Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld  (gelezen 27138 keer)

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #40 Gepost op: 21-01-2018, 03:59:13 »
Die waardes op de auto's, waren dat toevallig ook de prijzen waarvoor ze daar van de Georgische marktplaats zijn gehaald.

Wel verdacht om voor te stellen dat er eerst een verkenningsauto moet worden gestuurd.
Beste tactiek is nl allemaal tegelijk te gaan rijden. De rode auto's, waarvan er slechts drie waren, hadden er al twee nodig om iemand in te sluiten. Die tijd zijn ze allemaal kwijt in de jacht op de volgende.

Olcay stelde dit voor dacht ik.

Offline MakJaad

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #41 Gepost op: 21-01-2018, 10:22:16 »
(....)
Ik heb vorig jaar minder intensief gekeken waardoor ik het niet zeker weet, maar dit is de eerste keer dat mij opviel dat er timers met een rode achtergrond gebruikt werden. Ze werden groen bij het bereiken van de volle 15 minuten. Vergezochte hint daarin: Simone is de enige waarbij de timer alleen aan het einde van de opdracht in beeld komt en dus eindigt in het groen en dus nooit rood eindigt. Voor alle andere kandidaten/duo komt ook een volledig rode timer in beeld.

Zo vergezocht vind ik dit niet hoor. Lijkt me prima uitlegbaar in afl 10. 'De mol krijgt altijd groen op de test; alleen de timer van Simone bleef dus groen'. Extra plausibel omdat zij als een van de weinigen alleen in de auto zat.
Vind de eventuele hint wel aan de makkelijke kant, maar zeker niet te vergezocht.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #42 Gepost op: 21-01-2018, 10:32:50 »
Leuke hint Rat, en best plausibel eigenlijk!!! Zit in mijn Emilio tunnel (niet handig I know) maar heb vanaf aflevering 1 wel een molgevoel bij Simone. Ze doet net teveel fout, is fanatiek vooraan overal, goede posities over het algemeen....Ik houd het in de gaten. Dank Rat weer  ::vergroot::
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #43 Gepost op: 21-01-2018, 12:21:42 »
Ik heb vorig jaar minder intensief gekeken waardoor ik het niet zeker weet, maar dit is de eerste keer dat mij opviel dat er timers met een rode achtergrond gebruikt werden. Ze werden groen bij het bereiken van de volle 15 minuten. Vergezochte hint daarin: Simone is de enige waarbij de timer alleen aan het einde van de opdracht in beeld komt en dus eindigt in het groen en dus nooit rood eindigt. Voor alle andere kandidaten/duo komt ook een volledig rode timer in beeld.

De timer van Stine en Jan zien we ook bij de 15 minuten van rood naar groen gaan, net zoals de timer van Simone. Of begrijp ik je verkeerd?
« Laatst bewerkt op: 21-01-2018, 12:25:21 door Heinz »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #44 Gepost op: 21-01-2018, 12:24:38 »
Wel verdacht om voor te stellen dat er eerst een verkenningsauto moet worden gestuurd.
Beste tactiek is nl allemaal tegelijk te gaan rijden. De rode auto's, waarvan er slechts drie waren, hadden er al twee nodig om iemand in te sluiten. Die tijd zijn ze allemaal kwijt in de jacht op de volgende.

Olcay stelde dit voor dacht ik.
Nee Stine drukte steeds op verkenners. Vooruitgeschoven pionnen zeg maar.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #45 Gepost op: 21-01-2018, 12:27:10 »
De timer van Stine en Jan zien we ook bij de 15 minuten van rood naar groen gaan, net zoals de timer van Simone. Of begrijp ik je verkeerd?

Ik denk dat Rat bedoelt dat de timers van de anderen in fragmenten getoond worden waarin ze alleen rood zijn. Bij Simone niet, daar zie je de timer pas aan het eind, waarin hij groen wordt. Er is dus geen fragment geweest waarin de timer van Simone alleen in het rood te zien was. En dan kan je idd zeggen, rood = kandidaat, groen = mol.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #46 Gepost op: 21-01-2018, 12:28:13 »
Ik denk dat Rat bedoelt dat de timers van de anderen in fragmenten getoond worden waarin ze alleen rood zijn. Bij Simone niet, daar zie je de timer pas aan het eind, waarin hij groen wordt. Er is dus geen fragment geweest waarin de timer van Simone alleen in het rood te zien was. En dan kan je idd zeggen, rood = kandidaat, groen = mol.

Ah zo. Zou kunnen ja. Het is wel raar dat we Simone steeds zonder timer zien rijden.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #47 Gepost op: 21-01-2018, 12:41:21 »
Ik denk dat Rat bedoelt dat de timers van de anderen in fragmenten getoond worden waarin ze alleen rood zijn. Bij Simone niet, daar zie je de timer pas aan het eind, waarin hij groen wordt. Er is dus geen fragment geweest waarin de timer van Simone alleen in het rood te zien was. En dan kan je idd zeggen, rood = kandidaat, groen = mol.
Dit inderdaad.
Het feit dat we ook twee anderen groen zien worden en dat we bij Simone ook 2 rode seconden zien weg tikken, is waarom ik het zelf vergezocht noem. Maakt het net iets te omslachtig. Kortste omschrijving: Simone is de enige waarbij de timer nooit rood eindigt.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #48 Gepost op: 21-01-2018, 13:04:14 »
Ik zeg bij deze opdracht: schaakmat  ::rofl::
Voor olcay/ bella en Ruben...
Meer L

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #49 Gepost op: 21-01-2018, 14:11:48 »
Citaat
Nee Stine drukte steeds op verkenners. Vooruitgeschoven pionnen zeg maar.

Het is Olcay die een verkenner wil sturen. Stine ziet het nut er niet van in, Simone wijst er vervolgens op dat de rode auto's in beweging zijn en dat verkenning om die reden ook geen nut heeft. Ook Loes wil met zoveel mogelijk hoge bedragen tegelijk.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #50 Gepost op: 21-01-2018, 15:16:20 »
Wat een heerlijk opdracht weer! Ik hou van opdrachten met auto's maar dit is een topper. En dan die Lada Samara in het rood ::love::

Maar dan, wat is de beste plek voor de mol? Hoog bedrag? Logisch. X2? Logisch. Maar bij die laatste had je moeten afgaan. Beste plek in de auto? Voor beide plekken valt wat te zeggen, maar de meest logische plek voor mij zou zijn aan het stuur. Daar kan je volgens mij het meeste mollen. Zeker gezien enkele van die auto's automaten leken te zijn (en daar kan niet iedereen even goed mee rijden als je handgeschakeld gewend bent).
Ich bin ein Bärliner!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #51 Gepost op: 21-01-2018, 15:21:06 »
Denk dat bovenstaande redenering redelijk is. Dan heeft het klemrijden van Olcay 1500 gekost. Maar zij mag het niet zijn, want te duidelijk... Grote vraag is... Na het klemrijden van 750 zien we de X2. Niets wijst erop dat zij weten dat de 750 er uit is. De 750 staat wel als eerste op de finish. Wist Stine dat deze niet meetelde toen ze vroeg om te duwen en niet aan de handrem of zo trok..? Niets wijst erop maar kan het ook niet echt uitsluiten.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #52 Gepost op: 21-01-2018, 17:12:22 »
Denk dat bovenstaande redenering redelijk is. Dan heeft het klemrijden van Olcay 1500 gekost. Maar zij mag het niet zijn, want te duidelijk... Grote vraag is... Na het klemrijden van 750 zien we de X2. Niets wijst erop dat zij weten dat de 750 er uit is. De 750 staat wel als eerste op de finish. Wist Stine dat deze niet meetelde toen ze vroeg om te duwen en niet aan de handrem of zo trok..? Niets wijst erop maar kan het ook niet echt uitsluiten.
Te duidelijk is ook een prima tactiek hoor (vind ik dan)  ::rofl::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #53 Gepost op: 22-01-2018, 21:18:18 »
Simone had de binnenverlichting de hele rit aanstaan en de anderen allemaal niet. Dat is een duidelijk signaal voor de rode autootjes. Toch gewoon vertrouwen winnen? En nog meehelpen met duwen das 2x200. Zo kom je wel uit de Kreupelstraat.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #54 Gepost op: 22-01-2018, 22:10:23 »
Simone had de binnenverlichting de hele rit aanstaan en de anderen allemaal niet. Dat is een duidelijk signaal voor de rode autootjes. Toch gewoon vertrouwen winnen? En nog meehelpen met duwen das 2x200. Zo kom je wel uit de Kreupelstraat.

Je hebt gelijk!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #55 Gepost op: 22-01-2018, 22:14:22 »
Simone had de binnenverlichting de hele rit aanstaan en de anderen allemaal niet. Dat is een duidelijk signaal voor de rode autootjes. Toch gewoon vertrouwen winnen? En nog meehelpen met duwen das 2x200. Zo kom je wel uit de Kreupelstraat.
En waarom reed 1 vd rode autootjes die Loes in de tang hadden gewoon ineens weg?  ???

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #56 Gepost op: 22-01-2018, 22:22:49 »
Wat is de reden dat deze tegemoetkomende rode auto Simone gewoon laat doorrijden (rond 12:30)? Mochten de rode auto's iemand alleen blokkeren bij een splitsing of kruising?

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #57 Gepost op: 22-01-2018, 22:25:51 »
de andere auto kan er zo langs rijden.
aangezien er geen rode auto achter de Mercedes zit kan die rode auto die we nu zien, toch niks doen?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #58 Gepost op: 22-01-2018, 22:27:21 »
En waarom reed 1 vd rode autootjes die Loes in de tang hadden gewoon ineens weg?  ???

Heb ik in het Emilio topic op geantwoord. Je mag die discussie naar hier plaatsen als je wil. ;D

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1: Tijd is geld
« Reactie #59 Gepost op: 22-01-2018, 22:29:11 »
de andere auto kan er zo langs rijden.
aangezien er geen rode auto achter de Mercedes zit kan die rode auto die we nu zien, toch niks doen?

Geen idee. Ze reden elkaar tegemoet en de rode auto reed gewoon door. Het is mij niet duidelijk waarom hij niet probeert om haar tegen te houden. Mocht dat niet als je in tegengestelde richting reed?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison