Auteur Topic: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden  (gelezen 24060 keer)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #40 Gepost op: 23-01-2018, 13:36:20 »
Maar het is geen spiegeling van een geheel beeld, het is opzettelijk een element spiegelen in een verder normaal beeld. Het lg logo is maar een fragmentje omgedraaid in een verder normaal beeld van de televisie en het beeld op de televisie (het logo van de mol staat normaal in beeld).


Nee hoor het hele beeld is gespiegeld; dat kun je aan het gespiegelde logo van de omroep zien (heb ik niet zelf gevonden, maar op internet gezien) en de kamerindeling zien - let op het patroon naast de tv dat de ene keer links en de andere keer rechts staat. Alleen het beeld op de tv met de mol is correct afgebeeld in het gespiegelde beeld.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #41 Gepost op: 24-01-2018, 02:55:02 »
Nee hoor het hele beeld is gespiegeld; dat kun je aan het gespiegelde logo van de omroep zien (heb ik niet zelf gevonden, maar op internet gezien) en de kamerindeling zien - let op het patroon naast de tv dat de ene keer links en de andere keer rechts staat. Alleen het beeld op de tv met de mol is correct afgebeeld in het gespiegelde beeld.

Ja daar heb je gelijk in, alles is gespiegeld. Behalve het televisiebeeld, het mol logo. Maar dan blijft het toch nog vrij bizar dat het er in zit? Omdat het eventjes is, even later staat het gehele beeld weer normaal.

Ben vooral verbaasd omdat veel mensen zich fanatiek op de mogelijke schaak hint werpen en overal schaken, schakers en schaakstukken in zien maar dit niets zou zijn. De regie heeft er even moeite voor moeten doen. Blijf het zelf heel bijzonder vinden in elk geval  ::jaja::

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #42 Gepost op: 24-01-2018, 15:55:10 »
Ja daar heb je gelijk in, alles is gespiegeld. Behalve het televisiebeeld, het mol logo. Maar dan blijft het toch nog vrij bizar dat het er in zit? Omdat het eventjes is, even later staat het gehele beeld weer normaal.

Ben vooral verbaasd omdat veel mensen zich fanatiek op de mogelijke schaak hint werpen en overal schaken, schakers en schaakstukken in zien maar dit niets zou zijn. De regie heeft er even moeite voor moeten doen. Blijf het zelf heel bijzonder vinden in elk geval  ::jaja::
Dat is omdat deze techniek vaker wordt toegepast. Sommige shots zijn van te voren opgenomen (zoals deze). Later blijkt, wanneer de kandidaten in de kamer zijn, de cameraman niet vanuit dezelfde positie kan filmen. Het spiegelen van het eerder opgenomen beeld is dan prettiger. Zo verspringt de camera positie tussen de verschillende shots niet en oogt het rustiger.
In dit voorbeeld werden Emilio en Stine van links gefilmd, het losse shot was opgenomen vanaf rechts. Het mollogo is met een paar klikken gecorrigeerd (kost niet veel moeite)
« Laatst bewerkt op: 24-01-2018, 15:57:31 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #43 Gepost op: 24-01-2018, 17:32:02 »
Dat is omdat deze techniek vaker wordt toegepast. Sommige shots zijn van te voren opgenomen (zoals deze). Later blijkt, wanneer de kandidaten in de kamer zijn, de cameraman niet vanuit dezelfde positie kan filmen. Het spiegelen van het eerder opgenomen beeld is dan prettiger. Zo verspringt de camera positie tussen de verschillende shots niet en oogt het rustiger.
In dit voorbeeld werden Emilio en Stine van links gefilmd, het losse shot was opgenomen vanaf rechts. Het mollogo is met een paar klikken gecorrigeerd (kost niet veel moeite)

Is me nu al meerdere keren verteld dus ik zal me er maar bij neer leggen dat dat het meest waarschijnlijke scenario is. Al blijft het bij mij schuren  ;D. Ook vanwege het nummerbord in aflevering 2.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #44 Gepost op: 24-01-2018, 18:36:37 »
Bovendien verklaart het niet waarom tijdens de test van aflevering 2 shots van meerdere kandidaten (Olcay, Bella, Simone) achterstevoren worden afgespeeld. Dat heeft niets met camerapositie te maken.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #45 Gepost op: 25-01-2018, 04:36:29 »
Heb jij iets omgedraaid kunnen ontdekken in aflevering 3, Blip?

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #46 Gepost op: 25-01-2018, 07:15:37 »
Bovendien verklaart het niet waarom tijdens de test van aflevering 2 shots van meerdere kandidaten (Olcay, Bella, Simone) achterstevoren worden afgespeeld. Dat heeft niets met camerapositie te maken.
Ook dat valt te verklaren. Heel vaak worden 2 shots afgewisseld door in het eerste beeld de camera naar rechts weg te laten draaien en het 2de beeld van links naar binnen te laten komen. Dan is dat 1 vloeiende beweging. Ook daar kom je pas achter bij de montage.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #47 Gepost op: 25-01-2018, 11:48:45 »
Heb jij iets omgedraaid kunnen ontdekken in aflevering 3, Blip?

Nee, helemaal niets. Het thema was deze keer wolken, torens en zonsopkomsten. Ik maak heel veel screenshots van sfeerbeelden om naar aanwijzingen te speuren, maar heb niets gespiegelds gezien.

En dat verbaast me dan weer enorm. Als het zo'n veelgebruikte cameratechniek is, waarom zien we het in aflevering 2 dan doorlopend (en tijdens de test zelfs drie keer in een minuut) en in aflevering 3 totaal niet?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #48 Gepost op: 25-01-2018, 11:55:56 »
Dacht dat ik bij het klem rijden van Olcay en Bella een gespiegeld shot zag van die rode mitsubishi. Op zich vind ik dat shot niet zo spannend. Maar dat autootje leek ook een groene vlek op de achterkant te hebben.  ??? In combiantie met die mysterieuze 4e toyota denk ik dat er behoorlijk gesjoemeld geknipt en geplakt is bij deze opdracht.

« Laatst bewerkt op: 25-01-2018, 12:01:14 door annebeestje »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #49 Gepost op: 25-01-2018, 17:59:01 »
Nee, helemaal niets. Het thema was deze keer wolken, torens en zonsopkomsten. Ik maak heel veel screenshots van sfeerbeelden om naar aanwijzingen te speuren, maar heb niets gespiegelds gezien.

En dat verbaast me dan weer enorm. Als het zo'n veelgebruikte cameratechniek is, waarom zien we het in aflevering 2 dan doorlopend (en tijdens de test zelfs drie keer in een minuut) en in aflevering 3 totaal niet?

Ja ik vind het ook vreemd. Vooral omdat het nogal in het oog sprong in aflevering 1 en 2

Dacht dat ik bij het klem rijden van Olcay en Bella een gespiegeld shot zag van die rode mitsubishi. Op zich vind ik dat shot niet zo spannend. Maar dat autootje leek ook een groene vlek op de achterkant te hebben.  ??? In combiantie met die mysterieuze 4e toyota denk ik dat er behoorlijk gesjoemeld geknipt en geplakt is bij deze opdracht.

Die groene vlek zag ik ook, zal zo nog eens terug kijken.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #50 Gepost op: 26-01-2018, 14:51:38 »
Toch nog een paar spiegelingen gevonden... ;D (En Ruben heeft niets door! Ssst!)



~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #51 Gepost op: 26-01-2018, 15:07:38 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #52 Gepost op: 26-01-2018, 16:59:05 »


Inderdaad. De Blip van vorig jaar lijkt weer terug te keren.;D

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #53 Gepost op: 26-01-2018, 18:00:51 »
Ik kan er niets aan doen, er zit gewoon teveel tijd tussen de afleveringen! ::rofl::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #54 Gepost op: 26-01-2018, 22:31:30 »
Ik kan er niets aan doen, er zit gewoon teveel tijd tussen de afleveringen! ::rofl::

Volgend jaar gewoon met 20 BN'ers op reis en een aflevering op zaterdag en woensdag. ::rofl::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #55 Gepost op: 27-01-2018, 01:34:29 »
Ik kan er niets aan doen, er zit gewoon teveel tijd tussen de afleveringen! ::rofl::

Vind ze wel leuk gevonden!

Offline La Machine

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #56 Gepost op: 29-01-2018, 00:26:43 »
Ook in spiegeling in de aflevering van deze week. Op 6.42 zien we voor het eerst het tableau van man met schild en zwaard in beeld, zoals de kandidaten het noemen. De man rechts staat hier met het schild voor zich uit.

Van 11.56 tot 12.03 is hetzelfde tableau in beeld, maar dan met de man met het schild voor zich aan de linkerkant.

Op 12.46 is het tableau in levende lijve in beeld. Hier staat de man met het schild voor zich weer aan de rechterkant.

Het middelste shot lijkt dus gespiegeld te zijn. Tijdens dit shot is Stine aan het woord en ook prominent in beeld. Nog een verwijzing naar de mol?




Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #57 Gepost op: 29-01-2018, 01:05:07 »
Ook in spiegeling in de aflevering van deze week. Op 6.42 zien we voor het eerst het tableau van man met schild en zwaard in beeld, zoals de kandidaten het noemen. De man rechts staat hier met het schild voor zich uit.

Van 11.56 tot 12.03 is hetzelfde tableau in beeld, maar dan met de man met het schild voor zich aan de linkerkant.

Op 12.46 is het tableau in levende lijve in beeld. Hier staat de man met het schild voor zich weer aan de rechterkant.

Het middelste shot lijkt dus gespiegeld te zijn. Tijdens dit shot is Stine aan het woord en ook prominent in beeld. Nog een verwijzing naar de mol?


Nice! Had het idee dat er iets mis mee was maar dacht dat ik het verkeerd gezien had.

Alleen, ik zie niet in naar welke mol het rechtstreeks kan verwijzen. Stine omdat ze een tweeling is denk je waarschijnlijk?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #58 Gepost op: 29-01-2018, 13:56:28 »
Tijdens de test van aflevering 4 vult Simone vraag 18 (WID M18?) in. Ze geeft aan dat de mol de 6e envelop vanaf links pakte. Dat was Jan, vanuit haar perspectief gezien.

Meteen na het invullen van die vraag komt Simone zelf in beeld (vanaf 52:56). Dat shot wordt achterstevoren, dus in spiegelbeeld, afgespeeld (duidelijk te zien aan haar gezichtsbewegingen).



Tijdens de Rode Draad pakt Simone de eerste envelop, vanuit haar perspectief gezien. Echter, als we het shot waarin ze de envelop pakt spiegelen pakt ze, vanuit ons perspectief, de 6e van links.

« Laatst bewerkt op: 29-01-2018, 14:08:34 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #59 Gepost op: 29-01-2018, 14:13:15 »
Tijdens de test van aflevering 4 vult Simone vraag 18 (WID M18?) in. Ze geeft aan dat de mol de 6e envelop vanaf links pakte. Dat was Jan, vanuit haar perspectief gezien.

KNIP



GEWELDIG BLIP!

En zoals ik al zei, deze aflevering is een Vooruitzicht van de Finale!
WID M18???



« Laatst bewerkt op: 29-01-2018, 18:29:07 door Lukie4, Reden: quote ingekort »