Auteur Topic: Wie verdenkt wie  (gelezen 47151 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #140 Gepost op: 18-02-2018, 14:18:47 »
Olcay en Jan worden dus totaal niet verdacht. Als de kandidaten eens een follow the money  analyse doen moeten ze toch ook wel gaan beseffen dat Ruben het niet kan zijn (ofwel beseffen ze dat al, maar toont de montage ons iets anders). Eigenlijk kon je Olcay en Ruben al vanaf aflevering 1 doorstrepen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #141 Gepost op: 18-02-2018, 14:19:35 »

En Olcay zit ook op Ruben (en misschien ook nog op Simone). Dat hele gesprekje met Ruben zou volstrekt zinloos en onverklaarbaar zijn, als zij Ruben niet verdenkt.


Ik denk dat Olcay een heel ander spelletje speelt. Stel je voor je bent Ruben en niet de mol. Nu komt iemand jou vertellen dat die vol op jou inzet in de test. Eerst hoor je dat al via iemand anders en nu via de persoon zelf die jou een beetje komt ondervragen. Op een gegeven moment ga je je toch afvragen: waarom valt deze persoon niet af als die zo hartstikke fout zit.  Volgens mij is de bedoeling van Olcay's gesprekje dat Ruben moet gaan denken dat Olcay de mol is (omdat ze niet afvalt terwijl ze zo duidelijk fout zit).

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #142 Gepost op: 18-02-2018, 14:21:11 »
Olcay en Jan worden dus totaal niet verdacht. Als de kandidaten eens een follow the money  analyse doen moeten ze toch ook wel gaan beseffen dat Ruben het niet kan zijn (ofwel beseffen ze dat al, maar toont de montage ons iets anders). Eigenlijk kon je Olcay en Ruben al vanaf aflevering 1 doorstrepen.

Net zoals je Klaas kon doorstrepen na aflevering 1 omdat hij ging voor 1000 euro.

In dit geval zou ik zeggen: Zo lang je niet weet wie welke initiatieven genomen heeft, zou ik niet schrappen op basis van 1 opdracht.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #143 Gepost op: 18-02-2018, 14:27:07 »
Net zoals je Klaas kon doorstrepen na aflevering 1 omdat hij ging voor 1000 euro.

In dit geval zou ik zeggen: Zo lang je niet weet wie welke initiatieven genomen heeft, zou ik niet schrappen op basis van 1 opdracht.

Uiteraard niet, maar door de verdere afleveringen kon je dat wel en die 2.000 euro in aflevering 1 geeft dan wel de doorslag.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #144 Gepost op: 18-02-2018, 14:27:35 »
In dit geval zou ik zeggen: Zo lang je niet weet wie welke initiatieven genomen heeft, zou ik niet schrappen op basis van 1 opdracht.

Inderdaad, maar Convans' boodschap is dat Ruben de mol niet kan zijn, niet op basis van 1 opdracht, maar op zijn totalen in Follow The Money. En aangezien hij in al die lijstjes bovenaan staat, kan hij simpelweg niet de mol zijn. Ik verwacht de kandidaten dat inmiddels ook heus wel doorhebben.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #145 Gepost op: 18-02-2018, 14:28:58 »
Uiteraard niet, maar door de verdere afleveringen kon je dat wel en die 2.000 euro in aflevering 1 geeft dan wel de doorslag.

Op die manier kan ik er wel in komen. ::ok::

Inderdaad, maar Convans' boodschap is dat Ruben de mol niet kan zijn, niet op basis van 1 opdracht, maar op zijn totalen in Follow The Money. En aangezien hij in al die lijstjes bovenaan staat, kan hij simpelweg niet de mol zijn. Ik verwacht de kandidaten dat inmiddels ook heus wel doorhebben.

Dat zou toch wel moeten, maar ja... ik had de indruk dat Olcay bijvoorbeeld al helemaal niet goed wist hoe veel iedereen werkelijk had binnen gebracht en dat ze op wat buikgevoel afging.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #146 Gepost op: 18-02-2018, 14:29:24 »
Inderdaad, maar Convans' boodschap is dat Ruben de mol niet kan zijn, niet op basis van 1 opdracht, maar op zijn totalen in Follow The Money. En aangezien hij in al die lijstjes bovenaan staat, kan hij simpelweg niet de mol zijn. Ik verwacht de kandidaten dat inmiddels ook heus wel doorhebben.
Zijn boodschap is eveneens dat Olcay niet de mol kan zijn.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #147 Gepost op: 18-02-2018, 14:32:31 »
Olcay en Jan worden dus totaal niet verdacht.

Dat weten we niet, omdat we Simone's verdenkingen om een of andere reden niet mochten zien.  ;)



 

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #148 Gepost op: 18-02-2018, 14:42:21 »
Ik denk dat Olcay een heel ander spelletje speelt. Stel je voor je bent Ruben en niet de mol. Nu komt iemand jou vertellen dat die vol op jou inzet in de test. Eerst hoor je dat al via iemand anders en nu via de persoon zelf die jou een beetje komt ondervragen. Op een gegeven moment ga je je toch afvragen: waarom valt deze persoon niet af als die zo hartstikke fout zit.  Volgens mij is de bedoeling van Olcay's gesprekje dat Ruben moet gaan denken dat Olcay de mol is (omdat ze niet afvalt terwijl ze zo duidelijk fout zit).

Dat zou een goede doordachte tactiek zijn inderdaad. Echter vertelt Olcay ook aan Ruben dat hij voor iedereen de hoofdverdachte is. Daarmee ga je Ruben niet laten denken dat het raar is dat zij er nog in zit.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #149 Gepost op: 19-02-2018, 07:55:20 »
Follow the Money kan in 1 klap anders uitzien als Ruben toch verantwoordelijk is voor het gemiste geld in de pac-man opdracht.
Ik geloof/hoop nog steeds dat Ruben in een rode auto is gestapt.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #150 Gepost op: 19-02-2018, 08:40:14 »
Inderdaad, maar Convans' boodschap is dat Ruben de mol niet kan zijn, niet op basis van 1 opdracht, maar op zijn totalen in Follow The Money. En aangezien hij in al die lijstjes bovenaan staat, kan hij simpelweg niet de mol zijn. Ik verwacht de kandidaten dat inmiddels ook heus wel doorhebben.

Die lijstjes zeggen echt helemaal niets. Met zijn molacties kan hij buiten beeld wel gigantisch veel de pot uit hebben gespeeld.

Ik bedoel neem afgelopen aflevering. Als hij bewust verkeerd antwoord gaf bij de buizen -250, lampje heeft laten verdwijnen? -500, pakketjes de trein uit heeft gegooid? -500

Dit soort dingen kom je veel later pas achter. Het is dus helemaal niet gezegd dat hij het meeste geld in de pot heeft gekregen.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #151 Gepost op: 19-02-2018, 11:23:12 »
Olcay werkt Stine eruit door Stines verdenkingen dat Simone de mol zou zijn te versterken.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #152 Gepost op: 19-02-2018, 11:56:31 »
Die lijstjes zeggen echt helemaal niets.
Dat ben ik niet met je eens, in de afgelopen jaren stond de mol altijd bij de minstverdieners in deze overzichten. Nog nooit was degene die zichtbaar in de uitzendingen het meeste geld heeft binnengebracht uiteindelijk de mol.
Met zijn molacties kan hij buiten beeld wel gigantisch veel de pot uit hebben gespeeld.
Dan ben je wel een erg zwakke mol. Hoe kan een kandidaat of kijker ooit een mol vinden die enkel buiten beeld molt?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #153 Gepost op: 19-02-2018, 12:14:36 »
Nog nooit was degene die zichtbaar in de uitzendingen het meeste geld heeft binnengebracht uiteindelijk de mol.

Ik struikel over het woord 'zichtbaar'. Ik heb heel stellig het idee dat de molloten niet goed opletten.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #154 Gepost op: 19-02-2018, 12:35:42 »
Follow the Money kan in 1 klap anders uitzien als Ruben toch verantwoordelijk is voor het gemiste geld in de pac-man opdracht.
Ik geloof/hoop nog steeds dat Ruben in een rode auto is gestapt.
Hopen oke, maar hoe had je dat dan voorgesteld? Hij zat niet alleen in zijn auto, en je mag toch aannemen dat men elkaar de rest van het spel goed in de gaten houdt? Als iemand dan een tijd weg is gaat dat absoluut opvallen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #155 Gepost op: 19-02-2018, 12:41:38 »
Hopen oke, maar hoe had je dat dan voorgesteld? Hij zat niet alleen in zijn auto, en je mag toch aannemen dat men elkaar de rest van het spel goed in de gaten houdt? Als iemand dan een tijd weg is gaat dat absoluut opvallen.
Hij zat wel alleen in zijn auto. Hij was de verkenner en werd klem gereden. Rare strategie trouwens van die achtervolgers, op de auto met het laagste bedrag jagen..

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #156 Gepost op: 19-02-2018, 12:50:51 »
Hij zat wel alleen in zijn auto. Hij was de verkenner en werd klem gereden. Rare strategie trouwens van die achtervolgers, op de auto met het laagste bedrag jagen..

Die reed dan ook een volle minuut alleen over het parcours.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #157 Gepost op: 19-02-2018, 15:15:09 »
En, niet te vergeten, hij was niet bij de finish op het moment dat de anderen binnen kwamen.
Of het echt zo is, dat hoop ik alleen maar. IkIou zou dat een geweldige molactie vinden. Het is in ieder geval niet uit te sluiten.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #158 Gepost op: 19-02-2018, 23:43:33 »
Olcay werkt Stine eruit door Stines verdenkingen dat Simone de mol zou zijn te versterken.

Ik zit niet op Simone als mol, maar veel anderen wel.
Als Stine Simone verdenkt, lijkt mij Simone best wel onwaarschijnlijk als mol (aangezien Olcay volgens mij Ruben verdenkt; dan zou zij er sneller uitvliegen dan Stine).  ???
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #159 Gepost op: 20-02-2018, 01:04:05 »
Ik zit niet op Simone als mol, maar veel anderen wel.
Als Stine Simone verdenkt, lijkt mij Simone best wel onwaarschijnlijk als mol (aangezien Olcay volgens mij Ruben verdenkt; dan zou zij er sneller uitvliegen dan Stine).  ???

Stine zegt niet voor niets te menen dat iedereen op dezelfde mol zit maar zij enkele antwoorden in de test gewoon het antwoord niet wist. Ik denk ook dat dat zo is. Jan verdenkt Simone al langer, steeds wat meer. Ruben is na Loes geswichted naar Simone. Hij zit er waarschijnlijk nog steeds in omdat hij wel steeds op vrouwen heeft verdeeld. Olcay bedonderd de hele boel, die zegt de ene keer dat ze op Ruben zit en de andere keer dan ze natuuuurlijk niet op Ruben zit. Ze houdt echter net als Jan Simone al een paar aflevering enorm in de gaten, test haar ook en we zien haar een vraag op Simone beantwoorden.

Stine is als laatste Simone gaan verdenken, wellicht had ze daarom niet alle antwoorden die ze nodig had.