Auteur Topic: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc  (gelezen 37024 keer)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #40 Gepost op: 14-01-2018, 00:08:38 »
Bovendien geloof ik niet in de theorie dat ze middenin de opnames van mol veranderen. Ze kiezen één mol en dat is dé mol voor dat seizoen. Anders is het oneerlijk tegenover kijkers en kandidaten.
Luister, ik wil niet zeggen dat het zo is.
Maar wat als er iets met de mol gebeurt, dan moet je wel toch? Nu is het nog vroeg in het spel, dus die impact is nog niet zo groot
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #41 Gepost op: 14-01-2018, 00:10:55 »
Luister, ik wil niet zeggen dat het zo is.
Maar wat als er iets met de mol gebeurt, dan moet je wel toch? Nu is het nog vroeg in het spel, dus die impact is nog niet zo groot

Daar is in het verleden al wel een vraag over geweest aan de crew op een fandag.

Het antwoord was toen dat ze in geval van ziekte de Mol volsteken met paracetamol. Als Jean-Marc de Mol was geweest, dan had men hem volgens mij toch verzocht te blijven.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #42 Gepost op: 14-01-2018, 00:11:31 »
en de mol heeft t erg naar de zin is gewoon onzin nederlands.

Voor je zoiets zegt; check even. Het mag allebei en wordt overal door elkaar gebruikt, dus bezittelijk en neutraal.

En trouwens, Art zou gek zijn om zoiets in afl 2 te zeggen. een Art-verspreking is in widm uitgesloten, dat kun je aannemen  ::ok::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #43 Gepost op: 14-01-2018, 00:14:26 »
Dat zei hij deze aflevering wel hoor. Ik zie het eerder als een hint dat de Mol bij de 6 kandidaten zat die in aflevering 1 voor de opdracht slaagde. Wat met een 75% kans momenteel ook niet zo gek is.

Oke, dat wist ik ff niet meer, ik wilde het net terugkijken. Het schoot enkel door mijn hoofd. Zou idd een hint kunnen zijn, maar dan geven ze wel veel weg in aflevering 1.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #44 Gepost op: 14-01-2018, 00:15:00 »
Daar is in het verleden al wel een vraag over geweest aan de crew op een fandag.


Die vraag heb ik zelf gesteld aan Art in de chat. Klopt idd over die paracetamol. En hij vertelde ook dat er geen draaiboek is voor dergelijke situaties.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #45 Gepost op: 14-01-2018, 00:15:49 »
Dat zei hij deze aflevering wel hoor. Ik zie het eerder als een hint dat de Mol bij de 6 kandidaten zat die in aflevering 1 voor de opdracht slaagde. Wat met een 75% kans momenteel ook niet zo gek is.

Het zou natuurlijk een ‘Anne-Marie’tje’ kunnen zijn. (Het ‘jongens’ vs ‘jungens’ verhaal)
Maar lijkt me stug dat ze dit nog een keer toepassen, zeker omdat er toen best wat kritiek was op de rol die dat Art gaf in het spel (al was de uitspraak vandaag natuurlijk zonder kandidaten erbij)

Offline Elinemeg

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #46 Gepost op: 14-01-2018, 00:25:42 »
Je ziet vaak genoeg dat kandidaten na een aflevering (of twee zoals nu) nog verdenkingen op bijna iedereen hebben. In ieder geval genoeg mensen verdenken om verschillende redenen om geen mol aan te kunnen wijzen. Als je van de overige 8 kandidaten nog 5 mensen verdenkt, dan is "ik heb geen idee" nog steeds een accurate uitspraak.

Bovendien hebben we onlangs nog een kandidaat gezien die de finale haalde zonder te weten wie de mol was. Jochem van Gelder vertelde toch dat hij tot aan de finale compleet verkeerd zat? Hij had het hele seizoen lang geen idee...

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #47 Gepost op: 14-01-2018, 00:26:20 »
Worden mensen niet ook gescreend op psyche voor ze de rol van de mol krijgen toebedeeld? In dat geval zouden ze Jean-Marc er denk ik wel al uitgevist hebben.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #48 Gepost op: 14-01-2018, 00:26:51 »
Die vraag heb ik zelf gesteld aan Art in de chat. Klopt idd over die paracetamol. En hij vertelde ook dat er geen draaiboek is voor dergelijke situaties.
Ik sluit het in ieder geval niet uit. Als iemand echt moet/wil stoppen vanwege fysieke of psychische klachten, dan kan je dat niet tegenhouden. Of het nou een mol is of niet.
Nogmaals, ik zeg niet dat dit het geval is. Maar het valt toevallig samen met de afleveringstitel en zijn uitspraak op het einde.

Worden mensen niet ook gescreend op psyche voor ze de rol van de mol krijgen toebedeeld? In dat geval zouden ze Jean-Marc er denk ik wel al uitgevist hebben.
Je kan niet alles voorspellen. Ook als hij een kandidaat is waren ze in dat geval het risico niet aangegaan.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2018, 00:30:03 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #49 Gepost op: 14-01-2018, 00:36:57 »
Ik sluit het in ieder geval niet uit. Als iemand echt moet/wil stoppen vanwege fysieke of psychische klachten, dan kan je dat niet tegenhouden. Of het nou een mol is of niet.
Nogmaals, ik zeg niet dat dit het geval is. Maar het valt toevallig samen met de afleveringstitel en zijn uitspraak op het einde.


Je kan niet alles voorspellen. Ook als hij een kandidaat is waren ze in dat geval het risico niet aangegaan.

Maar als kandidaat hoef je aan wat minder criteria te voldoen dan als de mol. Begreep eerder dat een mollocitatie echt andere koek is dan een gesprek om mee te doen als kandidaat.

Aan de andere kant. Bij Jean-Marc zien we eerder de schaakstukken omgewisseld staan. En het omdraaien van de letters LG blijft ook een dingetje. Dat laatste lijkt achteraf te zijn gedaan. Wellicht omdat de mol inderdaad gewisseld is?

Offline The Marsmellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zonder licht is een tunnel erg donker
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #50 Gepost op: 14-01-2018, 00:50:07 »
als punt van kritiek vond ik de tweede opdracht.... het was een mooie opdracht maar niet duidelijk wat er nu aan het einde mis was...

Bij de belgen heb je dan een info moment waar ze kijken hoe ze hadden moeten zitten en wat niet goed was.

Verder een top aflevering ook al vond ik het einde toch wel een tjah .... teleurstelling?

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #51 Gepost op: 14-01-2018, 00:57:14 »
Maar als kandidaat hoef je aan wat minder criteria te voldoen dan als de mol. Begreep eerder dat een mollocitatie echt andere koek is dan een gesprek om mee te doen als kandidaat.

Het zou gek zijn als ze dit niet gezien hadden bij het casten van De Mol. Dan ga je een verbond aan waar je ook voor tekent. Denk dat dit snel op zou vallen.

Even iets anders: ben ik nu gek of zag ik nu het getal 19 op één van de pilaren in het shot tussen de intro van Art en de leader?

Loes is op de 19e geboren...   ::oink::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #52 Gepost op: 14-01-2018, 01:39:25 »
Heb er een apart topic over geopend. Maar in deze aflevering zit weer een raar flitsje zoals vorige keer de LG televisie. Als Art de Lada introduceert, zie je de auto normaal, dan uit een andere hoek staat alles op het nummerbord van achter naar voren en dan weer normaal.

Het is dusdanig manipulatie van de regie dat er toch iets mee bedoeld zal worden (of ze liggen nu helemaal blauw daar).


Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #53 Gepost op: 14-01-2018, 01:40:58 »
Als Jean-Marc de Mol was geweest, dan had men hem volgens mij toch verzocht te blijven.

Nou dat denk ik niet hoor... het is een spel geen gevangenis. Jean-Marc zat er helemaal doorheen, dat zagen we allemaal en hij kon echt niet meer.
De crew gaat geen mensen vasthouden, zelfs als het de mol zou zijn.
Het zou zeer inhumaan zijn geweest hem te laten blijven, en het zou zeker niet goed zijn geweest voor het spel.

Dus of er was een hulpmol gekomen, of ze hadden doorgespeeld zonder mol, want ja uiteindelijk is iedereen bezig met saboteren. (Dan had JM bij de finale een terugkomdag gehad)
"niets is wat het lijkt"

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #54 Gepost op: 14-01-2018, 01:49:22 »
Heb er een apart topic over geopend. Maar in deze aflevering zit weer een raar flitsje zoals vorige keer de LG televisie. Als Art de Lada introduceert, zie je de auto normaal, dan uit een andere hoek staat alles op het nummerbord van achter naar voren en dan weer normaal.

Het is dusdanig manipulatie van de regie dat er toch iets mee bedoeld zal worden (of ze liggen nu helemaal blauw daar).



Ik had ook al in de tweets van de mol-topic gezegd dat je misschien van achteren moet denken, Daar worden de bedoelingen van de tweets namelijk achteraf duidelijk.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #55 Gepost op: 14-01-2018, 02:09:17 »
In kamer "112" zitten Stine en Olcay. Moeten nu alarmbellen gaan rinkelen?
Zou kunnen. @23.57.
-Eerst zien we kamernummer 312 (Loes en Ruben).-



*Alarmnummer in Georgie is 911 voor wie dat weten wil.*
Omnia vincit amor

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #56 Gepost op: 14-01-2018, 03:58:00 »
Ik sluit het in ieder geval niet uit. Als iemand echt moet/wil stoppen vanwege fysieke of psychische klachten, dan kan je dat niet tegenhouden. Of het nou een mol is of niet.
Nogmaals, ik zeg niet dat dit het geval is. Maar het valt toevallig samen met de afleveringstitel en zijn uitspraak op het einde.
Je kan niet alles voorspellen. Ook als hij een kandidaat is waren ze in dat geval het risico niet aangegaan.
Je hebt zeker wel een punt vind ik.

Om te beginnen stel ook ik dat er absoluut geen enkele aanwijzing is dat JM de mol was.
Maar ik denk ook dat er wel degelijk een noodscenario klaar ligt voor het geval er iets met de mol gebeurt.
Zeker in het begin van de reeks volstaan een paar (paraceta)molletjes dan niet.
En zeker bij psychische klachten moet je toch uitkijken.

Daarbij is het nog nét ietsje waarschijnlijker dat een mol opeens een enorme druk ervaart dan dat een kandidaat dat doet.

Het is al eens eerder geopperd, en gewoon nog ter plekke met iemand in gesprek gaan en de situatie uitleggen is een reële optie. De kijker, en ook de bezoeker van een fandag die die vraag stelt, hoef je daarvan niet op de hoogte te stellen. Niets is immers wat het lijkt....

Het zou ook zeer goed een van de redenen kunnen zijn dat ze vooraf al aan álle deelnemers vragen of die eventueel ook de mol willen spelen. Sommigen willen zeker niet, anderen weer wel. Uit die voorselectie kun je dan al goed je reservemol kunnen halen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #57 Gepost op: 14-01-2018, 07:49:18 »
Waarom zou de mol overspannen raken? Die krijgt alle spellen honderd keer uitgelegd en een heerlijk rustige hotelkamer.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #58 Gepost op: 14-01-2018, 08:42:23 »
Bijzonder dat iedereen het zo'n topaflevering vond. Het maakte voor mij de verwachtingen na aflevering 1 niet waar. Dat had niet alleen te maken met de anticlimax met Jean-Mark aan het einde, maar ook hoe ze de afvaller van vorige week erin verweefden. Daar kunnen ze nog een voorbeeld nemen aan de Belgen.

Nu was het ook op zo'n manier gedaan dat zelfs als Ron terug zou komen, hij nooit meer de mol kon zijn.
Gemiste kans.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #59 Gepost op: 14-01-2018, 08:56:43 »
Worden mensen niet ook gescreend op psyche voor ze de rol van de mol krijgen toebedeeld? In dat geval zouden ze Jean-Marc er denk ik wel al uitgevist hebben.

Bij Susan Visser zaten ze er eigenlijk naast. Dat ging toen maar net goed, als ik het goed begrijp.