Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld  (gelezen 28955 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #40 Gepost op: 14-01-2018, 11:45:59 »
Ik kijk het net terug en er valt me wat op.
Na de uitleg van Art komen er wat biechtjes, Ruben zegt hier: "Zij zou ons dan 2x 500 geven, en een foto van de persoon die ons weer verder kon helpen"
Dat 2e heeft Art helemaal niet gezegd toch? Die vrouw kon ze alleen op weg helpen.(speelt af op 10:20)

De kandidaten krijgen meer uitleg dan wij in de uitzending te zien krijgen dus het zou goed kunnen dat hen dit ook verteld is.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #41 Gepost op: 14-01-2018, 11:47:28 »
En daarbij, de biechten worden altijd na de opdracht opgenomen. ;)
🜃

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #42 Gepost op: 14-01-2018, 11:57:11 »
Ah oke, thx voor de uitleg

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #43 Gepost op: 14-01-2018, 13:38:50 »
Het idee van de -20s bedenken met twee briefjes was een zeer interessante situatie.
Ikzelf, als bèta, had direct wel door hoe het hoorde. Als ik had meegedaan had ik willen schreeuwen: "nee stomme oekels, zo heb je te weinig briefjes. Bovendien krijg je volgens deze redenatie een maximum bedrag van -2000 + 2000 = 0 euro!" Maarja... dan val je compleet door de mand als kandidaat. Emilio wist het nog ietwat genuanceerder te brengen, maar voor mij is dit toch wel een grote hint naar zijn kandidaatschap.


Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #44 Gepost op: 14-01-2018, 14:14:28 »
Dit was totale chaos en ik denk dat we moeten letten op de frustratie factor. De mensen die het meest gefrustreerd zijn over de totale chaos zijn daarom het minst waarschijnlijk de mol. Bella is wat mij betreft daarom zeer waarschijnlijk niet de mol. Ook bij Simone droop de frustratie af en toe van haar gezicht af.

Wat ook opvalt is dat niet Loes als eerste roept dat ze terug moeten naar de vrouw om het tweede briefje van 500 op te halen maar Stine. Stine was overigens niet de eerste die ontdekte dat er wat mis was met de briefjes maar wel de eerste die de oplossing aanbood. Loes maakte er wel haast van door de envelope uit de hand van de vrouw te grissen.

De beschrijving die Olcay maakt van de vrouw met de rode trui is overigens perfect. Ze zegt dat het een vrouw is die op een man lijkt en dat ze een rode trui aanheeft met een blauw verst. Dat er slechts de helft van die beschrijving over de porto gaat is niet haar fout.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #45 Gepost op: 14-01-2018, 17:19:04 »
Het idee van de -20s bedenken met twee briefjes was een zeer interessante situatie.
Ikzelf, als bèta, had direct wel door hoe het hoorde. Als ik had meegedaan had ik willen schreeuwen: "nee stomme oekels, zo heb je te weinig briefjes. Bovendien krijg je volgens deze redenatie een maximum bedrag van -2000 + 2000 = 0 euro!" Maarja... dan val je compleet door de mand als kandidaat. Emilio wist het nog ietwat genuanceerder te brengen, maar voor mij is dit toch wel een grote hint naar zijn kandidaatschap.

Ik ben het eens met Joost dat dat juist ook heel mols kan zijn, want toen was de tijd al vergevorderd...

Chaos ten top. Olcay doet aan nepmollen, Loes/Simone/Ruben pakken het volledig kandidaats aan. Ik had dezelfde logische gedachte. Je begint op 10x10 vakjes van -20. Niet zo vreemd om dan per vakje twee briefjes van tien te willen leggen. Ik zag Art ze wederom vermanend een rekenles geven: -20 min 10 kan natuurlijk nooit op 0 uitkomen he, ::art:: in de pot. Niet vastpinnen vond ik van Ruben een Moltactiek. Emilio die halverwege de dubbele briefjes maar bespottelijk vind is ook molwaardig. Je kunt je heerlijk 'told ya' doen na afloop wetende dat nooit alle vakjes dan afgedekt zullen worden.

Verder:

1. Is het steeds verzamelen bij Art, en het daarop aandringen mols of niet? Kost wel extra tijd, maar dan is er wel meer structuur.  :-\\
2. Olcay met die 500 euro vind ik nepmollen. Zo vroeg in de opdracht, en zo obvious, dat doet de echte mol niet.
3. Op een gegeven moment is Ruben traag met het geld brengen bij de groep die de persoon heeft gevonden.
4. Er wordt gezegd dat Ruben degene is die geen pin op de biljetten doet. Of dat ook echt zo is, is moeilijk vast te stellen.

Kortom, lastig vaststellen of de mol hier aan het werk is geweest, en wie dan?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #46 Gepost op: 14-01-2018, 17:20:13 »
Daar stond Monkey op

Een kapucijnaapje.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #47 Gepost op: 14-01-2018, 17:26:47 »
Heeft iemand de reacties gezien van de kandidaten toen de windvlaag niet meetelde?

...het moment dat Art "860€ verdiend" zegt...

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #48 Gepost op: 14-01-2018, 17:33:36 »
ik vind trouwens 860euro helemaal niet gek, de opdracht was ondanks een paar mollenstreken (van kandidaten) behoorlijk goed, zelfs met de dubbelde briefjes die weer los en op lege plekken moesten, er waren dus maar 1000-860=140 :20= 7 briefjes van 20€ niet afgedekt. Als die verwarring over "-20€ = 2 briefjes van 10€ per plek" niet was ingegeven hadden ze deze opdracht glansrijk gehaald.

Met zoveel geld in de min denk ik dat de Mol nog lekker op de achtergrond rustig blijft, en we geen opzichtige acties te zien krijgen.

Valt me wel op dat met nog minder dan een minuut een paar kandidaten passief achter aanstaan. En Emilio de een portio in zn hand houdt en dus met 1 hand bezig is met de briefjes...


Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #49 Gepost op: 14-01-2018, 17:52:26 »
ik vind trouwens 860euro helemaal niet gek, de opdracht was ondanks een paar mollenstreken (van kandidaten) behoorlijk goed, zelfs met de dubbelde briefjes die weer los en op lege plekken moesten, er waren dus maar 1000-860=140 :20= 7 briefjes van 20€ niet afgedekt. Als die verwarring over "-20€ = 2 briefjes van 10€ per plek" niet was ingegeven hadden ze deze opdracht glansrijk gehaald.

Met zoveel geld in de min denk ik dat de Mol nog lekker op de achtergrond rustig blijft, en we geen opzichtige acties te zien krijgen.

Valt me wel op dat met nog minder dan een minuut een paar kandidaten passief achter aanstaan. En Emilio de een portio in zn hand houdt en dus met 1 hand bezig is met de briefjes...



Het heeft volgens mij ook weinig zin om met 9 personen dat geld proberen goed te leggen. Dan sta je elkaar toch behoorlijk in de weg.
Vond Art wel op een gegeven moment wel een blik hebben van "waar zijn ze toch mee bezig".

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #50 Gepost op: 14-01-2018, 18:00:56 »
...het moment dat Art "860€ verdiend" zegt...

de foto die hoort bij deze post ( geloof 2 posts hierboven), wat een meesterlijke timing. aan de linkerkant zie je 4 dames geintresseerd wachten op t bedrag. op de achtergrond de high 5 van jan en ruben.  daartussen jean marc , die t toen al lastig had als we zijn houding en gezicht bekijken.

maar let eens op emilio en zeker op bella. totaal niet bezig met wat art zegt..
de vraag blijft moet je als mol altijd intresse voorwenden om niet door de mand te vallen bij dit soort capture momenten?? of ben je als Mol echt niet geintresseerd en sta je jezelf toe , weg te kijken op dit soort momenten??  ik kies voor t eerste denk ik

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #51 Gepost op: 14-01-2018, 18:02:47 »
Het heeft volgens mij ook weinig zin om met 9 personen dat geld proberen goed te leggen. Dan sta je elkaar toch behoorlijk in de weg.
Ze stonden volgens mij bijna allemaal aan de voorkant van het paneel.
Geef iedereen 11 of 12 briefjes en ga er helemaal omheen staan (desnoods naast Art) en het paneel ligt zo vol (de wind even daargelaten).
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #52 Gepost op: 14-01-2018, 19:07:13 »
Het heeft volgens mij ook weinig zin om met 9 personen dat geld proberen goed te leggen. Dan sta je elkaar toch behoorlijk in de weg.
Vond Art wel op een gegeven moment wel een blik hebben van "waar zijn ze toch mee bezig".

Hij stond die laatste minuut echt zo mooi met z'n armen over elkaar de chaos aan te kijken, hij stond bijna te hoofdschudden over zoveel onhandigheid ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #53 Gepost op: 14-01-2018, 19:12:25 »
de foto die hoort bij deze post ( geloof 2 posts hierboven), wat een meesterlijke timing. aan de linkerkant zie je 4 dames geintresseerd wachten op t bedrag. op de achtergrond de high 5 van jan en ruben.  daartussen jean marc , die t toen al lastig had als we zijn houding en gezicht bekijken.

maar let eens op emilio en zeker op bella. totaal niet bezig met wat art zegt..
de vraag blijft moet je als mol altijd intresse voorwenden om niet door de mand te vallen bij dit soort capture momenten?? of ben je als Mol echt niet geintresseerd en sta je jezelf toe , weg te kijken op dit soort momenten??  ik kies voor t eerste denk ik
Bella lijkt me bezig met de high five van Jan en Ruben.  ::rofl::

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #54 Gepost op: 14-01-2018, 19:29:44 »
Halverwege de opdracht laten ze nog wat mensen zien uit de markt. Daar zag ik een vrouw met een kopje. Volgens mij stond daar iets op met een molletje ofzo.Ging zeer snel.
Kan er iemand een screenshot van maken?

Bedoel je deze vriendlief?


Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #55 Gepost op: 14-01-2018, 20:12:11 »

maar let eens op emilio en zeker op bella. totaal niet bezig met wat art zegt..


Als je naar de bewegende beelden kijkt, zie je dat ze alletwee wel degelijk reageren op wat Art zegt, ze kijken duidelijk blij de groep rond.

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #56 Gepost op: 14-01-2018, 21:46:52 »
Daar stond Monkey op
ha ok.  ;D Thx !

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #57 Gepost op: 14-01-2018, 23:09:15 »
Ik word langzaam gek. Ik heb op een Andere site vertraagde beelden gezien van het moment dat de groep terug gaat voor de tweede 500 te pakken uit de enveloppe. Loes pakt deze eruit en de groep mompelt iets over een tweede foto. Op exact dat moment vouwt olcay een briefje op en stopt dit in de enveloppe. Als je t beeld op dat moment bevriest , zie ik 3 gele/ oranje briefjes. 1 in de linkerhand van loes, 1 uitstekend uit de enveloppe en 1 net achter de enveloppe in de hand van olcay.

Nut ervan? Geen idee. Waar t vandaan komt? Geen idee,

Ah al opgelost ,, drie briefjes, twee keer 500 en de oorspronkelijke 1000 Waarmee ze gestart zijn.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2018, 23:20:13 door Tarbozan »

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #58 Gepost op: 14-01-2018, 23:50:53 »
Kunnen we hier nog iets meer?
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1: Wisselgeld
« Reactie #59 Gepost op: 15-01-2018, 08:45:57 »
Ik denk dat we in aflevering 10 gaan zien dat de Mol een biljet (of meer) verduistert van de tafel ;).
Dit kan echter iedereen hebben gedaan. De mensen die niet voor aan de tafel staan komen soms namelijk wel met hun armen even naar voren om wat biljetten te verplaatsen.