Auteur Topic: Dagboek van de Mol  (gelezen 42716 keer)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #100 Gepost op: 11-02-2018, 15:24:13 »
DAGBOEK VAN DE MOL - AFL. 6
. In Tskaltoebo heb ik net zoals de anderen gerend en gezocht in een verlaten hotel. Alleen vond ik iets anders dan zij.




Waar zou de Mol op doelen?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #101 Gepost op: 11-02-2018, 15:28:06 »
Waar zou de Mol op doelen?
De 500 euro, denk ik.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #102 Gepost op: 11-02-2018, 17:21:55 »
De 500 euro, denk ik.

en die heeft laten liggen ja?  Ik vind wel dat Ruben, Jan en Olcay dan een molstreepje hebben want als ik de 500 ergens zou laten liggen zou ik als Mol ergens anders 100 pakken gewoon om 'iets' in te brengen maar niet het grote geld..


Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #103 Gepost op: 17-02-2018, 22:25:51 »
DAGBOEK VAN DE MOL - AFL. 7

Als Mol heb je een taak. Zoals eerder gezegd is het een eenzame taak om te volbrengen.

Vooral te midden van de groep. In m’n eentje. Maar het voelt goed mijn eigen pad te volgen. Te doen wat ík wil. Te bepalen met wie ik een verbond wil. Of niet.

Wie weet maak ik vrienden voor het leven. Of niet. Hoe spelen we verder? De groep lijkt blind voor wat zich allemaal voor hun ogen voltrekt en tast in het duister over wat er nog op ze af gaat komen. Sommigen hebben de behoefte om informatie te delen. Anderen wroeten en graven liever hun eigen weg door het spel. Soms denken ze iets boven de grond te zien komen. Zijn ze ervan overtuigd dat ze écht iets aan het licht brengen. Maar het patroon van gangen en molshopen is lastig te doorgronden. En dan blijkt de groep toch weer stekeblind.

De enige met inzicht en kennis ben ik, de Mol. Over een paar weken zal dat aan het licht komen. Dan zal de groep eindelijk antwoord krijgen op die ene vraag: Wie is de Mol? Maar voorlopig blijf ik zitten waar ik zit. Ondergronds.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #104 Gepost op: 17-02-2018, 22:29:20 »
dit wijst wel naar olcay.  de enige met inzicht en kennis ben ik...... zij heeft de control room
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #105 Gepost op: 17-02-2018, 22:29:58 »
dit wijst wel naar olcay.  de enige met inzicht en kennis ben ik...... zij heeft de control room

Ik denk Simone, zij laat niks los aan de groep dus zij heeft kennis die anderen niet hebben
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #106 Gepost op: 17-02-2018, 22:35:09 »
Citaat
Zijn ze ervan overtuigd dat ze écht iets aan het licht brengen. Maar het patroon van gangen en molshopen is lastig te doorgronden. En dan blijkt de groep toch weer stekeblind.

Sommige zitten volledig op Ruben, die zijn stekeblind, denk ik.. Ruben is de Mol niet en dit dagboek van de Mol zorgt voor de extra overtuiging bij mij.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Lau_

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #107 Gepost op: 17-02-2018, 22:50:15 »
Heeft jan geen uitspraak gedaan in de aflevering over de mevrouw in de winkel dat die een vriendin voor het leven was? Opvallend dat dat nu ook in het dagboek wordt genoemd

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #108 Gepost op: 18-02-2018, 01:31:04 »
Al die verwijzingen naar licht, doen me toch weer denken aan die lampen, waarvan Jan zei 'misschien staat er wel Simone is de Mol'.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #109 Gepost op: 18-02-2018, 12:39:34 »
Al die verwijzingen naar licht, doen me toch weer denken aan die lampen, waarvan Jan zei 'misschien staat er wel Simone is de Mol'.

Ja, klopt. Dat is voor mij de tweede mogelijke titelverklaring. Simone komt hierdoor in de schijnwerpers te staan als Mol. Oké, ik zit na aflevering 7 helemaal in de Simone-tunnel!
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

anoniem 24971

  • Gast
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #110 Gepost op: 18-02-2018, 13:49:32 »
Ondergronds. OnderGronds. OG. Olcay Gulsen.

Vind het wel een beetje typisch dat hiermee wordt afgesloten. Volgens hebben de makers dit seizoen écht diehard en bewust hints verzonnen naar alle kandidaten.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #111 Gepost op: 22-02-2018, 00:52:09 »
Het valt me op dat het taalgebruik in de dagboeken niet bepaald oorspronkelijk is en, met name in het laatste, van weinig diepgang getuigt, om ook maar eens een uitgekauwde mol-uitdrukking te bezigen.

Er zijn beroepen waarin nauwelijks oorspronkelijkheid en eigenheid worden geëist en waar die eigenschappen zelfs ongewenst zijn, bijvoorbeeld een beroep waarbij voornamelijk andermans woorden moeten worden voorgelezen van een autocue en waarbij je je zelfs slechts mag verplaatsen volgens een voorgeschreven stappenpatroon.

Als inderdaad iemand met een dergelijk beroep de mol blijkt te zijn, dan heeft die persoon niet zozeer in de dagboeken, maar beslist wel in het spel een knappe prestatie geleverd door zich, al was het maar tijdelijk, te ontworstelen aan het dagelijkse stramien.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #112 Gepost op: 22-02-2018, 08:13:10 »
De nieuwslezers van het NOS houden zich ook bezig met de selectie van het nieuws. Discussies over waarom iets wel of niet in de uitzending 'moet' en, zo ja, op welke manier. Het zijn zeker geen veredelde voorleesouders.

Bovendien is Simone iemand met een sterke, onafhankelijke persoonlijkheid ...wat duidelijk in interviews naar voren komt. Toegegeven, minder in WIDM.

Dat neemt niet weg dat je een punt zou kunnen hebben, zeker als je de frequentie van de nieuwsuitzendingen die zij prenteert meeneemt.



(en ja, ik geloof ook dat de mol de dagboeken (grotendeels) zelf schrijft, waarschijnlijk met aanwijzingen van de produktie)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #113 Gepost op: 24-02-2018, 22:23:55 »
Dagboek van de mol staat al online:

Zoveel mensen zijn ervan overtuigd dat ze het antwoord op de vraag al weten. En toch.
Stine moest het spel verlaten. Zij is niet de Mol. Had de waarheid gelogen. Was de kandidaat die bij de test het minst wist over het doen en laten van de Mol.
Deze week wederom grote verbazing. Ook Simone is niet de Mol. Dat klopt want de Mol, dat ben ik.

Vlak vóór de finale naar huis moeten. Net als eerste afvallen is dat een nachtmerrie. De eindstreep in zicht en dan sneuvelen. Je moet er niet aan denken. Natuurlijk heb ik de finale wel gehaald. We zijn nu nog maar met z’n drieën. Twee finalisten en ik. De Mol.

Ik ga nog even door. Nog drie opdrachten tot de ontknoping. Nog drie opdrachten tot ik die verlossende woorden ‘Ik ben de Mol’ kan uitspreken. Ik kan niet wachten. Maar ik ga nog even door. Nog even genieten hier in Georgië. Wat een rol! Ik ben benieuwd wie de winnaar zal zijn. Maar het is nog niet zo ver. Laat mijn mede-finalisten tot die tijd nog maar lekker graven en grissen.
Meer L

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #114 Gepost op: 24-02-2018, 22:24:57 »
staat er echt grissen ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #115 Gepost op: 24-02-2018, 22:30:01 »
Je zou idd gissen verwachten ipv grissen.  ::jaja::
Maar wellicht gunt ze de winnaar nog wat geld?  ::hypocriet::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #116 Gepost op: 24-02-2018, 22:30:39 »
staat er echt grissen ?
Yep, grissen it is....
Meer L

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #117 Gepost op: 24-02-2018, 22:31:59 »
Yep, grissen it is....
das niet goed Nederlands dat
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Moltijd

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #118 Gepost op: 24-02-2018, 22:33:40 »
Als ik dit dagboek zo lees heb ik echt het idee of Olcay het gewoon aan het voorlezen is tegen me...

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #119 Gepost op: 24-02-2018, 22:33:55 »
das niet goed Nederlands dat
Jawel hoor, grissen is (weg)graaien  ::jaja::