Auteur Topic: Dagboek van de Mol  (gelezen 42733 keer)

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #20 Gepost op: 14-01-2018, 21:59:26 »
Het dagboek wordt express vandaag pas online gezet. Ze verwerken erin waar gisteren over gespeculeerd werd.
Naar d’r zin/naar de zin.

De Mol schrijft: naar m’n zin. Hij/Zij zou ook kunnen zeggen: ik het het prima naar de zin.

Zo geven ze ons weer denkstof.
Art zei: prima naar “de zin hier.

Verder vind ik de Mol geen schrijver.

Offline JannekeSDG

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #21 Gepost op: 15-01-2018, 09:57:49 »
Welke zinnige info zou Ron anders kunnen hebben dan over Loes? #Loestunnel

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #22 Gepost op: 15-01-2018, 11:35:35 »
Welke zinnige info zou Ron anders kunnen hebben dan over Loes? #Loestunnel

Niet dat het in dit topic thuis hoort, maar in het extra beeldmateriaal wordt duidelijk dat Ron het
1. Ron's eigen promopraatje is en dus niet gaat over info van de productie uit.
2. Het zou gaan om wat hij geleerd heeft uit zijn test (en rode scherm).
3. Hij wat info opgezocht heeft over de kandidaten gedurende zijn dagje afwezigheid en dat hij daar interessante dingen ontdekt heeft.

Al bij al zie ik daar geen schokkende info uitkomen en hoeft zijn info zich dus niet tot Loes te beperken.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #23 Gepost op: 15-01-2018, 20:17:25 »
Citaat
Het gaat er aan tafel hard aan toe. Verwijten gaan over en weer. Ondervragingen. Meteen een flinke discussie over wat er die dag daarvoor zich allemaal heeft afgespeeld.

Het is maar net hoe je het wilt lezen inderdaad.

In de zin "Meteen een flinke discussie..." maak ik op dat het gaat om iemand die ook "meteen" aan tafel zat en niet pas later aankwam.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #24 Gepost op: 17-01-2018, 19:49:59 »
Ik vond voornamelijk het onderstaande gedeelte van het dagboek erg opvallend waardoor ik het moment aan tafel nogmaals ben gaan bekijken.

Ik zie kandidaten zichzelf beschermen. :
Olcay - begint wie er allemaal gebelt heeft tijdens de opdracht en gooit er meteen achterna dat zij en Ruben 1000 euro hebben weggebeld.
Stine - is de volgende die aan het woord komt, maar komt moeilijk uit haar woorden. Vervolgens kijkt ze Emilio aan (waarschijnlijk ter ondersteuning op haar verhaal) en samen liegen ze dat ze maar 1000 euro hebben gebeld. (Ze zeggen dat ze maar twee keer gebeld hebben, maar dat Simone het verkeerd oppakt is niet hun schuld)
Loes, Jan, JM - spreekt voor zich, lijkt me?

Anderen praten elkaar na,
Stine - Zegt zowat alles wat Emilio zegt na.
Emilio - imiteert Loes wanneer ze verbaast is dat andere haar vaag vonden communiceren
Simone - "Rampzalig" samen met Jan
Een vrouwenstem zegt "twee keer" nadat Jan zegt dat hij en JM twee keer gebeld hebben. Kan niet opmaken wie van de 4 (Loes was er toen nog niet) Simone of Stine?
Als je de nees en ohs meetelt kan je zowat bijna de hele groep aanspreken (Emilio en Ruben niet? en obv JM & Jan) dus laten we dat even weglaten voor wat het is  ::zwaai::

en weer anderen kiezen voor kuddevorming. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit een vage vind..
Emilio & Stine?
Jan & JM?

Weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet of het überhaupt interessant is? Maar dan heb ik in ieder geval niet helemaal mijn tijd verspilt  ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #25 Gepost op: 18-01-2018, 07:34:36 »
De Mol observeert en wacht rustig af.


Kan bijna niet Simone zijn, die was de inquisitie zelve...?
Maar blijf haar toch als hoofdverdachte houden.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #26 Gepost op: 18-01-2018, 08:34:04 »
Het is bijna letterlijk wat Stine over de mol zegt, dus veel te makkelijk aan haar te linken. Dat maakt haar voor mij al een stuk minder waarschijnlijk als mol.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #27 Gepost op: 18-01-2018, 10:59:17 »
In hoeverre kunnen we de dagboeken serieus nemen? Was daar voorgaande jaren iets uit te halen?

Dat de mol observeert en wacht rustig af linkt naar Bella of Stine. Maar zouden de makers van widm ons het zo makkelijk maken?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #28 Gepost op: 18-01-2018, 11:16:38 »
In hoeverre kunnen we de dagboeken serieus nemen? Was daar voorgaande jaren iets uit te halen?

Dat de mol observeert en wacht rustig af linkt naar Bella of Stine. Maar zouden de makers van widm ons het zo makkelijk maken?

Ik kan me vergissen (en iemand zal me dan wel corrigeren), maar ik kan me geen hint uit de dagboeken herinneren.

Wat ik me wel herinner is dagboeken met quotes, gedragingen of manieren van spreken in die verwijzen naar meerdere kandidaten zodat mensen in een bepaalde tunnel er altijd hun Mol in herkennen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #29 Gepost op: 18-01-2018, 13:54:01 »
Het dagboek van de Mol wordt toch niet echt door de Mol zelf geschreven, maar door iemand van de productie?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #30 Gepost op: 18-01-2018, 13:56:24 »
Het dagboek van de Mol wordt toch niet echt door de Mol zelf geschreven, maar door iemand van de productie?

Dat vermoed ik ook. Al zal de productie dat nooit zo zeggen omdat ze toch dat idee willen geven dat het ook echt het dagboek van de Mol is.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #31 Gepost op: 21-01-2018, 12:07:19 »
DAGBOEK VAN DE MOL - AFL. 3
Net als de kandidaten van Wie is de Mol? ben ik op zoek naar informatie.

Wat zegt gedrag? Ik observeer iedereen net zo goed als zij mij. Kennis is macht. En tactiek kan doorslaggevend zijn. Zo wordt er een nieuwe penningmeester “gekozen”, want misschien komen we wel in het groen vandaag. Interessant om te zien is wie er bij de eerste opdracht in welke auto wil. Ruben heeft de auto die €50 kan opleveren, Simone rijdt rond in die van € 200, Emilio en Loes hebben de €250, Bella en Olcay de €750 en Jan en Stine zitten in de X2, oftewel de verdubbelaar. Zullen de bedragen iets zeggen over het vertrouwen dat we in elkaar hebben? Vertrouwen we degenen die rondrijden met dat wat het meeste waard is het meest? En gaan we voor het geld? Of is er helemaal geen drang om de pot te spekken en testen we elkaar alleen maar uit? Het een sluit het ander niet uit. En misschien zit het nóg wel anders. In de zoektocht naar de Mol zie ik kandidaten soms grote offers brengen. En in die val moet ik niet trappen. Wel als kandidaat. Niet als Mol.

Het is een eenzame taak om de Mol te zijn. Dat klopt. Maar het spel geeft me zoveel plezier en inzicht. Ik speel het sociaal maar strategisch. Elke opdracht leert me van wie ik het vertrouwen nog moet winnen. Wie er op een ander spoor zit. Met wie ik beter wel of beter niet een verbond kan sluiten. Het een kwestie van vertrouwen. Mol in actie! Wie verdenk jij? Ben ik één van de dapperen met een goed geheugen of iemand met organisatie- en communicatietalent?
Frankje Lapi

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #32 Gepost op: 21-01-2018, 12:26:16 »
Misschien is het niks, maar ik vind het opvallend hoe de duo's worden aangegeven: Emilio & Loes en Bella & Olcay hebben beide de bestuurder als laatste, terwijl Jan & Stine de bestuurder als eerste hebben staan. ::vergroot::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #33 Gepost op: 21-01-2018, 12:30:19 »
Net zoals iedere week:

"Kandidaat A heeft dezelfde schrijfstijl als dit stukje dagboek."
"Kandidaat B zei dezelfde 3 woorden in exact dezelfde volgorde."
"Kandidaat C zei andere 3 woorden in exact dezelfde volgorde."

 ::rofl::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #34 Gepost op: 21-01-2018, 12:40:48 »
Net zoals iedere week:

"Kandidaat A heeft dezelfde schrijfstijl als dit stukje dagboek."
"Kandidaat B zei dezelfde 3 woorden in exact dezelfde volgorde."
"Kandidaat C zei andere 3 woorden in exact dezelfde volgorde."

 ::rofl::

In die val moeten wij dus inderdaad niet trappen, heb ik geleerd van onder meer vorig jaar.
Ik vind de dagboeken ditmaal behoorlijk nietszeggend. Je kunt er nog alle kanten mee op, zoals ook de bedoeling zal zijn.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2018, 12:47:17 door Marisa »

Offline NepetaLeijon27

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #35 Gepost op: 21-01-2018, 13:26:04 »
Het dagboek lezen is bij ons twee vaste prik elke keer. Ik lees het meestal voor aan moeder met dit op de achtergrond.

Deze keer krijg ik de indruk dat de mol wel voorzichtig de gang gaat, terwijl dat niet zo lijkt: 'Ik zie anderen grote offers brengen en in die val moet ik niet trappen. Wel als kandidaat, niet als mol'. Plus deze keer was de naam van een van de opdrachten genoemd, namelijk '[een] kwestie van vertrouwen'. Die term valt steeds vaker geloof ik.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #36 Gepost op: 21-01-2018, 18:22:52 »
Het een kwestie van vertrouwen

De Mol heeft dus geen beta-reader gehad  ::rofl:: ::rofl::

Of is het expres gedaan?
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #37 Gepost op: 21-01-2018, 21:59:42 »
Mol In Actie of MIA

MIA staat voor Missing In Action

Mia is een meisjesnaam. Het is een koosnaam voor Maria, Amelia, Emilia en Amalia.

Deze naam komt in Denemarken veel voor. Het betekent daar bitter.


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #38 Gepost op: 21-01-2018, 22:03:00 »
Mol In Actie of MIA

MIA staat voor Missing In Action

Mia is een meisjesnaam. Het is een koosnaam voor Maria, Amelia, Emilia en Amalia.

Deze naam komt in Denemarken veel voor. Het betekent daar bitter.



Komt deze van het account @OnbruikbareWIDM ? ;)

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #39 Gepost op: 21-01-2018, 22:09:21 »
Komt deze van het account @OnbruikbareWIDM ? ;)

Hahaha nee deze heb ik zelf gevonden ;D

Maar deze is niet als grap bedoeld. Vond dat zinnetje, mol in actie, wat raar. Dus dacht dat er misschien iets uit te halen was.