Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven  (gelezen 27035 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #60 Gepost op: 14-01-2018, 00:00:17 »
Mij lijkt het als mol handig om je gewoon even te verplaatsen zonder dat het moest (chaos creëren) en dan voor de rest hard je best doen. De regie laat uitschijnen dat Jean-Marc begon met zich zomaar te verplaatsen, maar Bella was volgens mij eerder. Daarnaast speelt ze nog eventjes de goede kandidaat door voluit voor de 2.000 euro te kiezen en niet voor Ron (wat er overigens wel meerdere doen).




Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #61 Gepost op: 14-01-2018, 00:10:00 »
Ik denk dat je bij deze opdracht er voor 100% van kan uit gaan dat deze ging mislukken. Dus geen actie van de mol is vereist.

Maar als je als regie wilt dat de opdracht zo moeilijk mogelijk wordt, dan zou ik heel veel posities afhankelijk maken vd positie waarop de mol zit. Misschien eens een keer turven wiens naam t meest gebruikt wordt in dit duivelse logigram

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #62 Gepost op: 14-01-2018, 00:12:30 »
ik had zelf gewoon gedacht wat de kandidaten ook dachten.
1e opdracht goed uitvoeren
daarna 2e opdracht goed uitvoeren
daarna 3 opdracht goed uitvoeren.
hoppa 2000 euro erbij. Ik had niet het verband gelegd dat na opdracht 3 ook opdracht 2 en 1 nog moesten kloppen.
Dus bij mij had het sowieso ook mis gegaan
Mij lijkt het als mol handig om je gewoon even te verplaatsen zonder dat het moest (chaos creëren) en dan voor de rest hard je best doen. De regie laat uitschijnen dat Jean-Marc begon met zich zomaar te verplaatsen, maar Bella was volgens mij eerder. Daarnaast speelt ze nog eventjes de goede kandidaat door voluit voor de 2.000 euro te kiezen en niet voor Ron (wat er overigens wel meerdere doen).

  hier ben ik het wel mee eens. Dat was gewoon niet slim als je geld wil verdienen
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #63 Gepost op: 14-01-2018, 00:17:11 »
Ik denk dat je bij deze opdracht er voor 100% van kan uit gaan dat deze ging mislukken. Dus geen actie van de mol is vereist.

Maar als je als regie wilt dat de opdracht zo moeilijk mogelijk wordt, dan zou ik heel veel posities afhankelijk maken vd positie waarop de mol zit. Misschien eens een keer turven wiens naam t meest gebruikt wordt in dit duivelse logigram

Art ::rofl:: : 3x (rechts van Emilio, Jan en Loes)
Bella: 2x (lager dan Simone en niet naast Olcay in dezelfde loge)
Emilio: 1x (links van Art)
Jan: 2x (lager dan Stine en links van Art)
Jean-Marc: 2x (even hoog als Stine, maar in een andere loge én samen met Simone)
Loes: 2x (met 2 personen in een loge, en links van Art (op dezelfde verdieping))
Olcay: 3x (niet naast Ruben, met 3 man in de loge en niet naast Bella in dezelfde loge)
Ruben: 1x (niet naast Olcay)
Simone: 2x (hoger dan Bella en samen met Jean-Marc)
Stine: 2x (hoger dan Jan en even hoog als Jean-Marc, maar een andere loge)

Dus om dat geval Olcay, maar dat zijn 3 weinig zeggende eisen.
Wat natuurlijk ook kan is maar zo vaag mogelijk (zoals Ruben) en dan maar ergens fout gaan zitten en zeggen dat je goed zat

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #64 Gepost op: 14-01-2018, 00:19:31 »
Ben ik de enige die het stiekem fantastisch vond dat Ron niet werd terug gehaald? Snoeiharde groep dus en dat levert eigenlijk leukere televisie op dan veel gezamenlijkheid. Nu weet iedereen dat ze je moeder nog verkopen waar je naast staat  ::rofl::

Citaat
Daarnaast speelt ze nog eventjes de goede kandidaat door voluit voor de 2.000 euro te kiezen en niet voor Ron (wat er overigens wel meerdere doen).


In haar voorstelstukje vertelt ze dat ze erg hard kan zijn, ik denk dat ze er geen drie seconden over gepiekerd heeft Ron terug te halen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #65 Gepost op: 14-01-2018, 00:25:20 »
Heb je links en rechts niet omgedraaid? Emilio moet links van Art en zit uiteindelijk rechts..

Denk toch dat alleen het schema van Jayc klopt. In het schema van Naty zit  Emilio op de plek van Loes, (die niet bij drie mocht)...

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #66 Gepost op: 14-01-2018, 01:08:34 »
Denk toch dat alleen het schema van Jayc klopt. In het schema van Naty zit  Emilio op de plek van Loes, (die niet bij drie mocht)...
Is aangepast, had het over het hoofd gezien
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #67 Gepost op: 14-01-2018, 01:19:17 »
Ik heb het schema van Naty ietsjes aangepast.
Er zaten wat foutjes/onduidelijkheden in.

Daarnaast erbij geschreven wat de kandidaten goed doen, als je de aanwijzingen per keer apart opvolgt.
En tevens wat ze onnodig doen.

Ik vind deze aanwijzingen vrij apart.
3 PERSONEN IN 1 VAN DE ONDERSTE LOGE
BELLA NIET NAAST OLCAY IN DEZELFDE LOGE

Dit insinueert min of meer dat Bella en Olcay in dezelfde loge moeten zitten, met 3 personen, waarbij er dus iemand tussen hen inzit. Maar in het eindresultaat moeten ze juist niet bij elkaar zitten, wat dus een uitstekende kans is om te mollen. Als alles tot dat moment goed was gegaan, en de aanwijzingen gecombineerd waren, dan hadden Bella en Olcay een makkelijk excuus kunnen hebben om toch verkeerd te gaan zitten.

EDIT: Ik zie ook ineens iets supermols. Emilio verplaatst zich tijdens de 2de wissel onnodig van links naar rechts, terwijl in aanwijzing 1 staat dat hij links van Art moet zitten. Hierdoor laat hij eigenlijk met zekerheid de opdracht mislukken.

EDIT2: Ik heb het schema nog een keer aangepast. Waarbij ik de namen rood en groen heb gemaakt van degene die op dat moment goed en fout zitten, met in acht name van de op dat moment bekende aanwijzingen voor zichzelf.

2 Aantekeningen daarbij:
- Ruben zit eigenlijk van begin tot eind goed, maar het gaat mis omdat Olcay naast hem komt zitten.
- Stine doet eigenlijk ook alles goed, maar het gaat mis omdat Jean-Marc uiteindelijk naar beneden gaat met Simone, omdat Loes naar boven moet.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2018, 01:51:42 door Jayq »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #68 Gepost op: 14-01-2018, 01:35:19 »
Op onderstaand beeld uit de aflevering staat ook exact wat je verwacht:

კვირა 21 მაისი

უილიამ შექსპირი
იულიუს კეისარი
ფრაგმენტები ერთ მოქმედებად

Zondag 21 mei

William Shakespeare
Iulius Caesar
Fragmenten in één actie (google translate, ik neem aan dat het vrij vertaald om een éénakter gaat)

Verder heb ik in mijn zoektocht ook een filmpje op facebook gevonden van de bewuste show (Link), maar je ziet uiteraard enkel het podium, geen kandidaten en dus is het eigenlijk volstrekt waardeloos in de zoektocht naar de Mol. ::rofl::


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #69 Gepost op: 14-01-2018, 02:13:53 »

EDIT: Ik zie ook ineens iets supermols. Emilio verplaatst zich tijdens de 2de wissel onnodig van links naar rechts, terwijl in aanwijzing 1 staat dat hij links van Art moet zitten. Hierdoor laat hij eigenlijk met zekerheid de opdracht mislukken.

EDIT2: Ik heb het schema nog een keer aangepast. Waarbij ik de namen rood en groen heb gemaakt van degene die op dat moment goed en fout zitten, met in acht name van de op dat moment bekende aanwijzingen voor zichzelf.

2 Aantekeningen daarbij:
- Ruben zit eigenlijk van begin tot eind goed, maar het gaat mis omdat Olcay naast hem komt zitten.
- Stine doet eigenlijk ook alles goed, maar het gaat mis omdat Jean-Marc uiteindelijk naar beneden gaat met Simone, omdat Loes naar boven moet.

Ik heb het net nagekeken en je schema klopt helemaal ( ::bravo:: ) op 1 kleinigheidje na. Ik heb een stukje weggenomen dat irrelevant was voor mijn antwoord.

Je merkt terecht op dat Olcay bij aanwijzing 2 een loge met 3 mensen gaat vormen (wat ze moest doen), maar ze kiest die wel zo uit dat ze naast Ruben gaat zitten. Als het dus zuiver op de details aankomt, is ook Olcay daar mede schuldig (en dus niet enkel Emilio). Al moet het gezegd dat Emilio uiteraard een onnodige verplaatsing maakt, terwijl Olcay wel redenen had om zich te bewegen.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #70 Gepost op: 14-01-2018, 03:35:20 »
Het is sowieso een lastige puzzel om op te lossen.
Dat lukt het beste:
- alleen puzzelen, met alles op papier
of
-  als ieder voor zich zijn eigen aanwijzing onthoudt, daar gaat zitten en eventuele anderen de loge uit bonjourt.

Het moet dus van optie 2 afkomen in zo'n live spel.

Qua mol is er slechts één aanwijzing lijkt me. Mensen die vanaf het begin (aangewezen door de producent) al goed zaten, en daar zijn blijven zitten. Die zijn géén mol.
Dit was alleen Ruben, hij zat linksonder en moest daar ook zijn. Goed, hij gaat dan ook lopen, maar daar zou productie een risico lopen.

Verder leek het inderdaad dat slechts de nieuwe aanwijzingen gevolgd moesten worden, zeer begrijpelijk als de groep dat ook zo opvatte, Echter, van Expeditie Robinson hebben we onlangs gehoord dat de speluitleg in het echt aanzienlijk, maar dan ook echt aanzienlijk langer is dan wat er op tv getoond wordt.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2018, 03:38:03 door Muldvarpen »

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #71 Gepost op: 14-01-2018, 09:31:52 »
Dat deze opdracht niet haalbaar was, ben ik het niet mee eens. Ze kregen drie sms'jes en konden gedurende de gehele opdracht terugkijken naar het eerste sms'je,dus de puzzel was wel degelijk op de lossen. Het belangrijkste deel van de opdracht was natuurlijk het al dan niet terug laten keren van Ron. Zo te zien was Emilio erg verdacht bij deze opdracht. Goede analyse!  ::bravo::

Het zou me zeker niet verbazen dat de mol uiteindelijk goed zat. De rest zat immers toch fout.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #72 Gepost op: 14-01-2018, 10:03:14 »
Weer typisch zo'n opdracht die van tevoren gedoemd is te mislukken. Het gaat al fout bij de eerste aanwijzing als iedereen besluit aan de wandel te gaan. "Er staat niets over mij, dan maakt het toch niet uit waar ik ga zitten." De mol weet natuurlijk verschillende manieren waarop het fout kan gaan, en zal er altijd op aansturen om dat voor elkaar te krijgen.

Als de kandidaten goed zouden hebben gezeten, dan zou de mol er voor hebben gezorgd dat er een sentimentele kandidaat toch naar Ron zou zijn gegaan om eventueel zelf nog te volgen voor de cruciale informatie voor de test. Omdat het nu niet nodig was kon de mol rustig blijven zitten en Ron laten gaan, omdat er geen geld in de pot zou komen.

Ja, dit inderdaad. De mol hoefde niks te doen, gewoon sit back & enjoy the show. Het is gedoemd te mislukken zelfs zonder mol. Als mol kun je je kandidaats opstellen door vol enthousiasme te gaan voor elke deelopdracht apart en die goed uitvoeren. Er zijn altijd mensen die het niet goed meer volgen en verkeerd zitten. Dus ik zoek eerder de mol tussen wie uiteindelijk goed zat dan niet. En sneu voor Ron maar door groepsdruk krijg je al snel dat deze uitkomst er is. En de mol zag dat het goed was ::trots::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #73 Gepost op: 14-01-2018, 11:36:48 »
Ik vind het wel jammer dat Ron helemaal geen invloed had op zijn eventuele terugkeer. Het enige wat hij kon doen is smeken en zielig kijken. Hier hadden ze iets slimmers op moeten verzinnen.

Helemaal mee eens. Hij heeft helemaal niks gehad aan zijn komst naar Tbilisi. Ik denk dat hij dat achteraf ook heeft gedacht. Hij wordt slechts als een speelbal gebruikt. En met zo´n opdracht die toch al tot mislukken was gedoemd leek de kans groot dat ze Ron lieten stikken. Misschien had de crew gedacht dat Ron een veel grotere kans had? Deze herkansing was behoorlijk kansloos. Nee Ron, had een andere rol moeten krijgen in deze aflevering.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #74 Gepost op: 14-01-2018, 11:48:38 »
Wat zou de informatie die Ron over de test had geweest zijn? Ik denk dat ik trouwens niks om het geld zou geven en wel voor de informatie zou zijn gegaan. Maar aan de andere kant, als hij terugkomt is er weer een extra testmoment.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #75 Gepost op: 14-01-2018, 12:35:19 »
De extra beelden na aflevering 2 (Link) geven aan dat Ron zelf mocht bepalen hoe hij de rest ging overtuigen en dat de informatie die hij wilde delen niet van de productie kwam, maar dus van hemzelf.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #76 Gepost op: 14-01-2018, 12:39:20 »
De extra beelden na aflevering 2 (Link) geven aan dat Ron zelf mocht bepalen hoe hij de rest ging overtuigen en dat de informatie die hij wilde delen niet van de productie kwam, maar dus van hemzelf.

O dat is wel leuk! Dan heeft Art wel een punt dat Ron misschien beter een emotioneel pleidooi kon houden. Al lijkt me dat best lastig in een smsje...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #77 Gepost op: 14-01-2018, 12:41:52 »
O dat is wel leuk! Dan heeft Art wel een punt dat Ron misschien beter een emotioneel pleidooi kon houden. Al lijkt me dat best lastig in een smsje...

Hart-emoticon, sad face. ;)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #78 Gepost op: 14-01-2018, 12:47:24 »
Toch wel een goede keuze van ze geweest dus. Ook al vond ik het wel hard

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2: Aanschuiven
« Reactie #79 Gepost op: 14-01-2018, 12:51:44 »
Is het toevallig dat een van de logés die gebruikt werden nummer 18 had?  ::vergroot::