Poll

Wie is... NIET de Mol?

Jan Versteegh
18 (17.5%)
Olcay Gulsen
28 (27.2%)
Ruben Hein
57 (55.3%)

Totaal aantal stemmen: 77

Auteur Topic: Wie is de Mol NIET? poll  (gelezen 44053 keer)

Offline Alebbela

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #40 Gepost op: 11-01-2018, 16:24:49 »
Ron... ehh... ALS hij terugkomt wel, anders niet, maar ik zit al in een tunnel VOL op Stine, dus mwah

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #41 Gepost op: 11-01-2018, 17:08:01 »
Emilio, Jan, Jean-Marc, Loes, Olcay, Simone, Stine.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2018, 18:01:52 door Avogadro »

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #42 Gepost op: 11-01-2018, 22:34:46 »
Bella, Jan, Loes, Olcay en Ruben vond ik vrij kandidaats, dus heb ik voor nu lichtjes afgestreept.
Nu ik aflevering 1 nog eens een keer terugkijk, gum ik de streep door Olcay's naam toch weer weg.
🜃

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #43 Gepost op: 13-01-2018, 21:31:54 »
34 mensen wisten dat Jean-Marc niet de mol was

Offline Alebbela

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #44 Gepost op: 13-01-2018, 22:16:02 »
Ik ga het halveren.
Bella, Jan, Loes en Ruben zijn NIET de mol.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #45 Gepost op: 13-01-2018, 22:18:42 »
De mol vinden door elimineren vind ik altijd een mooie strategie. Zoals heel helder betoogd in het hintvrije topic door hulpdakdekker is Jan erg kandidaats bij het ontdekken van de beginlocatie. Verder vind ik zelf Jean-Marc en Simone ook heel erg "kandidaat" uitstralen.

Voor de rest weet ik het nog niet.

En Bella en Ulcay

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #46 Gepost op: 14-01-2018, 10:21:26 »
Met halveren kies ik: Bella, Emilio, Jan, Olcay.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #47 Gepost op: 14-01-2018, 10:34:21 »
En ik streep Jan, Ruben, Olcay en Loes weg.

Blijven over: Stine, Simone, Bella en Emilio.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #48 Gepost op: 14-01-2018, 11:53:02 »
Fijn topic dit.

Olcay, Ruben, Jan en Bella zijn het niet denk ik.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #49 Gepost op: 14-01-2018, 11:53:50 »
Bella, Jan, Loes en Ruben
🜃

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #50 Gepost op: 14-01-2018, 11:55:22 »
Olcay en Jan schrijf ik af
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #51 Gepost op: 14-01-2018, 12:27:54 »
Jan niet, Loes niet, Bella waarschijnlijk niet, Ruben waarschijnlijk niet.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #52 Gepost op: 14-01-2018, 12:31:00 »
Bella, Loes, Simone en Jan zijn het NIET, denk ik.
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #53 Gepost op: 14-01-2018, 13:51:55 »
Bella, Olcay en Emilio zijn het niet
Ich bin ein Bärliner!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #54 Gepost op: 16-01-2018, 23:21:38 »
Mijn lijstje:

- Loes: ik geloof niet in het scenario dat de mol bewust Ron eruit gespeeld heeft voor het theater. De productie heeft altijd een plan B/C/D.
Dat zou dan ook nog eens betekenen dat Ron echt zwaar benadeeld is door de productie en dat weiger ik te geloven. Ik ben zeker dat iedereen een even grote kans heeft om de mol bezig te zien.

Daarbij in Moskou vonden zij wel het geld. Waarom ga je niet eerst langs de plaats van de jokers om dan naar de kluis te gaan. Daarnaast geeft ze de M18 door aan Jan/Jean-Marc wat een Art-telefoontje kon besparen.
Deze aflevering heb ik niet echt iets gevonden dat haar vrijpleit, maar bovenstaande lijkt me genoeg om haar te schrappen.

- Bella: ik zie Bella niet iets opbrengen ,maar ik zie haar ook niet mollen. Eerste aflevering kon dit nog voor mij maar nu iedereen samen is, en de test voor de eerste keer kwam geloof ik niet dat de mol niet molt. Zij hield Ruben ook tegen in het theater. Waarom dit doen als mol? Je laat zo een kandidaat zichzelf zwaar verdacht maken.

- Ruben: zelfde als Loes. Vond samen met Olcay het geld en de kluis. Brengt zichzelf in het theater in de spotlights door op te staan en zichzelf dan nog laten terug te halen door Bella.

- Olcay: geeft door dat op de achterkant iets staat. gaat ook langs het geld en niet de jokers. Daarbij, deze aflevering was ze en te doorzichtig bezig (500 euro achterlaten en plassen) en nutteloos (hoge hakken in het theater, dit wijst mij er eerder op dat ze niet wist dat ze moest wandelen dan wel. Dat maakte overdreven veel lawaai, zet zichzelf zo in de aandacht, maar mollen is het niet). Ze zegt ook geen boekje te hebben, waarom zou je dit als mol zeggen?

- Simone: vindt de M18, zij belt naar Art voor het gratis telefoontje, waarom niet 30 min wachten en zo wat geld uit de pot halen.  Deze aflevering vond ik haar vrij scherp maar echt mollen zie ik haar toch niet doen. (ben niet zo voor de tips, aangezien ik elk jaar tientallen tips zie passeren voor elke kandidaat. Enkel een kloosterhint/priesterhint is te sterk)
« Laatst bewerkt op: 16-01-2018, 23:27:06 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #55 Gepost op: 17-01-2018, 00:44:49 »
Mijn lijstje:

- Loes: ik geloof niet in het scenario dat de mol bewust Ron eruit gespeeld heeft voor het theater. De productie heeft altijd een plan B/C/D.
Dat zou dan ook nog eens betekenen dat Ron echt zwaar benadeeld is door de productie en dat weiger ik te geloven. Ik ben zeker dat iedereen een even grote kans heeft om de mol bezig te zien.

Daarbij in Moskou vonden zij wel het geld. Waarom ga je niet eerst langs de plaats van de jokers om dan naar de kluis te gaan. Daarnaast geeft ze de M18 door aan Jan/Jean-Marc wat een Art-telefoontje kon besparen.
Deze aflevering heb ik niet echt iets gevonden dat haar vrijpleit, maar bovenstaande lijkt me genoeg om haar te schrappen.


Hier wil ik toch nog iets over zeggen. Wat nu als Loes (als eventuele mol) het meeste initiatief aan Ron heeft gelaten? Je wilt neem ik aan wel enigszins kandidaterig doen maar vooral niet laten doorschemeren dat je voorkennis hebt, dus je van de domme houden lijkt mij dan een goede strategie. In dat geval heeft Ron gewoon een eerlijke kans gehad. Ze gaan meteen achter zijn eigen aanwijzing aan. Als je zelf niet de mol bent is dit sowieso een domme strategie, want dan is er een kans dat je medespeler de mol is, en de kans is dan niet groot dat daar geld ligt. Ron wil jokers, maar hoewel het 50/50 lijkt waar die liggen kun je als je even nadenkt toch maar beter op zoek gaan naar de aanwijzing van je tegenspeler. Een nog veel betere strategie is helemaal niet achter die aanwijzingen aan te gaan maar al je tijd besteden aan het proberen uit te vinden waar de kluis is. Ik kreeg toch echt de indruk dat Ron heel enthousiast werd toen hij uit zijn aanwijzing begreep waar dat moest zijn. Eigenlijk heeft hij daar al een cruciale fout gemaakt.
Ik geloof dus ook niet in het gegeven dat Loes als eventuele mol moest voorkomen dat de kluis gevonden werd, maar evenmin geloof ik dat de mol al te fanatiek gaat bedenken voor de medespeler waar die kluis kan zijn. Ik denk dat de mol het beste zich enigszins gedeisd kan houden en een beetje meegaan met wat je medespeler doet. De mol weet dat de medespeler nog een kans krijgt als ze de kluis missen maar door zelf niet te veel initiatief te nemen heeft de medespeler het toch ook mede aan zichzelf te danken als het niet lukt.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #56 Gepost op: 17-01-2018, 00:58:40 »
Hier wil ik toch nog iets over zeggen. Wat nu als Loes (als eventuele mol) het meeste initiatief aan Ron heeft gelaten? Je wilt neem ik aan wel enigszins kandidaterig doen maar vooral niet laten doorschemeren dat je voorkennis hebt, dus je van de domme houden lijkt mij dan een goede strategie. In dat geval heeft Ron gewoon een eerlijke kans gehad. 
Hier zeg je eigenlijk iets heel raars. Want als het klopt wat je zegt, en Loes als mol heeft zich van de domme gehouden, heeft Ron helemaal geen eerlijke kans gehad. Want in dat geval stond hij er dus alleen voor om t allenaal op te lossen. De andere kandidaten waren dan in voordeel omdat ze een meedenkende kandidaat naast zich hadden en dus grotere kans van slagen

Edit: en om on topic te blijven. Denk Bella.. ruben en twijfel emilio, Loes en Olcay ook niet
« Laatst bewerkt op: 17-01-2018, 01:10:47 door FS »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #57 Gepost op: 17-01-2018, 01:20:31 »
Hier zeg je eigenlijk iets heel raars. Want als het klopt wat je zegt, en Loes als mol heeft zich van de domme gehouden, heeft Ron helemaal geen eerlijke kans gehad. Want in dat geval stond hij er dus alleen voor om t allenaal op te lossen. De andere kandidaten waren dan in voordeel omdat ze een meedenkende kandidaat naast zich hadden en dus grotere kans van slagen

Nee dat ben ik niet met je eens. Kandidaten kunnen elkaar ook tegenwerken. Met de mol naast zich hoefde Ron helemaal geen kleinere kans te hebben, integendeel. Maar het hing er wel van af hoeveel initiatief Ron dan zelf zou nemen (de goede kant op). Had hij geroepen "Loes we moeten die kluis vinden koste wat het kost" en had hij bedacht dat ze gewoon Art steeds moesten gaan bellen was ze daar vast ook in meegegaan en heel behulpzaam geweest. Maar je hoeft het als mol toch niet te gaan oplossen voor de ander? Nogmaals : ik denk dat de mol in dit stadium het meest bevreesd is door de mand te vallen door blijk van voorkennis te hebben. En het kan ook gebeuren dat je als kandidaat een nepmollende medekandidaat treft waardoor het niet lukt. (of een corrupte taxichauffeur). It's all in the game.
En neem nou Simone. Of Ruben. Hoe precies hebben hun medespelers geholpen bij het vinden van de locatie van de kluis? Niet echt voor zover ik kon zien.  Zij hebben het ook zelf opgelost. Ron had gewoon wat minder als een kip zonder kop moeten gaan en wat langer moeten nadenken over wat nu echt belangrijk was en hoe dat bereikt kon worden. En zelf wat initiatief tonen om dat te bereiken.  Hij was er zelf bij.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #58 Gepost op: 17-01-2018, 01:29:19 »
Ron had gewoon wat minder als een kip zonder kop moeten gaan en wat langer moeten nadenken over wat nu echt belangrijk was en hoe dat bereikt kon worden. En zelf wat initiatief tonen om dat te bereiken.  Hij was er zelf bij.

daarover sowieso eens  ::jaja::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #59 Gepost op: 17-01-2018, 02:11:44 »
Tureluurs, ik denk niet dat (mede-)kandidaten zullen gaan nepmollen. Zij zullen ook het risico op de test niet willen lopen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!