Auteur Topic: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden  (gelezen 24067 keer)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #20 Gepost op: 16-01-2018, 07:18:52 »
Ik heb de indruk dat het is om een mooiere, meer vloeiende overgang te maken naar het beeld dat erop volgt. De camera beweegt telkens van rechts naar links (of v.v.), en misschien wilde men de beweging bij de montage juist de andere kant op hebben.
klopt, dat is een techniek die veel gebruikt gebruikt wordt. rechts het beeld uit, links het beeld in (of anders om). Hier kan je bij de opname nog geen rekening mee houden, je weet dan nog niet in welke volgorde de fragmenten in de edit worden geplaatst. Door het beeld te spiegelen, los je dat zo op.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Buurman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #21 Gepost op: 16-01-2018, 09:53:18 »
Dit was ook aan de orde in het seizoen in Hong Kong / Filipijnen. Daar viel me dit erg vaak op en we hebben het er hier ook over gehad, maar dat bleek helemaal niks te zijn.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #22 Gepost op: 16-01-2018, 12:44:51 »
Alles rond verwisseling hoort bij Stine, een paar dingen: dat schaakspel waar de witte dame in spiegelbeeld staat en niet op D-EEN (Stine is een Deense).

De hotelkamer waar ze binnenkomt tot aan de tv toe.

De tweelingzus, dus ze is van nature al 1 grote Wisseltruc.

Zo nog veel meer maar ook las ik net dit
Als ze 1x €1000 hadden gehad (en dus nog 99 onbedekte vakjes): 1 * €1000 + 99 * €-20 = €-980.
Als ze 2x €500 hadden gehad (en dus nog 98 onbedekte vakjes): 2 * €500 + 98 * €-20 = €-960.
Als ze 4x €250 hadden gehad (en dus nog 96 onbedekte vakjes): 4 * €250 + 96 * €-20 = €-920.
Als ze 10x €100 hadden gehad (en dus nog 90 onbedekte vakjes): 10 * €100 + 90 * €-20 = €-800.
Als ze 20x €50 hadden gehad (en dus nog 80 onbedekte vakjes): 20 * €50 + 80 * €-20 = €-600.
Als ze 50x €20 hadden gehad (en dus nog 50 onbedekte vakjes): 50 * €20 + 50 * €-20 = €0.
Als ze 100x €10 hadden gehad (en dus nog 0 onbedekte vakjes): 100 * €10 + 0 * €-20 = €1000

Oftewel: de laatste stap levert €1000 op. Die is dus cruciaal.

Zo werkte de opdracht. De negatieve bedragen tellen alleen als er niks bovenop ligt. Als er iets bovenop ligt, maakt niet uit wat, telt de -20 niet.

Dus het WISSELgeld. En wat horen we Stine zeggen op het moment supreme... dringen dat de tijd bijna op is en terug naar Art gaan, al vanaf het 10 minuten signaal tot aan 6 minuut zoveel. Olcay heeft het in handen en wijst het gedecideerd af waardoor er alsnog veel geld in de pot komt. Maar was het bij Stine gebleven dan was al dat wisselgeld in de wereld niet genoeg geweest om uberhaupt iets op te leveren...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #23 Gepost op: 16-01-2018, 17:15:32 »
Inmiddels raak ik in de knoop. Ik denk nog steeds dat Simone de mol is. Maar het 'omdraaien' kan goed op Emilio slaan. Hij staat van voor naar achter vermeld in de woordzoeker. We lijken Emilio omgedraaid te zien weerspiegeld in de zonnebril (na de marktopdracht). ben benieuwd of er in aflevering 3 weer een duidelijke omdraaiing zit.

Misschien zit ik mezelf gewoon te overtuigen dat het een hint is, dat is ook niet gezegd natuurlijk.


Zowieso in 2011, de vraag die de kandidaten beantwoorden in de eerste twee afleveringen gaf de aflevering aan waar ze naar huis moesten.

En vorig jaar de 'naar huis' theorie, al is deze nooit bevestigd. Maar het klopte wel altijd.


Okee dankje, van 2011 wist ik niet. De 'naar huis' theorie ging tegen het einde mank volgens mij. Die is ook niet officieel bevestigd.


Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #24 Gepost op: 16-01-2018, 17:32:24 »
Ja, of toch misschien Stine. Dat met dat omdraaien kan ook op haar slaan ::) ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #25 Gepost op: 17-01-2018, 03:06:00 »
Ja, of toch misschien Stine. Dat met dat omdraaien kan ook op haar slaan ::) ::ok::

Zij draait zich ook wel eens om zeker  ::rofl::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #26 Gepost op: 17-01-2018, 03:21:54 »
Zij draait zich ook wel eens om zeker  ::rofl::

In de leader zijn het Bella en Jan die zich omdraaien. Twee mollen die elkaar steeds om de dag afwisselen?  ::vergroot::

 :P



Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline invmat

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #27 Gepost op: 17-01-2018, 09:26:45 »
Dat van die TV kan heel makkelijk verklaard worden door het feit dat in de montage de hotelkamers enigszins hetzelfde eruit moesten zien, om te onderdrukken dat er verschillen zijn. Uiteraard vanwege de welbekende plottwist van aflevering 1.

Ik verwacht in ieder geval dat dit puur montage is en zeker geen hint.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #28 Gepost op: 17-01-2018, 11:22:24 »
Dat klinkt heel erg als Yvon die tegen Sander zegt "nee joh, die telefoon gewoon laten liggen, die zal wel van de productie zijn ofzo"  ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #29 Gepost op: 18-01-2018, 08:46:36 »
In de promo van aflevering 3 zien we Emilio de vraag stellen: "Wat is de voornaam van voetballer Arveladze?"

Eind jaren negentig stond de Georgiër Shota Arveladze onder contract bij Ajax. Hij heeft ook een tweelingbroer, Archil, die destijds bij NAC Breda speelde. Ben benieuwd of ze beide antwoorden goed rekenen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #30 Gepost op: 18-01-2018, 09:21:51 »
Wie heeft er ook alweer nog meer een tweelingpartner? :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #31 Gepost op: 18-01-2018, 11:05:06 »
In de promo van aflevering 3 zien we Emilio de vraag stellen: "Wat is de voornaam van voetballer Arveladze?"

Eind jaren negentig stond de Georgiër Shota Arveladze onder contract bij Ajax. Hij heeft ook een tweelingbroer, Archil, die destijds bij NAC Breda speelde. Ben benieuwd of ze beide antwoorden goed rekenen.

Aangezien we enkel die vraag horen en de volledige opdracht nog niet kennen, kunnen we enkel speculeren. Mogelijk zoeken ze vijfletterwoorden of is de vraag specifieker dan dat Emilio ze stelt.

Ik zou op die vraag in ieder geval 'Shota' antwoorden, want kende de andere niet.

Wie heeft er ook alweer nog meer een tweelingpartner? :)

Ellie Lust, das een makkelijke.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #32 Gepost op: 18-01-2018, 11:14:07 »
Wie heeft er ook alweer nog meer een tweelingpartner? :)
Ja, is dit niet de serie waarin er TWEE mollen zijn ::)  :o  :)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #33 Gepost op: 18-01-2018, 11:32:26 »
En Rubens sterrenbeeld is Tweelingen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #34 Gepost op: 18-01-2018, 11:56:22 »
In de promo van aflevering 3 zien we Emilio de vraag stellen: "Wat is de voornaam van voetballer Arveladze?"

Eind jaren negentig stond de Georgiër Shota Arveladze onder contract bij Ajax. Hij heeft ook een tweelingbroer, Archil, die destijds bij NAC Breda speelde. Ben benieuwd of ze beide antwoorden goed rekenen.
Shota en Archil hebben ook nog een oudere broer, Revaz (ook 5 letters ;)) die destijds Georgisch voetbalinternational was en voor een hele reeks aan kleinere Duitse en Belgische clubs speelde.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #35 Gepost op: 18-01-2018, 11:57:10 »
Ja, is dit niet de serie waarin er TWEE mollen zijn ::)  :o  :)
Klopt, dat is deze serie niet ;D

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #36 Gepost op: 20-01-2018, 02:35:03 »
Dat van die TV kan heel makkelijk verklaard worden door het feit dat in de montage de hotelkamers enigszins hetzelfde eruit moesten zien, om te onderdrukken dat er verschillen zijn. Uiteraard vanwege de welbekende plottwist van aflevering 1.

Ik verwacht in ieder geval dat dit puur montage is en zeker geen hint.

Waarom zou de montage dat voor enkele seconden doen en de rest van de tijd het normale beeld laten zien?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #37 Gepost op: 20-01-2018, 13:14:41 »
"Wisseltruc" kan ook slaan op dat sleutels verwisselen. Het is zo vervelend dat op de .nl site je elke keer dat je dat bekijken wilt je 2 advertenties krijgt. Maar ik had hem nog eens bekeken en er is wel wat geks aan de hand, namelijk dat de receptiedame het over een 1-persoonskamer heeft en dat ze daarna de sleutels ruilen, wat niet gaan zal vanwege de bedden. Daarom zal later verplicht nog eens geruild moeten worden, wat dus ook gebeurt want dan ligt Stine opeens bij Olcay. Draait dus uiteindelijk op helemaal niets uit behalve dan dat Stine er zo kandidaats door oogt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #38 Gepost op: 20-01-2018, 15:03:09 »
Uitgaande van het behang lijken de kandidaten een 'Garden View'-kamer te hebben. Daarin zijn 2 varianten: Garden View Twin (2 enkele bedden) en Garden View Queen (2-persoonsbed). Wellicht dat de laatste voor 1 persoon is gereserveerd, maar daar kunnen wel 2 personen slapen.
https://roomshotels.com/tbilisi-rooms-overview/
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #39 Gepost op: 21-01-2018, 03:35:19 »
Hmz, nog geen duidelijke wisseling in beeld kunnen ontdekken in aflevering 3. Iemand anders wel wat opgevallen? Anders waren het een paar leuke dagen  ::rofl::