerste aflevering niemand echt afstrepen, maar ik kies toch maar op gevoel voor Ruben en Simone.

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: Wie is van iedereen het minst verdacht?
« Reactie #32 Gepost op: 11-01-2018, 15:00:47 »
Degenen die nadat ze jokers hebben gevonden ook nog naar geld gaan zoeken (Stine en Emilio dus) en Loes.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is van iedereen het minst verdacht?
« Reactie #33 Gepost op: 11-01-2018, 15:04:01 »
Degenen die nadat ze jokers hebben gevonden ook nog naar geld gaan zoeken (Stine en Emilio dus) en Loes.


Hoezo dan? De mol zoekt toch altijd naar geld. (zogenaamd) Zorgt er alleen meestal voor dat het niet gevonden wordt.. Juist heel verdacht dat je na de jokers ook nog naar geld gaat zoeken. Weet je in ieder geval zeker dat er geen tijd meer is voor de kluis en het geld dus niet in de pot gaat.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is van iedereen het minst verdacht?
« Reactie #34 Gepost op: 11-01-2018, 15:10:53 »
Ja dat vind ik ook. En dan NOG plenty tijd over hebben om de kluis te vinden, dat was met alle andere groepjes toch heel wat anders... die sloegen 1 locatie geheel over tot zelfs 2.

De mol krijgt naast mollen ook de opdracht om wel de opdracht ook UIT te voeren... zoals Simone deed met de M 18 spatie, maar zoals Stine ook deed door alles te doen wat in het script staat, alle plekken dus alle mooie plaatjes/beelden konden gemaakt worden, en natuurlijk al meteen beginnen met bellen met Art als eerste... puur script werk, voorkennis dus.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #35 Gepost op: 11-01-2018, 15:14:09 »
Ja, dat moet inderdaad haast wel, dat de mol bij de 6 kluizenaars zit. Kunnen we er toch al 4 strepen dan, nou ja, Ron nog niet, voor het geval het TOCH de truc der trucen is en de mol rood kreeg, dus 3 strepen, alleen al voor deze hint.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is van iedereen het minst verdacht?
« Reactie #36 Gepost op: 11-01-2018, 15:26:25 »
::rofl:: De Lo-tunnel wordt alweer stevig onder handen genomen

Offline Alebbela

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #37 Gepost op: 11-01-2018, 15:29:35 »
Ehm...
Loes vind ik HEEL kandidaats. Heel fanatiek en doet weinig om te mollen. Vraagt aanwijzingen en deelt deze ook als ze haar gevraagd worden.

Simone is voor mij gewoon kandidaats. Zo zoals ze telkens vallen legde voor Bella... Ik zou dat als mol niet doen.

Olcay en Ruben... geen molvibes, een goed werkend duo. Laten zelfs jokers links liggen om optijd bij de kluis te zijn bij de kluis met geld (terwijl een mol dat moet voorkomen).

Verder vind ik Bella, Jan en JM niet heel verdacht, maar durf ik nog niet af te strepen.

Stine en Emilio zijn de potentiele mollen

Offline Alebbela

  • Forumlid
Re: Wie is van iedereen het minst verdacht?
« Reactie #38 Gepost op: 11-01-2018, 15:30:11 »
Maar ik ga er wel in mee. Stine is mijn #1 mol

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #39 Gepost op: 11-01-2018, 15:56:47 »
En Ron, vind je die mols :o ???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)