Poll

Keert Ron terug in het spel in aflevering 2?

Nee, Ron is definitief uit het spel.
54 (40.6%)
Ja, Ron krijgt de kans om terug te keren, maar hij slaagt er niet in terug te keren/wordt hem niet gegund door de groep.
33 (24.8%)
Ja, Ron krijgt de kans om terug te keren en hij slaagt er ook in/wordt hem gegund door de groep
46 (34.6%)

Totaal aantal stemmen: 132

Poll gesloten: 13-01-2018, 20:15:45

Auteur Topic: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?  (gelezen 14395 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Gepost op: 12-01-2018, 20:15:45 »
Een grote groep onder ons speculeert al een hele week over een mogelijke terugkomst van Ron. Het leek anoniem_24971 (in het Ron topic) en mij een interessant idee om te peilen hoe de meningen hierover verdeeld zijn.

Vul de poll tot morgen voor de uitzending in en laat in de comments weten waarvoor je gestemd hebt en waarom.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #1 Gepost op: 12-01-2018, 20:27:39 »
Zelf geloof ik dus dat Ron niet terugkeert.

Volgens het beeldmateriaal dat we krijgen staat hij niet bij de uitleg van 3 opdrachten. Ron kan dus zelf al de Mol niet zijn, want die neemt deel aan iedere opdracht. Als kandidaat zou hij niet alleen de achterstand van aflevering 1 meesleuren (8 kandidaten niet gezien hebben), maar ook nog eens een nieuwe achterstand in aflevering 2 (enkele opdrachten niet mee doen). In beide gevallen lijkt me een terugkeer dus niet aan de orde.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #2 Gepost op: 12-01-2018, 20:37:44 »
Ik geloof dat die terugkomt maar het niet gegund krijgt. (vandaar de dubbele moord in de preview)

Nu, hij is niet te zien bij de uitleg van de marktopdracht of in een ander filmpje van de preview
(wat ook logisch is, anders was het al bekend niet).

Het feit dat hij een opdracht mist, kan ook. Gijs,Richard en Paul misten allemaal  opdracht voor ze terugkwamen
en raakte dan nog eens door de test. Dus het kan wel
klaar voor de strijd

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #3 Gepost op: 12-01-2018, 20:40:38 »
Ik denk niet dat Ron terugkeert. De redenering dat hij geen eerlijke kans heeft gekregen, omdat de groep nog niet bij elkaar is geweest, kan ik best volgen. Echter, in de 1e aflevering van het vorige seizoen bevond de mol zich in een groepje van vier en heeft de rest hem ook weinig gezien alvorens ze de test moesten maken. Ik zie dit dus niet als een goede reden om hem terug te laten keren. Het is altijd zuur om de eerste afvaller te zijn, helemaal op deze manier, maar ik zie niet in waarom hij er daarom de volgende aflevering weer bij moet zijn.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #4 Gepost op: 12-01-2018, 20:42:17 »

Het feit dat hij een opdracht mist, kan ook. Gijs,Richard en Paul misten allemaal  opdracht voor ze terugkwamen
en raakte dan nog eens door de test. Dus het kan wel

Richard miste min of meer een gehele aflevering. Hij kwam pas terug in een opdracht die ook gelijk de test was. Hij had een enveloppe waar uiteindelijk voor hem een vrijstelling in zat.

Bovendien was het in de beginjaren zo dat de groep elke aflevering gesplitst werd. Iedere groep ging dan een aparte opdracht doen, daardoor was de mol toendertijd in bijna de helft van de opdrachten niet aanwezig.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #5 Gepost op: 12-01-2018, 20:53:45 »
Nu, hij is niet te zien bij de uitleg van de marktopdracht of in een ander filmpje van de preview
(wat ook logisch is, anders was het al bekend niet).

Juist maar die uitleg van de opdrachten is toch iets crucialer.

Het feit dat hij een opdracht mist, kan ook. Gijs,Richard en Paul misten allemaal  opdracht voor ze terugkwamen
en raakte dan nog eens door de test. Dus het kan wel

Het is inderdaad mogelijk, maar ik weet niet of het in deze tijden waarin WIDM toch heel mainstream geworden is veel kijkers gaat plezieren. Zal de 'normale' kijker die niets weet van WIDM voor, laat ons zeggen, 2013 zich niet bekocht voelen?

Offline clld

  • Forumlid
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #6 Gepost op: 12-01-2018, 21:13:21 »
Gezien de 'ongebruikelijkheden' (aangepaste tekst bij de test, geen gesprek met Art, etc.) denk ik dat er een kleine kans is (zo'n 30%) dat hij terugkomt. Maar de argumenten zijn niet heel sterk. Sommige mensen slaan ook een beetje op hol met het idee dat hij terugkomt.

Omdat er geen goede reden wordt genoemd waarom hij zou moeten terugkomen (dat zijn exit oneerlijk zou zijn houdt absoluut geen steek, zoals al meermaals is betoogd) stem ik: Neen.

Mogelijk dat straks blijkt dat er bijvoorbeeld iemand ziek naar huis moet. Dan zou het veel logischer zijn dat hij terugkomt.

« Laatst bewerkt op: 12-01-2018, 21:18:19 door clld »
"...peregrini in terra, qui civitatem in coelo quaeritis..."

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #7 Gepost op: 12-01-2018, 21:16:42 »
Ik ben er vrij zeker van dat Ron niet terugkeert in aflevering 2. Zo ga ik er vanuit dat:

- iedere kandidaat naar Tbilisi is afgereisd, zodat de productie met zekerheid één ticket terug naar Nederland kon boeken;
- het ontbreken van 'behalve de Mol, die hoeft nooit naar huis' niet slaat op Ron als potentiële Mol, maar op de Mol die geen test hoefde te maken;
- het leadershot van Ron een foto lijkt, waarop hij bovendien als enige een jas aan heeft. Opvallend, want in Moskou is het ook aanzienlijk kouder waarschijnlijk;
- het een hoop gedoe met de WIDM App op zou leveren wanneer Ron terug in het spel komt. Een hoop spelers hebben immers geen punten meer om in te zetten.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #8 Gepost op: 12-01-2018, 21:20:27 »
Leuk trouwens hoor Hulpmol, vind ik althans, deze thread.

Volgens mij kunnen we juist trots zijn dat er 16 pagina's Ron zijn terwijl maar 2 bijv. Bella. Toch een fantastische twist dit, van WIDM?

Het is nou ook niet bepaald dat er niet hele sterke aanwijzingen zijn, zoals
Schaam je niet. Er zijn meerdere aanwijzingen:

- Het begon allemaal met het praatje van Art dat aangepast werd (De Mol die hoeft nooit naar huis)
- Dan kreeg Ron geen afscheidspraatje met Art en enkele hoogtepunten
- Loes verliet hem ipv dat Ron 'de groep' achterlaat
- Het dagboek van de Mol richt zich niet tot Ron
en natuurlijk waren die er niet dan hadden we het er niet 16 pagina's over, plus deze thread er nog eens bij, toch?!

Dus ik vind het wel een gegeven dat Ron terugkomt ja, wat is daar nou mis mee? We gaan toch niet elke week whinen om een afvaller, dat ie terug moet komen? Dat is alleen nu in dit bijzondere geval. Ik zie het als 1 van de 3 grote twists van dit seizoen: eerst de landen, dan Ron en dan de mol vroeg bekend maken.

Ik heb ook Ron niet voor niks mijn wensmol gemaakt begin van de week... zou het een enorme stunt vinden... maar ja, zoals het met een wensmol gaat is die het bijna nooit helaas. Maar je mag toch hopen ::oink::?
« Laatst bewerkt op: 12-01-2018, 22:48:00 door Daisy, Reden: Graag inhoudelijk reageren »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #9 Gepost op: 12-01-2018, 21:27:49 »
 Ik probeer met dit topic alleen maar de discussie te groeperen en ondertussen te kijken hoe de meningen zich verhouden, want in het topic van Ron vol met reacties en meningen is het eigenlijk niet duidelijk of er nu veel mensen geloven in een terugkeer.

Volgens mij kunnen we juist trots zijn dat er 16 pagina's Ron zijn terwijl maar 2 bijv. Bella. Toch een fantastische twist dit, van WIDM?

Dat in ieder geval. Door net een paar dingen 'anders' te doen worden we hier een beetje uit onze comfortzone gedwongen en beginnen we zelf met scenario's te verzinnen.

Dus ik vind het wel een gegeven dat Ron terugkomt ja, wat is daar nou mis mee? We gaan toch niet elke week whinen om een afvaller, dat ie terug moet komen? Dat is alleen nu in dit bijzondere geval.

Uiteraard, vanaf morgen om 21u30 hebben we het over iets totaal anders en ligt deze discussie achter ons.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2018, 22:49:25 door Daisy, Reden: Aanpassing ivm aanpassing eerder bericht »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #10 Gepost op: 12-01-2018, 21:32:40 »
Nou precies.

En ik vraag verder nergens om hoor, heb in het begin even gepolst of we niet kunnen inzetten op de Molbeurs en de pool maar net zoals dat niet in de app kan, kan dat daar nu ook even niet. Nou, prima toch, logische keuze van de 3 verschillende organisaties.

Er zijn er wel 15 die de twist ook zien tegen maar 12 niet dus er is ook een meerderheid VOOR Ron.

Ik heb zelf wel moeite met de pollkeuzes. "Ja, Ron krijgt de kans om terug te keren en neemt die ook/wordt hem gegund" komt het dichtste bij maar ik denk dus dat hij zelf faalt. Hoeft niets met gunnen te maken te hebben. Zijn poging mislukt dus hij moet alsnog afscheid nemen.

Dat het iets te maken heeft met zielig zijn ofzo, nee, ook niet. Heel simpel: het is gewoon een twist. Gewoon script allemaal. Dit overkomt 1 van de 9 kandidaten gewoon, staat allemaal in het draaiboek. Niets om moeilijk over te doen of denken. Ik zou zelf ook zuchten als er zonder reden geroepen wordt dat iemand terugkomt maar er is hier alle reden voor.

- iedere kandidaat naar Tbilisi is afgereisd, zodat de productie met zekerheid één ticket terug naar Nederland kon boeken
Dat klopt niet. Ze vertrokken immers allemaal vanaf verschillende steden.

Het is dus wat ik al eerder zei. Gewoon ff omboeken. 4 tickets worden niet gevonden, 3 worden gewoon uiteindelijk overhandigd door de crew... die 4e wordt voor een vliegtuig later omgeboekt. Je kunt niet 5 tickets naar Nederland erbij in de achterhand houden, wat duur zou dat zijn!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #11 Gepost op: 12-01-2018, 21:32:47 »
Ik denk dat Ron nog wel een
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
gaat doen.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2018, 21:37:56 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #12 Gepost op: 12-01-2018, 21:32:51 »
Het zou me ook niks verbazen als hij terugkomt in aflevering 3. Dan verwacht echt niemand hem meer. Wel is hij dan afgestreept als mol, tenzij zijn naam alsnog in de test voorkomt natuurlijk.
Het 'probleem' met de app zie ik niet echt. Gewoon punten teruggeven met verdubbeling voor de punten op ron. Bovendien zou het vreemd zijn dat er dit jaar geen app is, omdat een kandidaat even afwezig is.
Persoonlijk denk ik eerder dat hij terugkomt, maar ook direct weer naar huis mag. Ik vind het namelijk wat vreemd dat Vivienne gewoon meediscussieert over de mol als Ron verder komt.

Waar we denk ik wel van kunnen uitgaan is dat de tien kandidaten nooit allemaal bij elkaar zijn geweest. Anders snap ik niet dat er geen persdag is georganiseerd voorafgaand aan dit seizoen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #13 Gepost op: 12-01-2018, 21:36:15 »
Ik denk dat Ron nog wel een
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
gaat doen.

Je moet dit in spoilers zetten. We proberen de beide landen gescheiden te houden omdat niet iedereen hier de Belgische seizoenen gezien heeft.

Ik heb zelf wel moeite met de pollkeuzes. "Ja, Ron krijgt de kans om terug te keren en neemt die ook/wordt hem gegund" komt het dichtste bij maar ik denk dus dat hij zelf faalt. Hoeft niets met gunnen te maken te hebben. Zijn poging mislukt dus hij moet alsnog afscheid nemen.

Ik wilde het scenario waar de groep beslist en het scenario waar het door toedoen van Ron zelf is dat hij terugkeert samen voegen, omdat het in principe hetzelfde resultaat geeft: Ron die terug keert.

Bovendien bedoel jij toch de middelste pollkeuze? "Ron krijgt de kans om terug te keren, maar die neemt hij niet"

Als je een betere verwoording hebt, hoor ik die graag. ;)
« Laatst bewerkt op: 12-01-2018, 21:40:43 door Hulpmol »

Offline clld

  • Forumlid
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #14 Gepost op: 12-01-2018, 21:41:15 »
Volgens mij kunnen we juist trots zijn dat er 16 pagina's Ron zijn terwijl maar 2 bijv. Bella. Toch een fantastische twist dit, van WIDM?

Het is nou ook niet bepaald dat er niet hele sterke aanwijzingen zijn, zoals <knip> en natuurlijk waren die er niet dan hadden we het er niet 16 pagina's over, plus deze thread er nog eens bij, toch?!

Het is zeker een leuke discussie!  ::ok:: Dat iedereen hier zo op los gaat, heeft er denk ik ook wel mee te maken dat iedereen lang droog heeft gestaan voor wat betreft mol-speurwerk.

Er zijn zeker wat opmerkelijkheden die er op zouden kunnen wijzen dat Ron terugkomt, maar ben je hierdoor nou echt voor de volle 100% zeker? Zo waterdicht zijn die aanwijzingen toch ook weer niet?
"...peregrini in terra, qui civitatem in coelo quaeritis..."

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #15 Gepost op: 12-01-2018, 21:44:07 »
Citaat
Dat klopt niet. Ze vertrokken immers allemaal vanaf verschillende steden.

Het is dus wat ik al eerder zei. Gewoon ff omboeken. 4 tickets worden niet gevonden, 3 worden gewoon uiteindelijk overhandigd door de crew... die 4e wordt voor een vliegtuig later omgeboekt. Je kunt niet 5 tickets naar Nederland erbij in de achterhand houden, wat duur zou dat zijn!

Ik gaf toch ook aan dat iedere kandidaat vanuit 'hun stad' naar Tbilisi vertrok? Om van daaruit met zekerheid één ticket naar Nederland te boeken?  ::jaja::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #16 Gepost op: 12-01-2018, 21:45:44 »
TV-show: Ron lijkt in het theater te zitten. ..
Ik heb overigens gestemd dat hij niet terug zal komen (wel voor ik bovenstaande zag, nu twijfel ik weer)

anoniem 24971

  • Gast
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #17 Gepost op: 13-01-2018, 02:06:50 »
Ron was gisterenavond te gast bij Ivo Niehe in de TV Show om over zijn deelname te praten en vraag me nu oprecht af of de AVROTROS zo ver zou gaan als Ron niet zou terugkeren, om zo'n item te 'liegen.'

Begin er steeds meer vraagtekens bij te zetten, maar ik kan er met mijn hoofd nog steeds niet bij dat de crew Ron naar Tbilisi heeft laten komen puur voor zijn shot.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #18 Gepost op: 13-01-2018, 05:41:16 »
Het enige dat Ron er in de TV-show over loslaat is rond minuut 5'00, en het komt er nogal stamelend uit:

Ivo: "En dan moet je dus heel lang geheim houden dat je er meteen weer uit lag"
Ron: "Dan moet je eh.. Nou ja je moet, sowieso mag je niks zeggen natuurlijk. Dus als je naar huis gaat, dan ben je thuis, en moet je eigenlijk ondergedoken zijn".

Verder geen details over hoe moeilijk dat geheim houden wel niet was, terwijl dat natuurlijk de intentie van de vraag van Ivo was. Je zou ook iets van opluchting verwachten, omdat hij het nu los kan laten, maar Ron lijk bij deze vraag juist extra op zijn hoede. Het fragment wordt ook erg kort gehouden. Hij heeft vast meer gezegd, dat we niet terugzien in de montage.

De beelden van Art en Ron in een theater-setting geven ook te denken, inderdaad. Wetende dat er een theater-opdracht zit aan te komen.

Al met al hebben we volgens mij maar 1 echt "harde" aanwijzing dat Ron eruit ligt (rood scherm), en tal van "softe" aanwijzingen dat de soep misschien toch niet zo heet gegeten wordt. Ik ga dus ook na het zien van de TV-show voor Ron komt terug.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2018, 05:46:17 door Newbie2 »

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #19 Gepost op: 13-01-2018, 08:11:29 »
Ivo: "En dan moet je dus heel lang geheim houden dat je er meteen weer uit lag"
Ron: "Dan moet je eh.. Nou ja je moet, sowieso mag je niks zeggen natuurlijk. Dus als je naar huis gaat, dan ben je thuis, en moet je eigenlijk ondergedoken zijn".
Programmamakers doen er alles aan om de kijker duidelijk te maken Ron er zo vroeg uit ligt
- Of ze doen dat om ons molloten voor de gek te houden (want wij vinden dat verdacht)
- Of ze willen vanavond weer een groot shock-effect voor het normale publiek creëeren omdat hij toch terugkomt
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit