Auteur Topic: Wie verdenkt wie  (gelezen 47136 keer)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Wie verdenkt wie
« Gepost op: 7-01-2018, 12:29:14 »
Aflevering 1

Jean-Marc: Bella, Simone (Vraag 3: In welk land zat de Mol tijdens de opdracht? Armenie)
Ron: Loes (Vraag 9: Heeft het duo waarin de Mol zat voor meer dan €1000 gebeld met Art? Ja)
Jan: Loes, Olcay, Ron, Emilio, Jean-Marc (Vraag 17: Heeft de Mol binnen de tijd de kluis geopend? Nee)
Loes: Ruben, Emilio, Stine (Vraag 20: Wie is de Mol? Stine)


Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #1 Gepost op: 7-01-2018, 12:32:03 »
Jan's antwoord op vraag 17 doelt dan puur op Jean-Marc, want hij heeft geen weet van andere niet gevonden kluizen, zoals hij dat opmerkte nadat hij een groen scherm kreeg.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #2 Gepost op: 7-01-2018, 14:20:49 »
Aflevering 1

Ron: Loes (Vraag 9: Heeft het duo waarin de Mol zat voor meer dan €1000 gebeld met Art? Ja)


Loes juist niet. Ze hebben voor €1000 gebeld. Van de rest weet hij het niet.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #3 Gepost op: 7-01-2018, 14:35:37 »
Loes juist niet. Ze hebben voor €1000 gebeld. Van de rest weet hij het niet.

De naam is al genoemde verdachte, de vraag is de testvraag die we hem zien invullen, het hoeft niet overeen te komen.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #4 Gepost op: 7-01-2018, 14:45:30 »
De naam is al genoemde verdachte, de vraag is de testvraag die we hem zien invullen, het hoeft niet overeen te komen.
Nigel bedoelt denk ik dat Loes juist niet voor MEER dan 1000 euro gebeld heeft. Wie dat wel heeft weet hij niet.

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #5 Gepost op: 7-01-2018, 14:47:03 »
Nigel bedoelt denk ik dat Loes juist niet voor MEER dan 1000 euro gebeld heeft. Wie dat wel heeft weet hij niet.

Zou best kunnen, maar ik doelde op het feit dat ik denk dat Nigel de eerste post verkeerd interpreteerde.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #6 Gepost op: 7-01-2018, 14:55:16 »
Zou best kunnen, maar ik doelde op het feit dat ik denk dat Nigel de eerste post verkeerd interpreteerde.

Oh ja. En ik ook zie ik nu :-)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #7 Gepost op: 7-01-2018, 16:22:55 »
Hoezo weten ze dat niet?

Ze bellen met elkaar en er zijn duo's die van andere wisten dat ze al met Art hadden gebeld. Loes en Ron hebben uiteindelijk zelf ook gebeld, dus zouden ze er bijvoorbeeld vanuit kunnen gaan dat een bepaald duo voor meer dan 1000 euro had gebeld. Het enigste duo dat daadwerkelijk voor meer dan 1000 euro heeft gebeld was het duo Emilio/Stine

Emilio/Stine belden voor 1500
Ron/Loes belden voor 1000
Ruben/Olcay belden voor 1000
Jan/Jean Marc belden voor 1000
Bella/Simone belden voor 500

samen maakt dit 5000.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #8 Gepost op: 7-01-2018, 16:58:19 »
Dit gaat teveel offtopic. Die schermen die we ze aan zien klikken is ook maar gewoon montage.

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #9 Gepost op: 7-01-2018, 17:00:16 »
Ik vind het enigszins jammer dat we niet veel in de aflevering zelf van verdenkingen te horen kregen, maar dat zal vast ook zijn omdat ze maar met één persoon waren.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Tijnelia

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #10 Gepost op: 7-01-2018, 22:42:10 »
In het fragment van RTL Boulevard waar Ron reageert op zijn afscheid van WIDM, meldt hij dat hij hoopt dat Loes de mol is, omdat het dan minder zuur voelt.

Ik citeer: ''Ik hoop een beetje dat Loes de mol is, want dan weet ik in ieder geval dat het logisch is dat ik de test gewoon verknald heb.''

Hieruit kan ik concluderen dat hij juist vrij minimaal Loes verdacht.

https://www.rtlboulevard.nl/entertainment/tv/artikel/3793276/ron-boszhard-reageert-op-vertrek-widm

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #11 Gepost op: 7-01-2018, 22:46:34 »
In het fragment van RTL Boulevard waar Ron reageert op zijn afscheid van WIDM, meldt hij dat hij hoopt dat Loes de mol is, omdat het dan minder zuur voelt.

Ik citeer: ''Ik hoop een beetje dat Loes de mol is, want dan weet ik in ieder geval dat het logisch is dat ik de test gewoon verknald heb.''

Hieruit kan ik concluderen dat hij juist vrij minimaal Loes verdacht.

https://www.rtlboulevard.nl/entertainment/tv/artikel/3793276/ron-boszhard-reageert-op-vertrek-widm
Of juist helemaal niet, omdat hij haar vertrouwde en vol voor de anderen is gegaan  ;)
Al heb ik het filmpje in de link niet gezien, dat trekt mijn oude iPad niet als ik veel tabs open heb.

Offline Tijnelia

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #12 Gepost op: 7-01-2018, 22:53:27 »
Of juist helemaal niet, omdat hij haar vertrouwde en vol voor de anderen is gegaan  ;)
Al heb ik het filmpje in de link niet gezien, dat trekt mijn oude iPad niet als ik veel tabs open heb.

Ik heb deze zin letterlijk geciteerd, met uitzondering van enige uh-tjes. Dus je kunt hier goede conclusies uittrekken.
Ik denk ook dat hij Loes niet als verdachte heeft meegenomen in het maken van de test, concluderend uit deze zin. Ik probeerde het wat genuanceerder uit te drukken d.m.v. ''minimaal''.  ;)
Al kan ik me voorstellen dat Ron zo één twee drie niet meer weet wat hij precies had ingevuld of wie hij met die antwoorden eventueel kon verdenken.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #13 Gepost op: 7-01-2018, 22:58:19 »
Ik heb deze zin letterlijk geciteerd, met uitzondering van enige uh-tjes. Dus je kunt hier goede conclusies uittrekken.
Ik denk ook dat hij Loes niet als verdachte heeft meegenomen in het maken van de test, concluderend uit deze zin. Ik probeerde het wat genuanceerder uit te drukken d.m.v. ''minimaal''.  ;)
Al kan ik me voorstellen dat Ron zo één twee drie niet meer weet wat hij precies had ingevuld of wie hij met die antwoorden eventueel kon verdenken.
Ah, dan heb ik je zin verkeerd begrepen. Ik dacht dat je bedoelde dat hij minimaal (minstens) Loes verdacht, maar je bedoelde dat hij Loes minimaal (amper) verdacht.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 23:05:48 door Whiskers »

Offline Tijnelia

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #14 Gepost op: 7-01-2018, 23:01:31 »
Ah, dat heb ik je zin verkeerd begrepen. Ik dacht dat je bedoelde dat hij minimaal (minstens) Loes verdacht, maar je bedoelde dat hij Loes minimaal (amper) verdacht.

inderdaad  :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #15 Gepost op: 7-01-2018, 23:02:42 »
In het fragment van RTL Boulevard waar Ron reageert op zijn afscheid van WIDM, meldt hij dat hij hoopt dat Loes de mol is, omdat het dan minder zuur voelt.

Ik citeer: ''Ik hoop een beetje dat Loes de mol is, want dan weet ik in ieder geval dat het logisch is dat ik de test gewoon verknald heb.''

Hieruit kan ik concluderen dat hij juist vrij minimaal Loes verdacht.

https://www.rtlboulevard.nl/entertainment/tv/artikel/3793276/ron-boszhard-reageert-op-vertrek-widm

Des te opvallender dat hij Loes in de voice over wel opnoemt als mogelijke verdachte.

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #16 Gepost op: 9-01-2018, 16:10:03 »
Nigel bedoelt denk ik dat Loes juist niet voor MEER dan 1000 euro gebeld heeft. Wie dat wel heeft weet hij niet.

Klopt!
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Sylvain

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #17 Gepost op: 13-01-2018, 19:13:24 »
Ik heb zelf een theorie wat betreft de verdenkingen. Het is mij namelijk opgevallen dat in afgelopen seizoenen de mol vaak in de eerste afleveringen als verdachte wordt opgenoemd, zelfs door mensen die er vervolgens uitvliegen (bijvoorbeeld Maurice die deels Suzan verdacht). De theorie is dat een verdenking zonder toelichting als VERDACHT (als mol) moet worden gezien, en een verdenking met toelichting als ONVERDACHT moet worden gezien. Deze theorie is gebaseerd op het idee dat er door montage bewust sommige kandidaten expliciet verdacht worden gemaakt terwijl de mol zelf vaak slechts mondjesmaat als verdachte genoemd wordt (een ander voorbeeld is Margriet, vaak genoemd als verdachte, maar zelden met een reden waarom). De enige uitzondering was het seizoen met Klaas, waar hij wel expliciet verdacht werd, maar ik denk dat juist omdat Klaas zo verdacht werd door de kijkers (mede natuurlijk door de Klaas-hint) dat ze weer terug zijn gegaan naar deze manier van monteren (Mol wordt alleen mondjesmaat genoemd, kandidaten expliciet). Als ik dit naast de test zet van deze aflevering krijg je:
Expliciete verdachtmakingen (onverdacht):
Bella & Simone (door Jean-Marc)
Loes (door Ron)
Ruben (door Loes)
Emilio (door Loes)
Stine (door Loes)
Verdenkingen zonder toelichting (verdacht):
Loes
Olcay
Ron
Emilio
Jean-Marc (alle 5 door Jan)

Ik wil dit een aantal afleveringen bijhouden, misschien ontstaat er dan een duidelijk beeld. Voorlopig zijn Olcay en Jean-Marc verdacht (Ron evenveel, mocht hij terugkomen dan neem ik hem ook weer mee).

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #18 Gepost op: 13-01-2018, 19:20:52 »
Ben benieuwd of het wat uithaalt!  ::ok::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #19 Gepost op: 13-01-2018, 21:28:33 »
Aflevering 2

Olcay: -
Jan: Ruben
Ruben: Emilio, Stine, Olcay, Simone, Loes
Loes: Stine, Emilio, Olcay, Simone
Simone: Jan, Ruben, Loes, Stine
Emilio: Bella
Bella: Stine
Stine: -