Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld  (gelezen 27111 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #80 Gepost op: 23-01-2018, 20:13:56 »
Ik ga toch ook voor de '1 auto stuk'-theorie. Geen topmateriaal dit jaar bij WIDM. ;D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #81 Gepost op: 23-01-2018, 20:18:16 »
ze hebben bij lingo from hell in Nicaragua (?)  ook al eens twee bussen gesloopt. Iets met voertuigen dus.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline rythovius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #82 Gepost op: 23-01-2018, 20:51:18 »
Citaat
Dan ga ik bijna de twee kandidaten verdenken die alleen in een auto zaten: Ruben en Simone, zal een van hen stiekem een rode auto ingestapt zijn?

Dat zou wel een leuke actie zijn. Maar ik vraag me af hoe risicovol dat is. De andere kandidaten zouden je eenvoudig kunnen herkennen. Dus in dat geval zou het met geblindeerde ruiten of vermomd zijn.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #83 Gepost op: 23-01-2018, 21:51:20 »
Die vierde rode auto heeft het kenteken BE-511-OK. Be okay? Een geruststellende combinatie. ::rofl::

Okee, ongetwijfeld toeval. Maar diezelfde auto deed niets toen hij Simone tegemoet reed. Dat is eerder al logisch verklaard door het feit dat de deelnemers zich aan de verkeersregels moesten houden - en de rode auto's dus waarschijnlijk ook, want bebouwde kom - maar apart is het wel. En Simone had als enige geen rode, maar alleen een groene, timer in beeld én ze had de hele tijd de verlichting in de auto aan, waardoor die wellicht makkelijk te herkennen was als molvoertuig. Dat zijn wel erg veel toevalligheden bij elkaar. Maar ik zit dan ook lichtelijk in een Simonetunnel, dus ik zie het ongetwijfeld niet helemaal helder.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #84 Gepost op: 23-01-2018, 22:14:11 »
Zeer opvallend ::vergroot::, alleen wat het betekend ???
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #85 Gepost op: 23-01-2018, 22:21:45 »
Die vierde rode auto heeft het kenteken BE-511-OK. Be okay? Een geruststellende combinatie. ::rofl::
Okay lijkt een beetje op Olcay, het is duidelijk, Olcay is de mol ::jaja::

(oeh, die moet ik eigenlijk insturen naar Nutteloze WIDM Hints ;D)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #86 Gepost op: 23-01-2018, 23:24:23 »
Nee Stine drukte steeds op verkenners. Vooruitgeschoven pionnen zeg maar.

Olcay zei het als eerste over dat verkennen (een auto vooruit sturen). Stine was het ermee eens en Simone zei dat het niet zo handig was.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #87 Gepost op: 24-01-2018, 00:04:58 »
Bij de finish:
Emilio, Simone, Jan en Loes duwen de auto waar Stine in zit.
In een andere auto zitten Bella en Olcay.
Grote afwezige is Ruben die al sinds ± 8½ minuut in het spel, voor het te zien is.
Ook zijn auto staat niet bij de finish.

Dit is een van de laatste beelden die we van zijn auto, met hem erin zien. Achter hem 1 rode auto (hij geeft door dat er 2 achter hem aan rijden)



en links een crêmekleurige auto die ik ook al vaker heb gezien.
(Bij het vertragen van de beelden lijkt de bestuurder daarvan te zwaaien, maar dat weet ik niet helemaal zeker)


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #88 Gepost op: 24-01-2018, 00:57:48 »
Art zegt: 'Let op, er rijden ook drie rode auto's en die gaan proberen jullie uit te schakelen door jullie uit te sluiten.
Ik heb toch echt VIER auto's gezien!



Scherp gezien, mijn complimenten!   ::ok::

Wat mij opvalt: één auto heeft een afwijkend kentekensysteem en komt mogelijk uit een ander land dan de andere drie auto's.
De auto's met de kentekenplaten KK-186-MM, ZU-888-GB en BE-511-OK hebben alledrie het format twee letters - drie cijfers - twee letters.
Maar dan de vierde auto: DBT-212. Dat is dus echt anders en het zou dus een niet-Georgisch kenteken kunnen zijn.


Edit:
Inmiddels dit gevonden: https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_registration_plates_of_Georgia_(country)
Die Lada heeft dus een kenteken van het oude Georgische systeem, de andere allemaal van het nieuwe systeem. Je zou dan bijna gaan denken dat er inderdaad tijdens de opnames een van de rode auto's is uitgevallen en dat die oude Lada als reserve klaarstond en daadwerkelijk gebruikt moest worden.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2018, 01:06:49 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #89 Gepost op: 24-01-2018, 10:05:09 »
Tuben zegt: ik ben ingesloten tussen schapen. >> Schaakgint Spel Wolf en schapen. Art die het er bij intro ook over heeft.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #90 Gepost op: 24-01-2018, 10:17:46 »
Je zou dan bijna gaan denken dat er inderdaad tijdens de opnames een van de rode auto's is uitgevallen en dat die oude Lada als reserve klaarstond en daadwerkelijk gebruikt moest worden.
Dan is dat al heel snel gebeurd, al in het begin van de opdracht zie je die auto rondrijden. (moeilijk te controleren aangezien heel veel shots niet chronologisch zijn ge-edit)
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #91 Gepost op: 24-01-2018, 12:47:44 »
Dan is dat al heel snel gebeurd, al in het begin van de opdracht zie je die auto rondrijden. (moeilijk te controleren aangezien heel veel shots niet chronologisch zijn ge-edit)
Ik zou het briljant vinden als Ruben bijvoorbeeld helemaal verkleed in die auto rijd als extra kans om mensen af te laten gaan, en dat hij actief achter de 750E en 2X aangaat. Ruben is niet mijn mol, verre van, maar wel de enige die dit had kunnen doen. alleen in een auto en niet aan de finish verschenen. Hilariteit, wat een stunt zou het zijn....maar is heeeeeeel waarschijnlijk niet gebeurd  ::rofl::
Meer L

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #92 Gepost op: 24-01-2018, 14:25:02 »
DAT zou echt heel gaaf zijn!  ::oink::

Maar het zal wel pech zijn geweest...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #93 Gepost op: 24-01-2018, 14:36:35 »
Ik zou het briljant vinden als Ruben bijvoorbeeld helemaal verkleed in die auto rijd als extra kans om mensen af te laten gaan, en dat hij actief achter de 750E en 2X aangaat. Ruben is niet mijn mol, verre van, maar wel de enige die dit had kunnen doen. alleen in een auto en niet aan de finish verschenen. Hilariteit, wat een stunt zou het zijn....maar is heeeeeeel waarschijnlijk niet gebeurd  ::rofl::

Dit doet me ontzettend hard denken aan het idee dat Jeroen, Roos of Diederik vorig jaar aan het schieten was op de kandidaten in het pretpark. Het idee is namelijk ontzettend leuk, maar ik heb moeite met de uitvoerbaarheid, omdat je voor Ruben dan toch een rustig omkleedplekje moet regelen waar de anderen niet voorbij kunnen komen en die vermomming moet ook uitstekend zijn, want je wil niet herkend worden.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #94 Gepost op: 24-01-2018, 14:52:35 »


[...]

en die vermomming moet ook uitstekend zijn, want je wil niet herkend worden.

Je zet een 'levensecht' masker op, die criminelen ook steeds vaker gebruiken, trekt een andere jas of shirt over je kleding aan ... en je bent good to go. Kost weinig tijd en valt niet op als je alleen in een auto zit.

Prima idee voor een volgend seizoen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #95 Gepost op: 24-01-2018, 18:56:38 »
Nu had ik het als vaag idee over zo'n 'levensecht' masker (met aangehechte pruik), maar nu nu ik de opdracht terugkijk vraag ik me af of de persoon die in de rode auto zit die Loes en Emilio klem rijdt niet zo'n masker zou kunnen dragen:




deze still zegt niet veel dus hier de bewegende beelden:

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/broadcast/20-01-2018/

vanaf 14:30 tot ongeveer 15:00


De persoon in dat rode autootje komt een paar keer in beeld. En draait zijn of haar hoofd op een gegeven moment.

Ook als het niks is vind ik dat de montage wel heel erg de nadruk legt op hem / haar. 4 shots of zo.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #96 Gepost op: 24-01-2018, 19:02:38 »
Het zou best kunnen, maar de opdracht duurde maar een half uur. En het lijkt me nogal een groot risico voor de mol. Je kunt immers ook door je postuur in de gaten lopen en Ruben is behoorlijk lang. Zoals Hulpmol zei:

Dit doet me ontzettend hard denken aan het idee dat Jeroen, Roos of Diederik vorig jaar aan het schieten was op de kandidaten in het pretpark.

Ik was een van die mensen die daar een vurig pleidooi voor hield en er allerlei aanwijzingen voor vond. Bleek uiteindelijk totaal nicht im frage. Vandaar dat ik nu wat terughoudend tegenover dit soort ideeën sta. Maar het zou natuurlijk hilarisch zijn als we er tijdens de finale achterkomen dat Ruben erin zat met een feestneus op.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #97 Gepost op: 24-01-2018, 19:04:52 »
Nu had ik het als vaag idee over zo'n 'levensecht' masker (met aangehechte pruik), maar nu nu ik de opdracht terugkijk vraag ik me af of de persoon die in de rode auto zit die Loes en Emilio klem rijdt niet zo'n masker zou kunnen dragen:

Crewlid Momo Zarroue heeft een afrokapsel.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #98 Gepost op: 24-01-2018, 19:15:20 »
Oeps. ::rofl::

Duidelijk. Bedankt Molzkovicz en Blip!

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #99 Gepost op: 24-01-2018, 19:37:44 »
Ik heb er nog een paar uitgehaald"